محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 برای سال بعد

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد برای سال بعد

جهت مشاوره در زمینه محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 برای سال بعد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 برای سال بعد : بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 1400 از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 محروم می باشند .

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1401

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 :  بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 1400 از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 محروم می باشند .

در بخش تذکرات مهم این اطلاعیه آمده است :

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ،  پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های تحصیلی دوره روزانه آزمون ورودی دوره‌ های كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 ، اعم از اینكه در دانشگاه محل قبولی خود ثبت‌ نام نموده و یا ننموده باشند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل ،
مجاز به ثبت‌ نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 نمی‌ باشند .

محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد

  محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ،  بسیاری از داوطلبان بدون در نظر گرفتن اولویت علاقه ، اقدام به انتخاب رشته محل های دوره روزانه نموده و زمانی متوجه این اشتباه می شوند که می بایست برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند . این اشتباه رایج که سال گذشته نیز برای بسیاری از داوطلبان رخ داد باعث محرومیت آن ها از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 شده است .

چون بر اساس شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ ، پذیرفته شدگان نهایی دوره ﻫﺎی روزاﻧﻪ کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، حتی در ﺻﻮرت ﻋﺪم ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﻳﺎ اﻧﺼﺮاف قطعی از رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی ، ﻣﺠﺎز ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم و ﺷﺮﻛﺖ در کنکور کارشناسی ارشد 1401 نمی باشند . اما در مورد پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد این شرط صدق نکرده و این دسته از داوطلبان با رعایت شرایط و ضوابط می توانند در آزمون کارشناسی ارشد 1401 شرکت نمایند .

محرومیت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بوده و قصد ثبت نام مجدد در این آزمون را دارند . تصمیم این دسته از داوطلبان به عوامل مختلفی چون دور بودن مسافت ، عدم توان پرداخت شهریه ، علاقه نداشتن به رشته محل انتخابی ، عدم رضایت از کیفیت آموزشی دانشگاه محل تحصیل و … بستگی دارد . بر اساس شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ این متقاضیان نیز به دلیل محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نمی توانند هم زمان با تحصیل ، در این آزمون شرکت نمایند .

محرومیت فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری

تا سال 96 تبصره 1 شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدین شرح بود :

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، شرکت مجدد فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در همان رشته قبلی ممنوع بوده و این متقاضیان در صورت داشتن سایر شرایط و عدم مشکل نظام وظیفه ( برای داوطلبان مرد ) می توانند در آزمون رشته ای متفاوت با رشته قبلی خود شرکت نمایند .

از سال 97 این بند از دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد حذف شده و در خصوص محرومیت از تحصیل مجدد در رشته قبلی کارشناسی ارشد صحبتی به میان نیامده است . بر اساس استعلامی که در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 از سازمان سنجش گرفتیم این محرومیت هم چنان اعمال میشد اما در خصوص آزمون سال جاری مجددا به این سازمان درخواستی ارسال کردیم که به محض پاسخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم .

رفع محرومیت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، سازمان سنجش برای رفاه حال داوطلبانی که به دلیل بی دقتی یا عدم آگاهی جزو محرومین از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می باشند راهکارهایی ارائه می دهد که بر اساس آن می توانند مجوز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 را کسب نمایند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

رفع محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد قابلیتی را تحت عنوان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می دهد . یکی از امکانات این درخواست ” لغو محرومیت از آزمون کارشناسی ارشد سال بعد ” می باشد که مختص پذیرفته شدگان دوره روزانه ای است که از محل قبولی خود راضی نبوده و قصد ثبت نام مجدد در کنکور کارشناسی ارشد را دارند .

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، با توجه به محدودیت زمانی ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، ممکن است بسیاری از متقاضیان از این مرحله نیز جا مانده و موفق به لغو محرومیت خود نشوند . سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان هم فکری کرده و امکان ثبت درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش را فراهم کرده است . داوطلبانی که بر اساس یکی از این روش ها اقدام به رفع محرومیت کرده اند مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 می باشند .

رفع محرومیت دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 ، هر چند بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش ، امکان ثبت نام مجدد دانشجویان در حال تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کنکور کارشناسی ارشد 1401 وجود ندارد اما این متقاضیان به شرط انصراف قطعی از تحصیل می توانند برای رفع محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اقدام نمایند .

به عبارت دیگر این داوطلبان در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط می بایست تا پایان زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 از تحصیل انصراف قطعی دهند . بدیهی است در صورتی كه دانشجویان شاغل به تحصیل ( ورودی های سال 1400 و قبل از آن ) بدون انصراف از تحصیل در آزمون كارشناسی ارشد 1401 شركت نموده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند ، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود .

نکته : در صورتی که دانشجوی کارشناسی ارشد شاغل به تحصیل جزو پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته باشد می بایست علاوه بر انصراف از تحصیل از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست لغو محرومیت داده و با درخواست او موافقت شود .

مشاوره محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

سوالات متداول

1- آیا برای پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته امکان رفع محرومیت وجود ندارد ؟

این داوطلبان با ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند نسبت به رفع محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال جاری اقدام کنند .

2- آیا در صورت قبولی در یکی از رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از آزمون سال بعد محروم می شویم ؟

خیر ، پذیرفته شدگان رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته در صورت داشتن سایر شرایط ، مجاز به ثبت نام در آزمون سال جاری می باشند .

3- آیا داوطلبان در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس جزو محرومین از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال جاری می باشند ؟

این داوطلبان به شرط انصراف قطعی تا پایان زمان ثبت نام می توانند در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری شرکت نمایند .

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه محرومیت پذیرفته شدگان روزانه کنکور ارشد 1400 برای سال بعد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علیرضا پورمند

    سلام روزبخیر میخواستم ببینم میشه درخواست رفع محرومیت گذاشت و موافقت بشه میشه بعدش دانشگاه روزانه ثبت نام کنم و اگر خواستم همون رشته رو ادامه بدم و یا اگر خوشم نیومد انصراف بدم دوباره کنکور بدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403