معرفی رشته زبان ژاپنی + بازار کار موجود

رشته زبان ژاپنی

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان ژاپنی + بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

زبان ژاپنی : رشد روز افزون ارتباطات سیاسی و فرهنگی میان کشورها و ضرورت ارتباط با کشورهای همسایه و آسیایی، بیانگر ضرورت رشته زبان ژاپنی در دوره کارشناسی است. این رشته به تربیت افرادی همت می‌گمارد که با فرا گرفتن مهارت‌های چهارگانه درک مطلب، خواندن، نوشتن و مکالمه زبان ژاپنی بتوانند تخصص‌های لازم را به دست آورند.

رشته زبان ژاپنی

دانشجویان این رشته می‌توانند علاوه بر معرفی ادب و فرهنگ ایران به جوامع دیگر در رسانه‌های همگانی به نقد و بررسی و ارائه آثار نویسندگان ژاپنی بپردازند.

درس‌های رشته زبان ژاپنی در طول تحصیل:

دروس پایه و اختصاصی زبان ژاپنی:

زبانشناسی عمومی، زبان ژاپنی مقدماتی، گفت و شنودهای مقدماتی، آشنایی با فرهنگ ژاپنی، زبان ژاپنی پیشرفته، گفت و شنود پیشرفته، خواندن متون ساده،‌ انشای ساده، خواندن متون پیشرفته، ساختمان دستوری زبان ژاپنی، ترجمه متون ساده، نامه‌نگاری، خواندن متون مطبوعاتی، ادبیات معاصر، آشنایی و تحقیق در متون ادبی قدیم، آشنایی با مقالات انتقادی، نمایشنامه، انواع شعر ژاپنی، سیری در ادبیات ژاپن، ادبیات تطبیقی ایران و ژاپن، سخنرانی و یادداشت‌برداری، ترجمه متون پیشرفته، زبانشناسی ژاپنی، مقاله‌نویسی، اساطیر ژاپن، زبان انگلیسی.

اهمیت و کاربرد رشته زبان ژاپنی

زبان مردم ژاپن و زبان رسمی دولت ژاپن است و حدود ۱۳۰ میلیون نفر سخن ور دارد. بیش از ۹۹درصد مردم ژاپن به این زبان سخن می گویند و زبان ژاپنی، از نظر تعداد گویش وران، مقام ششم را در جهان دارد. البته در هیچ نقطه ای در خارج از کشور ژاپن، به این زبان، سخن گفته نمی شود.رشد روز افزون ارتباطات سیاسی و فرهنگی میان کشورها و ضرورت ارتباط با کشورهای پیرامونی و آسیایی، بیانگر ضرورت رشته زبان ژاپنی در دوره کارشناسی است.

این رشته به تربیت افرادی همت می‌گمارد که با فرا گرفتن مهارت‌های چهارگانه درک مطلب، خواندن، نوشتن و مکالمه زبان ژاپنی بتوانند تخصص‌های لازم را به دست آورند. طول اين دوره حداقل ۴ سال و ۸ ترم تحصيلی است و ادامه تحصيل تا سطح كارشناسی ارشد ميسر است.
اگر به‌ زبان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ فرصت‌ تجاری‌ و شغلی‌ نگاه‌ کنیم‌، در آن‌ موفق‌ نخواهیم‌ شد، اما اگر زبان‌ را به‌ منظور آشنایی‌ با یک‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ مطالعه‌ کنیم‌، کسب موفقیت، هم‌ در دانشگاه‌ و هم‌ در بازار کار دور از دسترس نیست.

لیست دانشگاه های رشته زبان ژاپنی

تهران

بازار کار رشته زبان ژاپنی

دانشجوی‌ رشته زبان ژاپنی باید در مرحله‌ اول‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ مسلط‌ باشد؛ یعنی‌ خوب‌ صحبت‌ کند و خوب‌ بنویسد. همچنین‌ لازم‌ است‌ که‌ استعداد فراگیری‌ زبان‌ را داشته‌ باشد، زیرا یادگیری‌ زبان‌ نیاز به‌ حافظه‌ قوی‌، دستور زبان‌ خوب‌، توانایی‌ فراگیری‌ لهجه‌ و آشنایی‌ با تعداد زیادی از لغات‌ دارد.

فارغ‌التحصيلان اين دوره قادرند ادب و فرهنگ و معارف اسلامي را به جوامع خارج معرفي كرده و با تحقيق در كتب ژاپني جامعه ايران را از آخرين پيشرفتهاي علمي و فني جهان مطلع سازند و در نگارش مقالات تحليلي انتقادي به زبان ژاپني فعاليت كنند.
فارغ التحصيل زبان ژاپني‌ همچنین می‌تواند در حوزه‌ کاری‌ خود به‌ ترجمه‌ بپردازد؛ یعنی‌ متون‌ ادبی‌ از جمله‌ داستان‌ یا شعر را ترجمه‌ کند.

گرايش‌هاي كارشناسي ارشد

زبان ژاپنی

ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی ، اولین گام در راه ورود به دانشگاه در رشته زبان ژاپنی از طریق کنکور سراسری می باشد. کنکور زبان همه ساله در هفته اول تیر ماه برگزار می شود. و فقط افرادی می توانند در آن شرکت کنند که ثبت نام کنکور زبان را انجام داده باشند. از این رو ثبت نام کنکور اولیت اول هر داوطلب ورود به دانشگاه در رشته زبان ژاپنی می باشد.

نحوه ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی

برای ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی مانند سال های گذشته داوطلبان کنکور زبان می توانند به وب سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا با وارد کردن اطلاعات ضروری در کنکور زبان ، ثبت نام کنکور نمایند. دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و در دست داشتن آن دسته از مدارک مهمی است که در هنگام ثبت نام کنکور نباید فراموش شود.

تمامی داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی در ابتدا بایستی کارت اعتباری ثبت نام کنکور را خریداری نمایند. این امر بدین شکل است که جهت شرکت در هر گروه ازمایشی یک کارت اعتباری و دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی یک کارت اعتباری به صورت جداگانه تهیه نمایند.

پس از وارد کردن اطلاعاتی که سایت سازمان سنجش نیاز دارد، ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی خود را انجام دهید. با اتمام مراحل ثبت نام کنکور ، سایت سازمان سنجش یک کد رهگیری به داوطلب ارائه می نماید که نگه داشتن آن کد تا زمان ثبت نام دانشگاه به آن نیاز خواهد شد.

تاریخ و زمان ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ مانند سال گذشته به احتمال زیاد از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود. طبق روال سال های گذشته داوطلبان ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی چند روزی زمان دارند تا بتوانند در کنکور ۹۷ ثبت نام نمایند و همچنین احتمال دارد که در اسفند ماه برای افرادی که از ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی جامانده اند زمان خاصی را در نظر بگیرند.

توصیه می کنیم در زمانی که ارائه شده ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی خود را انجام داده که مشکلی برایتان پیش نیاید. در رابطه با زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ به محض اطلاع دقیق در همین صفحه به شما اعلام خواهیم نمود.

ثبت نام کنکور زبان چندین گام دارد که اگر هر کدام از آن ها بدرستی برداشته نشود. ممکن است داوطلب از کنکور سراسری باز ماند و طبیعتا از کنکور زبان محروم شود. قبل از مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور زبان لازم است در ابتدا نکاتی را یاد آور شد. توضیجات تکمیلی ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی را می توانید در مقاله ثبت نام کنکور زبان مطالعه نمایید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته زبان ژاپنی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری  مشاور گروپ پیشنهاد می کنند که مطالب زیر را هم درباره رشته زبان ژاپنی بخوانید:

مشاوره کنکور رشته زبان ژاپنی

انتخاب رشته کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام کنکور رشته زبان ژاپنی

انتخاب رشته زبان ژاپنی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان ژاپنی

معرفی رشته زبان ژاپنی

 مشاور گروپ

مشاوره تحصیلی, مشاوره تحصیلی تلفنی,مشاوره درسی,مشاوره درسی تلفنی,برنامه ریزی,برنامه ریزی تلفنی,مشاوره برنامه ریزی تلفنی,مشاوره کنکور,برنامه ریزی کنکور تلفنی,مشاوره تلفنی برنامه ریزی کنکور,مشاوره کنکور 97,برنامه ریزی کنکور 97,برنامه ریزی تلفنی کنکور 97,مشاوره تحصیلی تهران,کنکور آزمایشی,مشاوره تست زنی,مشاوره تلفنی تست زنی,مشاوره تلفنی صدای مشاور گروپ,مشاوره کنکور مشاور گروپ,مشاوره برنامه ریزی درسی,برنامه درسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان  ژاپنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی که یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در کنکور زبان می باشد. که تحصیل در این رشته تقریبا آرزوی تمام داوطلبان کنکور زبان می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان کنکور زبان که موفق به ورود به دانشگاه در رشته زبان ژاپنی نشده اند این است که چگونه با ثبت نام بدون کنکور زبان وارد دانشگاه شوند. زیرا که داوطلبان زیادی برای ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی در ایران وجود دارند.

برای پاسخ به این نیاز داوطلبان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با اطلاع از جدید ترین اخبار تحصیلی مربوط به شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی در دانشگاه های سراسری ایران ، دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه غیر انتفاعی را در اختیار دواطلبان ورود به دانشگاه از طریق ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی قرار می دهد.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه رشته زبان ژاپنی

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ پیشنهاد می کنند که مطالب زیر را هم درباره رشته زبان آلمانی بخوانید:

مشاوره کنکور رشته زبان آلمانی

انتخاب رشته کنکور رشته زبان آلمانی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی

ثبت نام کنکور رشته زبان آلمانی

انتخاب رشته زبان آلمانی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان آلمانی

معرفی رشته زبان آلمانی

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور زبان ، ثبت نام کنکور زبان ، نتایج کنکور سراسری ، ثبت نام کنکور ، منابع کنکور زبان ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته زبان ، انتخاب رشته کنکور ، دفترچه کنکور زبان ، دفترچه کنکور ۹۷ ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور ، ثبت نام بدون کنکور زبان ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، رشته زبان بدون کنکور ، رشته زبان بدون کنکور آزاد ، رشته زبان بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی کنکور زبان آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

ثبت نام بدون کنکور سایر گرایش های رشته زبان ژاپنی

برای آگاهی از ثبت نام بدون کنکور سایر رشته های زبان می توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

مشاور گروپ

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان روسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان چینی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات ارمنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان و ادبیات اردو

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان فرانسه

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ژاپنی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان ایتالیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان انگلیسی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی

خدمات حرفه ای مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره کنکور سراسری

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

خدمات تخصصی مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

 

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان ژاپنی + بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. momi

    فقط و فقط دانشگاه تهران این رشته رو داره و رتبه کنکور بسیار عالی ای هم در کنکور زبان میخواد ..
    کلا هر ساله فقط ۲۰ الی ۲۵ نفر در مقطع کارشناسی در کل ایران در رشته زبان ژاپنی دانشگاه تهران پذیرفته میشن

    پاسخ
  2. M

    بازار کار این رشته زبان به چه صورت هست تو ایران

    پاسخ
  3. فری

    در مشهد دانشگاهی که زبان ژاپنی داشته باشن هست؟ ثبت نام بدون کنکور و با کنکور چه داشنگاه هایی هست؟

    پاسخ
  4. ساره

    ژاپنی برای کار و منبع درامد مناسب نیست

    پاسخ
  5. زهرا

    یعنی بازار کار نداره؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403