ثبت نام سنجش کلاس اول ۱۴۰۲ | زمان سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان

سنجش کلاس اول و پیش دبستان

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام سنجش کلاس اول ۱۴۰۲ | زمان سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با ثبت نام سنجش کلاس اول ۱۴۰۲ پرداخته ایم. مدیران محترم مدارس ابتدایی و پیش دبستانی به منظور دریافت نوبت سنجش کلاس اولی ها  باید در زمان مقرر به سامانه my.medu.ir مراجعه نمایند. سپس لازم است اولیای محترم به همراه نوآموز در زمان تعیین شده، به پایگاه سنجش سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند و ثبت نام سنجش پیش دبستان یا کلاس اول را قطعی نمایند. انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ثبت نام مدارس الزامی است. با ما همراه باشید.

معمولا سنجش سلامت نوآموزان، در کلاس اول یا قبل از آن در پیش دبستانی انجام میگیرد. والدین عزیز می توانند برای انجام سنجش، کودک خود را در پیش دبستانی یا کلاس اول، اقدام نمایند. انجام سنجش سلامت، شرط اول ورود دانش آموز به پایه اول است .

والدینی که کودکشان در پیش دبستان سنجش را انجام داده است، نیازی نیست برای ورود به پایه اول دوباره سنجش کلاس اولی ها را انجام دهند.

سنجش سلامت پیش دبستانی

سنجش کلاس اول ۱۴۰۲

سنجش کلاس اول برای تمامی دانش اموزانی که قصد دارند برای تحصیل در پایه اول دبستان ثبت نام کنند، الزامی است.( به جز آنهایی که سنجش سلامت پیش دبستانی را انجام داده اند) پس از ثبت نام و دریافت نوبت برای انجام سنجش، لازم است تا در زمان مقرر برای نجام سنجش سلامت فزرندتان به پایگاه مربوطه مراجعه نمایید.

انجام سنجش سلامت از این جهت که سلامت عمومی فرزند شما را در هنگام ورود به دبستان بر آورد می کند و در صورت نیاز مشکلات را همان رو خدمتتان برای آغاز درمان اعلام می کندف ارزشمند است. درصورتی که فرزند شما دارای مشکلات استثنائی باشد برای ثبت نام به مدارس استثنائی معرفی خواهید شد.

همچنین در صورتی که مشکلی در فرایند سنجش سلامت فرزندتان وجود نداشته باشد، پس از تکمیل مراحل، مدارک لازم را به شما ارائه میدهند تا برای ثبت نام فرزندتان در پایه اول دبستان اقدام کنید.

برای انجام سنجش کلاس اول، والدین می توانند به دو طریق اقدام کنند:

  • شیوه اول: مراجعه به سامانه my.medu.ir و بار گزاری مدارک سنجش کلاس اولی ها و همچنین پرداخت هزینه به صورت آنلاین و دریافت نوبت سنجش کلاس اول.
  • شیوه دوم : مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر و ارائه مدارک سنجش کلاس اول و پرداخت هزینه به صورت حضوری به مدرسه. سپس دریافت نوبت سنجش.

پس از ثبت اطلاعات در سامانه my.medu.ir یا ارائه مدارک به مدرسه، والدین به همراه نوآموز باید به پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت مراجعه نمایند تا نتایج غربالگری بررسی و کارت واکسیناسیون نوآموز تکمیل گردد. پس از انجام مراحل فوق نوآموز می تواند به مدرسه موردنظر برای ثبت نام مراجعه نماید.

زمان سنجش کلاس اولی ها

زمان سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان پس از اعلام از سوی سازمان آموزش و پرورش از 10 ام  بهمن ماه 1401 آغاز شد و با توجه به عدم ثبت نام عده ایی در زمان مقرر، به دلایل مختلف، این زمان تمدید شده است.

بدین ترتیب زمان سنجش کلاس اولی ها سال 1402 از بهمن ماه 1401 آغاز شده و این مهلت پس از اتمام، از ابتدای فروردین تا 15 اردیبهشت ماه 1402، تمدید شد. و حالا به گفته ی مسئولین مهلت سنجش کلاس اولی ها، تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت علت این تصمیم اعتراض خانواده ها به پر بودن مراکز سنجش سلامت و نبود ظرفیت برای اخد نوبت اینترنتی می باشد.

گفته شده است که این مهلت در صورت موفق نشدن عده ایی از والدین، برای دریافت نوبت تا 15 خردادا ماه نیز تمدیدی خواهد شد و سایت برای دریافت نوبت باز خواهد بود. والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه  my medu.ir ،  نسبت به دریافت نوبت سنجش کلاس اول فرزند خود اقدام نمایند.

به گفته یکی از مسئولین آموزش و پرورش، فرآیند دریافت نوبت به شیوه‌ای ساده و آسان طراحی شده تا خانواده‌ ها بتوانند بدون نیاز به مراجعه به کافی‌ نت این کار را انجام دهند و هزینه آن را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنند.

🔔

مهلت سنجش کلاس اولی ها، تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت.

کارشناسان ما در مرکز مشاور گروپ،‌ آماده اند تا به تمامی سوالات شما در زمینه زمان سنجش کلاس اولی ها سال ۱۴۰۲ ،‌پاسخ دهند کافی است با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.

مراحل طرح سنجش کلاس اولی ها 1402

در این قسمت مراحل طرح سنجش کلاس اولی ها سال 1402 را بررسی می کنیم. ناگفته نماند که سنجش کلاس اول با پیش دبستان تفاوتی ندارد و اگر در پیش دستان فرزندتان سنجش سلامت خود را انجام داده، برای ثبت نام کلاس اول نیازی به انجام مجدد این آزمون نیست.

مراحل سنجش کلاس اول و پبش دبستان:

  • مراجعه نوآموز به دبستان محل ثبت نام و دریافت نوبت پایگاه سنجش
  • مراجعه به پایگاه سنجش در زمان مقرر و انجام ارزیابی های غربالگری اولیه، تکمیل بخش مربوط به غربالگری
  • ثبت نتایج ارزیابی ها در سامانه my.medu.ir توسط مسئول پایگاه
  • مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت جهت انجام غربالگری اولیه و تکمیل کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی
  • مراجعه به دبستان محل ثبت نام به همراه کارت واکسیناسیون و فرم طرح سنجش سلامت نوآموزان

🔴 طبق نوبت گیری انجام شده و به منظور جلوگیری از ازدحام، بهتر است فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه های سنجش، مراجعه نمایند.

مواری که در سنجش کلاس اولی ها بررسی می شود:

  1. ویژگی های جسمانی نوآموز (بررسی سلامت چشم، گوش، قد، وزن، پوست و مو ، دندان، سابقه بیماری، فشار خون و ..)
  2. اطلاعات و مشخصات فردی نوآموز
  3. وضعیت راست دست یا چپ دست بودن و …
در صورت نیاز به بررسی تخصصی، نتایج غربالگری به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و هوش ارجاع داده می شود و در صورت نیاز به تحصیل نوآموز در مدارس ویژه، نوآموز به مدارس استثنایی و با شرایط خاص معرفی می گردد

مدارک لازم برای سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان

مدارک لازم برای سنجش کلاس اولی ها و پیش دستان جهت ثبت نام در سامانه my.medu.ir و یا ارائه به مدارس به شرح زیر است:

  1. اصل شناسنامه دانش آموز  و والدین
  2. کارت واکسیناسیون تکمیل شده
  3. یک قطعه عکس 4*3
  4. پرداخت هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی

پیشنهاد می کنیم مدارک اشاره شده را هنگام ورود به پایگاه سنجش سلامت نیز به همراه داشته باشید. در خصوص پرداخت نیز می توانید از فیش واریزی خود عکس داشته باشید.

هزینه سنجش کلاس اولی ها 1402

هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان سال 1402 چه مقدار است؟

تعرفه طرح سنجش سلامت نوآموزان در سال 1402 هنوز اعلام نشده است. معمولا این هزینه در مناطق مختلف،‌ تفاوت دارد. گفته می شود که با هدف حمایت از دانش آموزان کم بضاعت‌، این مبلغ برای عده ایی به صورت نیم بها و حتی کاملا رایگان نیز خواهد بود. هزینه طرح سنجش سلامت دانش آموزان در سال گذشته 60 هزار تومان بوده است.

به محض اعلام نرخ تعرفه جدید برای هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان سال 1402،‌ مقاله به روز رسانی شده و مبلغ  در این جا قید خواهد شد.

طبق اعلام مسئولین مربوطه، هم‌اکنون 500 هزار نفر برای سنجش کلاس اولی ها نوبت دریافت کرده‌اند و کار سنجش 250 هزار نفر انجام شده است همچنین 250 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز سنجش شده‌اند.

امسال مشکلاتی همچون اختلال یادگیری، آسیب زبان و گفتار، دیرآموزی و بیش‌ فعالی در سنجش کلاس اول بررسی می‌ شود و بخشی از مداخلات برای حل این مشکلات به صورت الکترونیک به خانواده‌ ها ارائه خواهد شد همچنین از فرصت تابستان برای برگزاری دوره آموزشی برای دانش‌‌آموزان دیرآموز استفاده می شود.

آدرس مراکز دولتی سنجش کلاس اول ۱۴۰۲

در فایل زیر، آدرس مراکز دولتی سنجش کلاس اول ۱۴۰۲ ،‌ در استان های کشور قید شده است. با مطالعه آن ها قادر خواهید بود نزدیک ترین مرکز سنجش سلامت نوآموزان،‌به  محل زندگی خود را یافته و جهت مراجعه و سنجش فرزند خود، اقدام نمایید.

ما در مرکز مشاور گروپ همه روزه حتی ایام تعطیل، از ساعت 8 صبح تا 12 شب، پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان و همچنین سنجش سلامت کلاس اول سال ۱۴۰۲، هستیم.

شما عزیزان هچنین می توانید برای دریافت فایل pdf آدرس مراکز دولتی سنجش سلامت نوآموزان، روی لینک زیر کلیک کنید:

 

 

سنجش سلامت پیش دبستانی

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول سنجش کلاس اول 1402

❓زمان سنجش کلاس اول سال ۱۴۰۲ ، کی هست؟

✔️ زمان سنجش کلاس اولی ها سال 1402 از بهمن ماه 1401 آغاز شده و تا 10 خرداد 1402 نیز ادامه دارد.

❓مبلغ سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان چه میزان است؟

✔️ هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان در سال 1402 هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام مقاله به روز رسانی خواهد شد. این هزینه در سال های گذشته حدود 60 هزار تومان بوده است.

❓نحوه انجام سنجش سلامت نوآموزان چگونه است؟

✔️ مراحل انجام سنجش سلامت نوآموزان در این مقاله ارائه داده شده است. در صورت بروز هرگونه سوال،‌ با ما در تماس باشید. همه روز از ساعت 8 صبح تا 12 شب. تماس با 9099071613

❓ سامانه ثبت نام سنجش کلاس اول 1402 ، کدام است؟

✔️ والدین عزیز برای ثبت نام سنجش پیش دبستانی یا سنجش کلاس اول، ( اگر پیش دبستان را انجام داده اید برای کلاس اول نیازی به سنجش نیست) لازم است به سامانه my.medu.ir مراجعه نمایند.

3.3/5 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام سنجش کلاس اول ۱۴۰۲ | زمان سنجش کلاس اولی ها و پیش دبستان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رازی کریمی

    سلام چه سوالاتی از کودک می پرسند؟

    پاسخ
  2. مژگان

    درود تا اینجا که من از دوستانم پیگیر بودم هزینه سنجش هشتاد هزارتومان وهزینه به موقع نبودن در زمینه ساعت معین شده هفتاد هزارتومان هم جریمه در نظر گرفته شده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی