قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

قبولی پزشکی

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست اسامی پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند، امکان قبولی پزشکی حتی در سن بالا را تایید می کند. برای قبولی در رشته پزشکی ابتدا باید از مرحله کنکور عبور کنید. این مرحله تلاش زیادی می طلبد و برنامه ریزی درستی برای آن لازم است و مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد هم تنها با تلاش و پشتکار بسیار از این مسیر با موفقیت عبور کرد.

اگر بدون مشاوره و برنامه ریزی درست قدم در این مسیر بگذارید، زیاد نمی توانید روی موفقیت خود حساب کنید. اما نگران نباشید مشاور گروپ در کنار شماست 🙂

قبولی پزشکی

مضاف بر اینکه اگر در سن بالا میخواهید اقدام به خواندن پزشکی کنید، زمانی برای از دست دادن ندارید. این سن بالا مقصود بالاتر از یک دانش آموز کنکوری است. ممکن است شما 25 سالتان باشد یا 29 یا 35 یا 42 سال. ممکن است دانشگاه نرفته باشید یا در رشته ای دیگر تحصیل کرده باشید. ممکن است دغدغه مالیتان کمتر باشد یا مسئله مالی اولویت اول زندگیتان باشد.

یکی از سوالاتی که افرادی که از سن درس و مدرسه شان گذشته یا حتی افراد مسن از ما می پرسند که آیا میتوان با سن بالا در رشته پزشکی قبول شوم؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد چند سال داشت؟

باید به شمابگویم بله!! افراد با هر سنی که باشند می توانند در کنکور سراسری و پزشکی شرکت کنند، اما مسئله ای که باید در نظر بگیریم این است که به فرض که ما در رشته پزشکی قبول شدیم آیا می توانیم از پس دروس سنگین و کارهای عملی این رشته بربیاییم؟ آیا می توانیم به صورت شبانه روز و شیفتی در بیمارستان ها مشغول باشیم؟

ادامه تحصیل در سن 35 سالگی شاید در رشته های دیگر زیاد سخت نباشد اما اگر قصد دارید جزو پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند باشید، باید کفش آهنین به پا کنید و خیلی بیشتر از سایر داوطلبان تلاش کنید.

قبولی در کنکور تجربی

همانطور که میدونید برای قبولی در رشته پزشکی می باید از پس کنکور سراسری تجربی به خوبی بربیایید و این خود کاری بس دشوار و سخت است زیرا شما رقیب های سر سخت و تازه نفسی دارید که با روش های جدید درس خواندن و تغییرات کتب درسی به خوبی آشنایی دارند. میانگین سنی دانشجویان پزشکی 20 سال است پس به شما توصیه می کنیم گول تبلیغاتی مانند قبولی پزشکی در ۴۰ روز را نخورید و  برای شروع پزشکی در سن بالا حتما از یک مشاور مجرب کمک بگیرید.

سختی های رشته پزشکی

همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید پزشک عمومی بشوید باید ۷یا۸سال درس بخوانید تا بتوانید دوران طرح خودرا آغاز کنید که این خود حدودا ۲سال زمان میبرد و در اکثر مواقع می باید در مناطق دورافتاده خدمت کنید و به دور از خانواده میتواند برای شما که سن بیشتری دارین و به خانوادتون وابستگی داریدسخت تر باشه.

پس بهتره با عقلانیت عمل کنیم نه احساسات و بعد تصمیم نهاییمون رو بگیریم و با کمک یک مشاور مجرب بتونیم در رشته موردعلاقمون قبول شیم.

هفت سال عمومی، چهار سال تخصص یعنی حداقل 11 سال درگیر شدن برای پزشکی، تازه طرح هم باید بگذرانم، از طرفی دندانپزشکی هم شش سال عمومی دارد و با همان مدرک عمومی هم می شود به درآمد بالا رسید. خب دندانپزشکی رشته خیلی بهتری است چون کمتر برای تحصیل در آن وقت می گذاری. اما خواندن رشته دندانپزشکی در سن بالا به این آسانی هاست؟

چیزی که مطالعه کردید، رایج ترین حساب و کتاب بین افرادی است که می خواهند در سن بالا برای تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی اقدام کنند. آن ها دایم در حال محاسبه سن و سال و مدت زمان تحصیل این دو رشته هستند تا یکی را به عنوان بهترین انتخاب کنند. در آیتم قبلی در مورد بهترین رشته صحبت کردیم اما این ابهام مدت زمان تحصیل برای اکثر افراد یک چالش است که لازم می دانم در این بخش آن را پاسخ بدهم.

 اینکه سال های تحصیل پزشکی بالاتر از دندانپزشکی است بر کسی پوشیده نیست اما اینکه کسی گمان کند چون دندانپزشکی، سریع تر تمام می شود پس آن را بخواند، تصور نادرستی می باشد. تاکید می کنم کدام بهتر است؟ آن مسیری که نیازهای شما را پاسخ بدهد حتی اگر مدت زمان تحصیلش به اندازه کل عمر تان باشد.

چون شما درس نمی خوانید که فقط خوانده باشید، بلکه درس می خوانید تا به لیستی از نیازهای خویش پاسخ دهید. بنابراین نباید با حساب و کتاب مدت زمان تحصیل و اینکه مثلا پزشکی عمومی دیگر اعتبار ندارد و من باید حتما تخصص بگیرم و تا آن موقع حتما تخصص هم ارزشی ندارد و باید فوق تخصص بگیرم و 16 سال درگیر درس خواندن می شوم پس نیازها را دور بریزم و به سراغ رشته ای بروم که زودتر به مدرکش می رسم.

هدف را نباید در این بازی سن و سال و مدت زمان تحصیل فراموش کرد. چون اگر کسی قرار است به نیازهای خویش پاسخ دهد ولی از ترس مدت زمان تحصیل، به سراغ مسیر دیگری برود آنگاه بعد از چند سال، بازهم نیازهایش بی پاسخ مانده است و تنها فرقی که با گذشته دارد این است که یک دندانپزشک شده که باز هم تمنای پزشک شدن را دارد. 

خب چه فرقی کرد که این همه زحمت را به جان بخرید ولی آخر سر باز هم حسرت پزشک شدن در نگاه تان باشد؟ بنابراین اگر لیست نیازهایتان را قرار است پاسخ دهید و این نیازها، به شما می گویند باید پزشک شوید، بنابراین مسیر برای تان مثل روز روشن است و جز پزشک شدن، در هر رشته ای بروید، قسمتی از آن نیازها بی پاسخ خواهند ماند و مجددا آثار پشیمانی را خواهید چشید.

در ضمن اگر لیست نیازها گفت که باید دندانپزشک شوید، بر شما لازم است که این رشته را انتخاب کنید و حتی اگر به محبوب ترین پزشک دنیا هم تبدیل شوید فایده ای ندارد زیرا نیازها، شما را به سمت دندانپزشک شدن، فرا می خواند. بنابراین حساب و کتاب مدت زمان تحصیل را بایستی کنار گذاشت.

ابهام دیگر این است که می گویند: «در سن بالا مثل 40 سالگی پزشک شدن ارزش ندارد چون دیگر وقتی نداری برای زندگی کردن و آنقدر باید کشیک بیمارستانی بدهی و از خانه و خانواده دور باشی که حس زندگی را فراموش می کنی»

ارزش را نیازهای فرد تعیین می کند. اگر شخصی به این نتیجه رسیده باشد که باید پزشک شود، او در همین مسیر رسیدن به پزشکی، مشغول زندگی کردن است. طرز تفکر نادرست در جامعه این است که زندگی در جایی بعد از گرفتن مدرک پزشکی قرار است شروع شود. در حالیکه زندگی هر انسان، از همان لحظه ای که در رحم مادر خویش بوده است، آغاز شده و قرار نیست زندگی بعد از یک اتفاق مشخص، شروع گردد.

زندگی همین الان که مشغول خواندن این مطلب هستید، در جریان است، قرار نیست جایی در آینده یک روزی از راه برسد که بخواهید چند صباحی را زندگی کنید. بنابراین با این صحبت های کوچه بازاری، وقت خویش را تلف نکنید. بسیاری از مردم گمان می کنند که درس خواندن در مسیر رسیدن به لیست نیازها، جزء زندگی حساب نمی شود و سال های در مسیر هدف بودن، بی ارزش تلقی می گردد.

اکثریت افراد، معتقدند که سال های دانشجویی، سال های بی ارزش زندگی حساب می شود. در حالی که چنین طرز تفکری، متعلق به یک فرد موفق نیست. 

مورد بعدی این جمله است: «کسی که در سن بالا پزشک شود، پزشک خوبی نیست چون تجربه ندارد». این جمله از آن عبارت هایی است که برای توجیه کنار گذاشتن هدف مناسب است. چطور چنین حکم کلی می توان برای همه صادر نمود؟ این سخن ها فقط و فقط از زبان افراد عادی جامعه بیرون می آید.

در هر رشته ای و شغلی، در هر سنی وارد شوید و مجموعه اقدامات لازم برای موفقیت در آن حیطه را کسب کنید، به فردی درجه یک در آن زمینه تبدیل می شوید. اصلا و ابدا این طرز تفکر صحیح نیست که یک فرد در سن بالا به موفقیت نمی رسد. طرز تفکری که ناشی از بستر فرهنگی شکست خورده ها است را به عنوان اصل زندگی خود انتخاب نکنید. 

این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید که «بالاخره به سن 70 سالگی می رسید چه با پزشکی و دندانپزشکی چه بدون پزشکی و دندانپزشکی» بنابراین حساب کتاب هایی که امروز می کنید، روزگاری می تواند علیه خودتان استفاده شود. روزگاری که با خودتان خواهید گفت آنقدر درگیر محاسبه سال های تحصیل و دیر و زود شدم که به 70 سالگی رسیدم ولی پزشک یا دندانپزشک نیستم. بنابراین به آن روی سکه هم دقت کنید که روزگار می گذرد و انتخاب امروزتان، می تواند آینده بهتری برای خودتان بسازد.

البته دقت کنید در این مطلب چون روی حداکثر سن برای رشته پزشکی و دندانپزشکی تمرکز داریم فقط در مورد این دو رشته، این صحبت ها را می نویسم ولی این جمله را برای هر کار و هر رشته ای می توان گفت.

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

اگر قصد شرکت در کنکور پزشکی در ۴۰ سالگی را دارید، یا نمی دانید متناسب با شرایط شما بهترین رشته برای ادامه تحصیل در سن بالا چیست می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️آیا ارزش دارد از 30 سالگی شروع به خواندن پزشکی کنم؟

✔️افراد با هر سنی که باشند می توانند در کنکور سراسری و پزشکی شرکت کنند، اما مسئله ای که باید در نظر بگیریم این است که به فرض که ما در رشته پزشکی قبول شدیم آیا می توانیم از پس دروس سنگین و کارهای عملی این رشته بربیاییم؟ آیا می توانیم به صورت شبانه روز و شیفتی در بیمارستان ها مشغول باشیم؟

✔️آیا موفقیت در کنکور سراسری مجدد در سن ۴۰ سالگی امکانپذیر است؟

✔️کسی که اینکارو انجام میده باید یکسری فاکتورهایی هم تو کار رعایت کنه و یکسری موارد رو برای خودش مشخص کنه. 1. نظر بقیه براش مهم نباشه. بخصوص اینکه تو سن بالا حرفای آزار دهنده بیشتره 2. در نظر داشته باشه که پروسه قبولی براش کار خیلی سختیه (یعنی خیلی خیلی سختر از داوطلبان 18 19 ساله) 3. هدفش از این کار چیه؟ 4. بتونه محیط اطرافشو کنترل کنه (مثلا برای آقایی که متاهل هست و مجبوره کار کنه شرایط خیلی خیلی سختیه)

✔️ میانگین سن پشت کنکوری ها و لیسانس های مشتاق به کنکور پزشکی ؟

✔️ بالاخره به سن 70 سالگی می رسید چه با پزشکی و دندانپزشکی چه بدون پزشکی و دندانپزشکی، بنابراین حساب کتاب هایی که امروز می کنید، روزگاری می تواند علیه خودتان استفاده شود. روزگاری که با خودتان خواهید گفت آنقدر درگیر محاسبه سال های تحصیل و دیر و زود شدم که به 70 سالگی رسیدم ولی پزشک یا دندانپزشک نیستم!

3.8/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رامین

    موضوع قشنگ وبسیارپیچیده وپرپیچ وخمیه وپرحرف، چه جنبه روحی وروانی،چه اجتماعی چه علمی،.که خیلی فاکتوراتوش دخیله،تیپ شخصیتی،سبک زندگی،اعتمادبنفس،پایه علمی،میزان فاصله ازتحصیل،هدف واستانداردهای شخصی،برداشت وطرزفکر،روحیه،استقامت،همین ماراتن کنکور ایران خودش شاهنامه هفتادمنیه براخیلیاحتی جوون تراش…. معمولن آدم توسنای بالاتر محتاط ترمیشه، ممکنه به عقب برگرده،حسرت گذشته هاروبخوره،وروحیش وهدفاش تاثیربذاره،انعطاف پذیری مغزممکنه کمتربشه(که معمولن تو۵سالگی بیشترین حده)باگذشت زمان سطح تعادلات شیمیایی مغزممکنه تغییرکنه وبطبع عوامل دخیل تو یادگیری وحافظه وتمرکز،برایه دانش یاحرفه یاهنرجدید،،،تویه سیستم آموزشی نه چندان استاندارد،(چه زیباوهوشمندانس سیستم کشورهایی مثل امریکا که پیش دانشگاهی وکالجش واسه پزشکیش ۴ساله وکلی پایه علمی دانشجوقوی میشه وناخودآگاه درصدزیادی از رقبابالیسانس علوم پایه میرن کناردوهیولایی مثل کنکورماندارن,)،توهرسنی آدم اگه تحت تاثیرمحیط ونفس وافکار منفی قرارنگیره وشجاع باشه وتلاش کنه وایمان داشته باشه میتونه موفق بشه توهرچیزی،مغزوذهن آدمیزاد توانایی های عجیب غریبی داره،که آدم خودش غافله،،امیدوارم همه عزیزانی که عشق به دانستن بیشتر دارن به هدفاشون برسن،

    پاسخ
  2. ⚘⚘⚘

    همسر من ۴۰ سالشه و بنا بر شرایطی نتوتسته بود درس بخونه ولی چون استعداد عجیبی در پزشکی داشت تصمیم گرفت که پزشکی بخونه الانم داره بورسیه میشه برای خارج خواستم بگم برای موفقیت هیچوقت دیر نیست دنباله علایقتون برین چون تحصیلات کاملا راه درستی من به تجربه دارم میبینم که سن مهم نیست

    پاسخ
  3. هادی

    حتما بخون این مطلب و رد نکن واقعیتو نوشتم. سلام و عرض ادب.من ۳۰ سالمه سختیای زیادی کشیدم تو زندگیم به خاطر جدایی خانوادم دوسال تو ماشین خوابیدم هیچکس از دستم نگرفت.به رشته پزشکی خیلی علاقه داشتم.دیپلم ردی بودم.شاید باورتون نشه من از سوم راهنمایی واحد مانده بودم همه میگفتن بیخیال شو پزشکی سخته حتی مسخرم میکردن و میگفتن تو پزشکی گاوم نمیتونی بشی .ثبتنام کردم واحدامو پاس کردم.از سن ۲۲ سالگی تصمیم گرفتم به خوندن کنکور البته چون کار میکردم کم میخوندم.الان سخت شرو کردم به خوندن.خداشاهده سال۱۳۹۸ رتبم شد ۹۹هزار.۱۳۹۹ شد ۷۵ هزار.۱۴۰۰ شد۲۷هزار .امسالم شد ۲هزار فقط پردیس میتونستم بخونم.میخوام دوستان بهتون بگم که هیچوقت دیر نیست.من خانومم پزشکه ولی هیچوقت درسی کمک نکرده خداروشکر زندگیمون خوبه ولی هدفم از پزشکی پول نیست.هدفتون پول نباشه هدفتون ارامش دادن به اطرافیان باشه.پزشک میشناسم سردر مطبش نوشته پول داشتی بده نداشتی مهمون پزشک.
    موفق باشید وسربلند

    پاسخ
  4. محدثه

    سلام خدمت دوستان من ۳۲سالمه دیپلم ریاضی و لیسانس مهندسی آی تی بچه بزرگم سی پی هست که ۷سالشه بچه دومم ۲ سالشه و امسال کنکور تجربی ثبت نام کردم و عشق دندانپزشکی رو دارم اما باردار شدم دوباره و حالم اونقدر بد شد که از امتحان کنکور افتادم هیچوقت هدفتون و علاقتونو فراموش نکنید واگر نه در حسرتش خواهید مرد امسال دوباره کنکور میدم چون تقریبا آماده ام ومطمعنم قبولم با وجود تموم مشکلات و نارضایتی همسرم و حرف و حدیثها و مزخرفات اطرافیانم چون واقعا هرچه کردم نتونستم فراموشش کنم

    پاسخ
  5. ماندانا

    با مدرک مهندسی کامپیتر نرم افزار آیا میتوان در رشته پزشکی یا رشته های مرتبط با علوم تجربی کنکور داد؟ دبیرستان و پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک خوندم 40 سال سن دارم

    پاسخ
  6. چگنی

    مشاور عزیز درست فرمودند، ایشان واقعیت هارو گفتن، بنده کارمند علوم پزشکی و یکی از علاقمندان به ادامه در رشته پزشکی، دنبال علاقه رفتن سن و سال نمیشناسه، در دانشگاه ها و بیمارستان ها افرادی رو دیدم که در سن ۵۰ سالکی و حتی بالاتر تازه دانشجوی پزشکی شدند و موفق هم شدند ولی به قول مشاور عزیز، رفتن تو هر مسیری که به هدف برسه سختی هایی داره باید شرایط و میزان علاقه و توانمندی خود را سنحید و به خاطر شرایط زندگی(متاهل بودن، شاغل بودن و …) باید نسبت به فردی که هیچ مسئولیتی نداره(می خواد ۱۸ ساله باشه یا ۱۰۰ ساله) بیشتر زحمت کشید؛ یک فرد ۱۸ ساله هم ممکنه به خاطر وضعیت اقتصادی و خانوادگی درگیر کار و مشکلات بیشتری نسبت به شخصی که با کنکور آخرش فاصله زیادی افتاده داشته باشد، منظور مشاور این نیست که نمی شود، منظورشون این هست در این راه سختی هایی هست حتی برای یک فرد ۱۸ ساله، و باید فکر اینارو کرد و با علاقه و واقعیت جلو رفت. این خود شمایید که نقشه هدفتون رو در دست دارید و به دنبال کشف گنج نهانی درونی خودتونید، دیگران که از وجود این گنج خبری ندارند، شرایط ربطی به سن و سال نداره، ممکنه شخصی بازنشست شده، بچه هاشم بزرگ و سر زندگی و وقتش آزاد باشه و حالا می خواد دنبال علاقه اش بره و با درس خوندن احساس شادی و جوانی کنه ولی یک جوون هیچ فرصتی نداره(یا درگیر مشکلات شده یا درگیر روزمرگی و اتلاف وقت) این به خود فرد ربط داره و مشاور عزیز هم اینو گفتند.

    پاسخ
  7. مرادی

    سلام بنده ۳۷ سالمه و معلم هستم. منم خیلی دوست دارم پزشکی بخونم. دوستان دهه شصتی که امسال میخان بخونن میتونیم با هم در ارتباط باشیم و به هم کمک کنیم. اگه دوست داشتین به من ایمیل بزنین.
    msky64925@gmail.com
    مرادی
    ۲۴مرداد۱۴۰۱

    پاسخ
  8. عسل

    سلام و عرض ادب ،در مورد کنکور دوباره باید بگم اگه واقعا بخوای حتما موفق میشی مخصوصا الان که ظرفیت های پزشکی رو بالا بردن،۲ تا از همکار های من با لیسانس مامایی،و علوم آزمایشگاهی دوباره کنکور دادن و یکی شوند داروسازی روزانه قبول شد و دیگری پزشکی دانشگاه آزاد ،اما من خودم شخصا هنوز جرات شرکت در کنکور مجدد رو نداشتم متأسفانه

    پاسخ
  9. داود

    نبود یه کسی ک آدمو راهنمایی کنه واقعا درد
    من دانشجوی ارشد بیوشیمی بالینی ام دوره لیسانسم وزارت علوم بوده
    الان میگن phdام از وزارت بهداشت بگیری باز بهت نظام ازمایشگاهی نمیدن
    این یطرف داستان
    یطرف دیگه اینکه من پزشکی و خیلی دوس داشتم مردشون سربازی و ببره ک نزاشت رتبم درست بشه من تو سربازی بیوشیمی قبول شدم استادای خنگ و گاگول اونموقع هیچ کس ی مشاور درست بمن نداد
    تا اینکه درد کشیدم وارد وزارت بهداشت شدم اما باز آینده یکم گنگ و نامفهوم
    من ب امید مهر نظام ازمایشگاهی وارد این رشته شده بودم
    اگه قرار باشه ندن واقعا افسرده میشم منفی با بدبختی درس خوندم هم شاغل باشی هم درس بخونی واقعا آدمو کلافه میکنه.
    الان تو ازمایشگاهی حقوق نمیدن ک ۳ ماه سه ماه عقب میفته .
    حرف آخرم اینکه قبل هرکاری فقط مشاوره بگیرید از کسایی ک قوانین جمهوری اسلامی میدونن
    ایران تنها کشوری ک قوانین عجیب و غریبی داره

    پاسخ
  10. josephrashidi1@gmail.com

    انشالله همه موفق میشیم. من هم امسال با سن ۳۸ میخوام کنکور بدم

    پاسخ
  11. josephrashidi1@gmail.com

    سلام. امروز ۳۱ خرداد ۴۰۱
    من قصد دارم امسال کنکور بدم. ۳۸ سالمه و ارشد زبان انگلیسی دارم. رشته زبان و دکتراشو بیخیال شدم که کنکور پزشکی بدم و داروسازی بخونم. با اینکه مدرس زبان هستم و شغل و درامد دارم اما برام مهم نیست. هدفم داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهانه و مطمئنا بهش میرسم. شما هم میرسی. من پی دی اف کتاب ها و تهیه کردم و میخونم بعد نمونه سوال میزنم و بعد تست های کنکور سالهای قبل.
    حتما از اپلیکیشن انکیدروید برای حفظ مطالب زیست شناسی استفاده کنید.

    دوستانی که میگفتند در تماس باشیم ایده خوبی بود. من جیمیل میذارم اگه ادمین این کامنت منو پست کرد، دوستان پیام بدید تا یک گروه برای تبادل اطلاعات بزنیم. پول جای مشاوره ندید

    پاسخ
  12. علی

    سلام بشما و همه دوستان.من 48سال سن دارم ارشد جامعه شناسی و متاهل با دو فرزند نوجوان و کارمند ….تصمیم گرفتم که پزشکی سراسری قبول بشم …متاسفانه قدیم در دروس اختصاصی خیلی قوی نبودم و بالاجبار رفتم انسانی که البته موفق هم بودم ولی سال اول دبیرستان به دروس تخصصی که داشتیم خیلی علاقمند شدم و تمام نمراتم بالای 18بود ولی افسوس دیر شده بود خیلی وقته تصمیم گرفتم که از دوباره شروع کنم با پسرم که کلاس هفتمه پایه بخونم و پزشکی قبول شم .دروس عمومی که کاری نداره و مطمئنم اگر خوب تخصصی هارو یاد بگیرم حتما به هدفم میرسم درامد خوب در سنین بالاتر و و نیز خدمت بی واسطه به مردم .و نیز الگویی برای بچه هام باشم که حتما با موفقیت من اونا هم تشویق میشن ….فقط سوال من اینه ؟؟؟بحث سوابق تحصیلی چیه؟؟؟من سال 72 دیپلم اقتصاد گرفتم با معدل 14…لطفا پاسخ بدید ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
  13. محمد

    بیست و دو سالتونه،یعنی دنیایی از فرصت پیش روتونه،یک درصد هم فکر نکن که دیر شده،بیست و پنج سالتم باشه باز میتونی با خیال راحت بخونی برای کنکور،من خودم سی سالمه و شروع کردم برای کنکور تجربی

    پاسخ
  14. هلیا

    من ۲۲ سالمه و میخوام کنکور بدم یعنی دیره ؟! سنم زیاده؟!

    پاسخ
  15. مهدی

    سلام اتفاقا منم دنبال شخصی مثل شما میگشتم چطوری میتونیم با همدیگه ارتباط داشته باشیم ؟ من ارشد حقوق خصوصی دارم و میخوام برای پزشکی بخونم ولی از همه طرف دارن سنگ نا امیدی بهم میزنن که دیره دیگه و نمیشه و همین رشته ات خوبه و…

    پاسخ
  16. کنکوری

    با عرض سلام
    من از مشاور عزیز تشکر میکنم که واقعیت رو توضیح داده. مشاوره یعنی حرفی که با منطق جور باشه و نه صرفا ما رو الکی دلخوش کنه.

    کاملا درسته، برا افرادی با شرایط خاص قبول شدن تلاش خاص و برنامه ریزی خاصی میخاد.‌ چون از زمان درس خوندن بعضی افراد زمان زیادی گذشته انطباق با شرایط جدید (کتابای جدید، مدل تست ها و..) خیلی سخته. ولی شدنی.
    من چهل سالمه. و خودم این مطلب رو عملا تجربه کردم، چون پارسال امتحان دادم و با تمام تلاشی که داشتم نتونستم همه درسا رو بعد خوندن مرور و جمع بندی کنم. فرصت کم اومد. من روزی بیشتر از ده ساعت و پیوسته به مدت یکسال خوندم اما بازم برا جمع بندی و تسلط کتابای سه سال کافی نبود

    پاسخ
  17. تارا

    سلام من ۳۰ سالمه خواهش میکنم به من پیام بده یکی که تصمیم داره پزشکی بخونه اما چون ارشد یه رشته دیگه رو داره حالش بده.‌منم شاگر اول بودم مثل اقای گمتام و رشته مهندسی برق رو ادامه دادم اما الان دو سه ساله مرددم دیگه تمایلی به ادامه رشته ندارم. از اول چون به درس علاقه داشتم هرچی میخوندم توش موفق بودم اما بحث لذت بردن یه چیز دیگس که من از ادامه دادن رشته خودم لذت نمیبرم.

    پاسخ
  18. رعنا

    چقد امیدوار شدم کامناهای دوستان رو خوندم.منم ۳۶سالمه کارشناس مامایی هستم ده سال پیش طرح مامایی رو هم تموم کردم و بعدش دیگه نرفتم سرکار.دوسال کنکور دادم ولی رتبه ی دکترای دامپزشکی میاوردم.بعد ازدواج کردم ولی بیخیال نشدم ولی بازهم رتبه هام در همون حدبود.مجبور شدم بچه دار بشم و الان یه بچه ی دوساله دارم.میخوام دوباره شروع کنم.اما یا بچه‌ی کوچک خیلی شرایط برام سخت شده.نمیدونم باید چطوری شروع کنم.فقط می‌دونم اگه ۳۶سال دیگه هم زنده باشم و پزشکی نخونم در حسرتش هستم.برا همین باید بخونم.اما وقتی برمی‌گردم به اون شش سالی که خوندم و نشد ناامید میشم.توروخدا بهم بگین چطوری بخونم و چه آزمون های شرکت کنم؟ایا شما قلم چی رو قبول دارین ؟من با تراز ۶۸۰۰_۷۰۰نتونستم قبول بشم برا این به قلم چی یکمی بدبین شدم
    شاید مشکل از خودم بود البته

    پاسخ
  19. بهار

    درود به همه
    سن تنها یک عدد است و متاسفانه مثل بسیاری چیزهای دیگر( مسابقه، رقابت ، برتری جویی) در دنیای امروز مرسوم شده چرا؟ چون جهان جهان مسابقات و رقابت و شکست دادن است. جهان هنوز جهان برده داری است . تنها ظاهرش شیک تر شده. بردۀ جوانتر زور بازوی بیشتری دارد و بیشتر و بهتر کار میکند. مثل گاو جوانتری که بهتر میشود ازش سود برد. اما آدمهای مسن تر که تازه عقل و درکشان زیاد شده و تازه در چهل سالگی تجربیات مفیدی برای جهان دارند راحت کنار گذاشته میشوند. باید با این قوانین احمقانه جنگید. سن هیچ معنای واقعی ندارد. تا لحظه ای که زنده اید باید تلاش کنید و دست از تلاش برندارید. ما یک کشور جهان سومیم که جوانها توی ۲۵ سالگی و ۳۰ سالگی به بنبست و افسردگی میرسند. گاها میبینم جوان ۲۵ ساله چنان از دیر شدن حرف میزند که آدم باور نمیکند. چرا؟؟؟ چون کنکور و نظام آموزشی و نظامهای رقابتی اینها رو ناامید میکنند و از بیست تا هفتاد سالگی مینشینند و به مرگ فکر میکنند. با حسرت از گذشته صحبت میکنند از عمررفته میگویند.حسرت موسیقی حسرت پزشک شدن حسرت فیلمسازی حسرت نقاشی حسرت رقص حسرت ورزش و ….چرا باید حسرت خورد؟! واقعا یک آدم پنجاه ساله چه فرقی با یک ادم سی ساله دارد؟؟ همان هوش همان مغز همان انگیزه همان بدن….تنها چند تا چروک اضافه دارد….سن را فراموش کنید و ذهنتان را نسبت به این موضوع تغییر بدهید. هرکاری دوست دارید بکنید و فکر کنید پانزده ساله اید… اگر چهل ساله اید تنها به چهل سال بعدش فکر کنید که باید با حسرتهاتان پیر و درمانده بشوید… اصلا به فرض که یک زن ۷۰ ساله بخواهد برود دانشگاه. همه بخندند و مسخره کنند.. به فرض که بمیرد؟! دست کم در دانشگاه میمیرد نه در خانه سالمندان….پس لطفا به این دنیای مادی و ارزشهای ابلهانه اش بخندید و همین یک دم باقیمانده را شاد باشید….بعد از کرونا دیگر این محاسبات و این طرز فکرها واقعا مضحک است…دنیا دوروز است و هیچ کس نمیتواند بگوید فردا چه خواهد شد!!! چه بیست ساله ای که امروز دارد برای بیست سال بعدش نقشه میکشد چه چهل ساله یا شصت ساله فرقی نمیکند….دنیا رو خیلی جدی نگیرید….

    پاسخ
  20. بابک

    من که تو این مطلب نا امید کردنی ندیدم ، فقط گفت سختره برای شمایی که سن بالای داریم ، اما ممکن پس اگه شروع میکنی خوب خودت رو اماده کن که یک ۲ سال حدودا برای کنکور باید بخونی ۸ سال عمومی و ۴ سال تخصص
    خلاصه ؛
    گر مرد رهی میان خون باید رفت

    وز پای فتاده سرنگون باید رفت

    تو پای به راه در نه و هیچ مپرس

    خود راه بگویدت که چون باید رفت
    .
    من خودم ۳۷ سالمه کمتر از دوسال کار ول
    کردم دارم برای کنکور میخونم
    از این مطلبم اصلا نا امید نشدم چون واقعیت و من قبولش کردم
    .
    کلا بگم دوستان اگه علاقه واقعی باشه و پشت کاری که به دنبال علاقه میاد این سختی های راه میشه خاطره اما اگه علاقه واقعی نباشه و مثلا علت اصلی وارد شدن به کاری فقط پول باشه حتی اگه موفق بشی باز عمری که گذاشتی تورو عمر حروم شده میدونی.
    تو پزشکی برای رسیدن به پول باید تخصص بگیری یعنی ۱۴ عمر پاش بزاری خوب اونی که برا پول میاد تو این رشته ۱۴ سال زحمت میکشه این زحمت و این وقت تو هرکاری که علاقه داره بکشه حتما از اون کار هم پول خوبی در میاره حالا هرکاری باشه

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی