انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پذیرش داوطلبان در دانشگاه های سراسری و آزاد برای رشته های با آزمون، از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه و تراز لازم برای قبولی می باشد.

با توجه به آنکه کنکور سراسری و  آزاد با یکدیگر ادغام شده است، اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد، به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد و فقط در مرحله برگزاری آزمون با سایر دانشگاه ها مشترک است. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. با ما همراه باشید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند باید در زمان اعلام شده به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. داوطلبان لازم ابتدا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دانلود نموده و به دقت مطالعه نمایند.

داوطلبان گروه تجربی توجه داشته باشند که رشته‌ های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده است و در صورت علاقمندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آنها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در اولویت مورد دلخواه درج کنند.

سامانه انتخاب رشته آزاد azmoon.org

کلیه داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه انتخاب رشته آزاد azmoon.org در زمان اعلام شده، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام نمایند. ورود به سامانه انتخاب رشته آزاد و درج کد رشته محل ها از طریق کد دسترسی انتخاب رشته آزاد و کدملی امکانپذیر است. انتخاب رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 از طریق سایت دانشگاه آزاد اعلام می شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 ، معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه سراسری می باشد. تاکنون زمان دقیقی برای انتخاب رشته آزاد منتشر نشده است. به محض انتشار اطلاعیه در رابطه با شروع فرآیند انتخاب رشته آزاد، این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد چگونه است؟

از سال 99، انتخاب 4 رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی از انتخاب رشته دانشگاه آزاد جدا شده و همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری انجام می پذیرد. داوطلبان برای انتخاب 4 رشته مذکور، لازم است کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 و در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ثبت نمایند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مرحله به مرحله در ادامه بیان شده است. داوطلبان مجاز به تحصیل در دانشگاه آزاد، لازم است با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و واریز هزینه انتخاب رشته، مراحل لازم برای شرکت در این دانشگاه انجام دهند. در ادامه به راهنمای گام به گام انتخاب رشته آزاد پرداخته ایم:

  • ورود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org
  • کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته آزمون سراسری 1401”
  • ورود به سامانه انتخاب رشته با استفاده از کد دسترسی 7 رقمی (مندرج در کارنامه اولیه کنکور سراسری) و کد ملی
  • پرداخت هزینه انتخاب رشته و خرید سریال اعتباری
  • دریافت کد پیگیری
  • ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  • انتخاب 100 کد رشته محل به ترتیب اولویت

**عدم دریافت رسید و کد پیگیری ،به منزله عدم تكميل فرآيند انتخاب رشته می باشد؛ لذا لازم است متقاضيان دقت لازم را در دريافت اين رسيد داشته باشند.

ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد 7 رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه کنکور سراسری درج شده است و به تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد شده اند، تعلق خواهد گرفت. کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد، توسط سازمان سنجش کشور صادر می شود و در انتهای کارنامه اولیه داوطلبان درج شده است.

در صورت فراموشی یا عدم دسترسی به کد دسترسی انتخاب رشته و دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه ازاد

داوطلبان پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه ازاد با به همراه داشتن اطلاعات لازم باید به سایت دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. پیش بینی می شود نتایج نهایی انتخاب رشته آزاد تا اواخر مهرماه اعلام شود. زمان دقیق اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org اطلاع رسانی خواهد شد. برای آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج می توانید با شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید.

هر کد رشـته محل در دانشگاه آزاد، دارای ظرفیتی می باشد که میزان پـذیرش دانشجو تابعی از ظرفیت پذیرش و ضریبی (بزرگتر از یک) است که با توجه به نوع رشته محل متفاوت مـی باشـد . ظرفیـت پـذیرش دانشجو (پس از اعمال ضریب) و کسر ظرفیت پذیرش سهمیه ایثارگران (25 درصدی و 5 درصدی) به نسبت تعداد شـرکت کنندگان هر یک از مناطق یک، دو، سـه و خـانوده شـهدا بـه تعداد کل شرکت کنندگان هر گروه آزمایشی تعیین می گردد.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

برای تمامی گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، زبان و هنر یک دفترچه و در قالب دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 منتشر خواهد شد. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای رشته های پزشکی و غیر پزشکی در جدول زیر ارائه داده شده است:

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

(برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)


برای آگاهی از ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در کنکور 1401، آگاهی از لیست رشته و دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مراجعه به چه سایتی صورت می گیرد؟

سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها سهمیه موثر، سهمیه بسیج فعال می باشد.

میزان شهریه دانشگاه آزاد برای هر ترم تحصیلی چه میزان است؟

برای آگاهی از میزان شهریه می توانید راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی