اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد

جهت مشاوره در زمینه اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه| ناکامی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس عدم تمدید کنکور نظام قدیم : آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش، آخرین اطلاعیه کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش، آیا کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم برگزار می شود، آیا کنکور ۱۴۰۲ نظام قدیم دارد ؟، احتمال برگزاری نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۲، اخبار کنکور ۱۴۰۲، برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم، برگزاری کنکور نظام قدیم 1402، برگزاری نظام قدیم 1402، چگونگی کنکور 1402، قوانین کنکور 1402، کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲، کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد ( نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش )، نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش


 کنکور نظام قدیم تمدید شد

سر فصل ها

تمدید کنکور سراسری نظام قدیم 1402

حذف کنکور سراسری نظام قدیم 1402

  نحوه ارسال درخواست تمدید کنکور نظام قدیم 1402

2 32 32 3منتظر اخبار تکمیلی از طریق کانال تلگرام

کنکورگروپ ” باشید!

54545

https://t.me/konkurgroup

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1400 در آبان ماه

آخرین خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 20 دی

🔰 توییت احسان ارکانی و احمد نادری نمایندگان مجلس درخصوص با تمدید کنکور نظام قدیم

آخرین خبر تمدید کنکور نظام قدیم 20 دی 99

خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 03 دی

🔴توئیت احمد نادری در رابطه با تمدید کنکور نظام قدیم: تصمیم بسیار خوبی در کمیسیون اصل نود در تعامل با وزیر محترم علوم اتخاذ شد. ان شاء الله متقاضیان تمدید کنکور نظام قدیم به زودی خبر خوبی خواهند شنید.

توئیت احمد نادری در رابطه با تمدید کنکور نظام قدیم.

خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 22 آبان

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه| ناکامی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس عدم تمدید کنکور نظام قدیم

پس از آنکه نمایندگان کمیسیون آموزش در تعویق کنکور موفق نشدند این بار هم در تمدید کنکور نظام قدیم ناکام ماندند.


شورای سنجش با کنکور ۱۴۰۲ بر مبنای نظام قدیم موافقت نکرد

شورای سنجش و پذیرش دانشجو با کنکور ۱۴۰۲ برای نظام قدیم موافقت نکرد و کماکان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعدازآن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اطلاعیه داد.

بر اساس این اطلاعیه بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۲، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) روز ۲۰ آبان مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

در این جلسه مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور تاریخ ۲۲ مهر مجدداً مورد تائید و مقرر شد «آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.»

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در گفتگو با مهر یادآور شده بود که شورای سنجش دوبار با کنکور بر اساس نظام قدیم موافقت کرده بود و کنکور آخرین فرصت برای طراحی دو مجموعه سوال برای دروس نظام قدیم و نظام جدید بود.

 
کنکور سراسری ۱۴۰۲ و بعد از آن صرفا بر مبنای دروس نظام جدید است

سازمان سنجش اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مشاورگروپ و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اطلاعیه داد.

در این اطلاعیه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌رساند، بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۲، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) مورخ ۲۰/‏۰۸/‏‬ مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

براین اساس مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور مورخ ۲۲/‏۰۷/‏‬ مجدداً مورد تائید قرار گرفت. از این رو مقرر شد، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.

پیش از این ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفتگو با مهر در این باره به مهر خبر داده بود: با توجه به میزان شرکت کنندگان در کنکور و پوشش محتوای دروس نظام جدید متوسطه، کنکور ۱۴۰۲ بر اساس نظام جدید متوسطه برگزار شده و سوالی از نظام قدیم طرح نمی‌شود.

وی درباره تقاضای تمدید نظام قدیم آموزش متوسطه در طرح سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفته بود: بررسی ما نشان می‌دهد که افرادی متقاضی تمدید نظام قدیم در کنکور هستند که تاکنون حداقل سه بار در کنکور با سوالات نظام قدیم امتحان داده اند. برخی از این افراد بیش از ۴ یا ۵ بار بیشتر در کنکور شرکت کرده اند.




داوطلبان نظام قدیم ؛ یک ماه فرصتی که از دست رفت و باز نمی‌گردد

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در حالی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزاری کنکور نظام قدیم را در سال ۱۴۰۲ منتفی می‌داند اما برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از موافقت کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم خبر می‌دهند.

به گزارش  مشاورگروپ به نقل از خبرگذاری آنا ، از زمانی که کنکور برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که به دلیل حضور داوطلبان کم شمار نظام قدیم قصد ندارد بار دیگر کنکور مجزایی برای این داوطلبان برگزار کند، عده‌ای به راه افتادند که نباید اینگونه شود و سازمان سنجش آموزش کشور باید یکبار دیگر کنکور نظام قدیم را تمدید کند.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در ادامه برخی رسانه‌ها به جای پیگیری بی‌طرفانه این ماجرا فریاد تمدید کنکور نظام قدیم را سر دادند و هرچه سازمان سنجش اعلام کرد که نمی‌شود اما گویی پیگیری این مطالبه تمامی نداشت.

از طرفی عده‌ای از داوطلبان دست به دامان مجلس شدند. اعضای کمیسیون آموزش مجلس با درخواست داوطلبان پیگیری‌های خود را آغاز کردند و به داوطلبان وعده دادند که آمار برای دستیابی به آمار واقعی، از مبادی دیگر غیر از سازمان سنجش نیز پیگیری خواهند کرد تا مشخص شود که آمار ارائه شده از سازمان سنجش آموزش کشور صحیح است یا نه؟ برخی نیز گفتند که شمار داوطلبان نظام قدیم اگر کم بود به این دلیل بوده که این داوطلبان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کنکور حاضر نبودند.

تعداد داوطلبان نظام قدیم؛ مسئله این است

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه شاید برای فهم دقیق ماجرا لازم باشد آمار داوطلبان را از زاویه‌ای دیگر ببینیم. بر اساس اعلام ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ در کنکور امسال ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم شرکت کردند که از این تعداد، ۶۳ هزار نفر با توجه به اختیاری شدن انتخاب نظام کنکور، به سوالات نظام جدید پاسخ دادند.

خدایی می‌گوید: تعداد سوالات چاپ شده نظام جدید برای کنکور برای ۱۹۶ هزار نفر بود. او افزود: از این ۱۹۶ هزار نفر، ۵۳ هزار نفر داوطلبان دانش آموخته مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند؛ ۱۴۳ هزار نفر باقیمانده داوطلبانی بودند که حداقل سه بار در کنکور شرکت کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: از این۱۴۳ هزار نفر ۱۱۷ هزار نفر داوطلب علوم تجربی بودند که قصد قبولی در سه رشته دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی داشتند؛ در سایر رشته‌ها زیر هشت درصد داوطلبان، نظام قدیم هستند.

این در حالی است که بر اساس آمارهایی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته، ادعا می‌شود که در کنکور حدود ۳۵۰ هزار نفر داوطلب شرکت کرده بودند.

تصمیم شورای سنجش و پذیرش درباره داوطلبان نظام قدیم

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در میانه راه این مناقشه سازمان سنجش آموزش کشور همانند سال‌های گذشته مصوبه شورای سنجش آموزش کشور را به اطلاع متقاضیان کنکور ۱۴۰۲ رساند و در کنار اعلام جزئیات این آزمون، از عدم برگزاری کنکور برای داوطلبان نظام قدیم خبر داد. با این حال این مصوبه نتوانست پایان دهنده چالش کنکور نظام قدیم باشد.

تصمیم کمیسیون مجلس درباره کنکور نظام قدیم

حال پس از چند بار بررسی این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است. احمد فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کردند و قرار بر این شد موضع کمیسیون درباره این موضوع طی نامه‌ای به سازمان سنجش اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: موضوع برگزاری کنکور نظام قدیم نیاز به قانون‌گذاری ندارد و یک تصمیم اجرایی است و کمیسیون آموزش و تحقیقات پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسید که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت کند.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در پاسخ به موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند که تمدید کنکور امکان‌پذیر نیست. خدایی می‌گوید: از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پرونده کنکور نظام قدیم و جدید بسته شد و سال آینده فقط کنکور نظام جدید برگزار می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان ۲ سال پیاپی و در سال‌های ۹۸ و حق شرکت در کنکور نظام قدیم داشتند و از یک سال گذشته به همه داوطلبان اعلام شد کنکور آخرین دوره برگزاری آزمون برای داوطلبان نظام قدیم است و از سال ۱۴۰۲ کنکور فقط در نظام جدید برگزار می‌شود.

بازی رسانه‌ای برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه با این حال مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آنا می‌گوید: به‌عنوان ناظر مجلس در «شورای عالی سنجش» باید بگویم که مصوبه شورای نامبرده، در مورد «عدم تمدید نظام کنکور قدیم» قانونی و به قوت خود باقی است.

وی می‌افزاید: فقط نامه‌ای از زبان برخی از اعضای کمیسیون آموزش و در حد توصیه، برای وزیر علوم برای تمدید کنکور نظام قدیم ارسال شد که مخالفت جدی در کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس با آن وجود دارد ولی این نامه برای وزیر علوم لازم‌الاجرا نیست.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بقیه قصه، بازی رسانه‌ای برخی دوستان هم کمیسیونی ما و همفکران رسانه‌ای آن‌ها است.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه به لحاظ قانونی تنها شورای سنجش و پذیرش می‌تواند درباره روند اجرای کنکور تصمیم بگیرد و نمایندگان مجلس اگر درصدد تغییری در کنکور هستند باید با تصویب قانون به این هدف دست یابند و دستیابی به این هدف فقط با رای اکثریت نمایندگان مجلس ممکن است. غیر از این، روش دیگری وجود ندارد.

حال همه این ماجرا تنها و تنها یک بازنده داشته و دارد و آن هم داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هستند چرا که داوطلبان جدی این آزمون حداقل یک ماه از زمان مطالعه خود را از دست داده‌اند و بلاتکلیف اخبار را دنبال کرده‌اند. این داوطلبان به جای اینکه منابع جدید را تهیه کنند امیدوار و دلخوش به برخی اخبار بوده‌اند که البته نتیجه‌ای در بر نداشت. بنابراین به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود اسیر جوسازی‌ها نشوند و اخبار مربوط به خود را از مبادی صحیح دنبال کنند.اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه

—————————————————————————–

دوستان عزیز نظام قدیم طبق قولی که 2 ماه پیش دادیم تمدید شده.

کنکور نظام قدیم تا سال 1400 تمدید شد !

🔴#فووری/
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد.


سوال پرتکرار شما :   منابع نظام قدیم که ما داریم عملا برای کنکور 3 سال گذشته و حتی قبل تر هست به نظرتون این منابع برای 1402 میتونه کارساز باشه؟

➕هم بله و هم خیر
برای دروس عمومی و زیست شناسی منابع خوب همیشه کارساز هست.
حتی برای شیمی ما به بچه های جدید پیشنهاد میکنیم بیان شیمی آی کیو نظام قدیم شما رو بخونن (مسائل) پس شیمی هم مشکل خاصی ندارید و اگر باز هم سوال جدیدتری خواستید بیاید مسائل شیمی آزمون های نظام جدید امسال رو حل کنید.
اما برای ریاضی و فیزیک پیشنهادم این هست که اولا اگر امسال هدفتون 3 رقمی و حتی بهتر هست تمامی مباحث نظام قدیم رو مطالعه کنید (حذف نکنید) ولی حتما به عنوان منبع دوم تست های آزمون های نظام جدید رو هم کار کنید.
ما سال گذشته تولید محتوای جدید برای نظام قدیم داشتیم (من جمله 2000 صفحه جزوه زیست که بچه ها باهاش بالای 80 درصد زیست شون رو جواب دادن)


—————————————-


آخرین خبر 23 شهريور : مخالفت کمیسیون آموزش با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان سنجش، کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت نکرد؛ لذا از سال آینده سوالات جداگانه‌ای برای نظام قدیم جهت شرکت در کنکور طراحی نخواهد شد.

به گزارش مشاور گروپ به نقل از ایسنا, احمدحسین فلاحی در توضیح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۲۳ شهريور گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور برای بررسی موضوع تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم برگزار شد. رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که بسیاری از متقاضیان کسانی هستند که در چند سال گذشته در کنکور شرکت کرده و اگر قرار باشد سال آینده هم سوالات جداگانه‌ای برای نظام قدیم طراحی شود از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جا می‌مانیم و باید مجددا سوال طرح کنیم.

رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که متقاضیان کنکور نظام قدیم ۸۰ هزار نفر بوده که ۶۰ هزار نفر آن‌ها برای رشته علوم تجربی هستند؛ لذا درخواست شد از کمیسیون که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت نشود، چون چند سال به آن‌ها فرصت داده شده است. کمیسیون با این توضیحات موافقت کرد که کنکور نظام قدیم تمدید نشده و کسانی که متقاضی شرکت در کنکور هستند به شیوه دیگر عمل کنند. مثلا کنکور نظام جدید را شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: در این جلسه موضوع حذف ارشد فراگیر پیام نور هم مطرح شد. پیشنهاد دادند که شرط معدل در استان‌های خالی مد نظر باشد که مورد موافقت قرار نگرفت. با توجه به اینکه سازمان بازرسی به این موضوع ایراد گرفته خواسته شد که مشکل را با سازمان بازرسی حل کنند.


خبر : 12 شهریور 99


  • کنکور 1402 در نظام قدیم

  • کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم داریم ؟

  • کنکور قدیم تا چه سالی است ؟

  • کنکور نظام قدیم 1402

  • نظام قدیم تا چه سالی برگزار می شود


کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲  🔴#فووووری// فعلا تصمیم بر این است: کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد/ داوطلبان نظام قدیم می‌توانند در آزمون نظام جدید شرکت کنند

🔸سازمان سنجش اعلام کرد:

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !   تاکنون شورای سنجش و پذیرش تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نکرده است و بنا بر این است که داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که دارای نظام آموزشی قدیم هستند باید در نظام آموزشی جدید آزمون دهند. داوطلبانی که دارای مدرک نظام قدیم هستند می‌توانند در کنکور ۱۴۰۲ نظام جدید که تنها شیوه برگزار کنکور در سال ۱۴۰۲ خواهد بود، با همان مدرک اخذ شده نظام قدیم شرکت کنند.کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲

🔹 داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۲ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  با توجه به اینکه رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم و دبیر این شورا، رئیس سازمان سنجش است، داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به این دو ارگان ارسال کنند تا پیشنهاد آن‌ها برای بررسی به شورای سنجش و پذیرش ارسال شود.

🔹 اگر این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش رای بیاورد، اعمال می‌شود و اگر رای نیاورد، سازمان سنجش با استدلال به داوطلبان جواب می‌دهد(باشگاه خبرنگاران).


نظر سازمان سنجش در مورد کنکور نظام قدیم ۱۴۰۲

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  >>  خانم زرین آمیزی در مورد برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1402 گفت با وجود اینکه سازمان سنجش مرجع تصمیم گیری در مورد این موضوع نیست اما از آنجایی که رئیس سازمان سنجش رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم نیز هست داوطلبان میتوانند درخواست خود را در این مورد برای سازمان سنجش ارسال کنند.

چگونه به سازمان سنجش درخواست ارسال کنیم؟

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  >> داوطلبان کنکور 1402 میتوانند نامه و امضا جمع کنند و به آدرس پستی و الکترونیکی سازمان سنجش ارسال کنند تا اگر در شورای سازمان سنجش و پذیرش رای بیاورد در نظام تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اعمال شود.

درخواست تمدید کنکور نظام قدیم 1402

سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرد، تمدید کنکور نظام قدیم تا ۱۴۰۲ قابل اجرا نیست، اگر داوطلبان درخواست برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1402را دارند، درخواست دهند. در ادامه جزئیات کامل خبر را مطالعه می کنید:

سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرد:

برگزاری کنکور نظام قدیم قابل اجرا در کنکور ۱۴۰۲ نیست.
جمعیت داوطلبان نظام قدیم کم است. و قسمت اعظم کنکور را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد.
داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۲ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد:

کنکور نظام قدیم تمدید نمی‌شود
آمار که به تازگی توسط سازمان سنجش به ما ارائه شده نشان می‌دهد تعداد داوطلبان نظام قدیم به میزانی نیست که بتوان برای آن‌ها آزمون جداگانه‌ای برگزار کرد.
تصمیم برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ مصوب شورای سنجش و پذیرش است.

ثبت نام بدون کنکور در رشته های بدون کنکور سراسری 1402

هم اکنون بیش از 98 درصد از رشته ها به صورت بدون کنکور ارائه شده است. داوطلبان می توانند با ثبت نام بدون کنکور در رشته های بدون کنکور سراسری که براساس سوابق تحصیلی و با شرط معدل پذیرش دارند، وارد دانشگاه شوند. تنوع رشته های بدون کنکور بسیار وسیع است.

1399/07/07

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در پذیرش به شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1399 به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه‌ مورخ 99/07/03 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در پذیرش به شیوه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال 99 می‌رساند که به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (99/07/07) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که تا روز دوشنبه مورخ 99/07/14 نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از طریق درگاه این سازمان قابل دسترسی است) و اصلاحات و کدرشته محل های جدید مندرج در اطلاعیه‌های مورخ 99/05/26، 99/06/02، 99/06/17 و 99/07/03 و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

برای ثبت نام بدون کنکور 1402 – 1403 می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ تماس بگیرید:


تحلیل پایانی و اختصاصی در مورد برگزاری دو نظام امتحانی کنکور 1402

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد ! >>  از آنجایی که اخرین دسته از داوطلبان نظام تحصیلی در سال 97-98 کنکور داده اند و یکسال بعد از آن هم کنکور نظام قدیم برگزار شده است و قرار بود کنکور 99 آخرین سال برگزاری هر دو نظام تحصیلی باشد، پس برگزاری کنکور 1402 در دو نظام تحصیلی هنوز قطعی نیست.

از آنجایی که داوطلبان زیادی به دلیل بیماری کرونا و عدم برگزاری کلاس ها و آزمون ها اعتراض داشته اند. اگر درخواست ها زیاد باشد ممکن است کنکور 1402 نیز در دو نظام امتحانی برگزار گردد.

توجه کنید: انتظار برای تصویب این قانون نباید وقت شما برای شروع کنکور 1402 را بگیرد و زمان را از دست دهید!

 مهندس علیزاده کارشناس انتخاب رشته – تیم مشاورگروپ


اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس باید اصلاح شود

احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکر شفاهی :

? در حالی که بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس باید اصلاح شود.

? دانش‌آموز مقطع ابتدایی قطعا نمی‌تواند بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کند و همین مسئله به دلیل کمبود امکانات پروتکل بهداشتی را دچار مشکل می‌کند.

? تصمیم کمیسیون آموزش مجلس در برگزاری آزمون ۸۰ درصد محتوا برای آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان اثربخش است.

? بیش از یک میلیون داوطلب اکنون نمی‌دانند تاریخ امتحاناتشان در چه زمان و چه فصلی است، بنابراین نظام کنکور قدیم تا ۱۴۰۲ تمدید شود.


4.3/5 - (33 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی الهایی

    بخدا نمیتونیم کتاب نظام جدید تهیه کنیم خواهش میکنم که کنکور نظام قدیم حداقل فقط برا سال ۱۴۰۰برگزار بشه واز یه طرفی نمیتونیم خودمونو با نوع کتابای نظام جدید تطبیق بدیم یعنی اشنایی کافی نداریم
    برا همین میخوایم برا رشته‌ای که مدنظرمونه کنکور بدیم از نوع نظام قدیمش که اون رشته‌ دلخواهمونو قبول بشیم ..
    متشکرم.

    پاسخ
  2. محسن

    بالاخره ما بیچاره ها چیکار کنیم ؟ نظام قدیم تمدید میشه یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    پاسخ
    1. user3

      آقایان مسئول داوطلبان منتظر هستند !!
      لطفا هرچه سریعتر تا دیر نشده تکلیف نظام قدیما را مشخص کنین!!

      پاسخ
  3. تمدید باید...

    آقا جان مادرتون این کارو نکنید تنها کشوری که میخواد این کارو با کنکوری های بدبخت فلک زده کنه ایرانه ما چطوری چیزی رو کنکور بدیم که آموزش ندیدیم؟دوباره صبح از خواب پاشدید تصمیم یهویی گرفتید؟!ول کنید تورو به امام حسین

    پاسخ
  4. زهره

    وعده چندسال دادین ولی اجرانکردین مثل وعده های دیگتون …هه

    پاسخ
  5. محمد

    چه فایده هیچ کسی پیگیری نمیکنه. به رئیس سازمان سنجش بفرمایید فقط کتاب های درسی دونه ای 45 هزار تومنه تو این وضعیت اقتصادی و کرونا این چه تصمیم ظالمانه ای بود شیعه امام علی. از کجا بیاریم؟

    پاسخ
  6. سجاد

    یعنی ۱۴۰۰ دیگه حتمی تک کنکوریه یا نظام قدیمم ممکنه دوباره باشه؟؟؟

    پاسخ
    1. user3

      پیش بینی خودم اینکه تمدید میشه … حتما مطالب کانال رو دنبال کنید

      پاسخ
  7. سینا

    سلام خسته نباشید مهندس عزیز. بنظر شما اگه نظام قدیم تمدید بشه و حق انتخاب داوطلب نظام قدیم ، برای سال 1400 باشه، نظام قدیم بخونم بهتره یا نظام جدید؟ با تشکر از پاسخگوییتون.

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      کسی که مسلطه نباید نظامش رو عوض کنه

      پاسخ
  8. سمیرا

    سلام استاد من یک سال پشت کنکور موندم تو این ۲ باری هم که کنکور دادم رتبه های بدی اوردم از نظر تسلط روی مباحث کتاب مسلط ام اما تست زیادی کار نکردم البته معدل نهایم 19.50شد یعنی درواقعه باید تست زیادی کارکنم وگرنه مطالب رو خوب بلدم اما از اونور همه میگن نظام جدید خیلی اسون تره وخب من شرایط مالیشم دارم که دوباره کتاب بخرم و مشاور کلاسبرم وخیلی هم همش ذهنم در گیر به نظرتون چی کار کنم با با توجه به این که زمانم داره میره امسال نظام قدیم بدم یا جدید رو شروع کنم یا اصلا از الان بخونم تا سال 1400نظام جدید بدم البته این اخری رو نه واقعا نمیخوام ۲۱ سالگی برم دانشگاه…در ضمن من منطقم دو هستش و ی رتبه ای در حدود دو سه هزار میخوام و در اخر خیلی ممنون بابت زمانی که میزارید

    پاسخ
    1. user3

      استاد کیه ؟!!! بچه ها لطفا لقب چیزی که نیستمو بهم ندین .
      21 سالگی دیر نیست.من ترجیح میدم برای 1400 بمونید و از الان نظام جدید بخونید

      پاسخ
  9. میلاد انصاری

    سلام جناب مهندس لطفا نظرتونو مثل همیشه صادقانه بگین : اگر نظام قدیم تمدید شد بمونیم یا نظام جدید بدیم؟
    -یاعلی

    پاسخ
    1. user3

      سلام . این سوال خیلی از بنده پرسیده میشه که در قالب چند نکته توضیح میدم :
      ببینید اگر
      امسال کشوری تون زیر 30 هزار بود
      حتما نظام قدیم کنکور بدین
      اگر
      امسال کشوری تون بالای 30 هزار بود ولی #پول نداشتین کتاب بخرید نظام قدیم شرکت کنید.
      اگر
      امسال کشوری تون بالای 30 هزار بود و هزینه تغییر نظام (حدود 3 الی 5 میلیون) رو هم داشتید نظام جدید شرکت کنید.
      اگر کشوری تون زیر 30 هزار شده ولی حوصله کتاب های تکراری ندارید و امسال #همه زورتون رو زدین ولی باز هم چند سال هست که پیشرفت نکردید از نظر من نظام جدید بدید. (تصمیم با خودتونه)
      اگر کشوری تون بالای 100 هزار شده و هیچ امیدی به نظام جدید دادن ندارید ، بهتر بود امسال انتخاب رشته می کردین ولی حالا که میخواید بمونید پیشنهادم نظام جدیده.
      اگر کشوری تون دم مرز بود (بین ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار کشور) ولی قبول نشدین و یا احتمال میدین که قبول نمیشید همون نظام قدیم بمونید … اگر درست بخونید به عنوان یه کارشناس انتخاب رشته قول میدم زیر ۱۰۰۰ بیارید. پیروز باشید.

      پاسخ
  10. اذر

    خاهش میکنم همه تون از نظام قدیم ها حمایت کنید …..کنکور ۱۴۰۰ نظام قدیم یکبار دیگ برگزار بشه ..فقط یکبار بهمون فرصت بدید…شمارو بخدا سوگند نامیدمون نکنید ?

    پاسخ
    1. user3

      اتمام حجت با داوطلبان کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰

      بر خلاف مصاحبه ی قبلی خانم زرین آمیزی که در مطلب تمدید کنکور نظام قدیم 1400 به آن پرداخته شد قرار بود داوطلبان با جمع آوری امضا و ارسال نامه بتوانند در این تصمیم تاثیری داشته باشند.

      متاسفانه با تلاش های متعدد دواطلبان نظام قدیم و ارسال نامه های متعدد هیچ تغییری رخ نداد و این فرایند جز اتلاف وقت داوطلبان و ایجاد تاخیر در شروع مطالعه ی کنکوری ها هیچ تاثیری نداشت.

      امیدواریم سازمان سنجش در آینده برخلاف سال تحصیلی 98-99 با تصمیمات قطعی و اطلاع رسانی به موقع کمک حال داوطلبان باشد…

      داوطلبان عزیز ضمن این که از گلایه های به حق شما آگاهیم و مطلعیم که در این شرایط اقتصادی خرید و تعویض منابع کنکور 1400 به هیچ وجه کار راحتی نخواهد بود اما اگر تصمیمی برای موفقیت در کنکور 1400 دارید بهتر است به جای اتلاف وقت بیشتر هر چه سریعتر مطالعه خود را شروع کنید. پیروز باشید …
      علیزاده کارشناس انتخاب رشته – تیم مشاورگروپ

      پاسخ
  11. اذر

    شمارو به حضرت عباس قسم میدم ..پیام و ندای مارو به ه دولت برسونین…کنکور ۱۴۰۰ نظام قدیم و برگزار کنید.. ترو امام حسین

    پاسخ
  12. فرزانه

    فقط بگید چطور میتونید انقدر بی وجدان باشید؟؟؟زمانی که قرار بود نظتم عوص بشه گفتید تا ۱۴۰۰ تمدید میسا حتی تو تلویزیون بعد از عید سنجش گفت اگه مبخواد تمدید بشه درخواست بدید !! بی وجدان ها

    پاسخ
    1. حسین

      سلام‌.‌‌بچه‌های‌نظام‌قدیم‌برید‌تو‌سایت‌سازمان‌سنجش‌به‌نشانی‌sangesh.orgو‌بهد‌‌تو‌قسمت‌ارسال‌در‌خواست‌‌‌ تو‌سایت‌عضو‌بشید‌و‌درخواست‌کنکور‌نظام‌قدیم‌رو‌بخواید‌‌‌.‌امیدواریم‌‌‌‌‌کنکورمون‌رو‌برگزار‌کنند

      پاسخ
      1. user3

        کامنت تکراری نفرستید ، ثبت نمیشه

        پاسخ
  13. پدرام

    آموزش و پرورش هرساله چیزی حدود 300 هزار فارغ‌التحصیل کنکوری دارد یعنی 1 میلیون نفر دیگر پشت کنکوری هستند که از تعداد کم کم 450 هزار نفر داوطلبان نظام قدیم در کنکور هستند لطفاً فریب آمار های غلط مسئولین سازمان سنجش را نخورید و کنکور نظام قدیم را با توجه به 1-مشکلات مالی 2-کرونایی 3- گرانی منابع جدید 4-عدم برگزاری کلاس های کنکور 5-عدم آشنایی داوطلبان نظام قدیم با منابع جدید 6- عدم رعایت عدالت آموزشی بدلیل تحمیل رقابت داوطلبان نظام قدیم با داوطلبان نظام جدید که حداقل 3-4 سال منابع نظام جدید را مطالعه کرده آمد در صورتی داوطلبان نظام قدیم هیچ آشنایی با منابع جدید ندارند 7- اطمینان دادن مسئولان آموزش و پرورش در مورد برگزاری کنکور نظام قدیم تا سال 1400 که باعث بسیاری از داوطلبان پسر با اطمینان به حرف مسئولان آموزش و پرورش به خدمت سربازی بروند تا بعد از خدمت در کنکور سراسری نظام قدیم در سال 1400 شرکت کنند تا سال 1400 تمدید کنید. با تشکر

    پاسخ
  14. سجاد

    به مولا حرف دل همه ی ما نظام قدیمای بیچاره رو زدی جناب علیزاده از اون وقتی که این خبر را شنیدم روزگار برایم تیره و تار شده و بسیار بلاتکلیف شدم.نه راه پیش دارم نه راه پس خواهش میکنم کنکور نظام قدیم را در کنکور 1400 قرار بدهید و اجازه بدهید ما هم سه بار فرصت داشته باشیم.چقدر بی رحم هستید و حداقل بخاطر کرونا به بچه ها رحم نکردید.

    پاسخ
    1. رحیمی

      به بچه های نظام قدیم باید پنج سال فرصت داد تا ضرر نکنند و نا امید نشوند اما حضرات سازمان سنجش فقط به فکر راحتی خودشان هستند . نون بیت المال را میخورند اما به فکر بچه های مردم نیستند . حیف نون

      پاسخ
  15. رضایی

    این انصاف نیست این همه کتابای نظام قدیم خوندیم بیایم تو یه تایم کم کتابای جدید نظام جدید بخونیم تو رو خدا به فکر ماهم باشید.ممنون

    پاسخ
  16. احمد

    لطفا سال ۱۴۰۰ برای بار اخر. کنکور. نظام قدیم. رو. تمدید کنید

    پاسخ
  17. کنکوری نظام قدیم

    کاش تمدید بشه من که واقعا ناراحتم 🙁

    پاسخ
  18. زهره

    #تمدید_کنکور_نظام_قدیم سلام خواهش میکنم لطفاپیگیری کنیدتا۱۴۰۰کنکورنظام قدیم باشه خیلی ها توان مالی خرید کتاب ندارن وخیلیاسربازی داشتن والان میخوان دوباره درس بخونن وخیلی هاهم ممکنه براشون مشکلی پیش اومده باشه نتونسته باشن کنکورشرکت کنن.نرخ کتاب واقعا زیاده و تو رشته تجربی و ریاضی وانسانی چون کتابای تخصصی خیلی عوض شدن بایدپول گزافی پرداخت بشه.خیلی از خانواده هاتوان مالی ندارن واصرافم هست

    پاسخ
  19. فرید

    احسنت خواهشا پوشش بدین ما داوطلبان نظام قدیم حمایت نیاز داریم ممنون از مجموعه ی مشاور گروپ

    پاسخ
  20. عباس محمود آبادی

    سلام جناب علیزاده عزیز همونطور که حرف دل ما رو زدین بدلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی عصف بار ما داوطلبان نظام قدیم توانایی تهیه منابع کنکور نظام جدید را نداریم و خواستار تمدید هستیم ..لطفا ما را حمایت کنین

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی