شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

جهت مشاوره در زمینه شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله راجع به شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم صحبت کردیم. برای آشنا شدن با حد اقل نمره قبولی، نحوه قبولی، تجدید شدن و شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم با مشاور گروپ همراه باشید.

شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

به دلیل اینکه معدل کتبی پایه دوازدهم به صورت مستقیم در کنکور تاثیر گذار است دانش اموزان حتما باید شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم را بدانند و همچنین بتوانند نمره قبولی را در امتحانات نهایی دوازهم کسب کنند. حداقل نمره قبولی در امتحان نمره 7  و بالاتر از آن می باشد. در صورتی که دانش اموزان نمره کمتر از 7 را آوردند مردود می شوند و باید در شهریور ماه امتحانا دهند و یا از تبصره تک ماده استفاده کنند.

دو نوع نمره برای قبولی وجود دارد یکی نمره برگه امتحانی است که دانش اموز در امتحان پایان ترم کسب می کند و نمره سالان8 که در دوران سال تحصلی حداقل نمره قبولی امتحانات نهایی دوازدهم به شرح زیر است

✅ شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم به این صورت است که اگر حداقل نمره قبولی امتحان نهایی پایه دوازدهم از 7 کمتر نباشد. اگر دانش اموزان بتوانند در امتحانات نهایی پایه دوازدهم نمره 7 و بالاتر را کسب کنند می توانند در پایه دوازدهم قبول شوند.

✅ شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم این است که حداقل نمره سالانه در هر درس در پایه دوازدهم کمتر از 10 نباشد.

✅ شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم این است که اگر دانش آموز در هر درس سرجلسه امتحان غایب باشد و این غیبت غیر موجه باشد نمره درس صفر  خواهد شد.

شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم 1401

برای موفقیت در کنکور بخش مهمی از نمرات مربوط به معدل پایه دوازدهم می باشد. نمرات پایه دوازدهم در نتیجه کنکور تاثیر گذار است. برای آشنایی با شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم 1401 مطلب زیر را بخوانید.

بر اساس ماده 82 آیین نامه آموزشی نظام جدید متوسطه دوم شرایط قبولی امتحان نهایی دوازدهم 1401 بیان می کند دانش آموزی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم 1401 قبول می شود که در همه واحد های درسی دوره دوم متوسطه رشته مربوطه، قبول شده باشد و معدل کل کمتر از 10 نباشد.

اگر آخرین نمره درس دانش آموزی از مجموع درس های دوره دوم متوسطه حداکثر در چهار عنوان درسی (دو عنوان درس نهایی در پایه دوازدهم و رو عنوان درس غیر نهایی  که می تواند از پایه های دهم، یازهم و دوازدهم باشد) نمره 7 و بیشتر و معدل کل او حداقل نمره 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می شود.

نحوه قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

یکی از شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم این است که دانش اموزان از نحوه قبولی امتحانات نهایی پایه دواز دهم آشنا باشند. نحوه قبولی امتحان نهایی به این صورت است که یا در برگه امتحان نهایی نمره 7 و بالاتر را کسب می کنید یا نمره سالانه (فعالیت های طول ترم) از 10  بالاباشد دانش آموز قبول است. در غیر این صورت باید از قانون تک ماده استفاده کند و یا اگر تمایل به تک ماده نداست در شهریور ما بار دیگر امتحان دهد و نمره بالاتری کسب کند.

اگر نمره کسب شده بیشتر از 7 نبود باید از قانون تک ماده استفاده کنید.

تجدید شدن در امتحانات نهایی پایه دوازدهم

اگر دانش اموز در امتحان پایانترم نمره قبولی را به دست نیاورد و تجدید شد چه باید کرد؟

یکی از شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم در هنگام مردود شدن این است که در صورتی که شما دارای شرایط استفاده از تک ماده می باشید، می توانید از این شرایط استفاده کرده و در امتحانات نهایی پایه دوازدهم قبول شوید.

اگر دانش آموزان معدل بالای 10 داشته باشند؛ اما نمره یکی از دروس آن ها 7 و یا زیر 7 باشد، سیستم به طور خودکار نمره 7 دانش آموزان را قبول و تایید می کند.

در صورتی که دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ قبول نشده و قصد استفاده از تبصره تک ماده را نداشته باشند، می توانند با مراجعه به مدرسه درخواست خود را برای شرکت در امتحان های نهایی شهریور ماه ثبت کنند و در امتحاات نهایی پایه دوازدهم شهریور ماه نمره قبولی کسب کنند.

تجدید شدن در امتحانات نهایی پایه دوازدهم

نحوه محاسبه نمره امتحانات نهایی پایه دوازدهم

برای نحوه محاسبه نمره امتحانات نهایی پایه دوازدهم لازم است نمره اخذ شده روی برگه در تعداد واحد درس ضرب بشه و به مجموع واحد ها تقسیم بشه. در صورتی که نمره درس بالاتر از ۱۰ شد فرد در آن درس قبول میشود

نمره برگه امتحان نهایی×۴)+ (نمره مستمر نوبت دوم)+( نمره برگه نوبت اول×۲) + نمره مستمر نوبت اول، عددی که از این محاسبه به دست میاد؛ به ۸ تقسیم میشه و نمره نهایی رو تشکیل میده.

اگه دانش آموز نمره برگه زیر ۷ داشته باشه و با این وجود نمره سالانه بیشتر از ۱۰ بشود با تبصره قبول خواهد شد. بعضی از دانش آموزان ممتاز به دلیل عوامل مختلفی مانند مریضی و حوادث غیر قابل پیش بینی نمره پایین کسب کرده اند، پیشنهاد می شود این دانش آموزان از قانون تک ماده برای قبولی در امتحانات استفاده نکنند و در شهریور امتحان دهند و نمره شان جایگزین نمره خرداد ماه شود.

نحوه محاسبه نمره امتحانات نهایی پایه دوازدهم

آیا شما از جزییات قانون تک ماده اطلاعات دارید؟

آیا میدانید در چند تا درس میتوانید از قانون تک ماده استفاده کنید؟

شما از میزان دقیق تاثیر معدل کتبی در رتبه کنکور خبر دارید؟

برای کسب پیدا کردن جواب این سوالات می توانید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید یا از طریق دیگر راه های ارتباطی سوالات خود را بپرسید.

❓در امتحانات نهایی پایه دوازدهم حداقل نمره کسب شده چه مقدار می باشد؟

✔️ یکی از شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم کسب حداقل نمره 7 و یا بالاتر می باشد که تبصره های بیشتر آن در متن ذکر شده است.

❓شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم به چه صورت می باشد؟

✔️ در متن مقاله شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم را توضیح داده ایم.

❓نمره امتحانات نهایی را به چه صورت محاسبه می کنند؟

✔️ فرمول محاسبه نمره امتحان نهایی را در مقاله یان کرده ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط قبولی امتحانات نهایی پایه دوازدهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی