مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

با توجه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری در این مقاله آموزشی مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان به صورت کامل ارائه داده شده است. ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی (غیر حضوری) و با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org انجام می پذیرد. داوطلبان با تهیه مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری لازم است در زمان مقرر فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. کلیه داوطلبان که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشند، پس از آگاهی از شرایط ثبت نام و تهیه مدارک لازم، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت کامل ارائه داده شده است.

زمان ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور، داوطلبانی که دارای شرایط لازم برای ثبت نام می باشند، بایستی از تاریخ 10 بهمن ماه 1400 لغایت 17 بهمن 1400 با مراجعه به آدرس sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می پذیرد. لازم است داوطلبان با تهیه اطلاعات لازم ثبت نام خود را انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

مدارک تحصیلی مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ باید نسبت به تهیه مدارک تحصیلی زیر اقدام نمایند. برای شركت در آزمون سراسری، داشتن يكی از مدرك های تحصيلی زير لازم است:

مدارک تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ 
  • ديپلم نظام آموزشی جديد (نظام 3-3-6 )، در يكی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و يا كاردانش.
  • ديپلم دوره چهارساله نظام قديم آموزش متوسطه (نظری و هنرستان).
  • گواهینامه دوره پیش دانشگاهی

***داوطلبانی که با مدرک کاردانی قصد شرکت در کنکور سراسری 1401 را دارند، باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند.

***افرادی که دارای دو مدرک دیپلم هستند، می توانند با یکی از مدارک خود به دلخواه ثبت نام نمایند. ضمنا در صورت مغايرت نوع ديپلم با گروه آزمايشی بهتراست با ديپلمی كه با گروه آزمايشی مورد نظرشان هماهنگی دارد، ثبت نام كنند.

دریافت سریال اعتباری ثبت نام کنکور سراسری : داوطلبان برای شروع ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری نیاز به سریال 12 رقمی دارند تا بتوانند وارد فرم ثبت نام شوند . برای دریافت سریال ثبت نام داوطلبان باید هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را بپردازند . شما با پرداخت هزینه ثبت نام ، سریال 12 رقمی ثبت نام خود را دریافت خواهید کرد .

مدارک فردی مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

مدارک فردی و اطلاعات شخصی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری در جدول زیر گردآوری شده است:

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ 
  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. شماره سریال کارت اعتباری
  3. کد سوابق تحصیلی دیپلم یا کد سوابق پیش دانشگاهی
  4. کد منطقه و کدپستی (کد 10 رقمی ) محل سکونت
  5. کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا / داوطلبان مرد، بايد وضعيت نظام وظيفه خود را به صورت “كد عددی” در فرم ثبت نام اعلام كنند.
  6. معدل کتبی دیپلم
  7. معدل کل دیپلم
  8. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  9. کد 13 رقمی داوطلبان غیر ایرانی
  10. فایل عکس اسکن شده

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان به منظور تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ به اطلاعات زیر نیاز دارند. برای تسهیل و تسریع روند ثبت نام لازم است اطلاعات زیر را از قبل تهیه و به همراه داشته باشید. اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱  به شرح زیر است:

اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ 
  1. نام خانوادگی، نام و نام پدر
  2. شماره شناسنامه / سری شناسنامه / سریال شناسنامه / شماره ملی / تاریخ تولد
  3. کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  4. کد دانش آموزی مقطع دیپلم / کد عنوان دیپلم (عدد دو رقمی ) / کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی (داوطلبان نظام قدیم)
  5. سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم
  6. کد بخش محل اخذ مدرک دوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم
  7. معدل کل دیپلم / معدل کتبی نهایی
  8. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران
  9. کد 13 رقمی برای داوطلبان غیرایرانی
  10. شماره تلفن همراه / تلفن ثابت / آدرس دقیق محل سکونت / کدپستی

****تمامی داوطلبان، پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام لازم است، نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده، که شامل اطلاعات داوطلب، شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری ثبت نام 16 رقمی می باشد، اقدام نمایند.

دریافت کد سوابق دیپلم و کد سوابق پيش دانشگاهی

یکی از مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری دریافت کد سوابق دیپلم و یا کد سوابق پیش دانشگاهی می باشد. داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری 1401، نیاز به کد دیپلم و کد پیش‌ دانشگاهی دارند. منظور از کد دیپلم و پیش‌دانشگاهی همان معدل کتبی دیپلم و معدل پیش ‌دانشگاهی داوطلب می‌باشد. دانش آموزان جهت ثبت نام در آزمون سراسری می بایست کد اخذ شده از این سامانه را در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی لازم است مراحل زیر را انجام دهند:

  1. ورود به سایت وزارت آموزش و پرورش به نشانی dipcode.medu.ir
  2. درج کد دانش آموزی و کد منطقه
  3. با درج اطلاعات خواسته شده، سوابق تحصیلی دانش آموزان نمایش داده می شود.

نکته 1 : اگر داوطلب دیپلم خود را بعد از سال 1384 کسب کرده باشد نیازمند کد دیپلم بوده و اگر مدرک پیش‌دانشگاهی فرد بعد از سال 1391 به‌دست‌آمده باشد نیازمند کد پیش‌دانشگاهی.

نکته 2 : برای داوطلبان نظام جدید، امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می شود و معدل امتحانات دهم و یازدهم آنها تاثیری در کنکور 1401 ندارد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

یکی از مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری دریافت کد پیگیری سهمیه رزمندگان و بسیج می باشد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران همسر و فرزند رزمنده داوطلب بسيجيی لازم است ضمن مراجعه به محل نگهداری پرونده جبهه (نواحی مقاومت بسيج سراسر كشور)، كد پيگيری 12 رقمی را دريافت نموده و آن را در فرم تقاضانامه اينترنتی آزمون درج نمايند.

اکیدا توصيه می شود كه از مراجعه مستقيم به سازمان بسيج مستضعفين برای دريافت كد پيگيری 12 رقمی خودداری گردد.

کد پیگیری سهمیه رزمندگان

داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان لازم است پس از تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان نسبت به دريافت كد پيگيری 12 رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی كه در تقاضانامه اينترنتی در نظر گرفته شده درج نمايند.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان “آجــا” لازم است براي دريافت كد پيگيری 12 رقمی به نشانی اينترنتی: aja.ir مراجعه نمايند.

کد پیگیری بسیج یا نیرو های مسلح

كد پيگيری 12 رقمی سازمان بسيج مستضعفين و يا نيروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان ضرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دريافت كد پيگيری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام كنند.

کد پیگیری 13 رقمی اتباع خارجی

كليه اتباع غيرايرانی در صورت دارا بودن شرايط و ضوابط لازم، باید در زمان ثبت نام با مراجعه به سايت اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور  و ورود به لينک مربوطه نسبت به تكميل اطلاعات درخواستی اقدام نمايند؛ كه پس از تكميل اطلاعات مورد درخواست در سايت، به اين دسته از داوطلبان يک كد پيگيری 13 رقمی داده خواهد شد كه داوطلب باید این كد را دقيقا در محل مخصوصی كه در بند 31 تقاضانامه ثبت نام اينترنتی، پيش بينی شده است درج نمايند.

کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام کنکور سراسری

از جمله مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام کنکور سراسری می باشد. با تایید اطلاعایت که در فرم ثبت نام وارد کرده اید، كد رهگيری (16 رقمی) برای شما نمايش داده می شود. لازم است اين كد، شماره پرونده و همچنين اطلاعات كارت يا كارت های اعتباری را تا پايان مراحل آزمون نگهداری نماييد.

تشکیل پرونده داوطلبان معلول

آن دسته از داوطلبانی كه نابينا يا كم بينا، ناشنوا يا كم شنوا و يا معلول جسمی حركتی می باشند، بايد با علامتگذاری در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، وضعيت خود را مشخص نمايند. وضعيت معلوليت اين افراد از سازمان بهزيستی استعلام خواهد شد و در صورت تأييد آن سازمان، بند معلوليت براس آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان معلولی كه در سازمان بهزيستی تشكيل پرونده نداده اند، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزيستی محل سكونت خود نسبت به تشكيل پرونده اقدام نمايند. بديهی است در صورت عدم تأييد معلوليت آنها توسط سازمان بهزيستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

همچنین تیم مشاوره تحصیلی مشاور گروپ ؛ از شما تقاضا دارد که قبلاز ثبت نام دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را به خوبی مطالعه نمایید و از کلیه ی قوانین و ضوابط موجود باخبر شوید. همچنین از شما خواهشمندیم که ثبت نام خود را به روزها و ساعات پایانی ثبت نام موکول نکنید چرا که به وفور مشاهده شده است که به دلیل ازدحام زیاد داوطلبان و نقص فنی سیستم ثبت نام بسیاری از داوطلبان از شرکت در کنکور سراسری بازمانده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071614 تماس بگیرید.

سوالات متداول مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

آیا برای ثبت نام کنکور کارت ملی لازم است؟

بله برای ثبت نام کنکور کارشناسی اطلاعات کارت ملی لازم است.

سریال کارت های اعتباری چیست؟

داوطلبان برای شروع ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری نیاز به سریال 12 رقمی دارند تا بتوانند وارد فرم ثبت نام شوند . برای دریافت سریال ثبت نام داوطلبان باید هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را بپردازند . شما با پرداخت هزینه ثبت نام ، سریال 12 رقمی ثبت نام خود را دریافت خواهید کرد.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱چقدر است؟

تا 24 ام بهمن ماه ۱۴۰۱ ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

4.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیرکوشا محمدی

    سلام وقت بخیر
    من در کنکور سراسری دانشگاه پردیس کیش را برای رشته مهندسی صنایع انتخاب کردم و در آنجا قبول شدم
    حالا که میخواهم ثبت نام نمایم شخصی به من گفت که تدریس بصورت انگلیسی میباشد
    اگر چنین باشد برای من مشکل پیش خواهد آمد
    آیا اینموضوع صحت دارد؟

    پاسخ
  2. ابوالفضل

    سلام من کارت ملی داشتم گم شد الان کپی اونو دارم برای ثبت نام در کنکور سراسری کارت ملی ندارم آیا میتونم کنکور بدم باید چکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

    پاسخ
    1. اسرا

      سلام.اره میتونی .من هنوز کارت ملیمو نگرفتم ولی پارسال کنکور دادم والان پشت کنکوریم.با شناسنامه میشه.نگران نباش.

      پاسخ
  3. فاطمه

    سلام اگه کارت ملی نداشته باشیم برای ثبت نام دانشگاه مشکلی پیش میاد؟ هنوز کارت ملیم نیومده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی