مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله به مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد پرداخته ایم. برای آگاهی از نحوه تسویه حساب در دانشگاه و مراحل ان با مشاور گروپ همراه باشید.

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد که در همه استانها واحد های جداگانه دارد تعداد قابل توجهی از جمعیت دانشجوی کشور را شامل می شود. این دانشگاه شهریه پرداز است و دانشجویانی که درس آنها تمام شده باید برای اخذ مدرک اقدام کنند که لازمه ی آن تسویه حساب از دانشگاه می باشد تا کار های فارغ التحصیلی خود را انجام دهد. ما در اینجا برای دانشجویانی که قصد اخذ مدرک را دارند مراحل تسویه دانشگاه آزاد اسلامی را توضیح داده ایم.

نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد

نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد. برای تسویه حساب در آموزشیار ابتدا باید وارد سامانه به نشانی edu.iau.ac.ir شد.

در صفحه باز شده کد ملی و رمز عبور را وارد کنید. در این زمان وارد پرتال خود می شوید و از منوی سمت راست گزینه ثبت نام درس دانشجو را انتخاب کنید.

نحوه تسویه حساب دانشگاه آزاد

از منوی کشویی گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو را انتخاب کنید.

تسویه حساب دانشگاه آزاد

در این صفحه کارنامه مالی شما نمایان می شود و به مقدار بدهی قابل پرداخت باید تسسویه حساب کنید

نحوه تسویه دانشگاه آزاد اسلامی

برای انجام تسویه مالی گزینه پرداخت الکترونیکی در پایین صفحه را بزنید، یکی از درگاه های بانک شتاب را انتخاب کنیدو عملیات پرداخت را انجام دهید.

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد اسلامی

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است:

✅ با توجه به توضیحات بالا چون دانشگاه آزاد یه دانشگاه شهریه پرداز است و با وجود بدهی کار جلو نمی رود برای انجام امور فارغ التحصیلی ابتدا باید تسویه حساب مالی در سامانه آموزشیار انجام بگیرد.

✅ بعد از آن تمام مدارک لازم جهت تسویه را به کارشناس امور آموزشی ارائه دهید.

✅ وارد سایت azad.ac.ir شوید و در امور پژوهشی روی تحصیلات تکمیلی کلیک کنید. پس از دریافت فرم تسویه حساب و پایان نامه را پر کنید.

✅ طبق فرم تسویه حساب باید تمام مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد از جمله تمام امضا های لازم مانند امضای اساتید، مشاور، داور و مدیر گروه را جمع‌آوری کنید. سپس آن‌ ها را پس از اصلاحات لازم به هیئت علمی دانشگاه ارسال کنید تا تایید کنند.

✅ طبق فرم تسویه دانشگاه آزاد تمام مبالغ را به شماره حساب دانشگاه آزاد واریز کنید. فیش‌های بانکی را به همراه فرم‌ های امضا شده و فرم اصالت نامه اسکن کنید. سپس همه آن‌ها را به همراه فایل ورد و پی دی اف پایان نامه روی یک سی دی رایت کنید.

✅ دو عدد از سی دی بالا را به کتابخانه دانشگاه ارائه دهید.

✅بعد از این مراحل باید گواهی موقت مدرک را به شما بدهند تا زمانی که اصل مدرک فارغ التحصیلی را دریافت کنند

مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد اسلامی

مدارک مورد نیاز تسویه حساب دانشگاه آزاد

برای تسویه حساب از دانشگاه باید یک سری مدارک همراه خود داشته باشید تا در روند اداری تسویه دچار مشکل نشوید و مجبور نباشید مدام در رفت و امد برای انجام امور تسویه حساب باشید. ما در اینجا مدارک مورد نیاز تسویه حساب دانشگاه آزاد را در جدول زیر آورده ایم.

مدارک لازم برای انجام مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد
اصل مدرک و دو عدد کپی مدرک مقطع پایه تحصیلی اصل و کپی ریزنمرات تعیین شده در مقطع پایه سه عدد عکس 3 در 4 با زمینه سفید و عکس رنگی اصل کارت ملی به همراه کپی پشت و رو آن
تحویل اصل کارت دانشجویی را در زمان تسویه حساب به کارشناسان دو عدد تمبر هزار ریالی از بانک ملی دریافت کنند. کپی از صفحات شناسنامه به همراه اصل شناسنامه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا برگه اعزام به خدمت یا گواهی اشتغال به خدمت بدون غیبت اولیه خود را ارائه دهند. البته اگر خدمت خود را به پایان رسانده باشند، آنگاه اصل و کپی کارت پایان خدمت خود را به واحدهای آموزشی تحویل دهند.
فیش بانکی به مبلغ خواسته شده را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز کنند و سپس اصل و کپی فیش را به دانشگاه ارائه دهند. فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه آزاد باید یک فیش بانکی به مبلغ 29 هزار تومان را به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واریز کنند. سپس باید اصل و دو کپی آن را به دانشگاه ارائه دهند. دانشجویان دکتری که مقاله isi خود را ارائه دادند و از مدیر گروه و پژوهشی دانشکده تاییدیه آن را گرفتند باید تصویر پذیرش و تصویر اصل مقاله isi را به امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه اعلام کنند. بعد از صدور دانشنامه، دانشجو باید ریزنمرات خود را نیز ارائه دهد.

ما در این مقاله مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد را برای شما توضیح دادیم اگر در این باره سوالی دارید و ناز به راهنمایی دارید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

❓برای انجام تسویه حساب چه مراحلی باید طی شود؟

✔️ مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد در متن مقاله وجود دارد.

❓بدهی شهریه دانشگاه آزاد را از چه سامانه ای پرداخت کنم؟

✔️ از طریق سامانه آموزشیار تسویه مالی را باید دانشجویان انجام دهند که توضیحات تصویری آن در متن مقاله موجود می باشد.

❓برای انجام تسویه حساب چه مدارکی لازم است؟

✔️ مدارک مورد نیاز تسویه دانشگاه آزاد را در جدول متن آورده ایم.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه مراحل تسویه حساب دانشگاه آزاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403