منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارائه لیست منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402 هدف اصلی این مقاله است. عاشق تاریخ هستید؟ انسان کنجکاو و جستجو گری هستید؟ تحقیق و کاووش در مورد مسائل تاریخی، باستانی و مرموز را دوست دارید؟ خودتان را در هیئت یک باستان شناس با لباس و کلاه مخصوص تصور می کنید که در حال تمیز کردن یک جمجمه ی قدیمی با قلم موی مخصوصتان هستید و چیلیک چیلیک از یافته های جدیدتان عکس می گیرید؟

اگر از تصور این شرایط لذت می برید و واقعا عاشق این کارها هستید تمام دیدگاه های مربوط به کمبود شغل و درآمد و یا بدبینانه تر از این ها، تمام شدن آثار باستانی کشف نشده، را کنار بگذارید و برای شرکت در کنکور ارشد 1402 رشته ی باستان شناسی خودتان را آماده کنید. این راه به شما نیاز دارد.

نقش باستان شناسان در تعیین حقایق کشف نشده ی نقاط مختلف جهان و دستیابی به نتایج مهم و اساسی که گاه بشر امروز را از خیلی جهات با حقیقت جهان هستی و آنچه بر زمین و زمان گذشته آشنا می کند، بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

درست است که تحصیل در این رشته به اندازه ی تحصیل در رشته هایی همچون حقوق و رشته های مهندسی و پزشکی، دهان پر کن و دارای آینده شغلی تضمینی نیست، اما مگر تمام مهندسان و حقوق دانان و … ثروتمندند؟ پس به شما پیشنهاد می کنیم با علاقه پیش بروید و دستیابی به ثروت و موقعیت اجتماعی را هم از کائنات طلب کنید. قطعا مبدا کائنات شما را که برای علایق خود احترام قائلید به هر چه می خواهید می رساند. حتی ثروت در کنار باستان شناسی.

در این مقاله به معرفی عنوان دروس امتحانی، ضرایب دروس،بازار کار و منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی 1402 می پردازیم.

منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی 99

چنانچه در مورد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی برای منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی 1402 به مشورت و آگاهی نیاز دارید، می توانید با تیم همیشه همراه مشاور گروپ تماس حاصل بفرمایید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 24-8  ، تماس با شماره های :

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

لیست منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

لیست منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی

  • زبان عمومی و تخصصی(انگلیسی)
  • ماد و هخامنشی
  • پارت و ساسانی
  • دوره اسلامی
  • ماقبل تاریخ ایران
  • ماقبل تاریخ بین النهرین

ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد باستان شناسی

با توجه به نیاز علاقمندان شرکت در رشته باستان شناسی و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد فهمیدن ضرایب دروس مختلف در این رشته ضروری است.بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه دروس با این ضرایب آشنا شوید زیرا در گرفتن نتیجه و تعیین اهداف مطالعه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

بهتر است قبل از اینکه زمان کنکور و گرفتن کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرا برسد خود را برای این آزمون آماده کنید. آماده کردن خود به این معنی است که شما تاثیر هر درس را در این آزمون متوجه شده باشید. و متناسب با آن مقدار مطالعه خود را تعیین کنید.

امیدواریم با تلاش و کوشش هنگام اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد با خیال آسوده دستمزد زحمات خود را ببینید. در این بخش ضرایب دروس کنکور کارشناسی ارشد باستان شناسی را برای شما آورده ایم.

ضرایب دروس ارشد باستان شناسی

منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

عنوان درس منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی 1402
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) عمومی : ۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.

۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.

۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.

۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی : ۱- کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته باستان شناسی، تالیف پرویز بیرجندی و صادق ملک شهمیرزادی، انتشارات سمت.

۲- کتاب واژه نامه باستان شناسی: انگلیسی – فارسی، فارسی – انگلیسی، تالیف صادق ملک شهمیرزادی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.

ماد و هخامنشی ۱- کتاب هخامنشیان، تالیف آملی کورت، مترجم مرتضی ثاقب فر، انتشارات ققنوس. ۲- کتاب از زبان داریوش، تالیف هایدماری کخ، مترجم پرویز رجبی، انتشارات کارنگ.

۳ – کتاب باستان شناسی و هنر دوران تاریخی: ماد، هخامنشی، تالیف علی اکبر سرفراز و بهمن فیروزمندی و حسین محسنی و محمدجعفر سروقدی، انتشارات مارلیک.

پارت و ساسانی ۱- کتاب باستان شناسی و هنر اشکانی، تالیف یعقوب محمدی فر، انتشارات سمت.

۲- کتاب تاریخ ایران از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان پژوهش دانشگاه کمبریج (جلد سوم)، تالیف فرای و دیوید لانگ و بیکران، مترجم حسن انوشه، انتشارات امیرکبیر.

۳- کتاب باستان شناسی و هنر اشکانی، تالیف یعقوب محمدی فر، انتشارات سمت.

دوره اسلامی ۱- کتاب میراث ایران، تالیف آرتور آربری، مترجم احمد بیرشک و بهاء الدین پازارگاد، انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب.

۲- کتاب باستان شناسی ایران باستان، تالیف لویی وندن برگ، مترجم عیسی بهنام، انتشارات دانشگاه تهران ۳- کتاب هنر مقدس (اصول و روشها)، تالیف تیتوس بورکهارت، مترجم جلال ستاری، انتشارات سروش.

ماقبل تاریخ ایران ۱- کتاب ایران از آغاز تا سپیده دم شهرنشینی، تالیف صادق ملک شهمیرزادی، انتشارات سبحان نور.

۲- کتاب عصر مفرغ ایران، دکتر حسن طلایی، انتشارات سمت.

۳- کتاب عصر آهن ایران، دکتر حسن طلایی، انتشارات سمت.

ماقبل تاریخ بین النهرین ۱- کتاب باستان شناسی ایران بین النهرین مصر، تالیف صادق ملک شهمیرزادی، انتشارات میراث فرهنگی.

۲- کتاب بین النهرین در دوران پیش از تاریخ: از پیدایش تا دوران آغاز ادبیات، تالیف صادق ملک شهمیرزادی، انتشارات سبحان نور.

۳- کتاب تاریخ و تمدن بین النهرین (۳جلد)، تالیف یوسف مجیدزاده، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.

 

بازار کار رشته ی باستان شناسی

یک باستان شناس می تواند در سازمان ها و شرکت های مرتبط دولتی و خصوصی مانند سازمان میراث فرهنگی، موزه ها کار کند. در صورت داشتن مهارت و دانش لازم، می توانید در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هم تدریس کنید. انجام کارهای تحقیقاتی نیز زمینه کاری دیگری است که می  توانید در آن وارد شوید. شما می توانید باستان شناسی باشید که برای جستجو به کشور های دیگر سفر می کند. می توانید فیلم های مستندی از یافته هایتان بسازید و به عنوان یک باستان شناس خاص مشهور شوید.

سوالات متداول منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی 1402

آیا ممکن است کسی از طریق کار در این رشته ثروتمند شود؟

برخلاف تصور عموم ثروتمند شدن درصد کمی به رشته ای که در آن تحصیل می کنید بستگی دارد. چه بسیار افرادی که در بهترین رشته های دانشگاهی درس خوانده اند و در بازار کار موفق نیستند و چه زیاد کسانی که حتی تحصیلات زیادی ندارند اما به دلیل داشت دید اقتصادی قوی و خوش ایده بودن بسیار ثروتمندند. علاقه بسیار مهم است. هرکاری را که با علاقه انجام دهید از آن به ثروت هم می توانید برسید. پس سعی کنید رشته تحصیلیتان را با علاقه انتخاب کنید تا در کار مرتبط با آن به ثروت برسید.

وضعیت استخدام این شغل در کشور های دیگر به چه صورت است؟

بررسی ها نشان می دهد میزان استخدام باستان شناسان امریکایی بین سال های 2010 تا 2020، رشد21 درصدی داشته. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل 14درصد می باشد.

میزان درآمد باستان شناس در کشور های دیگر حدودا چقدر است؟

متوسط درآمد سالانه این شغل در امریکا 54.230 دلار (برای همه مشاغل 33.840 دلار) در سال 2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 56.200 دلار بوده است. متوسط درآمد سالانه این شغل در انگلستان برای افراد تازه کار حدود 24.000 دلار و برای افراد با تجربه46.000 دلار می باشد.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه منابع رشته باستان شناسی کنکور کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403