شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی

شیوه دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی ، از سوالات پر تکرار دانش آموزان و داوطلبین کنکور سراسری است. سازمان آموزش و پرورش هر سال طی ابلاغ بخشنامه ایی، شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور را مشخص می کند تا داوطلبین نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم خود، اقدام کنند.

در این مقاله به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی، و همچنین بررسی سوالات پر تکرار شما در این زمینه پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مشاور گروپ، مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی.

شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی

کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی

همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، سازمان آموزش و پرورش، به تازگی بخشنامه ایی در خصوص شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی، ابلاغ کرده است. داوطلبین کنکور سراسری برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود، باید مطابق این بخشنامه عمل کنند. دریافت معدل دیپلم با کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه my.medu.ir امکان پذیر خواهد بود.

پیش تر داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی، به سامانه دیپ کد به نشانی dipcode.medu.ir  مراجعه می کردند. طبق اعلام جدید سازمان آموزش و پرورش، از این به بعد سامانه my medu.ir دانش آموز ارائه دهنده کد سوابق تحصیلی دیپلم خواهد بود.

حتما برایتان سوال است که کد سوابق تحصیلی دیپلم، چه کاربردی دارد؟ در این خصوص باید بگوییم که با توجه به تصویب در نظر گرفتن تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبین در آزمون سراسری، برای داوطلبان کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی، صادر می شود تا از طریق آن بتوان سوابق تحصیلی آنان را پیگیری کرد.

افراد زیر مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، نخواهند بود:
  • داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده اند.
  • داوطلبانی که در رشته های غیرنظری فارغ التحصیل شده اند.
  • داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را قبل از سال 1384 اخذ کرده اند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی نطام قدیم می باشند.
  • داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را پیش از سال 1391 دریافت کرده اند.

مشخص است که سوابق تحصیلی داوطلب می تواند تاثیر مثبت یا منفی در رتبه او در آزمون سراسری بگذارد. با این حال سازمان آموزش و پرورش هر سال از شیوه تاثیر معدل دیپلم در نتیجه کنکور به نحوی صحبت می کند. گاهی قرار است این تاثیر فقط به صورت مثبت اعمال شود و گاهی نیز به صورت قطعی. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور 1402 چگونه خواهد بود ؟ ( جدیدترین تغییرات )


نحوه گرفتن کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی

مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی

شما عزیزان برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور خود، لازم است به سامانه my.medu.ir مراجعه نمایید. مطابق آنچه در بخشنامه ذکر شده است، طبیعتا نباید مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی داشته باشید. اما ممکن است در لحظه تایید اطلاعات هویتی تان، متوجه شوید که مغایرتی وجود دارد. در این صورت به شیوه زیر عمل کنید:

 🟠 در صورتی که در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده نمودید،گزینه (عدم تائید و استعلام از ثبت احوال،  وزارت کشور) را انتخاب نمایید.

 🟢 شما با انتخاب این گزینه (بین ساعت 8 صبح الی 24 شب) ، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس می توانید به صورتی که گفته شد کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی خود را در یافت نمایید.

با پیگیری این موضوع به صورتی که گفته شد، کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی نمایش داده شده و باید از آن در ثبت نام کنکور سراسری، استفاده نمایید. نمونه کد سوابق تحصیلی شامل 19 رقم است که هنگام ثبت نام کنکور در سایت سنجش، باید استفاده شود.

اگر هنوز هم سوالی در خصوص مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی ، دارید با ما در مشاور گروپ، تماس بگیرید تا کمکتان کنیم. تماس با 9099071613

آموزش دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور

آموزش دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور، را در این بخش به صورت جزئی و مطابق آنچه که در بخش نامه ذکر شده است، برای شما عزیزان قرار داده ایم. داوطلبین محترم لازم است تا با مطالعه دقیق موارد زیر، نسبت به دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی، اقدام نمایند.

شما عزیزان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم، می بایست ابتدا وارد آدرس my.medu.ir ، شوید.

پس از وارد کردن آدرس my.medu.ir برای وارد شدن به سامانه:

  • دانش آموزان پایه دوازدهم و فارغ التحصیلان دی ماه1401   و بعد از آن، با انتخاب نقش دانشآموزو بادرج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانشآموزان ایرانی، و کد دانش آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشور ها، وارد سامانه شوند.
  • سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم ازفارغالتحصیلان شهریور 1401 و قبلاز آن، طلاب، فارغ التحصیلان و دانشآموزان پایه دوازدهم مدارس بینالملل،دارندگان مدرکمعادل دوره متوسطه وپیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی … و( پس از مراجعه سامانه، باانتخاب نقش والدین و سایر وارد سایت شوند.

پس از ورود برای دریافت کد سوابق تحصیلی 19 رقمی:

  • تمام متقاضیان اشاره شده قدم قبلی، می بایست پس از ورود به سامانه my.medu.ir گزینه سوابق تحصیلی  انتخاب کرده و مشخصات هویتی خود را مشاهده کنند واز پستائید، اطلاعات تحصیلی را ثبت و کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی دریافت نمایند.

نکته: در صورتی که در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده نمودید،گزینه (عدم تائید و استعلام از ثبت احوال،  وزارت کشور) را انتخاب نمایید.

شما با انتخاب این گزینه (بین ساعت 8 صبح الی 24 شب) ، و زدن دکمه بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس می توانید به صورتی که گفته شد کد سوابق تحصیلی خود را در یافت نمایند.

برای آگاهی از نحوه دریافت کد دانش آموزی و کد پیش دانشگاهی یا کد سوابق تحصیلی 19 رقمی، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مشاور گروپ دریافت نمایید. تماس با 9099071613

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرمول کد سوابق تحصیلی، بخشنامه زیر را نیز مطالعه نمایید:

آموزش دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول نحوه دریافت رقمی سوابق تحصیلی 19 رقمی

کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی چیست؟

کد سوابق تحصیلی 19 رقمی کدی است که داوطلبین کنکور سراسری برای ثبت نام در آزمون به آن احتیاج دارند. و برای استعلام سوابق تحصیلی داوطلب و تاثیر آن برنتیجه نهایی کنکور، استفاده می شود.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی، به چه صورت است ؟

شیوه دریافت کد ۱۹ رقمی سوابق تحصیلی ، در مقاله به طور کامل ذکر شده ست. برای مشاهده آموزش دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور، به مقاله مراجعه کنید.

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی کدام است؟

my.medu.ir سامانه ایست که در بخش نامه جدید سازمان آموزش و پرورش به عنوان سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ، معرفی شده ست. در صورت بروز هر گونه سوال، با ما در مشاور گروپ، به شماره 9099071613 تماس بگیرید.

3.8/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. نگین

    من نمی تونم کد سوابق تحصیلی بگیرم غیر فعال

    پاسخ
  2. فرشته

    سلام من هم هر کاری میکنم کد سوابق تحصیلی برای من فعال نمیشه و نمیتونم ثبت نام رو تکمیل کنم. به سازمان سنجش و اموزش پروش ایمیل زدم ولی هیچ جا جوابگو نیست و تاریخ ثبت نام داره تمام میشه. این انصاف نبود. تاریخ دیپلم من سال ۸۴ بود

    پاسخ
  3. سارا

    سلام من پارسال کنکور دادم و امسال میخوام با سوابق ثبت نام کنم اما سایت بهم کد سابقه تحصیلیم رو نمیده و اون قسمت غیرفعاله باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  4. عسل

    سلام من در کنکور کاردانی پیوسته شرکت کردم برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سایت مراجعه کردم ولی قسمت سوابق تحصیلی خاموشه میگه بزودی فعال میشه در قسمت استعلام مدرک تحصیلی ولی کد 19 رقمی نداد و دیپلم خود را سال 80 گرفتم من باید چیکار کنم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی