علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟

جهت مشاوره در زمینه علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ رشته علوم تغذیه در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. امکان ادامه تحصیل در رشته تغذیه تا مقطع دکترا در دانشگاه های کشور وجود دارد. یعنی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی علوم تغذیه می توانند با شرکت در آزمون های مرتبط وارد مقاطع ارشد و دکترا شوند.

 علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟

مراحل ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی و علوم تغذیه ؟

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟  رشته علوم آزمایشگاهی در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد. امکان ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی تا مقطع دکترا در دانشگاه های کشور وجود دارد. یعنی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی می توانند با شرکت در آزمون های مرتبط وارد مقاطع ارشد و دکترا شوند.

البته درصد زیادی از افرادی که وارد رشته علوم آزمایشگاهی می شوند، تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده و وارد بازارکار می شوند.

کارشناس تغذیه کجا کار می کند؟ ویژگی محل کار کارشناس تغذیه چیست؟

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ کارشناس تغذیه در محل هایی مانند کارخانجات صنایع غذایی، بیمارستانها ، درمانگاهها و شرکتهای مختلف مشغول به کار می شود. همچنین می تواند دفتر مشاوره داشته باشد و به مراجعان مشاوره تغذیه بدهد. گروهی از کارشناس تغذیه نیز در محل هایی مانند کارخانجات صنایع غذایی مشغول به کار می شوند و از دانش تغذیه خود در فرآیند تولید مواد غذایی استفاده می کند.

در حال حاضر، آن گروه از فارغ‌التحصیلانی که دفاتر مشاوره دارند، کار پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه را انجام می‌دهند و می‌توانند به تمام گروه‌های سنی و جنسی از جمله خانم‌های باردار،‌ کودکان و سالمندان،‌ مشاوره و توصیه تغذیه‌ای برای داشتن الگوی غذایی سالم و بهره‌مندی از زندگی سلامت‌ بدهند؛ یعنی فارغ التحصیلان از مقطع کارشناسی تا دکترا می‌توانند مشاوره‌های تغذیه‌ای لازم و مناسب را به مراجعان خود بدهند. از طرف دیگر، این افراد می‌توانند به بیماران مختلف مانند بیماران قلبی، دیابتی، گوارشی، افراد چاق یا لاغر و… که مشکلات تغذیه‌ای دارند هم مشاوره تغذیه‌ای بدهند تا کمبودهای احتمالی ریزمغذّی‌ها در بدن این بیماران برای کنترل بهتر بیماری آنها جبران شود.علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟

کارشناس آزمایشگاه کجا کار می کند؟ ویژگی محل کار کارشناس آزمایشگاه چیست؟

 علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ یک کارشناس آزمایشگاه همانطور که از نامش پیداست، معمولا در یک آزمایشگاه تشخیص طبی مشغول به کار می شود. این آزمایشگاه می تواند یکی از بخش های یک بیمارستان باشد یا اینکه به طور مجزا و به صورت آزمایشگاه تشخیص طبی مستقل باشد. کارشناسان آزمایشگاه در بیمارستانها و یا مراکز تشخیصی مستقل معمولا با نمونه های آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی و گزارش های پزشکی سر و کار دارند. تعدادی از آنها نیز ممکن است بخشی از وقت خود را با بیماران و مراجعه کنندگان و کارهایی از قبیل خون گیری یا دریافت نمونه های آزمایشگاهی بگذرانند. غیر از بیمارستان و مراکز تشخیص طبی، آنها حتی ممکن است در محیط های غیر طبی نظیر آزمایشگاههای صنعتی، دارویی، مواد غذایی و مشابه آن کار کنند. (به عنوان کارشناس آزمایشگاه یک کارخانه صنایع غذایی یا لابراتوار بهداشتی یا شرکت دارویی و …). در این صورت معمولا تمرکزشان روی تشخیص عوامل بیماریزا و پیشگیری از بیماری است و نه فرد بیمار و تشخیص بیماری او .

با علوم آزمایشگاهی و علوم تغذیه می شود استاد دانشگاه شد؟

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ اگر جزو دانش آموزان ممتاز و موفق باشید، می توانید به شغل استاد دانشگاه هم فکر کنید. خوبست بدانید که از هر دو رشته علوم آزمایشگاهی وعلوم تغذیه می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. البته برای استاد دانشگاه شدن ابتدا باید تا مقطع دکترای تخصصی این رشته ها ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید.

علوم تغذیه یا علوم آزمایشگاهی، کدام رشته مناسب من است؟

علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ به دلیل اینکه خصوصیات، ویژگی ها، طرز فکر و اولویت های افراد با هم بسیار متفاوت است، به راحتی نمی توان مشخص کرد که چه شغلی مناسب چه فردی است.برای اینکه بهترین رشته را برای خودتان پیدا کنید و سال های بعد از انتخاب تان پشیمان نشوید، باید دقت لازم را به خرج داده و اطلاعات لازم را بدست بیاورید. چیزهای مختلفی هستند که قبل از انتخاب تان باید آنها را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد، علاقه شماست. شما اگر بتوانید علایق واقعی تان را به درستی بشناسید، بسیار راحت تر رشته مناسب تان را پیدا می کنید. برای شناخت بیشتر خود و علایق تان می توانید از تست شخصیت شناسی هالند کمک بگیرید.

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته


1.4/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه علوم آزمایشگاهی یا علوم تغذیه ؟ بازار کدامیک در آینده تضمینی است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی