معرفی دانشگاه اراک | امکانات آموزشی و خوابگاهی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معرفی دانشگاه اراک

جهت مشاوره در زمینه معرفی دانشگاه اراک | امکانات آموزشی و خوابگاهی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی دانشگاه اراک  : این دانشگاه، در چهار رشته فیزیك، شیمی، زیست شناسی و زبان و ادبیات فارسی با عنوان مدرسه عالی مرجان آغاز به كار نمود و سپس در سالهای بعد به افزایش رشته و دانشجو پرداخت.

معرفی دانشگاه اراک

در سال 54، در پی سیاستهای حكومت به بخش دولتی پیوست و در سال 68 با عنوان دانشگاه تربیت معلم اراك به فعالیت خود ادامه داد و بالاخره در سال 76 به علت تنوع رشته و گستردگی، دانشگاه اراك نام گرفت. این دانشگاه، در حال حاضر با بیش از 26 رشته تحصیلی به خصوص كارشناسی ارشد شیمی، فیزیك، ادبیات فارسی و زیستشناسی فعالیت مینماید.
این دانشگاه دارای چهار دانشكده علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی و كشاورزی است.

سایت دانشگاه اراک : www.araku.ac.ir

گروه مهندسی شیمی دانشگاه اراک

گروه مهندسی شیمی در سال 1379 با پذیرش 35 دانشجو در رشته مهندسی شیمی گرایش مهندسی پالایش با مدیریت آقای دکتر عبدالرضا مقدسی شروع به فعالیت نمود. در سال 1384 با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی با دو گرایش مهندسی شیمی پیشرفته و مهندسی پلیمر آغاز به کار نمود.در حال حاضر مدیر گروه مهندسی شیمی جناب آقای دکتر سید محسن حسینی می باشند. تعداد دانشجویان گروه مهندسی شیمی تا پایان سال تحصیلی 1389در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 538 نفر است.

گروه مهندسی عمران دانشگاه اراک

گروه مهندسی عمران در سال 1380 در رشته مهندسی عمران گرایش عمران با مدیریت آقای دکتر علی سنایی راد شروع به فعالیت نمود. در سال 1387 با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران با دو گرایش خاک و پی مهندسی آغاز به کار نمود.در حال حاضر مدیر گروه مهندسی عمران جناب آقای دکتر سید حمید هاشمی می باشند. تعداد دانشجویان گروه مهندسی عمران تا پایان سال تحصیلی 1389در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 380 نفر است.

گروه مهندسی کامپیوتر

گروه مهندسی کامپیوتر در سال 1381 در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار با مدیریت آقای دکتر رضا رافع شروع به فعالیت نمود. در سال 1387 با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار آغاز به کار نمود.در حال حاضر مدیر گروه مهندسی کامپیوتر جناب آقای دکترمحسن رحمانی می باشند. تعداد دانشجویان گروه مهندسی کامپیوتر تا پایان سال تحصیلی 1389در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 207 نفر است.

گروه مهندسی برق

گروه مهندسی برق در سال 1388 با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی برق گرایش قدرت و مخابرات با مدیریت آقای دکتر علی اصغر قدیمی شروع به فعالیت نمود. در سال 1389 با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق با گرایش مهندسی مکاترونیک ودر سال 1390با گرایش مهندسی برق – قدرت آغاز به کار نمود.در حال حاضر مدیر گروه مهندسی برق جناب آقای دکترعلی اصغر قدیمی می باشند. تعداد دانشجویان گروه مهندسی برق تا پایان سال تحصیلی 1389در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 295 نفر است که به تفکیک ذیل می باشد.

گروه مهندسی مکانیک

گروه مهندسی مکانیک در سال 1388 با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و در سال1389 گرایشهای مهندسی مکانیک ساخت و تولید با مدیریت آقای دکتر کوروش خورشیدی شروع به فعالیت نمود. در سال 1389 با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته مکاترونیک پذیرش دانشجو انجام پذیرفت.در حال حاضر مدیر گروه مهندسی مکانیک جناب آقای دکتر مهدی مدبری فر می باشند. تعداد دانشجویان گروه مهندسی مکانیک تا پایان سال تحصیلی 1389در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 127 نفر است که به تفکیک ذیل می باشد.


مشاور گروپ

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی


گروه مهندسی مواد و متالورژی

گروه مهندسی مواد و متالورژی در سال 1390 با تعداد 38 نفر داشجودر گرایش متالورژی صنعتی فعالیت خود را آغاز نموده است .مدیریت این رشته بعهده آقای دکتر بهمن میرزا خانی می باشد.

رشته های دانشکده

خوابگاه‌های دانشگاه اراک

دانشگاه اراک دارای سه مرکز خوابگاهی است:

خوابگاه شهید غلام رضا رضایی (برادران)
خوابگاه امیرکبیر (برادران) و خوابگاه الزهرا (خواهران)
خوابگاه الزهرا

خوابگاه امیرکبیر در کنار پارک امیرکبیر واقع شده است. در سی ام خرداد ماه سال ۱۳۹۴ حادثه ی آتش سوزی در خوابگاه پردیس شهید غلام رضا رضایی واقع در سردشت اتفاق افتاد که خوشبختانه به کسی آسیب جدی نرسید.

اعتراض به دیوارکشی در بوفه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک

در دانشگاه اراک در اعتراضی که در صبح روزشنبه بیست و سوم آبان ماه ۸۸ و پس از آن صورت گرفت دانشجویان متوجه شدند مسئولین روز پنج شنبه و در حالیکه دانشگاه تقریباً نیمه تعطیل بوده اقدام به دیوارکشی در بوفه دانشکده فنی به منظور جداسازی دختران و پسران نموده‌اند.

پس از این موضوع آنان با تجمع در این محل خواستار برداشته شدن این دیوارها شدند و مسئولین دانشگاه نیز در صدد مذاکره با آنان بر آمدند.

اما چون مذاکرات خواسته‌های دانشجویان را تامین نکرد دانشجویان اقدام به از میان برداشتن دیوارها نمودند.

بعد از این اعتراضات و در پی اعتراضات دیگر مقارن بااعتراضات پس از انتخابات چهره‌های شاخص اعتراضات دانشجویی با احکام تعلیق از تحصیل به مدت یک ترم تا یک سال روبرو گردیدند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی دانشگاه اراک | امکانات آموزشی و خوابگاهی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی