مصاحبه با رتبه 8 کنکور انسانی + برای موفقیت در کنکور انسانی چه کنیم؟

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور انسانی 97

جهت مشاوره در زمینه مصاحبه با رتبه 8 کنکور انسانی + برای موفقیت در کنکور انسانی چه کنیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مصاحبه با رتبه 8 کنکور انسانی 97 : نیما جواهری : در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید چه احساسی دارید؟ خیلی خوشحال هستم و نمی‌دانم خوشحالی خودم را چطور بیان کنم . چه‌ کسانی در کسب این موفقیت شما نقش داشتند و نقش خانواده از جمله پدر و مادر در این آزمون چگونه بود؟

مصاحبه با رتبه های برتر کنکور انسانی 97

مصاحبه با رتبه 8 کنکور انسانی 97 –نیما جواهری

جواهری : “نیما جواهری” هستم ساکن شهرستان کامیاران و در خانواده‌ای سه نفره و در طبقه متوسط زندگی ‌می‌کنم، شغل پدرم آزاد و مادرمم نیز معلم ابتدایی مدرسه خصوصی است. خیلی خوشحال هستم و نمی‌دانم خوشحالی خودم را چطور بیان کنم.

چه‌کسانی در کسب این موفقیت شما نقش داشتند و نقش خانواده از جمله پدر و مادر در این آزمون چگونه بود؟

جواهری: در ابتدا این موفقیتی را که در کنکور سراسری کسب کردم مدیون حمایت‌های پدر و مادرم هستم، آنها به‌صورت مدام من را تشویق عاطفی می‌کردند و سپس از تمام زحمات معلمان و هم‌کلاسی‌هایم، به‌ویژه از آقایان ایوب و شهاب ندیمی و حسام ابراهیمی تشکر می‌کنم چراکه آنها علاوه بر پیگیری امورات درسی، همیشه مواظبم بودند و اگر حمایت‌های آنان نبود اکنون این موفقیت و رتبه هشتم کشوری هم حاصل نمی‌شد.

برای چندمین بار است که در کنکور سراسری شرکت می‌کنید و پیش‌بینی شما درباره رتبه خود قبل از اعلام نتیجه چه بود؟برای موفقیت در کنکور انسانی چه کنیم؟

جواهری: بنده متولد سال 79 هستم و برای نخستین بار در آزمون سراسری کنکور هم شرکت کردم و توانستم با تلاش و پشتکار رتبه هشتم کشوری رشته علوم انسانی را کسب کنم و می‌دانستم که رتبه تک رقمی کسب می‌کنم.

شما در چه مدرسه‌ای در دوران دبیرستان تحصیل کرده‌اید؟

جواهری: من در دبیرستان نمونه دولتی شهید صیاد شیرازی شهرستان کامیاران تحصیل می‌کردم و در سال دوم دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کرده‌ بودم که پس از یک‌سال تصمیم گرفتم رشته تحصیلیم را تغییر بدهم و سپس رشته انسانی را ادامه دادم.

بفرمایید دلیل موفقیت خود را در چه می‌دانید؟

جواهری: بزرگترین دلیل موفقیت خودم را در “مطالعه دقیق و انتقادی” می‌دانم، به‌صورت عمیق و نگرش سراغ کتاب‌ها می‌رفتم و تک تک درباره موضوعات درسی فکر و تحلیل می‌کردم.

در طول شبانه‌روز چند ساعت مطالعه می‌کردید؟

جواهری: در طول شبانه‌روز حداقل 12 ساعت مطالعه می‌کردم و برخی اوقات هم بیشتر.

چه رشته‌ای را انتخاب خواهید کرد و علت انتخاب این رشته چیست؟ در چه دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارید؟

جواهری: هنوز به‌صورت قطعی تصمیم نگرفته‌ام اما احتمالاً رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب ‌کنم.

توصیه شما به دیگر کنکوری‌ها در سال‌های آینده چیست؟

جواهری: توصیه من به کنکوری‌های امسال و سال‌های آینده این است که اگر به هر دلایلی در کنکور امسال موفق نشدید و یا کنکور دارند، این است که حواشی را کم کنند و بیشتر به توانایی خود اعتماد داشته باشند و به توصیه‌های رتبه‌های برتر کنکوری توجه کنند و اگر نتیجه نگرفتند سپس به کلاس‌های فوق‌برنامه روی بیاورند.

پشت کنکوری‌ها کتاب‌ها را به‌صورت تحلیلی بخوانند و هیچ‌وقت به عنوان یک هدف مستقل به کنکور نگاه نکنند چراکه تمام زندگی که در کنکور خلاصه نشده است و اهداف بلند مدت داشته باشند و برای سواد ارزش قائل شوند.

آیا شما در مؤسسات و برنامه‌های فوق‌برنامه کلاسی شرکت داشتید؟

جواهری: من خودم فقط در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و به‌صورت خاص در هیچ کلاس فوق‌برنامه شرکت نکردم و تک‌تک درس‌هایم را خودم می‌‌خواندم.

در پایان چه صحبتی دارید؟

جواهری: دانش‌آموزان دقت خود را بالا ببرند و تنها به کتاب خریدن اکتفا نکنند چراکه برخی از کتاب‌ها تنها بازاری و کاربرد اساسی ندارند، به توصیه‌ها رتبه‌های برتر کنکوری توجه و نگاه علمی به کتاب‌هایشان داشته باشند.

از همه عزیزانی که در طول دوران آزمون کنکور به من کمک کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم زحمات آنها را جبران کنم.


مشاور گروپ


پیشنهاد می کنیم از مشاوران مرکز جهت معرفی منابع و کتب درجه 1 تمامی رشته های کمک بگیرید.
مرکز مشاور گروپ در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • منابع کنکور سراسری 97، معرفی بهترین کتب به عنوان منابع کنکور 97
  • منابع کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط تخصصی ترین مشاوران جهت کسب رتبه برتر
  • مقایسه آزمون های آزمایشی و مقایسه کلاس های کنکور به صورت تخصصی برای شرایط شما
  • مشاوره تلفنی در رابطه با معرفی منابع کنکور و هر سؤالی پیرامون این موضوع
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع کنکور سراسری 97 میتوانید در کانال مشاور گروپ عضو شوند.

کارشناسان گروه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور و محتوا و سطح سوالات کتاب های کمک آموزشی انجام داده اند ، بهترین و جامع ترین این کتاب ها را در ادامه در اختیارتان قرار خواهند داد .


رتبه های برتر


مصاحبه با رتبه 10 کنکور انسانی 97 -علیرضا فتحی

مهمترین رمز موفقیتم برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه بود. برای موفقیت در کنکور نحوه و شیوه مطالعه بسیار مهم است که من ابتدا کتاب‌ها را با دقت مطالعه می‌کردم سپس نت برداشته و بعد تست می‌زدم.

نفر دهم گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال 97 در زمینه استفاده از کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کمک آموزشی افزود: در درس‌هایم مشکلی نداشتم و فقط کلاس عربی که کمی در این درس مشکل داشتم، رفتم.

وی از دانش‌آموزانی که موفق به قبولی کنکور نشدند خواست برای آنچه که هدف خود قرار دادند، بجنگند و با تمام قوا تلاش کنند و بدانند برای رسیدن به موفقیت باید از خیلی چیزها و تفریحات دست بکشند.

فتحی با تقدیر از خانواده به‌ویژه مادرش گفت: خانواده ‌نقش مهمی دار‌د زیرا محیط آرام و مناسبی را برای مطالعه برایم فراهم کردند که امیدوارم در آینده با انتخاب رشته‌ای خوب و درس‌خواندن بهتر بتوانم زحماتشان را جبران کنم. برای رشته مورد نظرم نیز باید کمی تحقیق کنم تا بتوانم انتخاب درستی داشته باشم.

مصاحبه با رتبه 2 کنکور انسانی 97 – طنین زاهد‌ی‌ کیا

درس خواندنم حالت تصاعدی بالا می‌رفت روزی 10 ساعت اوج درس خواندنم بود، کلاس اضافی نمی‌رفتم فقط به مدرسه می‌رفتم و برمی‌گشتم، در خانه درس می‌خواندم.

وی با بیان اینکه گاهی از فضای مجازی نیز استفاده می‌کردم، اظهار داشت: از گوشی موبایل هم استفاده می‌کردم و هیچ چیز را تعطیل نکرده بلکه تعدیل کردم.

زاهدی‌کیا افزود: در این زمینه مشوق خاصی نداشتم اما خانواده و مدرسه لطف داشتند به من اما اینکه شخص خاصی مشوقم باشد خیر، بیشتر لطف آن‌ها شامل حالم می‌شد.

وی با اشاره به معدل خود گفت: معدل پیش دانشگاهی 19.98 مدرسه فرزانگان (تیزهوشان) بودم، از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده می‌کردم و تست می‌زدم ولی کلاس کنکور نرفتم.

رتبه دوم کنکور علوم انسانی بیان کرد: نمی‌دانستم امروز اسامی نفرات برتر اعلام می‌شود فردا منتظر شنیدن آن بودم. خیلی هیجان‌زده شدم نه برای اینکه رتبه آوردم برای اینکه امروز خبر را به من دادند.

زاهدی‌کیا گفت: اگر خدا بخواهد قصد دارم در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران به ادامه تحصیل بپردازم. به دوستان پشت کنکوری یا دانش آموزانی که سال آینده کنکور دارند فقط توصیه می‌کنم که تدوام در تلاش داشته باشند و خسته نشوند.

مصاحبه با رتبه 4 کنکور انسانی 97 – فرنوش فخار

به‌طور جدی از تابستان سال 96 آغاز کردم 6 تا 10 ساعت درس می‌خواندم و از مهرماه به بعد 6 تا 12 ساعت درس می‌خواندم.

وی افزود: خیلی زیاد تست می‌زدم، تمام کارهایم را می‌نوشتم و طبق برنامه پیش می‌رفتم و همین هم سبب می‌شد که هفته به هفته عملکرد بهتری داشته باشم. من هیچ کلاسی نمی‌رفتم و فقط پایبند مدرسه بودم اما تنها آزمون‌های آزمایشی را می‌دادم.

رتبه چهار گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال 97 با بیان اینکه من از فضای مجازی هم استفاده می‌کردم، گفت: استفاده من از فضای مجازی کاملاً کنترل شده بود، زمان خاصی مانند ظهرها و قبل از خواب کمی به فضای مجازی اختصاص داشت.

فخار ادامه داد: سال گذشته قبل از اینکه درس خواندن را به‌صورت جدی شروع کنم یک مسافرت رفتم اما بعد از آن دیگر جایی نرفتم و فقط درس می‌خواندم. آخر هفته عصرها کمی استراحت می‌کردم، گاهی یک مهمانی می‌رفتم اما فقط محدود به آخر هفته‌ها بود.

وی با بیان اینکه گاهی خسته و نا‌امید می‌شدم، خاطرنشان کرد: خیلی وقت‌ها خصوصا وقتی تراز آزمون‌هایم کم می شد خیلی ناراحت می‌شدم و احساس نا‌امیدی می‌کردم اما از فردای همان روز دوباره مصمم‌تر شروع می‌کردم.

رتبه چهار گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال 97 با بیان اینکه تصور چنین رتبه‌ای را نداشتم، اظهار داشت: بعد از کنکور فکر نمی‌کردم چنین رتبه‌ای به‌دست بیاورم خصوصا این یک ماه که خیلی استرس داشتم فکر می‌کردم رتبه 15 یا 16 را به‌دست بیاورم. هنوز هم باورم نمی‌شود که چنین رتبه‌ای به‌دست آورده باشم، اولین کسی که این خبر را به من داد یکی از دوستانم بود به من گفت که شبکه خبر را ببینم، وقتی دیدم فوق‌العاده خوشحال شدم.

فخار گفت: به دوستانم که می‌خواهند کنکور بدهند توصیه می‌کنم خودشان را باور داشته باشند و بدانند که با تلاش خودشان به هر نقطه‌ای که بخواهند می‌رسند و هیچ وقت نا امید نشوند. هر روز سعی کنند بهتر از روز قبل برای موفق شدن تلاش کنند. قصد دارم در رشته حقوق دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی ادامه تحصیل دهم.


3.9/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مصاحبه با رتبه 8 کنکور انسانی + برای موفقیت در کنکور انسانی چه کنیم؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی