مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد و نکات طلایی که باید اکنون بدانید

مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد و نکات طلایی که باید اکنون بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد و نکات طلایی که باید اکنون بدانید … به‌زودی آزمون دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، مهمترین دغدغه داوطلبان مصاحبه دوره دکتری است.

مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد و نکات طلایی که باید اکنون بدانید

به‌زودی آزمون دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، مهمترین دغدغه داوطلبان مصاحبه دوره دکتری است.

به گزارش مشاورگروپ ، آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه‌ها ۹ اسفندماه ۱۳۹۸ در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود. داوطلبان علاقمند به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی باید در این آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون می‌توانند کدرشته‌های امتحانی دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کنند.

نتایج اولیه آزمون دوره دکتری هفته اول اردیبهشت‌ماه ۹۹ اعلام می‌شود و انتخاب رشته از نیمه اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و داوطلبان واجد شرایط برای تیرماه دعوت به مصاحبه می‌شوند.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، آن دسته از داوطلبانی که شرایط علمی لازم برای شرکت در مصاحبه را احراز کرده‌اند باید با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود را برای شرکت در مصاحبه اعلام کنند. عدم اعلام آمادگی برای شرکت در مصاحبه در بازه زمانی اعلام شده از طریق سامانه به‌منزله انصراف است.

سال گذشته مصاحبه دوره دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه در تهران و واحد علوم و تحقیقات برگزار شد و بعد از اتمام مصاحبه نتایج بررسی نهایی در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و این سازمان نتایج نهایی را منتشر کرد.

گروه‌های مصاحبه متشکل از اساتید در رشته‌های مختلف تشکیل و هر یک از دعوت‌شدگان به مصاحبه براساس رشته‌های انتخابی در میان این هیئت‌ها حاضر می‌شوند و اعضای هیئت علمی سنجش‌های لازم را به عمل می‌آورند.

سوالات مصاحبه شامل رزومه داوطلبان و سنجش مهارت آنها در رشته‌های مورد نظر است. هر یک از داوطلبان می‌توانند در بیش از یک کدرشته دعوت شوند و در گروه‌های مصاحبه حاضر شوند.

نکات فنی و کاربردی انجام مصاحبه

متقاضیان باید به‌موقع در جلسه مصاحبه حاضر شوند و حتماً یک نسخه از آثار علمی-پژوهشی خود را به همراه داشته باشند. دانشجویان باید بتوانند رزومه فعالیت مناسبی را در اختیار استادان قرار دهند.

اساتید فن در زمینه مصاحبه دوره دکتری معتقدند که دانشجویان در هنگام مصاحبه باید از وقت خود به‌صورت بهینه استفاده و اقدامات علمی خود را تشریح کنند. استادان در انجام مصاحبه به دنبال دریافت جزئیات علمی نیستند بلکه بیشتر می‌خواهند بدانند که دانشجویان چه توانایی‌هایی دارند.

به نظر می‌رسد که دانشجویان باید برای حضور در مصاحبه خود را برای دو سؤال جدی و مهم آماده کنند. اول اینکه چرا می‌خواهند در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند و چطور می‌خواهند برنامه‌های زندگی خود را برای تحصیل در این دوره هماهنگ کنند، پاسخ‌های منطقی آماده کنند، چراکه پاسخ این سؤال‌ها برای استادان بسیار مهم است.

یکی از موضوعات مهم در مصاحبه دوره دکتری موضوع رساله است، داوطلبان باید برنامه هدفمند برای اجرای آن داشته باشند چراکه رساله دوره دکتری با پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد بسیار فرق می‌کند و وقت و انرژی زیادی از دانشجویان می‌گیرد و دانشجویان باید برنامه دقیقی برای آن داشته باشند. همچنین به داوطلبان دوره دکتری توصیه می‌شود تسلط خوبی نسبت به پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد داشته باشند چراکه محور برخی از سوالات استادان از موضوع پایان‌نامه خواهد بود.

برای ورود به دوره دکتری تخصصی با آزمون، آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) ملاک عمل است.


54545

اگر سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات انتهای همین صفحه سوال رو ارسال کنید

(قبل از ثبت و ارسال سوال، حتما به مقاله ستاره بدید) مشاوران مجرب مرکز مشاورگروپ به سوالات شما پاسخ خواهند داد. 






امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه مصاحبه دوره دکتری دانشگاه آزاد و نکات طلایی که باید اکنون بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403