مجازات تخلف در کنکور سراسری

مجازات تخلف در کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه مجازات تخلف در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مجازات تخلف در کنکور سراسری از 5 سال تا 10 سال حبس و جریمه های نقدی بیان شده است. برای اطلاع از نحوه مجازات تخلف در آزمون سراسری با مشاور گروپ همراه باشید.

مجازات تخلف در کنکور سراسری

تخلف در کنکور سراسری

خیلی از مواقع برای هر فردی پیش می آید به جای راه درست درس خواندن و یا استرس ناشی از امتحانات دست به اعمالی بزند که از لحاظ قوانین و مقررات آزمون تخلف به حساب می آید. یکی از این موارد تخلف، تقلب کردن است. یعنی راه های نادرست رسیدن به جواب صحیح که بدون درس خواندن و مطالعه درست پاسخ سوالات را بدهند.

تقلب انواع مختلفی دارد و می تواند شامل کاغذ نوشته همراه داوطلب باشد یا به صورت کلامی صحبت هایی سر جلسه کنکور رد و بدل شود، یا به وسیله ابزار الکترونیکی همراه داوطلب، همکاری و عضو شدن در گروه های مافیای کنکور و خیلی راه های دیگر که از نظر مسولین برگزاری کنکور سراسری تخلف و تقلب محسوب می شود و به صورت جدی با متخلفین کنکور سراسری برخورد خواهد شد.

طی اخبار منتشر شده مجازات عجیب و جدیدی را سازمان سنجش برای متخلفین کنکور سراسری وضع کرده اند که در ادامه مقاله میزان مجازات تخلف در کنکور سراسری را با هم می خوانیم.

تخلف در کنکور سراسری

موارد تخلف در کنکور سراسری

در جدول زیر موارد تخلف در کنکور سراسری را ذکر کرده ایم. افراد اگر این موارد را رعایت نکنند شامل مجازات تخلف در کنکور سراسری می شوند.

مواردی که موجب مجازات تخلف در کنکور سراسری
خرید و فروش سوالات و پاسخ های آزمون یا شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون بدون توجه به اینکه پاسخ ها درست یا نادرست باشند. استفاده از وسایل و ابزار الکترونیکی سر جلسه آزمون
ارائه مدرک یا گواهی جعلی یا تصویر گواهی جعلی برای شرکت در آزمون تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون ازقبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون
ثبت نام در آزمون با هویت جعلی یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی. دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها و هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون شامل برخورد قاطع است.
افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن همچنین شرکت و معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو

میزان مجازات تخلف در کنکور سراسری

میزان مجازات تخلف در کنکور سراسری بستگی به نوع تخلف آن طبق ماده و تبصره قانونی با آن برخورد خواهد شد. در ادامه مواد و تبصره های قانونی برخورد و مجازات تخلف در کنکور سراسری را برای شما آورده ایم.

تخلفات و جرایم قانون ماده (5) برای مجازات تخلف در کنکور سراسری شامل موارد زیر است:
الف – ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن
هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه‌دار سازد از قبیل:
1 – ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
2 – تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.
3 – ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون بجای داوطلب اصلی.
ج – استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و
دستگاه‌های حافظه‌دار.
د) کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات.  
ه – دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها. و – هرگونه تغییر غیر مجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز – افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در
این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح – خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا
حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیر واقعی باشد.

🔴 مطابق ماده (6) مشولان بند (الف) ماده (5) قانون تخلفات کنکور سراسری: منجر به اخطار کتبی و درج در پرونده و ارجاع به مراجع ذیربط شود

🔴 مطابق ماده (6) مشمولان بند (الف) ماده (5) در همان سال از گزینش محروم شوند و ابطال قبولی در همان سال

🔴 مطابق ماده (7) مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5) محروم شدن از آزمون به مدت 1 سال تا 10 سال

🔴مطابق ماده (7) مشمولان بندهای (د)، (ه)، (و)، (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (000 000 10) ریال تا یک میلیارد (000 000 000 1) ریال. جریمه نقدی می شوند. 

🔴مطابق ماده (7) مشمولان بندهای (د)، (ه)، (و)، (ز) و (ح) ماده (5) حبس از 1 سال تا 5 سال بر حسب نوع تخلف

🔴 مطابق ماده (8) اگر تخلف کردن منوط به عضویت در گروه ها و گروهک هایی باشد و متصل به باند مافیا باشند مجازات شدید تر می شود. سر کرده گروه به حداکثر مجازات محکوم می شود. اگر اعضاء در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشدحد اقل مجازات را خواهد داشت.

🔴 مطابق ماده (11) اگر بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی مغایرت داشته باشد مانند عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با نمره و رتبه اکتسابی در آزمون با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها از داوطلب از یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید.

🔴 مطابق ماده (12) هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمونهای مورد بحث این قانون فعالیت میکند چنانچه در تخلفات ماده (5)مشارکت داشته باشد مجوز تأسیس آن لغو میشود و مدیران مسؤول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره اینگونه مراکز به مجازاتهای پیش بینی شده در این قانون وسایر قوانین محکوم میشوند و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسؤول آنها حد اکثر مجازات مندرج در ماده (6) میباشد.

اگر در خصوص مجازات تخلف در کنکور سراسری سوالی داشتید می توانید از مشاور گروپ کمک بگیرید.

میزان مجازات تخلف در کنکور سراسری

دانلود آیین نامه مجازات تخلف در کنکور سراسری

به دلیل اینکه کنکور سراسری یک آزمون ملی برای همه ی  افراد جامعه با سطح مساوی است باید نظارت و پیگیری های جدی روی آن صورت گیرد تا تخلفی انجام نشود و حقی از فردی ضایع نشود.

به همین منظور سازمان سنجش و مسولان متولی به فکر تصویب قانون و آیین نامه برای برخورد با متخلفین و اخلالگران نظم در کنکور سراسری افتادن و قانونی را تصویب کردند که طبق آن به مجازات تخلف در کنکور سراسری رسیدگی شود.

برای دیدن اطلاعات و جزییات بیشتر قانون و تبصره های آن روی لینک زیر بزنید.

عواقب تخلف در کنکور سراسری

عده ای از افراد به صورت خواسته یا ناخواسته و به دلیل فشار های روانی وارد شده در طی سالها درس و تلاش برای قبولی در دانشگاه های خوب به دام برخی افراد سود جو می افتند و یا مرتکب به اعمال جرم سر جلسه آزمون می شوند.

اگر فردی در کنکور تقلب کند بسته به میزان جریمه و مجازات تخلف در کنکور سراسری که می شود مدت ها از تحصیل باز می ماند، زحماتی که کشیده از بین می رود، اگر قبول شود قبولی وی باطل می شود و چه بسا زندان برود که این می تواند خیلی آسیب زننده به فرد جوان باشد که بهترین سالهای زندگی خود را که می توانست با تلاش و پویایی به موفقیت برسد مسیرش تغییر کند و سرنوشت خوبی پیدا نکند.

توصیه ما به داوطلبان این است تا با آگاهی و تلاش سالم هر نتیجه ای که آورده اند بپذیرند و ادامه مسیر را به روشنی طی کنند

چه بسا در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی و موفقیت در کنکور می توانند از کارشناسان مجرب مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس گرفته و راه درست را پیدا کنند.

❓تخلف در کنکور سراسری شامل چه مواردی می شود؟

✔️ مواردی را که شامل مجازات تخلف در کنکور سراسری می شود را در متن توضیح داده ایم.

❓میزان مجازات تخلف در کنکور سراسری برای فرد متخلف چه قدر است؟

✔️ میزان مجازات تخلف افراد بستگی به نوع تقلب و تخلفی که کردن از 1 تا 5 سال حبس و موارد دیگری که در متن عنوان شده است می باشد.

❓تخلف در کنکور سراسری چه عواقبی را به دنبال دارد؟

✔️ تخلف در کنکور سراسری ممکن است برای افراد حبس، جریمه نقدی و موارد دیگری که در مقاله اشاره شد را در پی داشته باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مجازات تخلف در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403