تکنیک هایی طلایی برای جلوگیری از فراموشی درس ها

iokj

جهت مشاوره در زمینه تکنیک هایی طلایی برای جلوگیری از فراموشی درس ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مطالعه اگر با دقت و تمرکز بالایی باشد ، بسیار عالی است اما تنها راه جلوگیری از فراموشی درس ها تکرار و مرور است. چرا که مطالعه در بار اول جایگاهی غیر قابل اعتماد در حافظه دارد و اگر مرور نشود، از حافظه پاک خواهد شد.

نحوه مرور




که به این حافظه کوتاه مدت گویند ولی اگر بخواهید مطلبی را به برای همیشه به حافظه بسپارید باید با مرور و دیگر تکنیک های یادگیری آن را به حافظه بلند مدت خود بسپارید.

این حس فراموشی مطالب را الان اکثر داوطلبان دارند ولی اگر به بودجه بندی های آزمون های آزمایشی توجه داشته باشید میبینید که اگر شما در طول این مدت درس خوانده اید الان تقریباً 80% بودجه بندی کنکور را پیش رفته اید لذا توصیه می شود در مدت زمان باقیمانده تا کنکور روزانه یک آزمون جامع از کنکورهای سراسری یا موسسات مختلف را از خودتون بگیرید حتی اگر همه مطالب را نخوانده باشید چرا که شیوه و نحوه آزمون دادن بسیار مهمتر از مقدار درس خواندن است .


دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال


یک تیم فوتبال چندین بار قبل از مسابقه و رفتن به میدان، در تمرین های مکرر نحوه بازی در زمین و استراتژی رهبری تیم را انجام میدهند و صرفا فقط مربی نمیتواند با گفتن تئوری ها، تیم را آماده مسابقه کند.
در آزمون های جامعی که از خودتان میگیرید نیز هدف این نیست که ببینیم شما در هر درس چند درصد میزنید !!! خیر.

بلکه هدف این است که شما استراتژی خود را در جلسه کنکور از الان بارها و بارها تمرین کنید و مدیریت جلسه آزمون دقیقا مسئله ای است عدم تمرین آن در زمانهای جمع بندی باعث میشود داوطلب نتواند از هر آنچه که خوانده استفاده ببرد و عملا زحمت های وی به هدر می روند.

لذا بدون توجه به اینکه هنوز مباحثی را مرور نکرده اید ، روزانه از خود یک آزمون جامع و طبق زمان استاندارد کنکور از خود بگیرید.

سپس آزمون خود را تحلیل و برای مباحثی که اشتباه تست زده اید یا شک بین دو گزینه داشتید و یا مبحث را به یاد نداشته اید ، مباحث مورد اشکال را مرور و برای هر یک تعدادی تست بزنید.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


این بهترین راهکار جهت مرور حجم زیاد مطالب به همراه تسلط بر مدیریت جلسه آزمون است ، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود و باعث میشود حس فراموشی مطالب از بین برود .

نکته دیگه ای که خیلی مهمه این هست که  برای جلوگیری از فراموشی درس ها حتما مرورها براساس تست های کنکور باشد . این کار باعث میشود ذهن بیشتر درگیر موشکافی تیپ تست ها شده و با تمرین مکرر میتواند تست های بعدی و کنکور امسال را نیز پیش بینی کند .


تکنیک هایی برای جلوگیری از فراموشی درس ها


1-برای مطالعه و شروع به یادگیری و حفظ کردن مبحثی ، ابتدا باید به پیش نیاز ها دقت شود. اگر پیش نیاز درسی را هنوز نخوانده باشی، حفظ کردن مطلب جدید زیاد فایده ای ندارد چرا که احتمال فراموشی آن درس بسیار زیاد است.

مثلا در درس عربی، ابتدا با صرف فعل را یاد بگیرید سپس سراغ مبحث فعل ماضی و مضارع بروید. رفع اشکال مباحث پیش نیاز باعث افزایش ماندگاری مبحث در مغز و نیز افزایش تسلط شما در آن درس می شود.

2- تا می توانید تمرین و تست زیاد کار کنید تا هیچ نکته مبهمی در ذهنتان نماند.
3-مرور های منظم و مکرر تنها راه حل عالی برای جلوگیری از فراموشی درس ها است.
4- باید بتوانید بین مباحث قبلا حفظ شده با مباحثی که جدیدا خوانده اید، ارتباط برقرار کنید.
5- برای به حافظه سپاری سریع و دقیق باید با تمرکز مطالعه داشته باشید و بدانید هر چیزی که مخل تمرکز است باعث فراموشی زود هنگام درس ها می شود.
6-در حین مطالعه باید فعال بود و از ابزارهای مکمل یادگیری مثل حاشیه نویسی، نکته برداری و خلاصه نویسی استفاده کنید و به کار گیرید.


راه افراد موفق و افراد معمولی آنجایی از هم جدا میشود که ترسِ بزرگی پیش رویشان قرار میگیرد:

معمولی ها پشیمان میشوند و مسیرِ رفته را بازمیگردند.

موفق ها به ترس شان غلبه میکنند و ادامه میدهند.

با قدرت ادامه بده…

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک هایی طلایی برای جلوگیری از فراموشی درس ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403