معرفی کامل آزمون های آزمایشی کانون ( قلم چی )

آزمون های آزمایشی کانون

جهت مشاوره در زمینه معرفی کامل آزمون های آزمایشی کانون ( قلم چی )

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون های آزمایشی کانون : از آن جا که آزمون کنکور برای دانش آموزانی که ۱۲ سال به شیوه تشریحی مطالعه کرده اند و امتحان داده اند یک آزمون جدید محسوب می شود، برای موفقیت در این آزمون و کسب رتبه خوب باید از یکی دو سال قبل به این شیوه آزمون دادن عادت کرد. 

مشاور گروپ

بهترین آزمون های آزمایشی کنکور کدام اند؟

آزمون های آزمایشی کانون » از آن جا که آزمون کنکور برای دانش آموزانی که ۱۲ سال به شیوه تشریحی مطالعه کرده اند و امتحان داده اند یک آزمون جدید محسوب می شود، برای موفقیت در این آزمون و کسب رتبه خوب باید از یکی دو سال قبل به این شیوه آزمون دادن عادت کرد.

در آزمون کنکور سوالات به صورت تستی و با وقت محدود هستند و پشت سر هم باید به سوالات چندین درس مختلف پاسخ داده شود. آزمون تقریباً ۴ ساعت به طول می انجامد که برای دانش آموزانی که نهایتاً امتحاناتشان ۲ ساعت طول می کشیده زمان زیاد و خسته کننده ای است.

آزمون های آزمایشی کانون »    ما در اینجا سعی کردیم یک آنالیز کاملا بی طرفانه داشته باشیم و آن چه را بنویسیم که خود آن موسسات هم مخالفتی با مطالب ذکر شده نداشته باشند.

برای عادت کردن به این نوع آزمون دادن و سنجیدن خود و افزایش مهارت خود در آزمون دادن دو راه پیش روی شما است:

آزمون های آزمایشی کانون »   خودتان برای خودتان آزمون کنکور را شبیه سازی کنید و تا قبل از آزمون واقعی کنکور حداقل ۴، ۵ بار از خودتان آزمون بگیرید. برای این کار می توانید از دفترچه سوالات تخصصی و عمومی کنکور سال های قبل و یا آزمون های آزمایشی دوره های قبل استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی نمیخواهید برای کنکور زیاد هزینه کنید ، این روش روش قابل قبولی است و اگر انسان با اراده و منظمی باشید و به صورت مرتب از خودتان چند آزمون مشابه کنکور بگیرید، این کار دست کمی از شرکت در آزمون های آزمایشی نخواهد داشت.

آزمون های آزمایشی کانون »   در یکی از برنامه های آزمون های آزمایشی موسسات موجود شرکت کنید و مطابق برنامه آن ها جلو بروید. اگر این گزینه را انتخاب می کنید نیاز دارید که ابتدا آزمون های مختلف موجود را بشناسید و در یکی از آن ها مطابق با شرایط خودتان شرکت کنید.
اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشین این هستش که هیچ آزمون آزمایشی ای بی نقص نیست. یا بهتر بگیم هیچ چیزی توی دنیا بی نقص نیست. شما هر آزمونی رو که ثبت نام بکنید بالاخره یک سری ایراداتی داره اما باید به دنبال موسسه ای باشید که آزمون هاش ایراد کمتری داشته باشه و مناسب با عادات مطالعاتی شما باشه.آزمون های آزمایشی کانون

آیا آزمون های آزمایشی برای تمامی داوطلبان با هر سطحی مفید است؟؟؟

آزمون های آزمایشی کانون »   در جواب این سوال مهم ابتدا باید اهداف یک آزمون آزمایشی را توضیح دهیم و اینکه آزمون های آزمایشی واقعا چه کاربرد و فوایدی بر مطالعه و پیشرفت درسی داوطلب میتواند داشته باشد…

اهداف اصلی آزمون های آزمایشی مطرح کشور ،ایجاد انسجام بین تمامی مباحث و اولویت بندی طرح تست و آزمون با توجه به شرایط لحظه ای است.یعنی اینکه در چه ماهی از سال باید و بیشتر بروی چه مباحثی با چه اندازه سهم مطالعاتی مانور داده شود و چه درس هایی بیشتر در آزمون ها مطرح شوند.آزمون های آزمایشی کانون

این جهت دهی ها و ارزیابی ها در قدم های اول نشان می دهد که شما تا چه حد بر مباحث مسلط هستید و این اطلاعات خود کمک شایانی به بهبود وضعیت و عملکرد درسی در طول یکسال کنکوری شما میشود و البته تا حدودی میتوان وضعیت و جایگاه خود را در بین دیگر رقیبان محک زد.

آزمون های آزمایشی کانون »  هر داوطلب کنکوری باید به وضعیت درسی بقیه ی رقیبان خود نیز توجه داشته باشد و اینکه بیشترین داوطلبان مربوط به آزمون های کدام موسسه هستند،پر تیتراژترین کتاب های کنکوری که دست اکثر رقیبان است و دیگر شرایط رقیبان را باید زیر نظر داشته باشید راهنمایی و مشاوره گرفتن از افراد آگاه و با تجربه میتواند به شما در کسب این اطلاعات و آمار رقبا کمک بسزایی بنماید.

آزمون های آزمایشی کانون »   یکی از عوامل تعیین موفقیت نهایی شما ،ابتدا شرکت و ثبت نام در آزمون آزمایشی است .به آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیلی نمیتوانند در آزمون های حضوری ثبت نام کنند توصیه میشود که جهت از دست ندادن این ابزار مهم و قدم اول رسیدن به موفقیت و نیز عقب نماندن از قافله ی کنکور و دیگر رقبا،میتوانند با برنامه ی آزمونی موسسه ی انتخابی خود درس بخوانند و برنامه ریزی داشته باشند و در روزهایی که آزمون حضوری برگزار میشود با تهیه ی نسخه ی آزمون مربوطه اقدام به گرفتن آزمون از خود نمایند.

و اما…کدام آزمون برای کدام داوطلبان مناسب تره ؟؟؟

به نکات زیر قبل از ثبت نام در آزمون های موسسات بیشتر توجه نمایید:

1-  به یاد داشته باشید هیچ آزمون آزمایشی بی عیب و نقص و کاملا مطابق با استانداردهای کنکور سراسری نیست و لذا ما باید به دنبال آزمونی باشیم که کمترین نقص ها و ایرادات را دارد. جامعه ی آماری نشان از تجربه و با سابقه بودن موسسه و هیات علمی طرح تست آن و نیز تعداد داوطلبان شرکت کننده در آن دارد.
توجه داشته باشید که آزمون هایی که توسط برخی از موسسات در داخل مدارس و به صورت داخلی و خصوصی برگزار میشود به دلیل نداشتن سابقه و تبحر کافی مدرسین و طراحان تست آن ،سطح استاندارد بسیار ضعیفی دارند.آزمون های آزمایشی کانون  

2-  در برنامه ی راهبردی آزمون ها باید تمامی مباحث امتحانی در جهت رسیدن به اهداف بودجه بندی های تعیین شده ،کاملا سازماندهی شوند.تعداد آزمون ها ،بودجه بندی دروس با توجه به وضعیت درسی و متناسب تمامی داوطلبان،تعداد مرورها،راحتی و قابل اجرا بودن برنامه ی آزمونی برای هر دسته از داوطلبان و نیز تعیین دروسی که بخاطر اهمیت بیشتر باید به فواصل مکرر مبحثی کار شوند مثل ریاضی ،زیست،فیزیک،شیمی و…در اولویت برنامه ی آزمونی باشند.

آزمون های آزمایشی کانون »   قلم چی از همه پر طرفدار تر هستش و از همه هم بیشتر جامعه ی آماری گسترده ای داره. برنامه های دقیق هم داره و دو هفته یکبار برگزار میشه که نسبت به سه هفته یکبار بهتر هستش علاوه بر همه ی این ها آزمون های قلم چی امتحانشون رو پس دادند و اکثر رتبه های تک رقمی کنکور این آزمون ها رو شرکت کردند (البته اگه آمار خونده باشین میدونین که گستردگی کنکوری ها توی این آزمون ها هم باعث این امر میشه یعنی نفرات آخر کنکور هم اکثرشون این آزمون رو شرکت کردند!) ولی به طور کلی آزمون های کانون با نظارت آقای کاظم قلم چی و با بهره گیری از رتبه های برتر کنکور تونسته محبوبیت بالایی بدست بیاره . مهم ترین مزیت آزمون های کانون این هستش که طراحان سوال هاش رتبه های برتر کنکور هستند.

آزمون های آزمایشی کانون »    کانون آزموناش دو هفته ایه و گزینه هر یه ماهی و این یه حسنه برا کانون , چرا که حتما شما هم امتحان پایان ترم دادید و تجربه کردید که اگه واسه یه امتحانی ده روز وقت بدن شما همون یکی دو روز آخر شروع می کنی واسه خوندن واگه سه روز هم بهت مهلت بدن باز هم همون یکی دو روز آخر شروع به کار می کنی!حالا دلیل چیه؟دلیل اینه که تا شما احساس خطر نکنی تلاشی هم نمی کنی!کانون هر دو هفته یه آزمون یه تهدید یه احساس خطر داره اما گزینه هر یه ماه!

کانون طی سال بیشترین جامعه آماری رو داره و رتبه و جایگاهت واقعی تره!! البته اینم بگم گزینه هرسال تو گام اول و سنجش هرسال تو آزمون های جامعش می ترکونه!

آزمون های آزمایشی کانون – قلم چی

کانون (قلم چی) قدیمی ترین و معروف ترین موسسه آزمون های آزمایشی کنکور در ایران است که از اوایل دهه ۷۰ فعالیت خود را شروع کرده است.

جامعه آماری آزمون های آزمایشی کانون

کانون از لحاظ جامعه آماری، بیشترین جامعه آماری را بین آزمون های آزمایشی دارد و به همین علت رتبه ای که در آزمون های آزمایشی این موسسه به دست می آورید شباهت خوبی را با کنکور اصلی خواهد داشت.

سطح سوالات آزمون های آزمایشی کانون

آزمون های آزمایشی کانون »   به لحاظ سطح سوالات، سطح سوالات آزمون های آزمایشی کانون کمی از کنکور سخت تر هستند و این نکته می تواند برای بعضی از کنکوری ها خوب و برای برخی دیگر نقطه ضعف باشد. اگر احساس می کنید اگر سوالات کمی سخت تر از کنکور باشند، برای شما بهتر است و برای کنکور آماده تر خواهید بود، کانون گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

برنامه آزمون های آزمایشی کانون

آزمون های آزمایشی کانون »   کانون هر دو هفته یک بار آزمون برگزار می کند و در آخر سه آزمون جامع مشابه با کنکور سراسری را برگزار می کند که از لحاظ تطابق و بودجه بندی مشابه کنکور سراسری است. دانش آموزان رضایت زیادی از برنامه های کانون دارند و به نظر خیلی ها برنامه های کانون از بقیه بی نقص تر است. کارنامه آزمون بعد از ظهر آزمون روی سایت کانون قرار می گیرد و می توانید با بررسی پاسخ های تشریحی که در اختیارتان گذاشته می شود اشکالاتتان را در آزمون شناسایی و رفع کنید.

نقاط ضعف آزمون های آزمایشی کانون

آزمون های آزمایشی کانون »   علاوه بر مزایایی که برای کانون ذکر شد، هزینه بالای شرکت در آزمون های آزمایشی کانون را می توان یک نقطه ضعف برای این موسسه برشمرد. همچنین این موسسه یک سری کتاب ها و دی وی دی های اضافی را نیز به دانش آموزان می دهد که کیفیت خوبی ندارند و علاوه بر هزینه اضافی که به دانش آموزان وارد می کنند، خیلی ضروری نیز به نظر نمی رسند.

آزمون های آزمایشی کانون »   در مورد برنامه قسم می خورم که کانون برنامش از بقیه موسسات پخته تر و بهتره و چند ساله داره جواب می ده اما با یه سری تغییرات ! بیشتر دبیرها و مشاورها رو این عقیده تفاهم دارن که اگه مدرستون کلاس هاش اردیبهشت تموم میشه شما رو به خدا قسم با کمال اطمینان و اعتماد برنامه کانون و آموزه هاشو مو به مو اجرا کنید!اما اگه قبل عید درسا تموم میشه حتما باید برنامه ی کانونو فشرده تر کنید!

اشتباه نشه! باز نرید برنامه کانون رو بندازید کنار و خودتون برنامه بنویسین ! شما می تونید به همراه زوج کتاب اول تو هر آزمون زوج کتاب دوم رو هم بخونید بعد آزمون سوالاشو جواب بدین!

مشاور گروپ

انتخاب بزرگت چیه؟
?پزشکی؟
?دندون؟
?چی؟؟
?واسه رسیدن بهشون میدونی باید چیکار کنی؟

مشاور گروپ

5 فاکتوری که برای شرکت در آزمون آزمایشی مورد باید بررسی کنید

فاکتور اول: کیفیت سوالات

منظور از با کیفیت بودن سوالات نزدیکی آن ها به فرم و سبک سوالات کنکور سراسری است یعنی هرچقدر که شکل طرح سوالات یک آزمون به کنکور نزدیک تر باشد میتوانیم بگوییم که این آزمون سوالات با کیفیت تری دارد.

فاکتور دوم: برنامه راهبردی

آزمون های آزمایشی کانون »  برنامه راهبردی مثل نقشه گنج میماند! که در نهایت شما را به موفقیت در کنکور میرساند،آزمون های مختلف با روش های دو هفته یکبار،سه هفته یکبار و یک ماه یک بار در حال برگزاری هستند که باید با تحلیل برنامه راهبردی یا بودجه بندی آن ها به یک نتیجه گیری و رتبه بندی خوب برسیم.

فاکتور سوم:خدمات جانبی

برخی از آزمون ها فقط از شما امتحان میگیرند،مثل سنجش،اما برخی دیگر خدمات جانبی دیگری مثل پشتیبان و مشاوره هم دارند مثل آزمون های دیگر،با بررسی خدمات جانبی این آزمون ها میتوانیم تصمیم گیری بهتری بکنیم

فاکتور چهارم:جامعه آماری

آزمون های آزمایشی کانون »   جامعه آماری یعنی تعداد افراد شرکت کننده در یک آزمون، البته در سال های اخیر آزمون های مختلف با روش هایی مثل بورسیه تحصیلی سعی میکنند جامعه آماری خود را بالاتر ببرند،اما هرچقدر که جامعه آماری یک آزمون بیشتر باشد شما میتوانید در مورد وضعیت خود دید بهتری داشته باشید اگرچه هیچوقت هدف از شرکت در یک آزمون آزمایشی مقایسه خود با دیگران نیست!

فاکتور پنجم:قیمت ها و هزینه ها و خدمات دیگر

آزمون های آزمایشی از لحاظ قیمت و هزینه متفاوت هستند،گران ترین آن ها قلم چی است و ارزان ترین آن ها سنجش،البته وقتی پایِ آینده شما در میان است بهتر است به هزینه ها توجه نکنید و انتخاب خودتان را بر مبنای سایر فاکتور ها انجام بدهید و به فاکتور قیمت توجه نکنید.

آزمون های آزمایشی کانون »  تقریبا با این ۵ فاکتور ما تمام ابعاد یک آزمون آزمایشی را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد،خواهشی که دارم این است که با چشم باز انتخاب بکنید،سعی کنید بهترین آزمون را متناسب با شرایط خودتان انتخاب و با آن حرکت بکنید، در ضمن در این بررسی هم داوطلبان نظام قدیم و هم داوطلبان نظام جدید مد نظر هستند،بنابراین هر دو دسته از این داوطلبان میتوانند از این فایل آموزشی برای مقایسه و بررسی ازمون ها استفاده بکنند.

مشاور گروپ

نتیجه گیری 

بررسی نکات مثبت آزمون های قلم چی

آزمون های آزمایشی کانون »   آزمون های قلم چی هر دو هفته یکبار برگزار می شوند و این به تمرین مستمر و دور نشدن از شرایط آزمون کمک می کند. برنامه ریزی بلند مدت منسجم و منظم خوبی دارد که یکسال دانش آموز را از برنامه های بلند مدت دیگر بی نیاز می کند همچنین این برنامه منطبق بر برنامه مدارس تهیه شده است.

جامعه آماری بالای آزمون های قلم چی باعث شده هر ساله تعداد زیادی دانش آموز به سمت آزمون هایش کشیده شوند چراکه امکان ارزیابی بهتر و دقیق تر نسبت به باقی دانش آموزان را ایجاد می کند.

آزمون های آزمایشی کانون »   مجله آزمون که در پایان هر آزمون در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، محتوای مفیدی در بر دارد که مواردی مانند مصاحبه با رتبه های برتر، مقالات مشاوره ای، پرسش و پاسخ مشاوره ای، روش‌ های مطالعه و برنامه‌ ریزی و همچنین مطالب جالب و خواندنی را شامل می شود.

هر ساله تعداد زیادی از رتبه های تک رقمی کسانی بودند که در آزمون های کانون شرکت کرده اند. این نکته مثبت که اکثر رتبه های برتر عضو کانون قلم چی بوده اند، حائز اهمیت است.

بررسی نکات منفی آزمون های قلم چی

آزمون های آزمایشی کانون »   تحمیل هزینه های اضافی به دانش آموزان برای خرید مواردی همچون کتاب و دی وی دی هایی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند.
هزینه آزمون های کانون در هر شهر و استان و در هر سال تفاوت دارد و رقم ثابتی را شامل نمی شود.
ضریب سختی سوالات کانون بالاست و با سوالات کنکور شباهت کمی دارد (الزاما سختی سوال نشانه استاندارد بودن آن نیست).

اگر ترازتان از آنچه انتظار دارید پایین تر است پیشنهاد می کنیم مقاله

روش افزایش تراز آزمون های قلم چی را مطالعه کنید تا ترازتان را در عرض چند آزمون بهبود دهید.

نکته مهم

اما….اما…………اما……………..اما…………………………اما………………………………………….اما………………………………………..اما یادتون نره همیشه برنامه مدرسه از برنامه آزموناتون مهم تره!اگه مثلا فردا تو مدرسه امتحان شیمی بخش اسید و باز دارید اما آزمون از بخش تعادله حتما شما واسه مدرسه بخونین!

راستی اگه برنامه کانون از مدرستون عقبتر بود حتما از برنامه مدرسه تبعیت کنید!اما یادتون نره که فید بک یا همون بازخورد نتیجه آزمون می تونه کیفیت و کمیت مطالعتونو تحت تاثیر بذاره!به آزموناتون بها بدید!

راستی تا یادم نرفته یه نرم افزار انتخاب رشته کانون داشته باشید تا به نسبت ترازتون بتونید رتبه کنکورتون و جایگاهتون رو بدونید!

مشاور گروپ

اگر برای کنکور نیاز به مشاوره دارید، پیشنهادمان این است که از خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی مرکز   “ مشاور گروپ ”  در زمینه های برنامه ریزی، ثبت نام کنکور، انتخاب رشته، معرفی رشته ها، مشاوره کنکور رشته های مختلف، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، پیام نور، معرفی دانشگاه ها و … بهره‌مند شوید. 

کافی است با تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید:

مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی کامل آزمون های آزمایشی کانون ( قلم چی )

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403