منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ | ضرایب دروس

منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ | ضرایب دروس

جهت مشاوره در زمینه منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ | ضرایب دروس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چیست؟ در پاسخ به این سوال پر تکرار مخاطبان این مقاله مشاور گروپ را به موضوع لیست منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ | ضرایب دروس اختصاص داده ایم. اگر شما هم جزو علاقه مندان به شرکت در تیزهوشان دهم هستید و نمی دانید چه منابعی را برای موفقیت در این آزمون بخوانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

منابع تیزهوشان نهم به دهم

منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳

منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ مطابق اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای تیزهوشان نهم به دهم، این آزمون دارای دو بخش با عنوان استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. سوالات استعداد تحصیلی براساس محتوای کتاب‌های درسی پایه هشتم و پایه نهم طراحی می‌شود و داوطلبان می‌توانند با تسلط کافی بر منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، با موفقیت در آزمون ظاهر شوند. همچنین استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی نیز به درک هر چه بهتر مفاهیم و روشن سازی ذهن داوطلبان آزمون تیزهوشان کمک می‌کند.

سوالات استعداد تحلیلی بر مبنای ارزیابی هوش و توانایی دانش‌آموز طراحی می‌شوند و داوطلبان می‌توانند با بررسی تست‌های گوناگون، ذهن خود را برای حل این گروه از سوالات آماده کنند. به همین منظور، در ادامه این مطلب به معرفی چند کتاب از انتشاراتی که  منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم را آماده کرده اند، می‌پردازیم. مطالعه هر کدام از این پیشنهادات می‌تواند در رسیدن شما به نتیجۀ دلخواهتان اثربخش و کمک‌کننده باشد.

تعدادی از شرکت کنندگان این ازمون دانش اموزانی هستند که قبلا در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی درس خوانده اند و با سبک سوالات تستی اشنایی دارند . همه این عوامل و رقابت بیشتر، باعث شده تا تبلیغات برای شرکت در کلاس ها و خرید دی وی دی های آموزشی به شدت افزایش یابد اما نکته قابل تامل اینجاست که ملاک و شرایط قبولی  ، شرکت در کلاس های متفاوت و پرداخت هزینه های گزاف نیست .

دانش آموزانی می توانند موفق باشند که تسلط کافی بر کتب درسی داشته باشند و با روش های مناسب زمان بندی و تست زنی آشنایی خوبی داشته باشند. بنابرین پیشنهاد می شود تا کتب درسی و کمک درسی به عنوان منابع اصلی برگزیده شود و اولویت در انتخاب پلتفرم های آموزشی نباشد . در ادامه تعدادی از بهترین و کامل ترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم را معرفی می کنیم .

دقت کنید که اصلی ترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم همان کتاب‌های درسی دانش آموزان هستند و حجم بیشتر سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از داخل کتاب‌های درسی طراحی می‌شوند. مطالعه کامل و دقیق کتاب های درسی در اولویت می‌باشد. سپس شما عزیزان می‌بایست برای تقویت مهارت و تسلط بیشتر در پاسخ به سوالات، از منابع کمک درسی استفاده کنید زیرا برخی از سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از خارج از کتاب طرح می‌شوند و شما اگر آماده نباشید و با دروس آزمون تیزهوشان نهم به دهم آشنایی نداشته باشید و از کتاب های کمک درسی در این زمینه استفاده نکنید در پاسخ دادن به این سوالات دچار مشکل جدی خواهید شد. منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

  معرفی منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ :   در معرفی منابع تیزهوشان نهم به دهم می توان بهترین منبع را همان کتاب های درسی معرفی کرد، این کتاب های رسمی باید کامل و بدون جا انداختن کوچکترین نکته تفهیم شوند، در مرحله بعد باید گفت که برای موفقیت در آزمون تیزهوشان حساس خواندن فقط کتاب درسی ناکافی است و مرحله به مرحله باید کتاب های دیگری را انتخاب کرده و مو به مو برای خود تجزیه و تحلیل کرد. در پایان کتاب های کمک آموزشی تکمیلی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید بدون استرس در آزمون تیزهوشان در آزمون تیزهوشان نهم به دهم سربلند بیرون بیایید. معرفی منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ /

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس ریاضی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سوالات ریاضیات از مهمترین سوالات آزمون تیزهوشان به ویژه برای گروه علوم ریاضی هستند که مجموعه‌ای از سوالات مفهومی و مسئله‌ای را شامل می‌شوند. برای پاسخ‌گویی صحیح به این گروه از سوالات داشتن مهارت حل مسئله ریاضی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. منابع آزمون تیزهوشان نهم درس ریاضی در ادامه به شما پیشنهاد داده می شود.

  • ریاضیات نهم تیزهوشان – مبتکران
  • تیزهوشان ریاضی نهم – مهر و ماه
  • ریاضی نهم تیزهوشان – اندیشمند
  • کتاب تیزهوشان ریاضی نهم – کاهه
  • کتاب ریاضی نهم سری IQ – گاج
  • ریاضی نهم تیزهوشان – خیلی سبز

منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳

از آنجایی که نیمی از سوالات آزمون تیزهوشان نهم به مبحث استعداد تحلیلی اختصاص پیدا کرده است، پاسخ‌گویی صحیح به این گروه از سوالات اهمیت زیادی دارد. منابع استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم به دهم زیر برای کمک به تقویت و آمادگی بیشتر شما داوطلبان عزیز برای پاسخ‌گویی به سوالات استعداد تحلیلی تیزهوشان دهم کمک خواهد کرد.

  • هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان – خیلی سبز
  • کتاب هوش و خلاقیت ششم تا نهم – انتشارات کاهه
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات بین‌المللی گاج
  • بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی نهم مرشد – انتشارات مبتکران
  • تیزهوشان 1500 تست استعداد تحلیلی – انتشارات مهر و ماه
 تعداد سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم
تعداد سوالات  مدت پاسخگویی
50 سوال 50 دقیقه

منابع استعداد تحصیلی تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سوالات استعداد تحصیلی براساس محتوای کتاب درسی دانش‌آموزان طراحی می‌شود. منابع استعداد تحصیلی تیزهوشان نهم برای دانش‌آموزان رشته‌های مختلف به دلیل داشتن ضریب خاص دارای وضعیت متفاوتی است. ما برای آمادگی بیشتر شما بهترین منابع درسی را در هر مبحث به صورت جداگانه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس علوم تجربی

سوالات علوم تجربی ترکیبی از سوالات حفظی و مفهومی است که نحوۀ پاسخ‌گویی به آن‌ها در نتیجه آزمون بسیار مهم و تاثیرگذار است.

  • لقمه 100 نکته علوم نهم شیمی تیزهوشان – مهر و ماه
  • علوم نهم تیزهوشان – خیلی سبز
  • لقمه 100 نکته علوم نهم فیزیک – مهر و ماه
  • آموزش پیشرفته علوم تجربی نهم تیزهوشان – گل واژه
  • کتاب علوم نهم سری IQ – گاج
  • کتاب علوم تیزهوشان نهم – اندیشمند

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس ریاضی

سوالات ریاضیات از مهمترین سوالات آزمون تیزهوشان به ویژه برای گروه علوم ریاضی هستند که مجموعه‌ای از سوالات مفهومی و مسئله‌ای را شامل می‌شوند. برای پاسخ‌گویی صحیح به این گروه از سوالات داشتن مهارت حل مسئله ریاضی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

  • ریاضیات نهم تیزهوشان – مبتکران
  • تیزهوشان ریاضی نهم – مهر و ماه
  • ریاضی نهم تیزهوشان – اندیشمند
  • کتاب تیزهوشان ریاضی نهم – کاهه
  • کتاب ریاضی نهم سری IQ – گاج
  • ریاضی نهم تیزهوشان – خیلی سبز

 

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس قرآن و معارف اسلامی

از بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم برای درس قرآن و معارف اسلامی بایستی به موارد زیر اشاره کرد:

  • جامع تیزهوشان نهم – خیلی سبز
  • جامع تیزهوشان نهم – مبتکران

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس مطالعات اجتماعی

مبحث مطالعات اجتماعی ترکیبی از دروس جغرافیا، تاریخ و اجتماعی است که ضریبی یکسان برای رشته‌های مختلف دارد. بهترین منابع برای مطالعه این مبحث عبارتند از:

  • کتاب جامع تیزهوشان نهم سری IQ – گاج
  • 31+1  استان تیزهوشان جامع نهم – پویش اندیشه خوارزمی

منابع آزمون تیزهوشان نهم درس زبان و ادبیات فارسی

مبحث زبان و ادبیات فارسی ترکیبی از انواع سوالات تاریخ ادبیات، املا، شعر است. برای پاسخ‌گویی صحیح به این دسته از سوالات لازم است داوطلبان از تسلط کافی بر ابعاد مختلف ادبیات و زبان فارسی برخوردار باشند.

  • فارسی نهم – مبتکران
  • فارسی نهم تیزهوشان – خیلی سبز
  • فارسی نهم تیزهوشان – اندیشمند
  • کتاب فارسی نهم سری IQ – گاج
  • تیزهوشان فارسی نهم – کاهه
  • فارسی 9 تیزهوشان – نشر الگو

سرفصل‌های آزمون تیزهوشان نهم 1402

آزمون تیزهوشان نهم به دهم مطابق سال‌های گذشته برای جذب دانش‌آموزان مستعد جهت تحصیل در پایۀ دهم برگزار می‌گردد. همان‌طور که گفته شد، آزمون تیزهوشان برای ورود مقطع دهم ترکیبی از دو مبحث است؛ بخش اول این آزمون، سوالات استعداد تحلیلی است که میزان هوش و استعداد دانش‌آموز را مشخص می‌کند. بخش دوم آزمون سوالات استعداد تحصیلی است که براساس محتوای کتاب درسی پایۀ هشتم و نهم دانش‌آموزان طراحی شده است.

شایان ذکر است که هر کدام از کتاب‌های درستی برای رشته‌های مختلف، دارای ضرایب متفاوتی است. هرچه ضریب یک درس در یک رشته بیشتر باشد، نشان‌دهندۀ اهمیت بیشتر آن درس در آزمون تیزهوشان نهم خواهد بود و لازم است داوطلبان زمان بیشتری را برای مطالعه آن درس اختصاص دهند.

بودجه‌بندی سوالات آزمون تیزهوشان نهم 1402

آزمون تیزهوشان نهم به دهم بر خلاف آزمون ششم به هفتم ترکیبی از سوالات تحلیلی و تحصیلی است. این آزمون در مجموع دارای 100 سوال است که دانش‌آموزان به مدت ۱۲۰ دقیقه برای پاسخ‌گویی به آن‌ها فرصت دارند. علاوه‌بر این، آزمون ورودی سمپاد در این مقطع به مانند مقطع متوسطه اول یا همان ششم به هفتم دارای نمرۀ منفی است. به بیان بهتر در صورتی که فرد به ۳ سوال به صورت اشتباه پاسخ دهد، تراز یک سوال با پاسخ درست از کارنامه او حذف می‌شود.

 موارد امتحانی، ضرایب و تعداد سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم
نام درس تعداد سوالات ضریب رشته تحصیلی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 ریاضی فیزیک: 4

علوم تجربی: 2

علوم انسانی: 23علوم تجربی10ریاضی فیزیک: 2

علوم تجربی: 4

علوم انسانی: 23قرآن و پیام های آسمانی10ریاضی و فیزیک: 1

علوم تجربی: 1

علوم انسانی: 11مطالعات اجتماعی10ریاضی فیزیک: 2

علوم تجربی: 2

علوم انسانی: 41زبان و ادبیات فارسی10ریاضی فیزیک: 2

علوم تجربی: 2

علوم انسانی: 42

هر کدام از منابع امتحانی و مباحث درسی در این آزمون بسته به رشته‌ای که فرد علاقه به ورود به آن را دارد، دارای ضریب به خصوص خود است و دانش‌آموز باید با انتخاب رشتۀ مورد نظر خود، میزان اهمیت هر واحد درسی را در زمان پاسخ‌گویی به سوالات دریابد و با توجه به اهمیت سوالات اقدام به پاسخ‌گویی به سوالات نماید. ما در ادامه جدولی از تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم، به‌‌همراه ضریب هر مبحث را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

داشتن مطالعه مستمر، برنامه‌ریزی دقیق، حفظ روحیه و آشنایی داوطلبان با منابع آزمون تیزهوشان نهم از مهم‌ترین ملزومات برای رسیدن به نتیجه دلخواه و موفقیت‌آمیز  داوطلبان در آزمون ورودی تیزهوشان نهم است. ما رد این مقاله تلاش کردیم فهرستی جامع از مهم‌ترین منابع آزمون تیزهوشان نهم را در اختیار شما قرار دهیم. این را به‌خاطر داشته باشید که راز موفقیت در این آزمون استمرار و تلاش و پشتکار دائمی شماست.

 

برنامه ریزی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

مجموعه بزرگ مشاور گروپ با همکاری مشاوران متخصص در برنامه ریزی درسی گام به گام همراه دانش آموزان تیزهوش و فعال ایران عزیز می باشد(معرفی منابع تیزهوشان نهم به دهم). از آنجا که تمامی تیزهوشان نهم به دهم تقریبا در سطح معلومات و استعداد بالایی جای دارند و متاسفانه پذیرش در آزمون تیزهوشان نهم به دهم تا حدودی کم می باشد لذا برنامه ریزی هوشمندانه اصلی ترین عامل موفقیت در این آزمون است.

مشاوران مجموعه بزرگ مشاور گروپ  با برنامه ریزی هفتگی و ماهیانه و سنجش و معرفی بهترین منابع در زمان خود شما را تا سر منزل مقصود همراهی خواهند کرد.

فقط کافی است با شماره تلفن منزل بدون گرفتن کد با شماره 9099071613 تماس گرفته و برنامه هفتگی خود را دریافت کنید.

سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان: my.medu.ir

 

منابع تیزهوشان نهم به دهم

مشاوره تحصیلی مدارس نمونه مجموعه بزرگ مشاور گروپ

  معرفی منابع تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ :  جهت دریافت اطلاعات و رفع سوالات و ابهامات تحصیلی خود و همچنین در با موضوعات؛ برنامه ریزی درسی تیزهوشان، برنامه ریزی درسی مدارس نمونه، مشاوره تحصیلی تمامی مقاطع تحصیلی در سراسر ایران بدون کدگیری از تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071613 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب و آگاه مجموعه بزرگ مشاور گروپ شما را در رفع نیازهای تحصیلی و ارائه اطلاعات به روز راهنمایی نمایند.

 
سوالات متداول ضرایب دروس تیزهوشان نهم به دهم 
 

✔️سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل چه بخش هایی است؟

️سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تشکیل شده است.

✔️منابع طراحی سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

سوالات استعداد تحصیلی مطابق با متن کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می گردد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه منابع تیزهوشان نهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ | ضرایب دروس

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیر

    سلام معذرت میخوام از پایه هشتم هم در آزمون نمونه دولتی میاد؟ اخه توی یه سایت نوشته از هشتم هم میاد البته من امسال نهم هستم و قراره امتحان نمونه دولتی بدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی