مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 :

جهت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

  مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : با توجه به تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری ، برخی دانشگاه های سراسری پس از اخذ مجوز از وزارت علوم در رشته هایی مشخص تعداد محدودی دانشجو را بر اساس سوابق تحصیلی ( استعداد درخشان ) پذیرش می کند .   


مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 :


مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 :  این دسته از داوطلبان نیازی به ثبت نام در آزمون دکتری 98 ندارند و کافیست بعد از انتشار فراخوان دانشگاه های سراسری و در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط ذکر شده ، مدارک خود را جهت بررسی به معاونت استعداد درخشان دانشگاه های مورد علاقه خود ارسال کنند .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری استعداد درخشان 98 به صورت جداگانه توسط هر دانشگاه ، پذیرفته شدگان این مرحله همانند داوطلبانی که از طریق کنکور دکتری اقدام به شرکت در این ماراتن بزرگ کرده اند ، می بایست جهت شرکت در جلسه مصاحبه دکتری 98 اقدام نمایند .مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 /

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : در ادامه این مطلب تفاوت دکتری بدون کنکور 98 با دکتری با آزمون ، و نیز زمان و شرایط ، نحوه ، مدارک و شهریه ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98 با توضیحات دقیق ارائه شده است .
 


پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون مقطع دکتری ، منوط به کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارائه شده در این مقاله می باشد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب حدنصاب نمره در آزمون دکتری نشده اند.

داشتن حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).
دارا بودن حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی. متقاضیان دوره بدون آزمـون می بایست فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .متقاضیان براسـاس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد.
توجه داشته باشید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد می بایست با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.
تهیه و ارائه نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

علامندان به پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان ) در مقطع دکتری می بایست دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم :
1. شرط معدل : برای گروه های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است . حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی 17 ، علوم انسانی 18.5 و سایر گروه های آزمایشی 17.5 می باشد .
2. نمره پایان نامه : حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 18.5 باشد .
3. همنام بودن رشته فارغ التحصیلی : رشته ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد .
4. دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه : داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند ، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، باید فایل مقالات ، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند .
5. تعداد نیمسال های تحصیلی ارشد : متقاضیان باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند .
6. عدم وجود دروس معادل سازی شده : آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمیتوانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند .

شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران می باشد . این دانشگاه هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور ( مخصوص افرادی با سوابق تحصیلی ممتاز ) در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید . تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است . شهریه دکتری دانشگاه آزاد 98 شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد .

شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد .

شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود . لازم به ذکر است که شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با شهریه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون دکتری ندارد و تنها تفاوت آن دو در شرکت در جلسه آزمون کتبی می باشد . در حال حاضر هیچ اطلاعیه مبنی بر میزان شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 منتشر نشده است.

هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 98

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 920000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) اقدام نمایند.

تذکر 1: متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

تذکر 2: داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3: با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان دکتری بدون آزمون آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است، لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تذکر 4: داوطلبان پذیرش بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) در دوره دکتری تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنما «جدول شماره 2» را عیناً دارا باشند.

تذکر 5: فایل تصویر داوطلب میبایست با اسکن از عکس 3×4 یا 6×4 باشد که در سال جاری تهیه شده است، با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تذکر 6: داوطلب لازم است نسخه ای از ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که معدل کل دوره و نمره پایان نامه (یا نتیجه ارزیابی توصیفی) در آن قید شده و به تأیید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد را در قالب یک فایل با فرمت jpg آماده و در زمان ثبت نام مطابق دستورالعمل مندرج در سامانه بارگزاری نماید.

زمان و شرایط ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98

  مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : اطلاعیه های پذیرش و ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98 توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه در سایت رسمی خود منتشر خواهد شد . از این رو زمان خاص و دقیقی برای متقاضیان ثبت نام دکتری بدون کنکور نیست .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : هر دانشگاه بعد از رایزنی با وزارت علوم ، لیست رشته ها و تعداد داوطلبان پذیرش کننده دکتری استعداد درخشان را اعلام می کند و طی آن علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دکتری می بایست فراخوان های مختلف هر دانشگاه را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط ، ابتدا مدارک خود را برای دانشگاه یا دانشگاه های مورد علاقه ارسال کرده و در صورت پذیرش اولیه ، جهت شرکت در مصاحبه دکتری بدون آزمون ثبت نام اینترنتی و حضوری نمایند .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : لازم به ذکر است که هر دانشگاه مبلغی را به عنوان هزینه ثبت نام دکتری استعداد درخشان ۹۸ در فراخوان خود اعلام می کنند و این هزینه غیرقابل بازگشت ، برای بررسی مدارک و سوابق داوطلبان دریافت شده و به هیچ عنوان قابل استرداد نیست .


telegram

نحوه ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : مراحل ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98 برای دانشگاه های مختلف تفاوت اندکی دارد که در ادامه مراحل را به صورت کلی بیان می کنیم و هر داوطلب موظف است به غیر از موارد ذکر شده در زیر ، به سایت دانشگاه های پذیرنده مراجعه کرده و در صورت تفاوت در نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون ۹۸ ، مطلع گردد . مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : /
 

مراحل ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98

مراجعه به سایت هر دانشگاه و مطالعه فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان 98
تهیه مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98
پرداخت هزینه ثبت نام کتری استعداد درخشان 98
ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه پذیرنده دانشجوی دکتری استعداد درخشان ( برخی دانشگاه ها )
ارسال مدارک و فیش واریزی ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98
انتظار برای اعلام نتایج نهایی دکتری استعداد درخشان 98

مدارک و شهریه ثبت نام دکتری استعداد درخشان 98

شرایط ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : متقاضیان دکتری استعداد درخشان باید قبل از ثبت نام ، مدارک مندرج در فراخوان هر دانشگاه را فراهم کرده و سپس نسبت به ثبت نام دکتری بدون کنکور اقدام کنند . در ادامه مدارک کلی دانشگاه ها را مطابق فراخوان سال های گذشته طی جدولی برای علاقه مندان شرح می دهیم :
 

مدارک کلی ثبت نام دکتری استعداد درخشان ۹۸

    اسکن عکس
    اسکن کارت ملی و شناسنامه
    ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد
    ریز نمرات مقطع کارشناسی
    گواهی دانش آموختگی مقطع کارشناسی
    گواهی دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد در صورت فارغ التحصیلی
    چکیده پایان نامه ارشد ( فارسی – لاتین ) / در صورت عدم دفاع ، تصویر پروپوزال
    گواهی رتبه کنکور کارشناسی ( اختیاری )
    گواهی رتبه کنکور کارشناسی ارشد ( اختیاری )
    گواهی رتبه در دوره کارشناسی ارشد ( اختیاری )
    گواهی رتبه در دوره کارشناسی ( اختیاری )
    مقالات و یا نامه پذیرش مقالات ( داشتن مقاله علمی – پژوهشی الزامی است )
فیش واریزی هزینه بررسی مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان 

  مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : برای برخی داوطلبان سوالاتی پیرامون شهریه دکتری بدون کنکور دانشگاه های سراسری در سال 98 به وجود می آید که باید بگوییم هیچ تفاوتی در شهریه دکتری با آزمون و دکتری بدون آزمون وجود ندارد . یعنی اگر در با سهمیه استعداد درخشان پذیرش بگیرید ، با توجه به دوره قبولی خود ( روزانه یا پردیس خودگردان ) باید از قوانین پرداخت شهریه پیروی کنید . در دانشگاه های سراسری و دوره روزانه نیازی به پرداخت شهریه نیست و می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید اما برای پردیس های خودگردان می بایست شهریه دکتری پردیس خودگردان در سال 98 را پرداخت کنید . مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : /



telegram 

نحوه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : مراحل ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98 برای همه واحدهای دانشگاه آزاد یکسان می باشد . در ادامه مراحل را به صورت کلی بیان می کنیم :
1.    مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی sanjesh2.iau.ac.ir و مطالعه فراخوان پذیرش دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98
2.    تهیه مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98 که در فراخوان ذکر شده است .
3.    ورود به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
4.    خرید کارت اعتباری
5.    دریافت کد رهگیری ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98
6.    ورود به سامانه انتخاب رشته دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 ا طریق سایت azmoon.org
7.    تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98
8.    مشاهده پیغام (( ثبت نام با موفقیت انجام شد )) .


مدارک و شهریه ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : در حین ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد جز اسکن عکس و اطلاعات شخصی و تحصیلی مدارک دیگری نیاز نمی باشد . اطلاعات شخصی از شناسنامه قابل استخراج است .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : برای قسمت اطلاعات تحصیلی نیز فقط باید نام رشته و معدل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را وارد کنید . در صورتی که موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شدید ، همانند سایر داوطلبانی که از طریق آزمون دکتری 98 به مصاحبه این دانشگاه دعوت شدند ، باید به جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بروید و در آن زمان ، مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 را همراه داشته باشید .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : در ارتباط با تفاوت میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد داوطلبانی که از طریق کنکور دکتری وارد این مطع شدند با داوطلبانی که از طریق فراخوان استعداد درخشان وارد شدند هیچ تفاوتی وجود ندارد .

مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98 : یعنی داوطلبان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز باید بعد از قبولی نهایی در حین ورود به دانشگاه حق بیمه حوادث ، هزینه خدمات آموزشی ، قسمتی از شهریه ثابت دکتری دانشگاه آزاد و قسمتی از شهریه متغیر دکتری دانشگاه آزاد به عنوان پیش پرداخت را به حساب دانشگاه واریز کنند .


از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشتهمحل در صورت وجود انتخاب کنند. 


مقالات مفید برای داوطلبان شرکت در انتخاب رشته دکتری سراسری 98

مطالعه مقالات زیر به تمامی داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری توصیه می شود :

  1. انتخاب رشته دکتری سراسری
  2. نحوه چینش رشته محل ها در انتخاب رشته دکتری سراسری 98
  3. دفترچه انتخاب رشته دکتری
  4. تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری 98
  5. پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری سراسری
  6. مراحل انتخاب رشته دکتری 98

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ، پاسخگوی تمامی شبهات شما در تمامی مراحل آزمون دکتری 98 باشند .

مشاور گروپ





امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام دکتری استعدادهای درخشان آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403