معرفی رشته زبان فرانسه + رتبه قبولی لازم و بازار کار موجود

رشته زبان فرانسه

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان فرانسه + رتبه قبولی لازم و بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته زبان فرانسه : “با سواد کسی است که …”شاید زمانی برای کامل کردن این جمله فقط لازم بود بنویسم “توانایی خواندن و نوشتن را داشته باشد” اما امروزه بدون توجه به شرایط زمانی و مکانی نمی‌توان این جمله را کامل کرد چرا که در مکان‌ها و زمان‌های متعدد، مفهوم باسواد متفاوت است.

رشته زبان فرانسه

برای مثال امروزه در کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه، فرد باسواد علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن باید حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشد تا بتواند در دنیای امروز؛ دنیایی که متخصصان علوم ارتباطات به آن خانواده جهانی می‌گویند،‌نقش مؤثری بر عهده بگیرد.

یکی از زبان‌های مهم در حیطه علم و ادبیات و هنر زبان فرانسه است که در آموزش عالی به عنوان یک رشته دانشگاهی در مقطع‌ کارشناسی‌ دو گرایش‌ ادبی‌ و مترجمی‌ دارد لازم‌ است‌ بگوئیم‌ که‌ برنامه‌ درسی‌ دوره‌ لیسانس‌ تمامی زبان‌های خارجه از جمله زبان‌ فرانسه‌ با برنامه‌ درسی‌ زبان‌ انگلیسی‌ متفاوت‌ است‌ زیرا بیشتر دانشجویان‌ زبان‌ فرانسه‌ در هر دو گرایش‌ ادبی‌ و مترجمی‌، در بدو ورود با این‌ زبان‌ آشنایی‌ ندارند. به‌ همین‌ دلیل‌ در دانشگاه‌، زبان‌ فرانسه‌ از ابتدا آموزش‌ داده‌ می‌شود و دانشجویان‌ در ابتدا درس‌هایی‌ را تحت‌ عنوان‌ پیش‌نیاز می‌گذرانند و سپس‌ در ترم‌های‌ بالاتر دروس‌ تخصصی‌ خود مثل‌ مکالمه‌ ساده‌ و پیشرفته‌، نگارش‌ ساده‌ و پیشرفته‌ و دروس‌ ادبیات‌ را مطالعه‌ می‌کنند.

گرایش‌ مترجمی‌ زبان فرانسه :

دانشجوی‌ مترجمی‌ زبان‌ فرانسه‌ با تئوری‌های‌ ترجمه‌ آشنا شده‌ و یک‌ نگرش‌ نظری‌ کلی‌ نسبت‌ به‌ ترجمه‌ پیدا می‌کند همچنین‌ طی‌ ترم‌های‌ متعدد، به‌ مرور ترجمه‌ جملات‌ کوتاه‌ و بلند، جملات‌ پیچیده‌ و مرکب‌ و بالاخره‌ ترجمه‌ متون‌ ادبی‌ یا متونی‌ را که‌ محتوای‌ سنگینی‌ دارند، فرا می‌گیرد و در نهایت‌ می‌تواند با سرعتی‌ مناسب‌ و کیفیت‌ مطلوب‌، به‌ ترجمه‌ کتبی‌ یا شفاهی‌ زبان‌ بپردازد.

درس‌های‌ رشته زبان فرانسه در طول‌ تحصیل:

دروس‌ مشترک‌ در گرایش‌های‌ زبان‌ فرانسه‌:

دوره‌ مقدماتی‌ زبان‌ فرانسه‌ (پیش‌نیاز)، زبان‌ اختصاصی‌ فرانسه، خواندن‌ متون‌ ساده‌، مکالمه‌، خواندن‌ و درک‌ مفهوم‌ متون‌ ساده‌،زبان‌شناسی‌ عمومی‌، ترجمه‌ ساده‌، گرامر و دیکته‌ ، انشاء ساده‌ ، خواندن‌ متون‌ اسلامی‌، آواشناسی‌ و فرانسه‌، واژه‌شناسی‌ و ترکیبات‌ زبان‌ فرانسه‌، وقایع‌نگاری‌، ترجمه‌ متون‌ اسلامی‌، امثال‌ و تعبیرات‌ فرانسه‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ و برعکس‌، زبان‌شناسی‌ فرانسه‌، نقد ادبی‌، ترجمه‌ متون‌ گوناگون‌ فرانسه‌ به‌ فارسی‌ و فارسی‌ به‌ فرانسه‌، ترجمه‌ متون‌ نظم‌.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ مترجمی‌ زبان فرانسه :

درآمدی‌ بر ادبیات‌ فرانسه‌، مکتب‌های‌ ادبی‌، تاریخچه‌ ترجمه‌، خواندن‌ و درک‌ مفهوم‌ متون‌ گوناگون‌، اصول‌ فن‌ ترجمه‌ ، مقاله‌ و بررسی‌ آثار ترجمه‌ شده‌، تفسیر متون‌ ادبی‌، ترجمه‌ متون‌ مطبوعاتی‌ فرانسه‌ به‌ فارسی‌، ترجمه‌ متون‌ مطبوعاتی‌ فارسی‌ به‌ فرانسه‌، ترجمه‌ گروهی‌ (کارگاه‌ ترجمه‌)، ترجمه‌ شفاهی‌، ترجمه‌ متون‌ علمی‌ و فنی‌، ترجمه‌ متون‌ اقتصادی‌، سیاسی‌ و اداری‌، خواندن‌ و درک‌ متون‌ علوم‌ انسانی‌ و اجتماعی‌، خواندن‌ و درک‌ متون‌ علوم‌ پایه‌ انسانی‌ و اجتماعی‌، ترجمه‌ انفرادی‌ یا پایان‌ نامه‌.

گرایش‌ ادبی‌ رشته زبان فرانسه :

دانشجویان‌ زبان‌ فرانسه‌ گرایش‌ ادبی،‌ پس‌ از گذراندن‌ دروس‌ ابتدایی‌ مانند نگارش‌، مکالمه‌ و خواندن‌ زبان‌ فرانسه‌ با ادبیات‌ این‌ زبان‌ شامل‌ تاریخ‌ ادبیات‌، شعر، رمان‌ و نمایشنامه‌ فرانسوی‌ به‌ طور جامع‌ و گسترده‌ای‌ آشنا می‌شوند. برای‌ مثال‌ در بخش‌ تاریخ‌ ادبیات‌ و نقد ادبی‌ با مکتب‌های‌ ادبی‌ رئالیسم‌، رمانتیسم‌، سورئالیسم‌، پوچی‌ و اگزیستانسیالیسم‌ و نکات‌ افتراق‌ و اشتراک‌ آنها و نویسندگان‌ و هنرمندان‌ مطرح‌ در هر یک‌ از دوره‌های‌ یاد شده‌ آشنا می‌شوند و در بخش‌ شعر نیز انواع‌ شعر نو و کلاسیک‌ را مطالعه‌ می‌کنند و قواعد شعر کلاسیک‌، طرز شمارش‌ هجاها و نحوه‌ شناخت‌ قافیه‌های‌ غنی‌ و ضعیف‌ را فرا می‌گیرند.

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ ادبی‌ زبان فرانسه:

خواندن‌ متون‌ مطبوعاتی‌، نگارش‌ پیشرفته‌، نظری‌ اجمالی‌ بر ادبیات‌ قرون‌ ۱۸ و ۱۷، تفسیر متون‌ قرون‌ ۱۸ و ۱۷، انواع‌ شعر فرانسه‌، تاریخ‌ ادبیات‌ قرن‌ ۱۹، یادداشت‌برداری‌ و روش‌ تحقیق‌، مطالعه‌ نمایشنامه‌ و ساختمان‌ آن‌، تاریخ‌ ادبیات‌ قرن‌ ۲۰، تفسیر متون‌ قرن‌ ۲۰.

توانایی‌های‌ لازم برای تحصیل در رشته زبان فرانسه :

اگر به‌ زبان‌ به‌ عنوان‌ یک‌ فرصت‌ تجاری‌ و شغلی‌ نگاه‌ کنیم‌، در آن‌ موفق‌ نخواهیم‌ شد. اما اگر زبان‌ رابه‌ منظور آشنایی‌ بایک‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ مطالعه‌ کنیم‌، هم‌ در دانشگاه‌ و هم‌ در بازار کار موفق‌ خواهیم‌ شد. در ضمن‌ دانشجوی‌ رشته‌ زبان‌ باید در مرحله‌ اول‌ به‌ زبان‌ فارسی‌ مسلط‌ باشد؛ یعنی‌ خوب‌ صحبت‌ کند و خوب‌ بنویسد. همچنین‌ لازم‌ است‌ که‌ استعداد فراگیری‌ زبان‌ را داشته‌ باشد چون‌ یادگیری‌ زبان‌ نیاز به‌ حافظه‌ قوی‌، دستور زبان‌ خوب‌، توانایی‌ فراگیری‌ لهجه‌ و آشنایی‌ با لغات‌ زیاد دارد.

موقعیت‌ شغلی‌ رشته زبان فرانسه در ایران‌:

یک‌ فارغ‌التحصیل‌ توانمند مترجمی‌ زبان‌ فرانسه‌ می‌تواند در مطبوعات‌، صدا و سیما، صنعت‌ توریسم‌ یا شرکت‌هایی‌ که‌ نیاز به‌ مترجم‌ یا منشی‌ زبان‌ فرانسه‌ دارند، مشغول‌ به‌ کار گردد و در صورت‌ تبحر کافی‌ نیز می‌تواند به‌ صورت‌ آزاد به‌ کار ترجمه‌ بپردازد. یک‌ فارغ‌التحصیل‌ زبان‌ و ادبیات‌ فرانسه‌ نیز علاوه‌ بر فرصت‌های‌ شغلی‌ فوق‌ می‌تواند در آموزشگاه‌های‌ آزاد زبان‌ تدریس‌ کند. مهم‌تر از همه‌ این‌ که‌ یک‌ فارغ‌التحصیل‌ زبان‌ می‌تواند از تحصیلات‌ خود در زندگی‌ شخصی‌اش‌ بسیار بهره ببرد چون‌ آشنایی‌ با یک‌ زبان‌ خارجی‌، دریچه‌ای‌ را بر روی‌ انسان‌ می‌گشاید که‌ به‌ یاری‌ آن‌ می‌توان‌ تازه‌ترین‌ اطلاعات‌ را به‌ دست‌ آورد و از میان‌ کتب‌ و رسانه‌های‌ گروهی‌ امکان‌ انتخاب‌ داشت

تحصیل در مقطع کارشناسی زبان فرانسه

خیلی ها معتقدند که تحصیل کارشناسی در فرانسه، یکی از گزینه های انتخابی مناسب برای تحصیل در اروپاست. ولی آیا این چنین است؟ حال که تحصیل کارشناسی در فرانسه، مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است، مخصوصا دانشجویان ایرانی، میخواهیم از طریق مطالعه این مقاله که درباره موضوع تحصیل کارشناسی در فرانسه است بدانیم که آیا این انتخاب صحیح میباشد یا خیر.

آیا شما اطلاعاتی درباره تحصیل کارشناسی در فرانسه دارید؟ از شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در فرانسه چطور؟ آیا میدانید که هزینه های تحصیل کارشناسی در فرانسه چقدر است؟ یا اینکه شما به عنوان یک دانشجوی متاهل متقاضی تحصیل کارشناسی در فرانسه، آیا اجازه بردن همراه با خود را دارید؟

آیا دانشگاه های معروف برای تحصیل کارشناسی در فرانسه را میشناسید؟ همه اینها سوالاتی است که ممکن است به ذهن شما در مورد تحصیل کارشناسی در فرانسه خطور کند اگر میخواهید به پاسخ آنها دست یابید، پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. در پایان اگر سوالی، ابهامی، یا شبه ایی در مورد تحصیل کارشناسی در فرانسه داشتید، همواره میتوانید با مشاورین مجرب و وکلای باسواد موسسه مشاوره ای MIE اتریش همکار موسسه حقوقی ملک پور در ایران در تماس باشید و نه تنها سوالات خود را در زمینه تحصیل کارشناسی در فرانسه با آنها در میان بگذارید، همچنین میتوانید در مورد کلیه امور مهاجرت نیز مشورت کنید. موسسه مشاوره ای MIE اتریش همکار موسسه حقوقی ملک پور در ایران حامی شما در کلیه امور مهاجرت حتی مهاجرت از طریق تحصیل کارشناسی در فرانسه میباشد.

دانشگاههای فرانسه مجموعه ای گسترده از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی را ارائه میدهند. هرکسی از جمله دانشجویان خارجی آزاد هستند تا برای این رشته ها دراین مقطع درخواست کنند اما این کار زمانی محقق میشود که شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه ها را فراهم کنند. رشته های ارائه شده در این دانشگاهها نظیر حقوق، مهندسی، پزشکی، مدیریت عمومی و معماری در میان دیگررشته ها پرطرفدارتر میباشد.

اکثر دانشگاه ها در فرانسه، به ویژه کالج ها و دانشگاه ها، برنامه های تحصیلی لیسانس علمی، فنی و حرفه ای را در اکثر رشته ها را ارائه می دهند. برخی از رشته های ارائه شده در این دو نوع لیسانس عبارتند از: پزشکی، علوم انسانی، زبان شناسی، مهندسی، فناوری اطلاعات، مطالعات ادبی، کسب و کار، امور مالی، سیاست بین المللی، جامعه شناسی و غیره…
سال تحصیلی در فرانسه از اواسط ماه سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد میباشد. مدت زمان لازم برای تکمیل دوره لیسانس بسته به دوره انتخاب شده (کالج یا دانشگاه ) متفاوت است. با این وجود مهم است که توجه داشته باشید که تحصیل کارشناسی در اکثر دانشگاه های دولتی فرانسه به طور کلی به مدت ۴ سال طراحی شده است. با وجود این، دوره های کوتاه مدت ا

رائه شده توسط کالج ها، معمولا حداقل ۲ سال است. این دوره ها به طور معمول در حوزه های تخصصی برای دانشجویان ارائه شده است.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در فرانسه هستند، مستلزم آشنایی با زبان فرانسه می باشند و باید آزمون ورودی دانشگاه را قبول شوند. دانشجویان بین المللی همچنین باید نمرات TOEFL / IELTS خود را به عنوان مدرک تحصیلی در زبان انگلیسی همراه با مدارک رشته تحصیلی خود ارائه دهند.

رشته های کارشناسی در فرانسه را می توان در بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها پیدا کرد. برای پذیرش در یک دوره کارشناسی در فرانسه، باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید و همچنین شرایط دیگر را نیز فراهم کنید.
سال تحصیلی در کالج های فرانسوی از اواسط سپتامبر تا پایان ژوئن سال بعد میباشد. بعضی از کالج ها ممکن است در طول سال تحصیلی ثبت نام کنند. اگر مایل هستید که در یکی از کالج ها یا دانشگاه های فرانسه پذیرش بگیرید، باید شرایط لازم را قبل از زمان شروع کلاس ها فراهم کنید و حداقل دو ماه قبل از تاریخ شروع دوره های مورد نظر خود درخواست پذیرش را ارائه نمایید.
حجم بالای درخواست برای پذیرش در دانشگاههای فرانسه نشان می دهد که دریافت این پذیرش در دانشگاه های فرانسه رقابتی است. هرچه زودتر درخواست تکمیل شده ای را ارائه نمایید، دانشگاه ها زودتر می توانند درخواست شما را ارزیابی کنند و تصمیم نهایی را ارسال کنند
دانشجویانی که مایل به گرفتن مدرک کارشناسی خود هستند، می توانند این مدرک را در طیف گسترده ای از رشته ها درخواست دهند. دانشجویان می توانند مدرک لیسانس در هر یک از رشته های زیر را کسب کنند:

دارو
جغرافیا
فارماکولوژی
تاریخ و هنر
زبانشناسی
جامعه شناسی
فرهنگ اروپایی و مدیترانه
فن آوری ارتباطات

زبان فرانسوی
مدیریت بازرگانی بین المللی
مطالعات فیلم
ارتباطات جهانی
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
امور مالی بین المللی
مطالعات ادبی
هنرهای تجسمی
روانشناسی
اقتصاد بین المللی
سیاست های بین المللی و تطبیقی


تعدادی از رشته های دیگر نیز وجود دارند که می توانید از میان آنها برای ادامه تحصیل در کالج رشته ای را انتخاب کنید و مدرک کارشناسی خود را کسب کنید، گرچه موارد ذکر شده در میان محبوب ترین رشته ها در میان دانشجویان بین المللی است.
تمام دانشجویان بین المللی باید نمرات IELTS / TOEFL را نیز ارائه دهند. همچنین لازم است که دانشجویان بین المللی دارای پاسپورت و عکس در اندازه پاسپورتی باشند.
همه دانشگاه های فرانسه نیاز به درخواست پذیرش برای پذیرش را دارند. رشته های کاربردی را می توانید از وب سایت رسمی دانشگاه دانلود کنید.
در نظر داشته باشید که مهلت های لازم برای ارائه درخواست در یک دوره خاص در نظر گرفته شده است که هنگام تکمیل و ارائه درخواست خود، این زمان را در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل و شهریه در رشته زبان فرانسه :

شهریه در دانشگاه های دولتی در فرانسه بسته به انتخاب مقطع مورد ظر متفاوت می باشد. برای اولین درجه – مقطع کارشناسی، شهریه به طور متوسط ۱۹۰ یورو در هر سال می باشد. رشته های مهندسی دارای شهریه بالاتری درحدود ۶۲۰ یورو در هر سال تحصیلی می باشند، در حالی که شهریه رشته های پزشکی به طور متوسط ۴۵۲ یورو در سال می شود.

این وضع برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به همین شکل می باشد. میانگین شهریه برای مقطع فوق لیسانس در حدود ۲۶۰ EUR / در سال و برای مقطع دکترا ۳۹۶/ EUR در سال می باشد، جهت اخذ مقاطع تخصصی خاص شهریه های بالاتری انتظار می رود.

دانش آموزان جهت تحصیل در Frances highly selective grandes écoles and grands établissements (مدارس و موسسات بزرگ) می بایست شهریه هایی بیشتر پرداخت نمایند. ( حدودا ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو هر سال)
در حالی که شهریه سالیانه دانشگاه های خصوصی بین ۱۵۰۰ و ۶۰۰۰ EUR می باشد.

در مورد مدارس بیزینس، بدون در نظر گرفتن مقطع، هزینه های شهریه ای بین ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ EUR در سال است.

پس بسته به اینکه آیا مدارس عمومی یا خصوصی هستند، grandes écoles (مدارس بزرگ) شهریه سالانه آنها به طور متوسط از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ EUR متغییر می باشد.

در پایان مطالب و پس از مطالعه این مقاله که موضوع آن تحصیل کارشناسی در فرانسه بود، شما متقاضی عزیز تحصیل کارشناسی در فرانسه، میتوانید اکنون تشخیص دهید که آیا تحصیل کارشناسی در فرانسه میتواند انتخاب مناسبی باشد یا خیر؟ شما اکنون میدانید که تحصیل کارشناسی در فرانسه دارای چه مزایایی است ویا برعکس،چه معایبی؟

همچنین درباره شرایط تحصیل کارشناسی در فرانسه، دانشگاه های برتر برای تحصیل کارشناسی در فرانسه، هزینه های تحصیل کارشناسی در فرانسه، هزینه های زندگی در فرانسه و شرایط تحصیلی گوناگون در مقاطع مختلف در فرانسه به چه شکل میباشد، اطلاعاتی را کسب نموده اید. اگر شما متقاضی عزیز قصدتان تحصیل کارشناسی در فرانسه است، برای کسب اطلاعات تخصصی میتوانید با موسسه مشاوره ای MIE اتریش همکار موسسه حقوقی ملک پور در ایران تماس حاصل نمایید و در باب تحصیل کارشناسی در فرانسه، هرگونه سوالی را مطرح نمایید.

تراز و درصد مورد نیاز برای قبولی در رشته زبان فرانسه در دانشگاه های مختلف در آزمون سراسری 95

تیم مشاوره ، برنامه ریزی و انتخاب رشته مشاور گروپ

مشاوره دهنده تخصصی کنکور

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره  زیر   تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 10 شب

حتی ایام تعطیل

تراز و درصد مورد نیاز برای قبولی در رشته زبان فرانسه در دانشگاه های مختلف در آزمون سراسری 97

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

————————————————-

جهت اطلاع از تراز و درصد مورد نیاز برای قبولی در رشته زبان فرانسه با مشاوران مجرب  مشاور گروپ به شماره زیر تماس حاصل نمائید.


مشاور گروپ

خدمات مرکز مشاوره تلفنی  مشاور گروپ در زمینه رشته زبان فرانسه

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری  مشاور گروپ  آماده پاسخگویی در  زمینه  رشته زبان فرانسه  هستند :

ثبت نام کنکور رشته زبان فرانسه

مشاوره کنکور رشته زبان فرانسه

انتخاب رشته کنکور رشته زبان فرانسه

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان فرانسه

انتخاب رشته زبان فرانسه

معرفی رشته زبان فرانسه

برنامه ریزی کنکور رشته زبان فرانسه

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری مشاور گروپ در زمینه های نتایج کنکور زبان ، ثبت نام کنکور زبان ، نتایج کنکور سراسری ، ثبت نام کنکور ، منابع کنکور زبان ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته زبان ، انتخاب رشته کنکور ، دفترچه کنکور زبان ، دفترچه کنکور ۹۷ ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور ، ثبت نام بدون کنکور زبان ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، رشته زبان بدون کنکور ، رشته زبان بدون کنکور آزاد ، رشته زبان بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی کنکور زبان آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

برنامه ریزی کنکور سایر گرایش های رشته زبان

برنامه ریزی کنکور سایر رشته های کنکور زبان را می توانید از زیر دنبال کنید: (این لیست تکمیل خواهد شد.)

برنامه ریزی کنکور رشته زبان روسی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان چینی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان و ادبیات ارمنی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان و ادبیات اردو

برنامه ریزی کنکور رشته زبان فرانسه

برنامه ریزی کنکور رشته زبان ژاپنی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان ایتالیایی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان انگلیسی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان اسپانیایی

برنامه ریزی کنکور رشته زبان آلمانی

میانگین 55 درصد عمومی = قبولی در رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه دولتی روزانه

میانگین 50 درصد اختصاصی = قبولی در رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه دولتی روزانه

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه لازم جهت قبولی رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه دولتی کنکور 95 – 96 در منطقه 1

حداقل درصد دروس و رتبه لازم قبولی رشته زبان و ادبیات فرانسه دولتی کنکور 95 – 96  در منطقه 1

ادبیات فارسی

50%

عربی

64%

دین و زندگی

42%

زبان انگلیسی

62%

زبان تخصصی

48%

رتبه در منطقه 1

4151

رتبه کشوری

9353

شهر محل سکونت

اصفهان

رشته محل قبولی

 ( روزانه )

دانشگاه اصفهان

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه لازم جهت قبولی رشته زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه دولتی کنکور 95 – 96 در منطقه 2

حداقل درصد دروس و رتبه لازم قبولی رشته زبان و ادبیات فرانسه دولتی کنکور 95 – 96  در منطقه 2

ادبیات فارسی

28%

36%

عربی

28%

50%

دین و زندگی

91%

64%

زبان انگلیسی

62%

91%

زبان تخصصی

55%

85%

رتبه در منطقه 2

2848

665

رتبه کشوری

7179

1790

شهر محل سکونت

کاشمر

ساری

رشته محل قبولی

 ( روزانه )

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه شهید بهشتی – تهران

این اطلاعات براساس قبولی های کانون در کنکور 96 می باشد .
نام دانشگاه ظرفیت رشته تعداد قبولی کانون چارک پائین تراز کانون چارک پائین رتبه منطقه 1 چارک پائین رتبه منطقه 2 چارک پائین رتبه منطقه 3 چارک پائین رتبه 5% ادبیات عربی معارف زبان زبان تخصصی

دانشگاه شيراز

35 4 5385 4 4 6 5 4
18

دانشگاه علامه طباطبايي – تهران

30 7 5196 1974 662 5 4 6 5 3
13

دانشگاه الزهرا(س) – تهران

25 4 5111 4 4 4 4 4
10

دانشگاه شهيد بهشتي – تهران

20 3 6 4 5 5

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته زبان فرانسه + رتبه قبولی لازم و بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. آسمان

    سلام خسته نباشید
    من کنکور زبان انگلیسی دادم چون خیلی فرانسه بلد نیستم آیا میتونم رشته زبان فرانسه در دانشگاه بخونم یا حتما باید کنکورش را داده باشم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  2. Mobina

    سلام ببخشيد من الان ديپلم تحربي دارم ميتونم دانشگاه ازاد علوم وتحقيقات ادبيات فرانسه بخونم؟خيلي كمم زبانشو بلدم و اينكه ايا زبانو از پايه درس ميدن؟

    پاسخ
  3. ترجمه فرانسه

    از این که پرچم زبان فرانسه رو بالا میبرید و از گسترش و معرفی آموزش و ترجمه فرانسه حمایت میکنید از شما ممنونم ضمن اینکه ما هم در حال خدمت رسانی در زمینه ترجمه متون از فرانسه به فارسی و فارسی به فرانسه هستیم و در این راستا یک وبسایت راه اندازی کردیم که با اجازتون از مطالب شما جهت درج در همین سایت به آدرس http://www.frenchtranslate.ir استفاده کردیم و کمی از سایت شما کپی برداری شد.
    ممنون میشم تایید بفرمایید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403