انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 + راهنمای تصویری

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 + راهنمای تصویری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir انجام می شود. پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکترا، داوطلبانی که نمره لازم را کسب کرده اند، باید در زمان مقرر به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده و فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. راهنمای ورود به سامانه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد در این مقاله ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

چند روز پس اعلام نتایج اولیه دکتری، فرآیند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد آغاز می شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش (سامانه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد) مراجعه نمایند و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دکترای آزاد ، فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

سامانه انتخاب رشته دکتری azmoon.iau.ir

نشانی سامانه انتخاب رشته دکتری azmoon.iau.ir می باشد. البته تا پیش از این سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.org بود و به تازگی به azmoon.iau.ir تغییر پیدا کرده است. البته هنوز هم اگر azmoon.org را جستجو کنید مستقیما به آدرس جدید هدایت می شوید.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، لازم است در بازه زمانی اعلام شده به سایت azmoon.iau.ir مراجعه نمایند و پس از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری و آگاهی از رشته محل ها، حداکثر ۸۰ کد رشته محل را در فرم مربوطه ثبت و کد رهگیری دریافت نمایند.

عدم مراجعه به azmoon.iau.ir سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، در زمان اعلام شده، به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشـته و معرفی جهت مصاحبه در دانشـگاه آزاد ، تحت هـیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

برای ورود به سامانه انتخاب رشته دکتری azmoon.iau.ir کلیک کنید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می گردد. با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه اول اردیبهشت 1402 فرصت تعیین رشته برای کلیه متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند فراهم خواهد شد.

بنابراین مطابق با جدول زمان بندی آزمون دکتری مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲، حدودا در اردیبهشت ماه و بعد از انتشار نتایج کنکور دکتری، زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد فرا می رسید.

اما در اقدامی شگفت انگیز ( 🙂 ) دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در تاریخ 29 فروردین ماه منتشر و داوطلبان تا روز چهارشنبه 6 اردیبهشت فرصت دارند کد رشته محل های مورد علاقه خود را در سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد ثبت نمایند.

جدول زمان بندی آزمون دکتری

دریافت کد دسترسی انتخاب رشته آزاد

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دکتری آزاد را دارند، برای دریافت کد دسترسی انتخاب رشته آزاد باید به کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون مراجعه نمایند.

کد شناسه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش، در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده اسـت و داوطلبان براساس این شناسه می توانند نسبت به انتخاب رشـته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند. در صورت عدم دسترسی به کد شناسه انتخاب رشته راهنمایی های لازم را از مشاوران مجموعه دریافت نمایید.

دریافت کد دسترسی انتخاب رشته آزاد

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سایت azmoon.iau.ir فراهم می گردد و کلیه داوطلبان باید پیش از انجام هر اقدامی برای تعیین رشته این دفترچه را مطالعه و از تمامی شرایط و ضوابط آن آگاهی یابند. مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد شامل شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد.

همچنین نحوه پذیرش اتباع خارجی و کدرشته ها و شهرهای ممنوعه برای اتباع غیر ایرانی ذکر شده است. نام و کدرشته های مقطع دکتری 1402 به همراه نام و کدمحل های دانشگاه آزاد در هر کدرشته انتخابی و ظرفیت پذیرش هر کدرشته در قالب جدول ارائه شده است.

به همین منظور لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته آزاد در جدول زیر فعال می گردد تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کلیک کنید

✔️ دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

❌❌❌ توجه داشته باشید که بعد از باز کردن فایل دفترچه تاریخ 1401 را مشاهده می کنید اما این دفترچه متعلق به سال 1402 است و مندرجات آن نسبت به سال 1401 هیچ تغییری نکرده است.

بعد از مطالعه جزئیات دفترچه اصلی حتما کد رشته های جدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را مطالعه فرمایید.

✔️ کد رشته محل های جدید دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

(با توجه به اینکه فرآیند انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۲ آغاز شده است به محض انتشار دفترچه، لینک فعال و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است)

هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد

هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد 1402 اعلام شده است. سال گذشته این هزینه بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته مبلغ ۱۱۶۰۰۰۰ ریال معادل ۱۱۶ هزار تومان تعیین شده بود. با انتشار اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نسبت به مشابه خود در سال گذشته، افزایش چشم گیری داشته است.

برای کسب اطلاع از مبلغ دقیق هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ کلیک نمایید.

نحوه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، azmoon.iau.ir در ادامه بیان شده است. ورود به سامانه انتخاب رشته دکترا آزاد از طریق کد دسترسی 7 رقمی مندرج در کارنامه اولیه آزمون دکتری و کد ملی داوطلب امکانپذیر است.

مراحل انتخاب رشته دکتری آزاد:

🔻 به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه کنید

🔻 اطلاعات خواسته شده مانند کد دسترسی 7 رقمی / کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

🔻 پرداخت هزینه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد را به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب بانکی انجام دهید.

🔻 حداکثر 80 کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی را انتخاب و اولویت بندی کنید.

🔻 دکمه ثبت نهایی را بزنید تا لیست رشته های انتخاب شده تثبیت شوند.

🔻 کدرهگیری انتخاب رشته دکتری آزاد را دریافت نمایید. تنها در صورتی انتخاب رشته شما تایید و ثبت می گردد که این کد رهگیری را دریافت کرده باشید. در غیر اینصورت مراحل انتخاب رشته به پایان نرسیده است.

🔻🔻🔻 تطابق رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد با رشته امتحانی داوطلب براساس دفترچه راهنمای ثبـت نـام و شرکت در آزمون الزامی است.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است.

داوطلبان لازم است پس از ورود به سامانه azmoon.iau.ir با استفاده از شناسه انتخاب رشـته 7 رقمـی منـدرج در ذیـل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش و کـد ملی (و یا کد پیگیری اتباع خارجی) به سامانه انتخـاب رشـته وارد و سپس با پرداخت هزینه نسبت بـه انتخاب رشـته اقدام نمایند.

  • در زمان اعلام شده به سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد به نشانی : azmoon.iau.ir مراجعه نمایید.
  • بر روی لینک “انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک کنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • اطلاعات خواسته شده شامل، کد دسترسی 7 رقمی مندرج در کارنامه و کدملی یا کد 13 رقمی اتباع غیر ایرانی را وارد کنید:

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد Moshavergroup.com

 

  • هزینه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد اسلامی را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید:
  •  بعد از پرداخت هزینه امکان ثبت کد رشته محل‌ های داوطلبان فراهم می‌ شود.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • حداکثر 80 کد رشته محل را براساس اولویت و علاقه در فرم انتخاب رشته انتخاب کنید:

مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد‌ می‌ توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد نسبت به انتخاب حداکثر 80 کد رشته محل اقدام کنند.

برای انتخاب استان و شهر مورد علاقه خود جهت ادامه تحصیل مقطع دکتری روی منوی استان کلیک کنید. اگر می خواهید تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واقع در آن شهر و استان را مشاهده کنید منوی واحد را روی حالت همه قرار دهید. با انتخاب رشته مورد نظرتان و کلیک بر گزینه جستجو، تمامی موارد مربوط به آن کد رشته و واحد دانشگاه آزاد اعم از کد رشته، نام رشته، جنسیت، استان، کد واحد دانشگاه آزاد و نام آن واحد نمایش داده می شود.

بدین ترتیب با کلیک بر روی انتخاب اولویت این کدرشته ها به لیست اولویت انتخاب رشته شما وارد می شوند و به ترتیب اولویت در لیست قرار خواهند گرفت. هر داوطلب می ­تواند متناسب با کد رشته امتحانی خود در آزمون دکتری، حداکثر تا 80 کد رشته/محل را در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

همچنین برای انتقال و جابه جایی اولویت ها گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و کد رشته را جا به جا کنید. همچنین با امکان حذف اولویت می توانید آن کد رشته را از لیست انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد خود حذف نمایید.

توجه داشته باشید که محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی تمام دانشگاه‌ هایی که در فرم انتخاب رشته، انتخاب کرده است را کسب کند پس بهتر است انتخاب ها بر اساس علاقه دسته بندی شوند.

پیشنهاد می کنیم قبل از تایید نهایی یک بار تمامی اولویت های خود را بررسی کنید و از صحت ورود اطلاعات اطمینان حاصل کنید. البته امکان ویرایش کد رشته های دانشگاه آزاد در سایت azmoon.iau.ir فراهم شده است و می توانید در صورت وجود مغایرت در اطلاعات به تصحیح و ویرایش آن ها بپردازید.

با انتخاب گزینه تایید نهایی قادر به پرینت و دریافت فایل رشته های انتخاب شده خود خواهید بود.

راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • در انتها کد رهگیری انتخاب رشته را دریافت نمایید.

داوطلبان پس از ثبت کد رشته محل‌ های انتخابی خود، باید رسید انتخاب رشته خود را دریافت کنند و بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته، باید منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد باشند.

ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دکتری آزاد

ویرایش اطلاعات انتخاب رشته دکتری آزاد قبل از پایان یافتن مهلت انتخاب رشته در سایت مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ir مقدور می باشد. اما بعد از این زمان، به هیچ وجه امکان ویرایش اطلاعات انتخاب رشته برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

به منظور تصحیح و ویرایش لیست رشته های انتخابی کافیست به سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد وارد و از بخش مربوطه اقدام به ویرایش نمایید.

انتخاب رشته اتباع خارجی دانشگاه آزاد

مراحل انتخاب رشته اتباع خارجی دانشگاه آزاد کمی متفاوت با سایر داوطلبان می باشد. همانطور که می دانید این دسته از داوطلبان باید بند مربوط به اتباع خارجی را در زمان ثبت نام دکتری علامتگذاری کرده باشند و در غیر اینصورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

کلیه داوطلبان غیرایرانی دکتری دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید کد پیگیری اتباع خارجی را دریافت نمایند.

نحوه دریافت کد پیگیری اتباع خارجی
  1. مراجعه به وب‌سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری www.saorg.ir
  2. مراجعه به بخش درگاه – امور دانشجویان غیر ایرانی.
  3. تکمیل اطلاعات و اخذ کد پیگیری.
  4. تماس با اداره کل بین‌الملل دانشـگاه آزاد اسـلامی و اعلام کد پیگیری به نماینده کنسولی واحد مربوطه جهت تایید دانشگاهی
  5. پس از 15 روز از تاریخ اخذ کد مربوطه تماس با اداره کنسولی به‌منظور پیگیـری امور و تایید نهایی، یا مراجعه حضوری به معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

سایر مراحل انتخاب رشته اتباع خارجی برای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی مشابه با دیگر داوطلبان می باشد و برای اطلاع از آن به راهنمای انتخاب رشته مندرج در همین مقاله مراجعه نمایید.

مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد آخرین فرصت ویرایش و تعیین رشته است و متقاضیان نهایتا باید در این روز مراحل انتخاب رشته خود را به پایان برسانند. معمولا مهلت انتخاب رشته دکتری تا بازه زمانی سه تا چهار روز بعد از شروع زمان انتخاب رشته ادامه خواهد داشت.

همانطور که می دانید انتخاب رشته از ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده و مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۲/۶ تعیین شده است. به محض انتشار اطلاعیه دانشگاه آزاد ، این مقاله به روز رسانی و تاریخ نهایی به اطلاع شما مخاطبان گرامی رسیده است.

مشاوره انتخاب رشته دکتری آزاد

پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. داوطلبان پس از درج اطلاعات خواسته شده و ورود به سامانه، باید حداکثر 80 کد رشته محل را براساس علاقه و اولویت در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

پـس از اعـلام نتـایج انتخـاب رشـته دکتری آزاد ، آن دسـته از داوطلبانی که شرایط علمی لازم به منظور شرکت در مصـاحبه را کسب نموده اند، لازم است بــا مراجعـه بـه سامانه azmoon.iau.ir آمـادگی خــود را بـرای شـرکت در مصاحبه اعلام نمایند.

هزینه شرکت در مصاحبه دانشگاه آزاد به ازاء هر رشته یا گرایش در سال 1401 مبلغ 2/000/000 ریال معادل 200 هزار تومان بود.

هر فرد با توجه به این که حد نصاب کدام دانشگاه‌ ها را کسب کرده، به مصاحبه دعوت خواهد شد و می‌ بایست با دنبال کردن اطلاعیه‌ های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و نحوه انجام آن مطلع شود.

مسلما عدم اعلام آمادگی برای شرکت در زمان مصاحبه اعلام شده از سامانه azmoon.iau.ir به منزله انصراف از پذیرش داوطلب و حضور وی در دانشگاه آزاد اسلامی تلقی می گردد.


ما در این مقاله مشاور گروپ به موضوع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد پرداختیم. از زمان و نحوه انجام انتخاب رشته مطلع شدیم و با راهنمای تصویری گام به گام مراحل انتخاب رشته را پشت سر گذاشتیم.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با انتخاب رشته دکتری آزاد و آگاهی از زمان دقیق مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد، می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری آزاد دارید می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول انتخاب رشته دکتری آزاد

✔️نحوه انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد چگونه است؟

✔️راهنمای تصویری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در این مقاله ارائه داده شده است.

✔️سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد چیست؟

✔️داوطلبان برای انتخاب رشته دکتری آزاد باید به سایت azmoon.iau.ir مراجعه نمایند.

✔️اطلاعات لازم برای ورود به سامانه انتخاب رشته آزاد چیست؟

✔️ورود به سامانه از طریق کد دسترسی انتخاب رشته و کدملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی امکانپذیر است.

5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 + راهنمای تصویری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی