پزشکی تعهدی

سهمیه تعهدی پزشکی

جهت مشاوره در زمینه پزشکی تعهدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سهمیه تعهدی پزشکی : امروز باهم به برررسی سهمیه تعهد پزشکی میپردازیم سهمیه تعهد خوب یا بد .. ابتدا به بررسی قوانین کلی حاکم بر این کد رشته میپردازیم . با مشاور گروپ همراه شوید…

سهمیه تعهدی پزشکی

پزشکی تعهدی چیست؟

۱-کسانی که در این رشته ها تحصیل میکنن موظف هستن سه برابر طول تحصیل یعنی ۲۱ سال رو در شهرهای خودشون کار کنن. یعنی در بهترین حالت که شما الان ۱۸ ساله هستید و در این رشته ها قبول میشید، هفت سال درس میخونید تا دکتر عمومی بشید و و حالا دیگه ۲۵ سالتون هست. بعد تازه ۲۱ سال دوره خدمتتون شروع میشه که در طی این دوران به هیچ وجه امکان خرید و آزاد کردن مدرک نیست. شما در ۴۶ سالگی تازه میتونین برای خودتون کار کنین.

حقوق پزشکی تعهدی

۲-در طی این ۲۱ سال ماهانه حقوق به نسبت کمتری از پزشکان عمومی که مدرکشون آزاد هست خواهید گرفت که البته باز هم نسبت به بسیاری از شغل های جامعه درآمد بیشتری داره ولی توجه داشته باشین که برای کسی که با هزار امید و آرزو به این رشته اومده و ۷ سال درس های سنگینی رو پاس کرده این سطح از درآمد اصلا رضایت بخش نیست و نهایتا باعث دلسردی فرد میشه.

۳-نکته بسیار مهمی که خیلیا اصلا ازش خبر هم ندارن این هست که شما تا بعد از اجرای نصف مدت تعهد خدمتتون نمیتونین ادامه تحصیل بدین. یعنی شما تا ۱۰ سال بعد از گرفتن مدرک دکترای عمومی از شرکت در کنکور تخصص محروم هستید. تازه بعد از ۱۰ سال دوری از درس و دانشگاه و در ۳۵ سالگی میتونین در امتحان تخصص شرکت کنین که امتحانیه به مراتب سخت تر از کنکور امسالتون و قبولی در اون کار هر کسی نیست.

۵- دوران تعهد خدمت یعنی اینکه شما به نوعی کارمند دولت هستین و دولت میتونه شما رو به هر بخشی از محل انجام خدمتتون بفرسته!

۶- زدن مطب برای یک پزشک عمومی هیچ درآمدی نداره.آخرین باری که خودتون یا یکی از اطرافیان برای رفتن به مطب پزشک عمومی پول ویزیت دادین کی بوده؟! مطب فقط برای متخصص و فوق تخصص درآمد داره و شما در طول همه این ۴۶ سال فقط میتونین در مراکز درمانی و یا به عنوان پزشک خانواده فعالیت داشته باشین.

خرید تعهد خدمت پزشکی

شما در بدو ورود به این رشته ها تعد محضری می دهید و در این تعهد ذکر شده این تعهد به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی[ چون خرید طول تحصیل ]قابل تغییر نیست و شما همونطور که تعهد میدهید ۳ برابر طول تحصیل بایستی در خدمت دولت در منطقه مربوطه باشید.

چرا این کد رشته را انتخاب نکنیم ..!

چرا که در حال حاضر پزشکان عمومی در امدی قابل قبولی ندارند (البته همین در امد بیشتر از تمام رشته های دیگر است ) و شما به عنوان یک پزشک تعهدی درامدی کمتر از عمومی خواهید داشت . همچنین شما در اختیار دولت هستید و ممکنه به دور ترین روستای منطقه خودتون فرستاده شوید. شما تا ۱۰ سال امکان شرکت در ازمون تخصص را نخواهید داشت .

یه حساب کتاب ساده میکنیم شما ۱۸ سالتونه در بهترین حالت شما در ۲۵ سالگی پزشکی رو تمام میکنید . حال شما باید ۱۰ سال دیگر نیز به عنوان پزشکی عمومی فعالیت کنید در این مدت شما ازدواج خواهید کرد و احتملا صاحب فرزند خواهید بود . در سن ۳۵ سالگی شما امکان شرکت در ازمو نسخت تخصص رو خواهید داشت ( زمانی که دوستانتان در دانشگاه تعهد تخصصشان رو هم به اتمام رسانده اند ) کمترین تخصص ۴ سال به طول می انجامد و شما در سن ۴۰ سالگی متخصص میشوید . دوباره برمیگردید به جایی که تعهد داده اید و تا سن ۴۶ سالگی در اون منطقه زندگی میکنید . بچه شما در اونجا بزرگ خواهد شد و حتی ممکن انجا کنکور هم بدهد و میبنید زندگی شما به جای یک شهر بزرگ در یک شهر کوچیک خواهد گذشت و شما تازه در سن ۴۶ سالگی میتوانید برای خودتان کار کنید .

چرا این کد رشته را انتخاب کنیم ..!

این کد رشته را به همه کسانی که رتبه قابل قبول برای قبولی رشته های تاپ در دانشگاه سراسری نداشته اند توصیه میکنمی از جمله داوطلبین پسری که اخرین فرصتشان هست و در غیر اینصورت به سربازی خواهند رفت و دخترانی که بیش از ۲ سال کنکور داده اند توصیه میکنیم این رشت هرا انتخاب کنید چرا ؟ چون این اخرین راه شما برای موفقیت است درست است شما بایتستی ۲۱ سال برای دولت کار کنید . ولی ما در ایران زندگی میکنیم جایی که هر روز تصمیم تازه ای گرفته میشود پس میشود امیدوار به تغییر ان داشت . همچنین شما می توانید با \یدا کردن اشنایی در این سازمان به جای بهتری منتقل شوبد و به شهر های بزرگتر و بیمارستان های بهتر بروید همچنین شما میتوانید در حلال احمر شاغل شوید .

چطور ۱۰ سال محدودیت پزشکی تعهدی را دور بزنیم

اولین نکته این است که احتمال زیادی برای برداشته شدن این قانون وجود داره .اما نکته اصلی استریت شدن است اگر نمیدانید استریت شدن چیست بگدارید یک توضیح مختصر دهم شما هر دانشجوی پزشکی ۱۰ راه دارد تا استریت شود از جمله جزوه ۱۰ درصد برتر کلاس نفرات برتر شدن در ازمون علوم پایه و کارورزی و ازدواج ….. شما اگر بتوانید استریت شوید شما ۱ بار شانس شرکت در ازمون تخصص را خواهید داشت .

رتبه های برتر


مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • میزان پذیرش داوطلبان در کنکور تجربی، درصد دروس قبولی در رشته های کنکور تجربی
  • مشاوره شغلی کنکور تجربی، ادامه تحصیل رشته های کنکور تجربی
  • نرم افزار انتخاب رشته کنکور تجربی
  • زمان تکمیل ظرفیت کنکور تجربی، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور تجربی

4/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه پزشکی تعهدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    دوستی ک اومدین گفتین من چهار تومن میگیرم.‌… و سی روز در هفته کار میکنم😂😂
    عزیزم پزشکی تعهدی هنوز فارغ التحصیل نداده بیرون. چرا بیخود حرف میزنی . هدفت چیه واقعن؟ یعنی چ

    پاسخ
  2. درسا

    چقدر غلط املااااااااایییییییییییییییییییییییییییییییی

    پاسخ
  3. Zynb

    سلام
    من سهمیه پنج درصدی دارم اگه از این سهمیه داخل کنکور استفاده کنم و پزشکی مناطق محروم هرمزگان قبول بشم ایا امکانش هست بیست سال خدمتم بخاطر سهمیه پنج درصدی کمتر بشه؟؟؟

    پاسخ
  4. ابوالفضل

    سلام ایا امکان زدن مطب‌ برای شخصی که در رشته پزشکی دانشگاه دولتی تحصیل کرده است و در زمان تعهد خود است وجود دارد؟

    پاسخ
  5. Mylo

    با سلام،،، من دانشجوی تعهد دار دندانپزشکی هستم،،، توی نظرات قبل گفته شده ک درآمد آنها حدود ۴ میلیون تومان در ماه هست ،،، آیا واقن اینطورع؟

    پاسخ
  6. احمد

    سلام من پزشک تعهدی هستم
    سی روز در هفته در دورترین روستا های بدون آب و علف کار میکنم و حداکثر ماهی چهار میلیون در امد دارم دوستم که بین المالل بود نصف من کار میکنه و جای خیلی بهتر و‌بالای ده تومن داره

    پاسخ
  7. زهرا

    سلام بچه های تعهدی طرح اجباری رو هم باید بگذرونن؟

    پاسخ
  8. Oveys

    تعهددانشجویان پرستاری ورودی95و94برداشته شده آیاپرستاری96هم تعهدشان برداشنه میشود؟؟

    پاسخ
  9. Oveys

    اویس
    سلام ببخشیدتعهد پرستارهای تعهدی وردی۹۵و۹۴برداشته شده آیاتعهد پرستارهای ورودی۹۶هم برداشته میشود؟؟

    پاسخ
  10. علی

    واقعا دانشجوی رشته پزشکی تعهدی می‌تونه استریت بشه؟

    پاسخ
  11. محمد

    سلام
    واقعا دانشجویی پزشکی تعهدی میتونی استریت بشه؟

    پاسخ
  12. هلما

    من ورودی ۹۸ پزشکی تعهدیم امکانش هست از این رشته انصراف بدم ؟ اگه هست چقدر هزینه باید پرداخت کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    1. Sajjad

      چرا میخای انصراف بدی؟

      پاسخ
  13. عباس

    من که داروسازی روزانه عادی هستم با یه نفر که دارو تعهدی هست ازدواج کنم چقد امکان داره انتقالی به تبعیت از همسر به ایشون بدن؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      تو قانون هیچ راهی برای دور زدن تعهد نیست

      پاسخ
  14. گل بانو

    سلام .
    من سال پیش کنکور دادم و داروسازی روزانه خرم آباد قبول شدم. تو کارنامه سبز هم پزشکی تعهدی اصفهان را آوردم اما در الویت پایین تر زده بودمش تو انتخاب رشته. الان شک دارم که کار درستی کردم یا این که تغییر رشته بدم به پزشکی تعهدی؟

    پاسخ
  15. AS

    سلام، ۱. اگه استریت بشیم و در امتحان تخصص هم قبول بشیم باز هم باید تعهد خدمت رو بگذرونیم؟
    ۲. چه شرایطی برای معافیت از تعهد خدمت پزشکی وجود داره؟
    ۳. در صورت معاف شدن از تعهد خدمت و طرح دوره عمومی، پسرا باید بجاش سربازی برن؟
    ممنون میشم سوالامو جواب بدید.

    پاسخ
  16. سنا

    سلام وقتتون بخیر.میخواستم بپرسم درآمد پزشکی تعهدی چقدره؟مثلا درحد ماهی ۳.۴ تومان یا بیشتر؟

    پاسخ
    1. احمدی

      اخه اسکل خر اینا از کجا بدونا

      پاسخ
      1. user3

        آقای بی ادب …
        ما از درآمد رشته ها اطلاع دقیق و موثق داریم ولی ترجیح میدیم به سوالات در مورد درامد جواب ندیم!

        پاسخ
        1. Sajjad

          پس لطفا از درآمدش بگید

  17. nnnnu

    سلام
    حذفیات کنکور 99 کی اعلام خواهد شد؟
    اصلا حذفیاتی در کار هست که دکتر سبطی مدعی شده من هر هفته پیگیرم؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      اگر منظورتون منایع امتحانی نظام قدیم و نظام جدید هست خیلی وقته اعلام شده

      پاسخ
  18. علی رحمانی

    سلام

    میشه در مورد امکان خرید تعهد خدمت بومی دندانپزشکی بگین؟(با هر قیمتی مثلا معادل پردیس) چون ممکنه یکی قبلا وسع مالی تامین هزینه پردیسو نداشته ولی الان توانایی پرداختشو داره

    اگه یه دختری بخواد با یکی ازدواج کنه این شرایط ازدواجشو خیلی سخت میتونه بکنه… آیا قانون تبعیت از همسر در این مورد ممکنه اجرا بشه و محل خدمت تغییر کنه؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      تعهد قابل خرید یا جا به جایی نیست

      پاسخ
  19. علی

    سلام من سهمیه ۵درصد ایثارگری دارم و تراز زیرگروه ۱من۹۲۵۶ و رتبه سهمیم۱۷۷۴هسش…الان به پزشکی سپاه و ارتش واس مصاحبه قبول شدم…میخاسم بپرسم ایا پزشکی دندان یا داروی تعهدی زنجان قبپل میشم؟منطقه۲از زنجانم

    پاسخ
    1. خودم

      قبول شدم

      پاسخ
  20. سارا

    سلام با تراز زیرگروه ۱ ۹۲۰۴ احتمال قبولی پزشکی،دندون،دارویافیزیو تراپی تعهدی خوزستان رودارم؟؟ از منطقه ۳ هستم ورتبم در سهمیه ۳۱۸۰

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      خیر

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403