شرایط ثبت‌نام مشمولین قانون خدمت پزشکان در آزمون ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

قانون خدمت پزشکان

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت‌نام مشمولین قانون خدمت پزشکان در آزمون ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله به موضوع شرایط شرکت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98 می‌پردازد.

قانون خدمت پزشکان

داوطلبان آزمون ارشد وزارت بهداشت بخوانند – قانون خدمت پزشکان

چنانچه رشته تحصیلی، دریکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی در ردیف رشته‌های موردنیاز وزارت بهداشت باشد، داوطلب جهت شرکت در آزمون مذکور می‌بایست وضعیت خدمات قانونی طرح نیروی انسانی را دقیقاً مشخص نماید. چنانچه داوطلب در کلیه مراحل قبل و بعد از آزمون و دوران تحصیل واجد شرایط نباشد، قبولی فرد لغو گردیده و طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

  • داوطلبان رشته‌های پیراپزشکی مشمول طرح نیـروی انسـانی، می‌توانند صـرفاً یک‌بار (یـا در دوران دانشجویی یا در اولین آزمون بعد از فراغت از تحصیل) در آزمون مربوطـه اعـم از رشـته مـرتبط و غیـر مـرتبط شرکت نمایند. مضافاً اینکه در صورت پذیرفته شدن در آزمون مذکور، تعهدات مربوط به طرح نیـروی انسـانی مقطع کارشناسی، کماکان به قوت خود باقی است.

لازم به ذکر است اگـر ایـن افـراد طـرح نیـروی انسـانی را شـروع کرده باشـند در صـورت قبـولی در آزمـون، بـا دانشگاه محل انجام خدمت تسویه‌حساب نموده و ادامه طرح به بعد از اتمام تحصیل موکول می‌گردد.

تبصره مهم قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان:

 افرادی که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و یک‌بار در آزمون (با شرایط مندرج در بند قبلی ) شرکت کرده و پذیرفته‌نشده‌اند مکلف به انجام خدمات قانونی بوده و درصورتی‌ مجاز به شرکت مجدد در این آزمون می‌باشند که پس از شروع طرح تا تاریخ 97/6/31 خدمات مربوطه را به اتمام برسانند. بدیهی است این افراد در صورت شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست گواهی پایان طرح را به‌عنوان یکی از مدارک الزامی به دانشگاه محل تحصیل ارائه نمایند.

  • کلیه فارغ‌التحصیلان مشمول قانون طرح نیروی انسانی که خدمات مربوط به قـانون خـدمت پزشـکان و پیراپزشکان را انجام داده یا از انجام این خدمات معاف شده‌اند، می‌توانند با ارائه مدرک مربوطـه (معافیـت و یا پایان طرح ) در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند.
  • شرایط شرکت در آزمون برای متقاضیانی که به‌عنوان پیام‌آوران بهداشت در حال انجـام دوره ضـرورت خود می‌باشند همانند همه مشمولین خدمت وظیفه عمومی می‌باشد.
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی به‌شرط اتمـام خـدمات موضـوع قـانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان تا تاریخ،97/6/31 و یا معافیت از انجام آن، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشند
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی تحت عنوان استعدادهای درخشان، بدون محدودیت می‌توانند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان بخوانند

  • رشته‌های موردنیاز وزارت بهداشت که مشمول طرح نیروی انسانی بوده و خدمات مربوط به طـرح را باید به‌صورت اجبـاری انجـام دهنـد، عبارت‌اند از: پزشـکی، دندانپزشـکی، داروسـازی، پرسـتاری، اتـاق عمـل، هوشبری، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، فوریت‌های پزشکی، پرستاری دندانپزشکی و بهداشت دهان.
  • سایر رشته‌های مشمول قانون ازنظر شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، محدودیتی ندارند.
  •  مدت خدمت نظام‌وظیفه قابل‌قبول بعد از فراغت از تحصیل جهـت صـدور معافیـت از خـدمات موضـوع قانون فوق‌الذکر، برای افرادی که در سال 91 به بعد به خدمت نظام‌وظیفه اعزام می‌گردند 21 مـاه می‌باشد که حسب مورد با توجه به منطقه خدمتی به مدت 19 و 18 ماه نیز قابل‌قبول می‌باشد.
  •  مدت خدمت نظام‌وظیفه قابل‌قبول بعد از فراغت از تحصیل جهـت صـدور معافیـت از خـدمات موضـوع قانون فوق‌الذکر، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی که در سـال 88 تـا سـال 91 بـه خـدمت نظام‌وظیفه اعزام‌شده‌اند 16 ماه می‌باشد که حسب مورد با توجه به منطقه خدمتی به مدت 15 و 14 مـاه نیز قابل‌قبول می‌باشد.
  • مدت خدمت نظام‌وظیفه قابل‌قبول بعد از فراغت از تحصیل جهت صدور معافیـت از خـدمات موضـوع قانون فوق‌الذکر، برای کارشناسانی که قبل از سال 91 به خدمت نظام‌وظیفه اعزام‌شده‌اند 17 مـاه می‌باشد.
  • اتباع خارجی درصورتی‌که در زمان فراغت از تحصیل دارای شناسنامه ایرانی باشند مشمول قـانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می‌باشند.
  • افرادی که موارد فوق‌الذکر را رعایت ننموده و پذیرفته شوند، پس از پذیرش قبولی آن‌ها لغو می‌شود و قوانین هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها در خصوص آن‌ها اجرا خواهد شد.

مطالب تکمیلی

برای آگاهی از جدیدترین تغییرات آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رو عکس زیر کلیک نمایید.

ارشد


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت‌نام مشمولین قانون خدمت پزشکان در آزمون ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403