روش مطالعه فیزیک برای داوطلبان ضعیف تا متوسط

افزایش درصد فیزیک

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه فیزیک برای داوطلبان ضعیف تا متوسط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اگه فکر می کنید یاد گرفتن فیزیک خیلی دشوار هست  و یا روش مطالعه فیزیک برایتان چاره ساز نیست  پیشنهاد می کنیم دیدتان را نسبت به این درس تغییر دهید .

افزایش درصد فیزیک




فیزیک را درسی حفظی ندانید و هرگز به فکر حفظ مطالب و فرمول های فیزیک نباشید . مطالب فیزیک به طور کل در مورد طبیعت و پدیده های طبیعی است و حتی داوطلبی که کلا تا بحال فیزیک نخوانده می داند که ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی چیست لذا فیزیک را برای اطلاعات عمومی خودتان بخوانید . با علاقه و کنجکاوانه خواندن فیزیک کم کم باعث افزایش شوق در یادگیری مباحث این درس در شما می شود به گونه ای که بعد از آن دوست دارید بالاترین درصد های فیزیک را به دست آورید و بعد از آن روش مطالعه فیزیک  خودتان را خواهید داشت.


فرمول و مسائل فیزیک را چگونه یاد بگیریم؟ روش مطالعه فیزیک برای کنکور 97 چگونه است؟


همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ، هر گز به فکر تنها حفظ کردن فرمول های فیزیک نباشید بلکه باید آن ها را یاد بگیرید. یاد گیری فرمول های فیزیک یعنی  باید آنها را در ذهنتان تثبیت کنید .

برای تثبیت و رسیدن به تسلط در به کار گیری فرمول ها به روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا متن کتاب ، جزوه و یا درسنامه را روزنامه وار بخوانید تا با کلیات درس آشنا شوید.
2- بعد از مطالعه روزنامه وار یک مبحث حال مجددا دوباره برگرید و مطلب را عمیق تر بخوانید . فرمول های را روی کاغذ نوشته و واحدهای هر کمتی را دقیق بررسی کنید.
سعی کنید رابطه بین کمیت ها را متوجه شوید تا در سریعترین بتوانید تشخیص دهید کدام فرمول برای کدام مسئله مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد دارد.

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال


3- توصیه می شود به جای حفظ کردن فرمول و نکته تستی ، سعی کنید محاسبات خود را سریع کنید . در فیزیک تمام فرمول های تستی از یک فرمول اصلی یا مادر به دست می آیند.

 
4- بعد از مطالعه هر مبحث بلافاصله تعدادی تست بزنید و تمرین حل کنید. این مر حله از تست زنی برای ارزیابی و درصد گیری نیست برای تثبیت و فرمول و اثبات محاسبات و نیز آشنایی با نحوه استفاده از فرمول ها در مسائل است.

5- تعداد تست ها و تمرین هایی که بلافاصله بعد از مطالعه ، کار شده اند نباید زیاد باشند و فقط در این حد که فرمول را متوجه شده اید کافی است و باید سراغ مبحث بعدی بروید.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


این پنج مرحله برای مرحله آموزشی فیزیک بود و بعد از این مرحله باید سراغ مهارت هایی برای رسیدن به تسلط در حل مسئله باشید که بهترین و ساده ترین روش ، حل تست فراوان و متنوع برای سنجش آموخته ها است.

در کل دو درس فیزیک و ریاضی یادگیری شان بر مبنای حل تست و تمرین زیاد است که این کاملا برعکس درسی مثل زیست شناسی است.


مراحل گام به گام  و روش مطالعه فیزیک برای کنکور:

1- فصل جدیدی که قرار است بخوانید را ابتدا تقسیم بندی کنید. مثلا فصل 4 فیزیک 1 رو به قسمت های سایه و نیم سایه ، آینه های تخت ، آینه های مقعر و قسمت آخر آینه های محدب تقسیم کنید و بعد این قسمت بندی سعی کنید به یک قسمت مسلط بشید و بعد برید سراغ قسمت بعد.

2. روال کار به این شکل باید باشه که یک درسنامه رو بخونید و سپس “مقداری” از تست های مربوط به اون درسنامه رو بزنید نه همه رو. سپس درسنامه ی بعدی و مقداری از تست های مربوط به اون . بار دیگه ای که به این درس مراجعه کردید ادامه ی تست ها رو بزنید…

این روش رو در همه ی درسهای فیزیک به کار ببرید تا همه ی قسمتها رو مطالعه کنید نه اینکه چند قسمت اول تمام تستهاشون زده بشه و قسمت های اخر کاملا سفید بمونند.

3. وقتی که درسنامه ها رو میخونید حتما خلاصه نویسی کنید به صورتی که فرمول ها و نکات و مثالهای کوچکی از اون فرمولها رو داخل اون خلاصه بنویسید و بدونید که این خلاصه ها برای ایام جمع بندی قبل از ازمون و پایان دوره و مهمتر از همه یک ماه اخر خیلی بهتون کمک خواهند کرد.

4. و نکته ی آخر اینکه باید همه ی دروس رو واقعا یاد بگیرید و با حفظ کردن فرمول نمیتونید به سوالهای واقعا مفهومی کنکور های اخیر جواب بدید و این نکته رو هم بدونید که خودتون رو غرق در فرمول ها نکنید و سعی کنید تا به یک فرمول و نحوه ی استفاده از اون مسلط نشدید سراغ فرمول بعدی نرید.
ميزان هوش ،
با توانايى تغيير كردن،
اندازه گيرى مي شود.

آلبرت انشتين:
اگر از شیوه مطالعه ای که داشتی نتیجه نگرفتی، راه دیگری رو امتحان کن، با صبر کردن معجزه اتفاق نمی افتد.

3.5/5 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه فیزیک برای داوطلبان ضعیف تا متوسط

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403