مدرسه بزرگسالان | ثبت نام مدارس بزرگسال

مدرسه بزرگسالان

جهت مشاوره در زمینه مدرسه بزرگسالان | ثبت نام مدارس بزرگسال

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مدرسه بزرگسالان یا همان مدارس شبانه، موضوع مورد بحث در این مقاله است. افراد ممکن است به دلایل مختلف از تحصیل در مدارس روزانه و عادی باز بمانند. مدارس بزرگسالان یا شبانه، فرصت تحصیل دوباره را برای این گروه فراهم می کنند.

محصلین مدارس شبانه (بزرگسال) برای تحصیل در این مدارس، باید از قوانین آن آگاه بوده و همچنین شرایط مدرسه بزرگسالان را داشته باشند. در اینجا نکات مختلفی مانند زمان ثبت نام مدارس بزرگسال، امتحانات مدرسه بزرگسالان، شهریه مدرسه بزرگسالان، آخرین مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان و… را مورد بررسی  قرار داده ایم. برای دریافت پاسخ سوالات خود در رابطه با مدرسه بزرگسالان، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

مدرسه بزرگسال چیست؟

مدرسه بزرگسالان چیست؟

مدرسه بزرگسالان چیست؟ اولین سوالی است که در هنگام خواندن این عنوان، به ذهن می رسد. با این حال، حدس زدن چیستی مدرسه بزرگسالان، خیلی هم سخت نیست و می توان حدس هایی زد. اما نکات بسیاری در خصوص مدارس شبانه (بزرگسال) وجود دارد که قطعا نمی دانید. پس در ادامه با ما برای دریافت پاسخ سوالات خود، همراه ما باشید.

مدرسه دولتی و یا غیر دولتی را که برنامه های درسی تصویب شده را به صورت حضوری و غیر حضوری با تاکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری، شنیداری و تشکیل کلاس های درس اجرا می کند، مدرسه بزرگسالان  می گوییم . شیوه تحصیل در این مدارس به صورت نیم سالی است و مانند مدارس عادی، ثبت نامشان برای یک سال تحصیلی کامل انجام نمی شود.

دانش آموزانی که از تحصیل در مدارس روزانه جا مانده اند یا به دلایل دیگر نمی توانند در این مدارس تحصیل کنند، می توانند در مدرسه بزرگسالان در مقاطع مختلف دبستان  و متوسطه اول و دوم بسته به سطح تحصیلی شان، ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

در دوره متوسطه مدرسه بزرگسالان آموزش در طول نیم سال تحصیلی یا دوره تابستانی قابل اجرا می شود. همچنین محتوا، ساعات آموزش و میزان تاثیر هر درس در معدل گیری بر اساس تعداد واحد های آن درس درنظر گرفته می شود.

البته محتوا، مواد درسی و جمع ساعات سالانه در مدرسه بزرگسالان مطابق دوره روزانه خواهد بود.

در مدارس بزرگسالان دولتی، شاخه های نظری، فنی و حرفه ایی و کاردانش، هر کدام اهداف مشخصی دارند.

شاخه فنی و حرفه ایی مدارس بزرگسالان دولتی صرفا برای ادامه تحصیل دانش آموزان پایه دوازدهم در آن شاخه است. که شرایط تحصیل در دوره روزانه را از دست داده اند. این دانش آموزان لازم است قبلا در آموزش درس های شایستگی های فنی و شایستگی های غیر فنی و کارگاهی رشته ی خود شرکت کرده باشند.

نحوه ثبت نام مدارس بزرگسال

نحوه ثبت نام مدارس بزرگسال، مطابق با آیین نامه مدرسه بزرگسالان، به صورت حضوری و با همراهی یکی از سرپرستان دانش آموز انجام خواهد شد.

اگر دانش آموزی به دلایل موجه امکان حضور در مدرسه برای انجام ثبت نام مدرسه بزرگسالان را نداشته باشد، (مانند بیماری یا علت های قابل قبول دیگر) ثبت نام او توسط ولی یا سرپرست قانونی اش انجام خواهد شد.

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، ثبت نام مدارس بزرگسال، به صورت نیم سالی خواهد بود و دانش آموزان محصل در مدارس شبانه (بزرگسال) می بایست در برای هر نیم سال تحصیلی، فرآیند ثبت نام را انجام دهند. دانش آموزان در مدرسه بزرگسالان، لازم است تا برای انجام ثبت نام و انتخاب واحد خود در نیم سال مربوطه، فرم مربوط به انتخاب واحد مدارس بزرگسال را تکمیل کرده و تحویل مسئول آموزش مدرسه بدهند.

فرم انتخاب واحد مدرسه بزرگسال (نمونه برگ 204) در سه نسخه ثبت خواهد شد. نسخه اول برای نگهداری تحویل دانش آموز می شود. نسخه دوم در بایگانی مدرسه بزرگسالان قرار می گیرد و نسخه سوم نیز در سیستم مدرسه و آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

در صورت بروز هرگونه سوالی در خصوص مدارس بزرگسالان، می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل) با ما تماس بگیرید.

9099071613

شرایط مدرسه بزرگسالان

شما عزیزان برای ثبت نام مدرسه بزرگسالان، باید دارای شرایط بخصوصی برای تحصیل در این مدارس باشید. افرادی که دارای شرایط مدرسه بزرگسالان هستند می توانند در موعد های مقرر شده برای زمان ثبت نام مدرسه بزرگسالان، به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کنند.

شرایط مدرسه بزرگسالان، به طور مفصل در آیین نامه مدارس بزرگسالان، ذکر شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید آئیین نامه شرایط مدرسه بزرگسالان را مطالعه نمایید. در این قسمت ما شرایط مدرسه بزرگسالان را برایتان قرار داده ایم. لازم است پیش از ثبت نام، آن را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس شبانه (بزرگسال) به شرح زیر است:

  • ثبت نام و انتخاب واحد توسط دانش آموز و یا ولی و سر پرست قانونی وی انجام خواهد گرفت.
  • اگر دانش آموزی به دلایل موجه امکان حضور در مدرسه برای انجام ثبت نام مدرسه بزرگسالان را نداشته باشد، (مانند بیماری یا علت های قابل قبول دیگر) ثبت نام او توسط ولی یا سرپرست قانونی اش انجام خواهد شد.
  • مدارس به تفکیک جنسیت دایر می شود.
  • حداقل سن تحصیل در مدرسه بزرگسالان و ایثار گران داشتن 17 سال  و در مدارس آموزش از راه دور 18 سال است. (در شرایط خاص و با مجوز کمیسیون خاص اداره اموش پرورش میتوان از این شرط چشم پوشی کرد.)
  • دانش آموزان پسر در دوره های متوسطه با رعایت قانون نظام وظیفه از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.
  • دانشآموز در هر نیم ســال می تواند حداقل  8واحد و حداکثر 18 واحد درســی انتخاب نماید. به گونه اي که حداقل 8 واحد آن به صـورت حضوري باشد.
  • و در دوره تابستانی حداکثر سقف مجاز انتخاب 8 واحد درسی اعم از حضوري و غیر حضوري خواهد بود.
  • ثبت نام و تحصیل در مدارس بزرگسال برای دانش آموزی که قبل از سن مشمولیت (سنی که پسران ملزم به شرکت در خدمت سربازی می شوند) ترک تحصیل داشته باشد، در صورتی که از سایر شرایط ثبت نام مدارس بزرگسالان بهره مند باشد، مانعی ندارد.
  • دانش آموز مدارس ایثارگران در هر نیمسـال یا دوره تابسـتانی با تأیید شـوراي مدرسـه، می تواند حداکثر 4 واحد و در آخرین نیمسـال یا دوره تابستانی، تا حداکثر 8 واحد، بیش از سقف واحدهاي مجاز انتخاب کند.
  • دانش آموزان مدرسه بزرگسـالان که قصـد ادامه تحصـیل در واحد آموزشـی روزانه را دارند، با مجوز کمیسیون مربوط به منطقه می توانند در دوره تابسـتانی حداکثر تا 16 واحد درسی، انتخاب واحد نمایند.
  • دانشآموز مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور در آخرین نیم سال یادوره تابستانی می تواند حداکثر 4 واحد علاوه بر سقف واحد هاي درسی انتخاب نماید.
  • دانش آموزان بزرگسـالان که قصـد ادامه تحصـیل در واحد آموزشی روزانه را دارند، با مجوز کمیسیون خاص منطقه می توانند در دوره تابسـتانی حداکثر تا 16 واحد درسی، انتخاب واحد نمایند.

شرایط سنی مدرسه بزرگسالان از سوالاتی است که برای اکثر افراد پیش می آید. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که حداقل سن برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی مدارس بزرگسالان، 11 سال است .

افراد بالغی که قصد آموختن خواندن و نوشتن از صفر را دارند، می بایست به نهضت سواد آموزی مراجعه کنند. چنانچه هنوز سوالی در خصوص شرایط سنی مدرسه بزرگسالان دارید می توانید با ما تماس بگیرید.


💡

 به طور کلی شرایط سنی مدارس بزرگسال؛

 در مقطع ابتدایی، حداقل 11 سال؛ در متوسطه، حداقل 17 سال و در مدارس غیر حضوری بزرگسالان حداقل 18 سال می باشد.


پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب

در آیین نامه مدارس بزرگسال، تمامی شرایط و تبصره های آن به صورت مفصل ذکر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید آیین نامه مدارس شبانه را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

تفاوت مدرسه بزرگسالان و از راه دور

در خصوص تفاوت مدرسه بزرگسالان و از راه دور باید بگوییم که مدارس آموزش از راه دور مخصوص افرای با شرایط زیر طراحی شده است:

  1. دسترسی نداشتن به مدرسه، دوری یا نبودن رشته تحصیلی در محل سکونت. (ویژه دوره متوسطه)
  2. دانش آموزان خارج از کشور
  3. افرادی که به دلیل بیماری خاص یا صعب العلاج و یا معلولیت جسمی امکان شرکت در کلاس را ندارند.
  4. افراد متأهل

مدارک ثبت نام در مدارس شبانه

شما عزیزان برای انجام فرآیند ثبت نام در مدارس شبانه (بزرگسال) می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط ثبت نام مدرسه بزرگسالان، مدارکی را نیز ارائه کنید. در این بخش به بررسی مدارک ثبت نام در مدارس شبانه پرداخته ایم که به شرح زیر می باشد:

  1. تصویر صفحه اول شناسنامه که با اصل آن مطابقت داشته باشد (دانش آموزانی که 15 سال تمام سن دارند باید شناسنامه شان عکس دار باشد.)
  2. عکس به تعداد مورد نیاز
  3. گواهی نامه پایان دوره اول متوسطه یا گواهی موقت قبولی پایه نهم و نمون برگه هدایت تحصیلی برای ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم. (ویژه  دوره متوسطه)
  4. کارنامه سال یا سالهای قبل دوره دوم متوسطه. (ویژه  دوره متوسطه)
  5. کارنامه های تطبیق برای دانش آموزان تطبیقی
  6. برای دانش آموزان ذکور که به سن مشمولیت رسیده اند و نیازی به معافیت تحصیلی ندارند ارائه تصویر مدارک معتبر در خصوص وضعیت نظام وظیفه (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت نظام وظیفه یا … ) که با اصل آن مطابقت داشته باشد الزامی است.
  7. ارائه گواهی یا نمون برگ ایثار گری از کارشناسی امور شاهد و ایثارگران منطقه مربوط ، برای دانش آموزان ایثارگر که قصد ثبت نام در مدارس ایثارگران را دارند.
  8. برای دانش آموزان استثنائی ارائه معرفی نامه از مدرسه استثنائی مبدأ یا مدیریت اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مبنی بر نوع و میزان معلولیت الزامی است.
  9. اتباع خارجی و فرزندان آنان  یا پناهندگان و رانده شدگان کشور های دیگر برای ثبت نام باید پروانه اقامت معتبر یا دفترچه پناهندگی یا سایر مدارکی که توسط مراجع ذی ربط تعیین می شود ، را ارائه دهند.

زمان ثبت نام مدارس بزرگسال

برای ثبت نام در مدارس بزرگسال بازه زمانی خاصی تعریف شده است که در آئیین نامه مدرسه بزرگسالان مشخص شده است. مطابق آیین نامه مدرسه بزرگسالان، زمان ثبت نام مدارس بزرگسال، دو هفته قبل از شروع نیمسال های اول یا دوم و یا نیمسال تابستانی آغاز می شود و تا شروع نیم سال، ادامه می باید. پس از شروع نیم سال تحصیلی، مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان نیز به پایان می رسد.

البته  پس از پایان مهلت ثبت نام مدرسه بزرگسالان  و در شروع نیم سال ها، افرادی که عذر موجه داشته اند، با ارائه مدرک معتبر و تشخیص و صدور معرفی نامه توسط کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش در منطقه ی مربوطه، امکان ثبت نام خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:ثبت نام مدارس شاهد 1402

شبانه در مدارس شبانه

 ما در مرکز مشاور گروپ، پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص مدارس شبانه و یا سایر موضوعات تحصیلی هستیم کافیست با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

مشاور گروپ همراه شما

امتحانات مدرسه بزرگسالان

امتحانات مدرسه بزرگسالان، مانند سایر مدارس از دو بخش تشکیل شده است. تکوینی و امتحان پایانی. میانگین این دو نمره با توجه به ضریب مشخص شده برای درس (برای متوسطه) نمره نهایی را در پایان امتحانات مدرسه بزرگسالان، مشخص خواهد کرد. در این قسمت به بررسی نکات و قوانینی که امتحانات مدرسه بزرگسالان بر پایه آن برگزار می شود، پرداخته ایم.

ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان در هر درس به سه صورت ورودی ، تکوینی و پایانی ، با اهداف زیر انجام می شود:

ارزشیابی ورودی (آغازین): این ارزشیابی به منظور آگاهی از توانایی ها و آمادگی های قبلی دانش آموز  برای شروع مناسب فرایند یاد دهی ، یادگیری و جبران نارسایی ها و کاستی های احتمالی دانش آموز توسط معلم انجام می گیرد.

 

ارزشیابی تکوینی (مستمر): این ارزشیابی به منظور  تقویت اعتماد به نفس ، تحکیم آموخته های دانش آموز ، آگاهی معلمان از نقاط قوت و ضعف درسی و نحوه عملکرد دانش آموز در فرآیند یاد دهی ، یاد گیری و پرورش روحیه تحقیق ، تفکر ، تلاش ، ابتکار و فعالیت های گروهی ، تدارک بازخورد مناسب به معلمان، دانش آموزان و اتخاذ روش های مناسب به منظور بهبود فرآیند یادگیری انجام می شود.

 

ارزشیابی پایانی (تراکمی): به منظور حصول اطمینان از میزان تحقق هدف های آموزشی و پرورشی و احراز شرایط قبولی در هر درس انجام می گیرد.

لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ارزشیابی تکوینی به صورت مستمر توسط معلم از طریق برسی تکالیف فهرست وارسی مشاهده رفتار ،میزان فعالیت ، تلاش ، ابتکار و خلاقیت و … انجام می گیرد. و نمره این ارزشیابی ها در هر ماده تحصیلی و در هر نیم سال تحصیلی و دوره تابستانی تعیین و منظور می شود.
  • ارزشیابی پایانی در پایان هر نیم سال تحصیلی یا دوره تابستانی از تمام مواد محتوای مواد درسی انجام می شود.
  • ارزشیابی از درس ها به صورت تک درس و مستقل است و شرایط قبولی در یک ماده درسی ارتباطی به سایر درس ها ندارد.
  • دانش آموزانی که نمی توانند درس تربیت بدنی را به تشخیص شورای مدرسه بگذرانند لازم است از سایر رشته ها با رعایت سایر ضوابط  ، معادل تعداد واحد های درس تربیت بدنی درس یا درس هایی را انتخاب کرده و بگذرانند. نصاب قبولی و شیوه ارزشیابی از این درس ها همانند درس های مذکور در رشته مربوط می باشند.
  • برنامه امتحانات پایانی غیر نهایی نیم سال اول، نیم سال دوم و دوره تابستانی توسط مدرسه بزرگسالان و با توجه به تقویم اجرایی تنظیم می شود. همچنین امتحانات با همکاری کارکنان آموزشی و اداری مدرسه  و زیر نظر مدیر انجام میشود.
  • طرح سوالات به جز امتحانات نهایی به عهده معلمان است.
  • برگه های امتحانی باید توسط معلم زیر نظر مدیر و در مدرسه بزرگسالان تصحیح شود.
  • نمرات ارزشیابی تکوینی دو هفته قبل از شروع امتحانات پایانی و نمرات امتحان پایانی حداکثر تا یک هفته بعد از برگزاری امتحان مربوطه باید اعلام شود.
  • امتحانات پایانی برخی از دروس متوسطه که نهایی است با برنامه اعلام شده و سوالات هماهنگ، طرح شده و ارسال شده از مرکز سنجش و آموزش و پرورش برگزار بشود.
  • نمره هر یک از مواد درسی در هر کدام از ارزشیابی ها از صفر تا بیست است.

همچنین نمره هر درس در هر نیم سال تحصیلی به شرح زیر به دست می آید:

محاسبه نمره در هر نیم سال در مدرسه بزرگسالان (دوره متوسطه)
نمره ارزشیابی مستمر نمره ارزشیابی پایانی نمره درس
ضریب 1 ضریب 3 مجموع نمرات ارزشیابی ها با ضریب، تقسیم بر 4

سایت ثبت نام مدارس بزرگسالان

سایت ثبت نام مدارس بزرگسالان، سامانه ایی است که با استفاده از آن می توانید در مدارس بزرگسال غیر حضوری ثبت نام خود را اجام دهید.

معمولا فهرست مدارس آموزش از راه درو از طریق سایت آموزش و پرورش به نشانی dei.medu.ir اعلام می شود و متقاضیان ثبت نام د ادامه تحصیل در این مداری، می توانند در لیست نزدیک ترین مدرسه بزرگسالان را به محل زندگی خود پیدا کرده و در آن ثبت نام نمایند.

در ادامه راهنمای تصویری ورود به سایت ثبت نام مدارس بزرگسالان را بررسی خواهیم کرد

  • ابتدا لازم است به سامانه ثبت نام مدراس شبانه (بزرگسال) مراجعه کرده و مطابق تصویر روز گزینه مشخص شده کلیک کنید.

مدارس شبانه

  • در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می شود، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا بتوانید فرایند ثبت نام مدرسه بزرگسالان خود را طی کنید.

شرایط ثبت نام در مدارس شبانه

 

شهریه مدرسه بزرگسالان

تحصیل در مدارس بزرگسالان، مشمول پرداخت شهریه می شود و میزان هزینه مدرسه بزرگسالان، از سوالات پرتکرار متقاضیان تحصیل در این مدارس است. شهریه مدرسه بزرگسالان، چه مدرسه دولیت باشد چه غیر دولتی از دانش آموزان در هر نیمسال تحصیلی دریافت خواهد شد.

هزینه مدارس بزرگسالان برای هر واحد درسی در نقاط مختلف کشور، متفاوت است مثلا این هزینه در شهر تهران می تواند به واحدی 100 هزار تومان نیز برسد و در شهر های دیگر مانند سیستان و بلوچستان 50 هزار تومان باشد.

مدارس بزرگسالان در کشور مانند مدارس عادی در دو گروه دولتی و غیر انتفاعی طبقه بندی می شوند. در مدارس دولتی بزرگسال تنها شهریه واحد درسی پرداخت می شود. اما در مدارس بزرگسال غیر انتفاعی، علاوه بر شهریه تعداد واحد ها، مبلغ دیگری تحت عنوان شهریه ثابت نیم سال تحصیلی از دانش آموزان دریافت خواهد شد. مبلغ این هزینه ثابت نیز در بخش های مختلف کشور، متفاوت خواهد بود.

جدول شهریه مدرسه بزرگسالان
  شهریه ثابت مدرسه بزرگسالان شهریه متغیر مدرسه بزرگسالان
شهریه مدارس بزرگسالان دولتی  ندارد 50 تا 150 هزار تومان
شهریه مدارس بزرگسالان غیر انتفاعی حدود 300 تومان به بالا 50 تا 150 هزار تومان

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول مدرسه بزرگسالان

✔️ آخرین مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان، کی هست؟

در مورد زمان ثبت نام در مدارس بزرگسال در مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

✔️ شرایط سنی مدرسه بزرگسالان به چه صورت است؟

شرایط سنی مدرسه بزرگسالان در قسمت شرایط ثبت نام ، در مقاله آمده است. می توانید مطالعه بفرمایید. در صورت بروز هرگونه سوال، با ما در تماس باشید. مشاور گروپ مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی

✔️ هزینه مدرسه بزرگسالان، چه قدر است؟

هزینه یا شهریه مدرسه بزرگسالان، شامل دو بخش ثابت و متغیر است که باید برای هر نیم سال پرداخت شود. برای دریافت مقدار دقیق شهریه مدرسه بزرگسالان 1402 می توانید مقاله را مطالعه بفرمایید.

3.9/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مدرسه بزرگسالان | ثبت نام مدارس بزرگسال

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. atefeh

    من‌۱۶‌سلامه‌کلاس‌شیشم‌میرم‌امسال‌من‌میخواستم‌تا‌۱۸‌ویا۱۹سالگیم‌‌دیپلومم‌رو‌بگریم‌ایا‌‌واجد‌شرایت‌مدرسه‌بزرگ‌سالان‌هستم‌ویا‌میتوم‌تا‌سن‌۱۸‌ویا‌۱۹‌‌دیپلم‌بگرم‌ازین‌مدرسه‌‌بزرگ‌سالان‌و‌مدرکی‌که‌از‌مدرسه‌بزرگ سالان‌میگیرم‌به‌اندازه‌مدرک‌مدرسه‌عادی‌معتبر‌هست‌لطفا‌جواب‌بدین‌ممنونمیشم

    پاسخ
  2. مجتبی

    سلام . ان شاءالله موفق میشید .‌
    آفرین به شما

    پاسخ
  3. حضرت محمد

    به چه دردت میخوره بشین خونه کیفشوببر

    پاسخ
  4. مهسا

    من 21سالمه خیلی وقته ترک تحصیل کردم الان دوست دارم ادامه بدم تا مدرک دیپلم بگیرم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی