مسابقات ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

جهت مشاوره در زمینه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از سری مسابقات علمی است که معمولا سالانه در کشور برگزار می شود در این مسابقات قرار است کاربرد هوش مصنوعی و دانش رباتیک در قالب رقابت میان ربات های ساخته شده فضایی جذاب و پرهیجان و البته آموزشی برای شرکت کنندگان ایجاد کند.

در این مقاله به بررسی دقیق مسابقات ربوکاپ آزاد ایران و شرکت در آن پرداخته ایم برای دریافت پاسخ تمام سوالات خود خصوص ربوکاپ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. همچنین خوشحال می شویم در پایان نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

مسابقات بین المللی ربوکاپ

مسابقات ربوکاپ چیست؟

احتمالا با نگاه اولیه به عنوان مقاله حدس هایی در خصوص عنوان ربوکاپ زده اید اما بگذارید تا مشخصا به سوال مسابقات ربوکاپ چیست؟، پاسخ دهیم.

مسابقات ربوکاپ، از سری مسابقات بین المللی است که در زمینه دانش رباتیک و هوش مصنوعی، به صورت سالیانه برگزار می شود. به طور کلی ربوکاپ (RoboCup) بر گرفته از دو کلمه ی Robot Soccer و World Cup می باشد و در واقع به معنای جام جهانی ربات هاست. این مسابقات در ابتدا به صورت نمادین، هدفشان تشکیل یک تیم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تیم قهرمان جام جهانی فوتبال (بهترین به پیروزی دست یابد.

البته که در حال حاضر مسابقات ربوکاپ هدف بزرگ تری را دنبال می کند و چشم انداز آن ارتقای هوش مصنوعی، دانش رباتیک و مکاترونیک است. همچنین از کاربرد های اصلی فناوری‌ های مسابقات ربوکاپ، می توان به جستجو و نجات در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله در مقیاس وسیع است.

ربوکاپ، پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقیقات در زمینه مسائل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفید از فناوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلایای طبیعی است.

در واقع مسابقات ربوکاپ، بازی فوتبال را با هدف ایجاد ابتکاراتی برای مسائل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقیقات خود انتخاب کرده است.

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، فرصتی است تا تیم های ایرانی داوطلب شرکت در مسابقات بین المللی ربوکاپ، مهارت های خود را بیازمایند و علاوه بر این تیم های نوپا نیز از تجربیات تیم های دیگر استفاده کرده و بیشتر با مسابقات ربوکاپ آشنا شوند.

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در لیگ های مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان هر کدام از لیگ ها بایک دیگر به رقابت می پردازند. از بین لیگ های مسابقه ربوکاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیگ ساخت ربات‌های سریع
  • لیگ عمومی ربات‌ها
  • لیگ ربات‌های خانگی
  • لیگ ربات‌های صنعتی مسابقات ربوکاپ
  • لیگ ربات‌های امدادگر
  • لیگ شبیه سازی امداد و نجات
  • لیگ ربات‌های انسان‌نما مسابقات ربوکاپ
  • لیگ ربات‌های چهارپا
  • لیگ روبات‌های اندازه‌ی کوچک مسابقات ربوکاپ
  • لیگ ربات‌های فوتبال اندازه متوسط

البته امکان حذف یا اضافه شدن به لیست بالا وجود دارد. هرکدام از لیگ های بالا دارای دفترچه قوانین مخصوص به خود هستند که در آن سناریو مسابقه و شرایط و گام های متفاوت در بخش های مختلف مسابقه ربوکاپ، شرح داده شده است. در این مسابقات گروه های مختلف مانند دانش آموزان و دانشجویان شرکت میکنند و در نهایت، برگزیدگان مسابقات ربوکاپ دانشجویی و همچنین برگزیدگان مسابقات ربوکاپ دانش آموزی معرفی می شوند.

زمان برگزاری مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد

علاقه مندان به شرکت در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، حتما در خصوص زمان برگزاری این آزمون سوال دارند. زمان برگزاری مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد ، طبق اعلام رسمی در تاریخ ۶ تا ۸ اردیبشهت سال ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، خواهد بود.

جالب است بدانید که ورود عموم برای بازدید از مسابقات ربوکاپ آزاد است و علاقه مندان می توانند در موعد مقرر در محل برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران حضور پیدا کنند.

امسال قرار است هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران برگزار شود و طبق گزارش هایی که به دست مشاور گروپ رسیده ماین دوره از مسابقات با شعار “یادگیری، آینده درخشان” در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی تشکیل شده است و تا کنون بیش از ۲۳۰ تیم (بالغ بر ۱۰۰۰ نفر) از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و خارج از این دانشگاه جهت حضور در مسابقات ربوکاپ در سطح ملی و بین المللی اعلام آمادگی کردند.

🕘

زمان برگزاری مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد ، ۶ تا ۸ اردیبشهت ۱۴۰۲ است.

سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir، بستری الکترونیکی است که در آن اطلاعات مربوط به دوره های مختلف مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران قید شده و اطلاعیه ها و اعلام جوایز و ثبت نام ربوکاپ و سایر رویداد های مربوط به مسابقات ربوکاپ، در آن یافت می شود.

کاربرد اصلی سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ثبت نام ربوکاپ می باشد که علاقه مندان به شرکت در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران می توانند در زمان اعلام شده برای ثبت نام به این سامانه به نشانی iranopenrobocup.ir مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سایت جشنواره کانگورو

ثبت نام ربوکاپ

ثبت نام ربوکاپ سوالی است که بسیاری از مخاطبان، هنگامی که اطلاعاتی از ماهیت این مسابقات کسب کردند، برایشان به وجود می آید. به عنوان پاسخ این سوال باید بدانید که ثبت نام ربوکاپ در ایران حدودا یک ماه پیش از برگزاری مسابقات آغاز شده و حدودا تا 10 روز ادامه پیدا میکند.

شما عزیزان برای ثبت نام ربوکاپ آزاد ایران می بایست به سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، مراجعه کنید. زمان ثبت نام مسابقات ربوکاپ آزاد ایران 1402 تا 20 فروردین ماه 1402 امکان پذیر بوده است.

🕘

زمان ثبت نام مسابقات ربوکاپ ایران 1402 تا 20 فروردین 1402 بوده است

کارشناسان ما در مرکز مشاور گروپ، پاسخگوی تمامی سوالات شما درباره مسابقات ربوکاپ خواهند بود کافیست با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

سوالات آزمون ربوکاپ

آزمون ربوکاپ در دوره های اول برگزاری خود در ایران، دارای یک سری سوالات کتبی نیز بود که هم اکنون این بخش در مسابقه وجود ندارد و صفر تا صد مسابقات ربوکاپ مربوط به ساخت و پیاده سازی سناریو های مختلفی است که برای رقابت های لیگ های متفاوت نوشته می شود.

در نمونه سوالات آزمون ربوکاپ (آزمون های قدیمی)، سوالاتی از درس های ریاضی و فیزیک به چشمتان می خورد که مهارت دانش آموزان را در تسلط به این دروس به چالش می کشید و این باتوجه به اهمیت ریاضی و فیزیک در مباحث هوش مصنوعی، امری عادیست.

امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. خوشحال میشویم نظرات خود را در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. شما تا بحال تجربه شرکت در مسابقه ربوکاپ را داشته یا به تماشای آن رفته اید؟ تجربیات و نظرات شما در این خصوص برای ما ارزشمند است. 🙂

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول مسابقات ربوکاپ

✔️ ربوکاپ چیست؟

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از سری مسابقات علمی است که معمولا سالانه در کشور برگزار می شود در این مسابقات قرار است کاربرد هوش مصنوعی و دانش رباتیک در قالب رقابت میان ربات های ساخته شده فضایی جذاب و پرهیجان و البته آموزشی برای شرکت کنندگان ایجاد کند.

✔️ زمان برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، کی هست؟

زمان برگزاری مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد، ۶ تا ۸ اردیبشهت ۱۴۰۲ است.

✔️ آدرس سایت ثبت نام روکاپ آزاد ایران، کدام است؟

سایت بین المللی ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir، بستری الکترونیکی است که در آن ثبت نام ربوکاپ انجام می شود.

3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران iranopenrobocup.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. S

    سلام
    ببخشید آزمون ربوکاپ چند سال یکبار برگزار میشود ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی