مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری

جهت مشاوره در زمینه مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به اطلاعات مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری 1401  می پردازیم و نکات مختلف این حوزه را به سمع و نظر شما می رسانیم.

این مطلب بصورت پیوسته برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. این مقاله ی آموزشی قسمت چهارم سری مقالات آزمون دکتری سال 1401 می باشد. شما می توانید قسمت اول و دوم و سوم را در لینک زیر مطالعه فرمایید.

قسمت اول – راهنمایی ثبت نام و قبولی در مقطع آزمون دکتری 

قسمت دوم – نکات مهم در ثبت نام کنکور مقطع دکتری 

قسمت سوم – شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری دوره دکتری

سربازی

کدهای مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری 1401

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام)، یكـی از شـرایط مشروحه زیر را ازلحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود؛ و یكی از كدهای 13 گانه ذیل را دربند 15 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی  که مربوط به کدهای مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری 1401 درج نمایند.

كد 01 دارا بودن كارت پایان خدمت هوشمند.

كد 02 دارا بودن كارت معافیت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ایثارگران و موارد خاص).

كد 03 متولدین تا پایان سال 1350. این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت‌نام كارت معافیت دائم (معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری) را ارائه نمایند.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای می توانید با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

كد 04 متولدین نیمه اول سال 1346 و قبل از آن، به‌شرط اینكه تغییر سن نداده باشند.

كد 05 فارغ‌التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری حرفه‌ای (تاریخ فراغت از تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی باشد) كه دارای برگ آماده‌به‌خدمت بدون غیبت بوده و زمان پذیرش و ثبت‌نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد. تبصره: افرادی كه تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی دانشگاه می‌باشد، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعـزام شـوند. بدیهی است در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شـد. در غیـر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

كد 06 دانشجویان سال آخر مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری حرفه‌ای كه تا تاریخ 1400/6/31 در سنوات مجاز تحصیل (برابر تبصره 1 و 2 مـاده 33 قـانون وظیفه عمومی) فارغ‌التحصیل می‌شوند.

كد 07 فارغ‌التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری حرفه‌ای كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها تـا زمان پذیرش در مقطع دكتری، بیش از یك سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

كد 08 كاركنان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

كد 09 كاركنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

 كد 10 طلاب علوم دینی دارنده مدرك كارشناسی ارشد و یا دكتری حرفه‌ای و دارای معافیت تحصیلی حوزوی.

دستورالعمل سربازی طلاب

درصورتی‌که كه مركز مـدیریت حوزه‌های علمیه كشور یا مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تأیید نماید كه طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به‌موازات آن در دانشـگاه نیز تحصیل كند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را لغو یا خاتمه یافته اعلام كند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیـت تحصـیلی دانشـگاهی اسـت. این‌گونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت‌نامه حوزه علمیه مربوط را ارائه نمایند.

كد 11 مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشكی، كفالت و یا …) در مدت اعتبار آن.

كد 12 كاركنان وظیفه (در حال خدمت) فارغ‌التحصیل مقطع كارشناسی ارشد و یا دكترای حرفه‌ای بدون غیبت اولیه. این دسته از كاركنان وظیفـه پـس از اعلام قبولی از سوی دانشگاه، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت، مشروط به اینكه قبلاً دانشجوی اخراجی نبوده و سابقه فرار از خدمت نیز نداشته باشند، برای ادامه تحصیل از طریق دفاتر خدمات الكترونیك پلیس+10 ترخیص خواهند شد.

 تبصره: كاركنان وظیفه‌ای كه خدمت آنان تا تاریخ 1400/6/31 به اتمام می‌رسد، مجاز به شركت در آزمون می‌باشند. لیكن باید پس از قبولی و موقع ثبت‌نام در دانشگاه، كارت پایان خدمت هوشمند ارائه نمایند.

 كد 13 دانشجویان انصرافی مقطع دكتری ناپیوسته دانشگاه‌ها، درصورتی‌که در سنوات اولیه موضوع تبصـره 1 مـاده 33 قـانون، از تحصـیل انصـراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد.

مضافاً مشـروط بـه اینكه از تاریخ 90/8/22 به بعد، از امتیاز یک‌بار انصراف استفاده نكرده باشند.

نکات مربوط به مقررات وظیفه عمومی داوطلبان آزمون دکتری 1401:

  • مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصـیلی بـرای آنـان صـادر نگردیـده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نمی‌باشند.
  • فارغ‌التحصیلان دوره دكتری تخصصی ناپیوسته PhD مجاز به شركت مجدد در این آزمون نمی‌باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند.
  • سنوات تحصیلی مجاز در مقطع دكتری تخصصی ناپیوسته (PhD) حداكثر شش سال می‌باشد.
  • دانشجویان موردپذیرش در دانشگاه‌ها می‌بایست جهت اخذ معافیت تحصیلی در مقطع دكتری تخصصی ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق.

برای دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری 1401 با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آزمون دکتری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403