شیمی آسان سخت نمای کنکور 1400 ، نکات طلایی

شیمی کنکور97

جهت مشاوره در زمینه شیمی آسان سخت نمای کنکور 1400 ، نکات طلایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شیمی آسان سخت نمای کنکور 1400 ، نکات طلایی :  شیمی برای رشته تجربی و ریاضی جزو دروس اختصاصی محسوب میشود که برای داوطلبان تجربی بعد از زیست ،بالاترین ضریب را دارد.درس شیمی در رشته ای مثل داروسازی با ضریب 4 با اهمیت ترین درس است.

شیمی کنکور97

شیمی کنکور97



چرا شیمی در کنکور  1400 اهمیت زیادی دارد؟


در دفترچه سوالات ، تست های شیمی آخرین تست ها هستند و همین باعث میشود بسیاری از داوطلبانی که مطالعه خوبی در طول سال داشته اند حال به دلیل زمان های پایانی جلسه و خستگی ذهنی ، قادر به پاسخگویی به نحو احسن در این درس مهم و رتبه ساز نیستند در صورتی که درصد خوب در شیمی به شدت باعث بهبود رتبه ی شما میشود و شما را چندین قدم جلوتر از رقبا جلو می اندازد.

سهمیه تست شیمی  در کنکور سراسری 1400

همانطور که میدانید این درس برای دو گروه تجربی و ریاضی دارای 35 تست در کنکور است که 35 دقیقه زمان به آن اختصاص داده شده است . با توجه به اینکه در کنکورهای سالهای اخیر بیشتر تست های این درس ، محاسباتی و مفهومی طرح شده اند و انتظار می رود کنکور پیش رو نیز با همین تیپ تست ها باشد لذا 35 دقیقه برای پاسخگویی به این درس وقتگیر کافی نیست.

تنها راهکار استفاده حداکثری از 35 دقیقه اختصاص داده شده به شیمی در کنکور این است که در دوران جمعبندی مرور های دقیق و حل تست های سطح متوسط تا دشوار زیادی داشته باشید تا توانایی حل تست ترکیبی به شیوه های مختلف را پیدا کنید و تا حدود زیادی بر محاسبات و مفاهیم این درس مهم مسلط شوید.

روزانه چند تست شیمی بزنم ؟

برای تسلط بر شیمی و داشتن یک جمعبندی حرفه ای جهت روبروشدن با تست های این درس در کنکور توصیه میشود هر هفته بین 250 تا 300 تست بزنید.

جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

5465

آیا فقط با حفظ کردن مباحث حفظی میتوان 20یا 30 درصد در شیمی کسب نمود؟

همانطور که بارها گفته شده در کنکورهای سالهای اخیر ، در درس شیمی به دو صورت تست آمده:
مسائل و مباحث مفهومی.

برای پاسخگویی به سوالات مفهومی باید مطالب کتاب درسی با دقت زیادی خوانده و از جزوات و تدریس های دبیران استفاده ببرید . درسنامه ها به دقت خوانده و بررسی شوند . تست های 10 سال اخیر تحلیل و کار شوند و در آخر جهت تسلط بیشتر بر حل مسائل تا میتوانید تست حل کنید.


آیا لازم است همه واکنش ها را بدانیم؟

بله . حتما… البته بیشتر واکنش ها را با قاعده های گفته شده میتوان نوشت ولی واکنش هایی هم هستند که قاعده خاصی ندارند و میتوان با تمرین و تکرار حفظ شد.

برای مسائل وقت گیر محاسباتی که نیاز به عملیات ضرب و تقسیم دارند در کنکور چه کنیم؟

از هم اکنون عادت کار کردن با ماشین حساب را کنار بگذارید . در مسائل چند مرحله ای لازم نیست در هر مرحله ضرب و تقسیم کنید و به عدد واحدی برسید.

کدام منبع برای شیمی بهتر است؟

توجه داشته باشید که حتما کتاب کنکوری در کنار کتاب درسی توام با هم خوانده شوند . کتابی که درسنامه ای بصورت خلاصه شده و نکته ای بعلاوه تست های کنکور چند سال اخیر را داشته باشد ، کتاب خوبی خواهد بود.

بیشترین تست ها از کدام کتاب است؟

همیشه توزیع تست ها از هر کتابی برابر بوده است.


دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

657 2

توصیه های مهم درس شیمی کنکور سراسری:

1-کتاب درسی را به هیچ عنوان کنار نگذارید . به نمودارها ، اشکال ، تصاویر ، متون ، اشکال و… باید تسلط مورد نیاز را (براساس رشته مورد دلخواه) داشته باشید . در این زمان های باقیمانده تا کنکور چندین بار کتاب درسی را مرور کنید . اولویت اول و آخر در بین منابعی که برای این درس دارید ، کتاب درسی است.

2- با توجه به اینکه مباحث شیمی پیوستگی زیادی به هم دارند و اکثر تست ها نیز ترکیبی هستند لذا سعی کنید هیچ فصلی را حذف نکنید.

3-جدول تناوبی همیشه جلوی چشمانتان باشد تا ملکه ذهنتان شود . حفظ اعداد و عناصر بصورت طوطی وار فایده ای ندارد بلکه با استفاده از اعداد اتمی گازهای نجیب ، عناصر اصلی و تعداد گروه و دوره میتوان به جایگاه خیلی از عناصر به خصوص عناصر واسطه پی برد.



تغییر اولش سخته وسطاش آشفته ای ولی آخرش جذابه…

3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شیمی آسان سخت نمای کنکور 1400 ، نکات طلایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی