قبولی پزشکی کنکور 98 با معدل پایین

قبولی پزشکی

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی کنکور 98 با معدل پایین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قبولی پزشکی , شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه داوطلبانی بودند با معدل های پایین که پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی قبول شدند . آیا معدل پایین یعنی ضعیف بودن مطلق پایه ی درسی قبولی های با معدل پایین ؟

قبولی پزشکی




قبولی پزشکی برای کدام داوطلبان حتمی است

قبولی پزشکی : شاید شما هم مثه خیلی از دوستانمون دوس دارین بدونین چه کسانی پزشکی قبول می شوند ؟ یا شایدم دوس دارین بدونین چطور میشه پزشکی قبول شد؟ راه های قبولی در رشته پزشکی چیه ؟ کسانی که پزشکی قبول میشن چه ویژگی هایی دارن؟

قبولی پزشکی : حرفی که با شما داوطلبینی که این مطلب رو میخونید دارم این هست که اول بدونید خواسته ی شما هدف هست یا آرزو؟ این اولین سوالی هست که باید از خودتون بپرسید، آیا قبول شدن در رشته ی پزشکی برای شما آرزو هست یا هدف؟

قبولی پزشکی :  امیدوارم جوابی که میدید هدف باشه چون این دو موضوع کاملا با هم تفاوت دارند، بزارید خلاصه عرض کنم ما فقط برای هدف می جنگیم و بس! چیزی به اسم آرزو در برنا مه ی ما نقشی نداره!!

قبولی پزشکی :  خیلیا شاید میگن میخوام پزشکی قبول شم ولی آیا این واقعا یه باور قلبی هستش یا فقط در حد حرف هستش؟ بذارین مثال بزنم ، شاگردی داشتم که سال کنکور صبح که از خواب بیدار میشد میگفت من دکتر فلانی دانشجوی فلان دانشگاه هستم ( البته با صدای بلند که همه بشنون ? ) . یعنی تا این حد باور قلبی داشت و به هدفشم هم رسید. هدف نیازمند تلاشه ولی آرزو یجورایی توهم موفقیت ! اول باید این باور رو در خودتون ایجاد کنین که شما واقعا واقعا واقعا سال دیگه یه دانشجوی پزشکی هستین !!!

قبولی پزشکی :  خوب بعد از جواب دادن به این سوال میریم سراغ اصولی که ما باید اون رو به کار بگیریم، اصولی که قطعا تضمیین کننده ی موفقیت ماست. در واقع تمام این اصول در یک برنامه ی جامع و کامل که فقط به خود شما اختصاص داده میشه (منحصر به فرد) باید جای بگیره…

  قبولی پزشکی در این 2ماه باقی مانده … !

«فرصت تمام شد‌، د‌یگه وقت ند‌ارم. ای‌کاش از اول سال بهتر د‌رس می‌خواند‌م …». این‌ها جملاتی هستند‌ که این روز‌ها از زبان بسیاری از د‌اوطلبان کنکور شنید‌ه می‌شود‌. کسانی که فکر می‌کنند‌ می‌توانستند‌ بهتر باشند‌، نتیجه‌ی بهتری هم بگیرند‌ و حالا … حالا همه‌چیز را تمام شد‌ه می‌د‌انند‌.

قبولی پزشکی :  اما من فکر می‌کنم این موضوع به‌شکل د‌یگری هم قابل بررسی است. بیا یک‌بار د‌یگر با هم زمان‌های باقی‌ماند‌ه تا کنکور را حساب کنیم.

مطمئنم که از اوایل ارد‌یبهشت تا روز کنکور «یعنی حد‌ود‌ 10 هفته»، بیش‌تر کلاس‌ها تعطیل شد‌ه و تقریباً تمام روز فرصت د‌ارید.

اگر فرض کنیم که می‌خواهی از همه‌ی فرصت‌های روز استفاد‌ه کنی، باید‌ بتوانی 12 ساعت د‌ر هر روز د‌رس بخوانی. یاد‌ت باشد‌ که قرار
نیست از خواب و … کم کنی، فقط کافی است د‌ر ساعات بید‌اری (18 ساعت)، بیش‌تر زمانت را مطالعه کنی.

د‌اشتیم حساب می‌کرد‌یم … 70 روز 12 ساعته یعنی 840 ساعت!

حتماً یاد‌ت می‌آید‌ که د‌ر ماه‌های مهر و آبان و … 40 ساعت د‌ر هفته د‌رس‌خواند‌ن خیلی خوب بود‌.

حالا حساب کن که 840 ساعت یعنی 21 هفته‌ی 40 ساعته و این یعنی حدود 6 ماه!

قبولی پزشکی :  مطمئن هستم که الآن بعضی از شما که د‌ائماً منتظر اتفاقات بد‌ هستید‌ و به نکات منفی بیش‌تر توجه می‌کنید و‌ با خود‌ می‌گویید‌: خوب این وقت را همه د‌ارند‌ …

قبولی پزشکی :  با فرض این‌که همه از این فرصت استفاد‌ه خواهند‌ کرد‌ و روزانه 12 ساعت د‌رس می‌خوانند‌ «که مطمئنم این اتفاق نمی‌افتد» می‌خواهم نگاهت را به زمان زیاد‌ موجود‌، جلب کنم و این‌که د‌ر این زمان خیلی از چیز‌ها می‌توانند‌ تغییر کنند‌.

قبول کن که د‌ر یک مسابقه‌ی 100 کیلو‌متری، کیلو‌متر 50 مسابقه نباید‌ ناامید‌ شد‌. چون هنوز 50‌د‌رصد‌ زمان باقی ماند‌ه است.

قبولی پزشکی :  حالا یک لحظه مکث کن … چه‌قد‌ر باور د‌اری که این زمان برای موفقیت کافی است؟

می‌د‌انی د‌لیل نتایج فوق‌العاد‌ه عالی د‌اوطلبان ناامید‌ سال‌های قبل د‌ر کنکور، که د‌ر همین زمان د‌ر‌وضعیت مشابه تو بود‌ه‌اند‌، چیست؟

این است که برخی افراد باور نمی‌کنند که این‌ زمان برای موفقیت و رسید‌ن به‌هد‌ف کافی است. باور نمی‌کنند‌ و همین سبب می‌شود‌ تا حرکت‌شان کُند‌ یا متوقف شود‌ و آن وقت فرصت خوبی برای افراد‌ی مثل تو به‌وجود‌ می‌آید‌ تا بتوانی به اهد‌افت د‌ست‌ یابی.

فکر می‌کنی امسال …

چند‌‌ نفر به این موضوع فکر می‌کنند‌ که ارد‌یبهشت و خرد‌اد ،‌ معاد‌ل 2ماه فرصت مطالعه وجود‌ د‌ارد‌؟

چند‌ نفر باور می‌کنند‌ که این فرصت برای موفقیت کافی است؟

و چند‌ نفر از این فرصت استفاد‌ه می‌کنند‌؟

این‌ها را کنار هم می‌گذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که این موضوع یک امید‌ واهی نیست، بلکه یک واقعیت تجربه شد‌ه است. د‌وست د‌ارم با تمام وجود‌ بگویم که باور کن، می‌توانی د‌ر این زمان باقی ماند‌ه (6 ماه) نتیجه‌ی د‌لخواهت را بگیری.

د‌وست د‌ارم فریاد‌ بزنم که تلاشت را متوقف نکن چون موفقیت د‌ر یک قد‌می توست. نگو که وضعیت تو با بقیه متفاوت است، نگو که این حرف‌ها فقط برای امید‌ دادن است.

من د‌ید‌ه‌ام که رتبه‌های چهار‌‌ رقمی کنکور‌های آزمایشی با جد‌ی‌گرفتن همین حر‌ف‌ها د‌ر کنکور سراسری معجزه کرد‌ه‌اند‌ … آن هم نه یک نفر … هزاران نفر. آن هم نه د‌ر یک سال … د‌ر تمام سال‌هایی که کار کرد‌ه‌ام. من یقین د‌ارم که در این زمان باقی‌ماند‌ه تا کنکور می‌توانی نتایج شگفت‌آوری بگیری و ثابت کنی که لایق موفقیت هستی.

پس با تمام قد‌رت به پا خیز و فقط به اوج‌گرفتن فکر کن … فقط.

اما سوالی که این داوطلبان دارند این است که آیا امکان دارد که به رقبایی که از تابستان شروع کرده اند برسیم؟

آیا موفق می شویم؟ مگه میشه؟ چطور دوتا پایه و دو تا پیش رو تو این زمان اندک که خیلی از رقبا مطالعه را شروع کرده اند بخوانیم و به بودجه بندی کامل کنکور برسیم و ……

اما جوابی که برای این عزیزانی که برای کنکور دیر شروع کردند می توان داد :

اولا که بزرگترین اشتباه این است که بخواهیم خود را با دیگران مقایسه کنیم مثلا ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای دروس اختصاصی و عمومی میزنیم را با دیگران مقایسه کنیم. بهترین مقایسه افراد مقایسه هر فرد با خودش است. همین که هفته ای ۲۰ تست بر تعداد تست ها و یا مثلا ۱ ساعت بر ساعات مطالعاتی هفته گذشته خود بیافزایید بهترین نوع مقایسه است. دوما توجه داشته باشید که هیچ وقت دیر نیست فرصت مناسبی تا کنکور باقی است.

مهم ترین چیز این است که تصمیم بگیرید که شروع کنید و با عزم راسخ و تصمیم جدی در مسیر کنکور قدم بگزارید و بدون نگاه کردن به دیگران و هفته هایی که از دست داده اید فقط به آینده توجه کنید و بی وقفه مطالعه کنید. کم نبوده اند افرادی که حتی ار بهمن ماه شروع به مطالعه کرده اند. نمونه اش داوطلبی که مشغول به تحصیل در رشته معدن دانشگاه امیر کبیر بود که در بهمن ماه انصراف داد و در وقت باقی مانده دروس رشته انسانی را مطالعه کرد و رتبه برتر کنکور سراسری شد.

برای موفقیت در کنکور باید عزم راسخ داشته باشید و اشتیاق سوزان به موفق شدن و ایمان به خود که این عوامل از مهم ترین ارکان موفقیت در کنکور سراسری است. باور کنید که اصلا دیر نشده است اگر از همین حالا مطالعه را به طور جدی و با برنامه آغاز کنید موفقیت شما حتمی خواهد بود.

باید با ایمان راسخ به خود و هدفی که دارید برای علاقه خود بجنگید و هر چه در توان دارید بگذارید. طوری تلاش کنید که حداقل شرمنده خودتان نشوید. چه درست چه غلط کنکور تنها راه سنجش برای تحصیل در مقاطع عالی است و برای ورود به دانشگاه باید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگزارید.

دیر شروع کردن برای کنکور نباید انگیزه شما را از بین ببرد. مطمئن باشید با داشتن یک برنامه منسجم و دقیق به راحتی هم دروس پایه (سال دوم و سوم دبیرستان) و هم دروس پیش دانشگاهی را به راحتی فرا میگیرید. در سال کنکور در ماه هایی از سال افراد به طور موقتی شل می شوند و برای چند هفته مطالعه را رها می کنند این اتفاق در ماه هایی مثل بهمن ماه و اردیبهشت بسیار شایع است.

برای موفقیت و تمایز پیدا کردن نسبت به رقبای خود باید در این ماه ها تلاش خود را دو چندان کنید و با سرعت بیشتری به پیش روید. باز هم یاد آوری می کنیم که مهم ترین رکن ها برای موفقیت این است که با عزم راسخ و اشتیاق سوزان و ایمان به خود و راهی که انتخاب کرده اید به پیش روید و از مقایسه کردن خود با دیگران خودداری کنید و این را به خاطر داشته باشید که تنها ترین رقیب شما خودتان هستید و باید تلاش کنید هر هفته نسبت به هفته قبل از خود پیشرفت داشته باشید. یادتان باشد که هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست.

مشاوره تلفنی با تیم مشاورین پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دپارتمان تخصصی کنکور تجربی
از طریق شماره تماس زیر

sa 2

پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل
8 صبح تا 12 شب

حرف آخر:

کوتاهی های که در گذشته کردید را فراموش کنید، خودتون را بخاطر اون کوتاهی ها ببخشید، و بذارید به آرامش ذهنی برسید…

اگر می خواهید به آینده موفقیت آمیز برسید باید گذشته خود را فراموش کنید…

دیروز تو در دیروز ماند…

اگر از خودت راضی نبودی روزت رو با فکر به گذشته خراب نکن

همین الان از نو شروع کن، امروز، اینجا، این لحظه، این ثانیه….

  


پیگیری آخرین اخبار کنکور سراسری در کانال تلگرام مشاور گروپ

5465

1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی کنکور 98 با معدل پایین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی