علائم کرونا چیست ؟ مبتلایان به کرونا چه علائمی دارند ؟

علائم کرونا چیست ؟

جهت مشاوره در زمینه علائم کرونا چیست ؟ مبتلایان به کرونا چه علائمی دارند ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علائم کرونا چیست ؟ مبتلایان به کرونا چه علائمی دارند ؟ علائم کرونا ،از روز گذشته و بعد از خبر مسجل شدن حضور ویروس کرونا در ایران بسیاری از مردم به دنبال جواب این سوال هستند که علائم ویروس کرونا چیست؟

علائم کرونا چیست ؟

علائم کرونا چیست ؟ مبتلایان به کرونا چه علائمی دارند ؟

علائم کرونا چیست ؟ علائم کرونا ،از روز گذشته و بعد از خبر مسجل شدن حضور ویروس کرونا در ایران بسیاری از مردم به دنبال جواب این سوال هستند که علائم ویروس کرونا چیست؟

ما در این پست به صورت بسیار ساده و قابل فهم این علائم بیماری کرونا را برای شما بازگو می کنیم.

علائم کرونا چیست ؟ کرونا ویروس نام یک خانواده بزرگ ویروسی است که سویه‌های مختلف در آن قرار دارد ویروس کرونا باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی ، MERS ، SARS و سایر بیماریهای تنفسی می شود. علاوه بر این ، در ژانویه سال ۲۰۲۰ ، مقامات بهداشتی چین شیوع شکل جدیدی از کرونا را که باعث عوارض جدی مانند ذات الریه می شود ، تأیید کردند. اگر گمان می کنید کرونا ویروس دارید ، ضروری است که در خانه بمانید تا باعث ابتلا دیگران نباشید. در حالی که هیچ دارویی برای کورونا ویروس وجود ندارد ، اما می توانید علائم خود را درمان کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

علائم کرونا چیست ؟ شواهد اولیه نشان می‌دهد این ویروس هم همانند سایر انواع ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده و هنگام عطسه یا سرفه فرد آلوده انتقال پیدا می‌کند. این بیماری حدود ۲ هفته دوره‌ی نهفتگی یا کمون دارد. دوره‌ای که هنوز علائم بالینی آشکار نشده است، اما انتقال ویروس صورت می‌پذیرد.

علائم ویروس کرونا می تواند شامل سرفه همراه با تب و تنگی نفس باشد. گزارش های اولیه ای در مورد علائم غیر تنفسی مانند تهوع ، استفراغ یا اسهال وجود دارد. در طی چند روز بسیاری از افراد بهبود می یابند. با این وجود ، برخی افراد – به ویژه کودکان، افراد سالخورده یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند – ممکن است به یک عفونت جدی تر مانند برونشیت یا ذات الریه مبتلا شوند.

علائم کرونا چیست ؟ از آنجا که کرونا ویروس یک عفونت تنفسی است ، سرفه و آبریزش بینی شایع ترین علائم است. ممکن است با یا بدون مخاط سرفه کنید. اگر فکر می کنید سرفه و آبریزش شما ممکن است ناشی از کروناویروس باشد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

سرفه و آبریزش بینی نیز می تواند علائم آلرژی یا عفونت تنفسی مختلف باشد ، بنابراین سعی کنید نگران نباشید. پزشک به شما کمک می کند تا متوجه شوید بیماری شوید. در نظر بگیرید که آیا در اطراف کسی بوده اید که مریض بوده است. اگر چنین باشد ، شما به احتمال زیاد به یک بیماری مبتلا شده اید.

ویروس کرونا همچنین باعث گلودرد می شود ، بنابراین این می تواند نشانه عفونت باشد. به طور معمول ، گلو درد در اوایل عفونت ویروس کرونا ظاهر می شود و به دلیل سرفه مکرر ایجاد نمی شود.


علائم کرونا چیست ؟


از آنجایی که تب یک علامت شایع کروناویروس است ، اگر نگران هستید که به ویروس مبتلا شده اید ، دمای بدن خود را همیشه بررسی کنید. تب بالاتر از ۱۰۰٫۴ درجه فارنهایت (۳۸٫۰ درجه سانتیگراد) می تواند نشانه ای از ابتلا به کروناویروس یا عفونت دیگر باشد. اگر تب دارید ، به پزشک مراجعه کنید.

اگر تب دارید ، احتمالاً بیماری شما مسری است، بنابراین از تماس با افراد دیگر خودداری کنید

مشابه سایر عفونت های تنفسی ، ویروس کرونا ممکن است باعث سردرد ، درد بدن و خستگی شود. به طور کلی ، شما فقط احساس خوبی نخواهید کرد. اگر علائم بیماری تنفسی دیگری نیز داشته باشید ، این علائم می تواند نشانه ای از کروناویروس باشد.

پزشک شما باید تشخیص دهد کدام ویروس باعث ایجاد علائم شما شده است. در حالی که می تواند ویروس کورونا باشد یا ممکن است شما یک نوع عفونت متفاوت مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشید.

مراقب مشکلات تنفسی یا تنگی نفس باشید ، ویروس کرونا می تواند باعث مشکلات تنفسی شود که همیشه علامت جدی است. در صورت مشکل در تنفس ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا در صورت بروز فوریت های پزشکی مراقبت های لازم را انجام دهید. ممکن است شما یک عفونت جدی مانند کرونا داشته باشید.

ممکن است برای مشکلات تنفسی به درمان های اضافی احتیاج داشته باشید ، بنابراین همیشه برای تنگی نفس با پزشک خود مشورت کنید.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه علائم کرونا چیست ؟ مبتلایان به کرونا چه علائمی دارند ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403