ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ احتمالا 31.000 نفر

پیش از این عبدالرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش کشور با حضور در شبکه خبر سیما اعلام کرده بود که در کنکور «تربیت معلم ۱۴۰۳» حدود ۳۱ هزار ظرفیت مطلوب برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان داریم و آموزش و پرورش قول مساعد داده است که نتایج نهایی آزمون تربیت معلم ۱۴۰۳ را اواخر شهریور ماه اعلام کند تا ترم تحصیلی دانشجویان به موقع و از اول مهر ماه ۱۴۰۳ آغاز شود.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

توضیحات کاملی در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 گروه های انسانی ، تجربی ، ریاضی ، زبان و هنر: شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۲ چگونه است؟ تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان  1403 به چه صورتی می باشد؟ ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ چگونه است؟ با ما همراه باشید.

ظرفیت پذیرش فرهنگیان 1403

ظرفیت پذیرش فرهنگیان 1403 در هریک از گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان در این مقاله ارائه داده شده است. دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه های با شرایط خاص پذیرش می باشد و داوطلبان علاوه بر کسب تراز و رتبه قبولی باید در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیز امتیازات لازم را کسب نمایند. باتوجه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1403، در این مقاله ظرفیت کل پذیرش فرهنگیان و همچنین ظرفیت پذیرش فرهنگیان در هریک از گروه های آزمایشی به تفکیک ارائه داده شده است.

۱۴۰۲/۰۳/۱۸

جذب ۵۰ هزار دانشجومعلم در سال تحصیلی جدید

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در برنامه صف اول شبکه خبر بیان کرد:

مهم ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این است که فضای کافی ندارد و نسبت استاد به شاگرد هم نسبت خوبی نیست. این نسبت را با جذب بیش از ۳۵۰۰ دکتر معلم حق‌التدریس ترمیم کرده‌ایم. در هرصورت باید اصلاحاتی انجام شود تا دانشگاه فرهنگیان در عرصه رقابت با سایر دانشگاه‌ها که شاخه اصلی آن هیئت علمی است، حضور موثر داشته باشد.

با تصمیمی که در جلسه شورای سنجش گرفته شده قرار شد، سهمیه دانشجومعلمان ما دوبرابر شود. کنکور امسال ۲۵ هزار جذب داشتیم ولی تصمیم بر آن شد تا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ به ۵۰ هزار نفر برسد تا بخشی از نیاز ما را تامین کند.

حدود ۸۵ درصد از معلمانی که جذب شده‌اند، اصلا در دانشگاه‌های تربیت معلم تحصیل نکرده‌اند. برای پرهیز از این موضوع ترمیم کسری نیرو را از خود دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهیم

ظرفیت کل پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1400، تعداد 23268 نفر بود.

بیشتر بخوانید: ضمن خدمت فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی

برای آگاهی از ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی ، باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی باشیم. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی در سال 99، تعداد 4278 نفر بوده است. بیشترین ظرفیت پذیرش در رشته تجربی در دانشگاه فرهنگیان مربوط به سال 98 بوده است. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 98 در رشته تجربی، 5293 نفر بوده است.

کمترین تعداد پذیرش در رشته تجربی، دانشگاه فرهنگیان مربوط به سال 96 بوده است. دانشگاه فرهنگیان در سال 96 در رشته تجربی، 2189 نفر ظرفیت داشته است.

از گرایش های دانشگاه فرهنگیان در کنکور تجربی می توان به رشته های آموزش زیست شناسی، آموزش شیمی، آموزش تربیت بدنی و … اشاره نمود.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور تجربی سال 1402: تعداد 5039 نفر

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته ریاضی

برای آگاهی از ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته ریاضی 1403، باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی باشیم.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته ریاضی سال گذشته، 3124 نفر بوده است. درحالیکه  تعداد کل کارت‌های صادر شده در کنکور ریاضی، ۱۱۷۳۸۰ بود. ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ریاضی نسبت به کنکور تجربی کمتر می باشد.

در سال 97 دانشگاه فرهنگیان در کنکور ریاضی بیشترین ظرفیت را داشته است. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سال 97 در گروه آزمایشی ریاضی، 3621 نفر بوده است.

گروه آزمایشی ریاضی در سال 96 کمترین ظرفیت پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان داشته است. تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 96، رشته ریاضی، 1841 نفر بوده است.

از گرایش های دانشگاه فرهنگیان در کنکور ریاضی می توان به رشته های آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش تربیت بدنی و … اشاره نمود.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور ریاضی سال 1402 : تعداد 3588 نفر

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته انسانی

برای آگاهی از تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته انسانی ، باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی باشیم. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.
 
دانشگاه فرهنگیان در گروه آزمایشی انسانی دارای بیشترین ظرفیت پذیرش می باشد. از طرفی تنوع رشته های انتخابی در کنکور انسانی نسبت به سایر گروه های آزمایشی، در دانشگاه بیشتر است.
 
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 99 در کنکور انسانی، 11736 نفر بوده است.
 
دانشگاه فرهنگیان در گروه آزمایشی انسانی در سال 98 بیشترین ظرفیت را برای پذیرش دانشجویان داشته است. ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 98 در گروه آزمایشی علوم انسانی، 14726 نفر بوده است.
 
دانشگاه فرهنگیان در کنکور انسانی سال 96 کمترین ظرفیت پذیرش را داشته است. ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 96 در رشته انسانی ، 5777 نفر بوده است.
 
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور انسانی سال 1402: تعداد 13120 نفر

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته زبان

برای آگاهی از ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 رشته زبان ، باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان باشیم.

کنکور سراسری زبان، کمترین تنوع رشته را در میان سایر گروه های آزمایشی، در دانشگاه فرهنگیان دارد. تنها گرایش دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری زبان، رشته آموزش زبان انگلیسی می باشد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 99 در کنکور زبان، 653 نفر بوده است که نسبت به سال 97 و 98 کمتر شده است. رشته زبان در سال 98 بیشترین ظرفیت پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان داشته است. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 98 رشته زبان، 750 نفر بوده است.

گروه آزمایشی زبان در سال 96 کمترین ظرفیت پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان داشته است. تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 96، رشته زبان، 281 نفر بوده است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور زبان سال 1402: تعداد 1016 نفر

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته هنر

برای آگاهی از تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان رشته هنر ، باید منتظر انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر باشیم. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

کنکور هنر، در مقایسه با سایر گروه های آزمایشی کمترین ظرفیت پذیرش را در دانشگاه فرهنگیان دارد. تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 99 در کنکور هنر، 208 نفر بوده است.

بیشترین ظرفیت پذیرش کنکور هنر در دانشگاه فرهنگیان مربوط به سال 97 با ظرفیت 467 نفر بوده است. در سال 96 کنکور هنر در دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت پذیرش 36 نفر کمترین تعداد پذیرش را داشته است.

گرایش های کنکور هنر در دانشگاه فرهنگیان، ارتباط تصویری و آموزش هنر می باشد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور هنر 1402: تعداد 505 نفر

شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 1403

شرایط دانشگاه فرهنگیان   1403 ، در ادامه بیان شده است. دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه های با شرایط خاص پذیرش می باشد. از شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان می توان به شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و شرط معدل اشاره نمود.

داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ، یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشد.

*** سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال مصوب شده و این برای کنکور ۱۴۰۳ نیز برقرار است.

حداقل تراز و معدل قبولی دانشگاه فرهنگیان :

  • دارا بودن حداقل نمره علمی كل 6500 و بالاتر (در زيرگروه مربوط) جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمايشی مربوط.
  • داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پايه دهم، يازدهم و دوازدهم).

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

ظرفیت کل پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 چه تعداد است؟

براساس اطلاعیه سازمان سنجش، ظرفیت کل پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ ، تعداد 50.000 نفر می باشد.

دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 در کنکور انسانی چه تعداد ظرفیت پذیرش دارد؟

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کنکور انسانی در سال ۱۴۰۲، تعداد 50.000 نفر می باشد. مطابق تصمیمی که در جلسه شورای سنجش گرفته شده قرار است، سهمیه دانشجومعلمان دوبرابر شود. کنکور سال گذشته ۲۵ هزار جذب داشتیم ولی تصمیم بر آن شد تا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ به ۵۰ هزار نفر برسد تا بخشی از نیاز ها را تامین کند.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۲ چیست؟

شرایط پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان در این مقاله بیان شده است.

4.1/5 - (25 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ماریا

    با سلام خواهشمنداست همه حمایت کنند تا دانشگاه فرهنگیان مثل گذشته بومی گزینی استانی شود. در چند سال اخیر که بومی شهرستانی شده است واقعا اجحاف بزرگی است به کسانی که در منطقه 2 هستند و بعضا حتی در مرکز استان هم نیستند ولی منطقه 2 محسوب می شوند ولی در شهر مجاورشان که منطقه 3 محسوب می شود با تراز حداقل که امسال حتی تراز را به 6000 رساندند با رتبه بسیار بالا توانستند در فرهنگیان قبول شوند. باتوجه به تراکم زیاد داوطلبان مرکز استان و منطقه 2 داوطلبی با رتبه مثلا هزار حتی نمیتواند مصاحبه فرهنگیان قبول شود، ولی داوطلبی به دلیل تراکم کم منطقه با رتبه مثلا ۸هزار هم و حتی بیشتر قبول می‌شود و این موضوع باعث پایمال شدن حق بسیاری شده و شایسته سالاری زیرسوال رفته است.
    در حالیکه امکانات اموزشی در استان و در شهرستانها برابر است چه از نظر دسترسی به کتب اموزشی و مراکز آموزش چه از نظر مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان درصورتیکه ممکن است داوطلبی در مدارس عادی و باتلاش خود رتبه ۳هزار را کسب کند اما به دلیل حضور در مرکز استان(منطقه 2) با وجود جمعیت زیاد و رقابت زیاد نتواد قبول شود و بار علمی که کسب کرده نادیده گرفته شود. لذا خواهشمند است حمایت کنید پذیرش فرهنگیان به صورت بومی استانی باشد، تا ظرفیت انتخاب بیشتر شود و حق بسیاری از دانش اموزان پایمال نشود.

    پاسخ
  2. مبینا

    سلام وقت بخیر
    چرا دانشگاه فرهنگیان رشته هنر کم پذیرش میشه آخه من الان فرهنگیان هنر مجاز شدم و استان کرمان یک نفر میخواد آیا میشه استان‌هایی که بوم منطقه یا بوم ناحیه هستند رو انتخاب کنم

    پاسخ
  3. رجب

    ظرفیت خیلی زیاد شده بعدا باز معلم مازاد خواهند داشت

    پاسخ
  4. فاطمه

    سلام وقت بخیر ببخشید این که میگید بومی استانی شده یعنی مثه ۱۴۰۰ شده دیگه اولویت با شهرستان نیست؟

    پاسخ
  5. مریم

    پسر من سال ۹۹ تو مصاحبه رد شد واون سال قراربود۲۵ هزار نفر بگیرن ولی ۱۸ هزار نفر گرفتن حتی تکمیل ظرفیت هم نزاشتن حالا بخوان۵۰ هزار نفر بگیرن این ظلم به داوطلبان سال‌های پیش هست راست میگن از آزمون استخدامی انتخاب کنن

    پاسخ
  6. پیمان

    سلام
    ظرفیت پذیرش درسال ۹۸حدود۲۵۰۰۰بود که حدود۱۵۰۰۰نفربه رشته انسانی اختصاص پیداکرد امسال که پذیرش ۲۰۰۰۰نفرهست چطور بیش از۱۵۰۰۰نفربه رشته انسانی اختصاص پیدامی کنه؟

    پاسخ
  7. فاطیما

    سلام. شاید بتونید دانشگاه اصفهان برید( اگر توی دفترچه باشه) اما به هیچ وجه نمیتونید کد رشته های اصفهان رو بزنید؛ چون فرهنگیان بومی پذیره

    پاسخ
  8. فاطمه

    من بومی قشم هستم میخاستم کنکور زبان برای فرهنگیان بدم بعد موقع انتخاب رشته میتونم اصفهان بزنم?

    پاسخ
  9. omolbanin

    سلام من سال ۹۸ بیست و یک ساله میشم آیا میتونم توی دانشگاه فرهنگیان قبول بشم ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403