شکایت دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از آموزش و پرورش

شکایت دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از آموزش و پرورش

جهت مشاوره در زمینه شکایت دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

استخدام در سازمانی مانند سازمان آموزش و پرورش ، می تواند از اهداف مهم و گاه سخت دست یافتنی بسیاری از تحصیل کردگان جامعه باشد. کار در آموزش و پرورش به صورت رسمی برای دبیران می تواند گزینه بسیار مناسب و جایگاه خوبی برای اشتغال باشد. به همین میزان، رقابت نیز در این پذیرش بالا خواهد بود. در همین راستا آموزش و پرورش هر سال آزمونی را برای جذب دبیران برگزار می نماید. پس از قبولی نیز، قبول شدگان موظف به گذراندن دوره های آموزشی خواهند بود. علاوه بر این آزمون، سازمان آموزش و پرورش از طریق کنکور سراسری هم “دانشجو معلم” جذب خواهد شد. این دانشجو معلم ها در دانشگاه هایی با هدف تربیت معلم و تربیت دبیر، از جمله دانشگاه فرهنگیان و “دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی” پذیرفته می شوند.

به طوری که بلافاصله پس از قبولی در دانشگاه این دانشجویان به نوعی در استخدام آموزش و پرورش در می آیند و استخدام رسمی آن ها پس از فارغ التحصیلی در سازمان آموزش و پرورش قطعی خواهد بود. دانشجو معلم ها از همان زمان دانشجویی نیز از برخی مزایای معملمان مانند دریافت درصدی از حقوق یک دبیر ، در هر ترم برخوردار هستند.  مطالق با روال هر ساله میزان جذب از طریق کنکور دو تا سه برابر بیشتر از آزمون استخدامی است.

شکایت گروه 73 نفر از آموزش و پرورش

اما آنچه جالب است این است که گروهی متشکل از 73 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی که از ورودی های سال های 88، 89، ، 90 ، 91 و 93 بوده اند و طبیعتا می بایست از مهم ترین مزیت درس خواندن در این دانشگاه (که همان استخدام رسمی آموزش و پرورش پس از فارغ التحصیلی می باشد) محروم مانده اند.

 این دانشجویان که در رشته های مختلف انسانی، مهندسی و تربیت بدنی درس خوانده اند، مانند دیگر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی حق خود می دانند که بتوانند استخدام رسمی آموزش و پرورش باشند. بر این اساس که کسی که در فضای دانشگاه تربیت دبیر که اساسا با این هدف تاسیس شده، درس خوانده شاید مستحق تر به استخدام در آموزش و پرورش باشد تا کسی که ازدانشگاه های دیگر فارغ التحصیل شده و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می کند.

شکایت دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از آموزش و پرورش

این گروه از دانشجویان با نگاه به این که گروهی از دانشجویان ورودی 88 همین دانشگاه با شرایطی مشابه توانستند به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیاند، تقاضای خود را شدنی، منطقی و صحیح می دانند. آنها از طرق مختلف اقدام ورزیدند تا صدای درخواست خود را به گوش مسئولان مرتبط برسانند. در این راستا این گروه 73 نفری که بسیاری از آن ها در مقاطع بالاتر نیز به تحصیل خود ادامه داده اند و کارشناس ارشد و یا دکتری تحصصی خود را اخذ نموده اند و نیرو های توانمندی محسوب می شوند، در دیدار با مسئولان دانشگاه شهید رجایی و نمایندگان متعدد مجلس در شهر های مختلف ، درخواست خود را مطرح نموده و تقاضای مساعدت کردند. جالب این جاست که بسیاری از نمایندگان محترم مجلس این حق را جایز تلقی کردند و قول همراهی و مساعدت در مجلس شورای اسلامی در هنگام مطرح شدن این درخواست را دادند. اما با وجود این موافقت قالب نماینده ها به صورت فردی و بیرون از صحن مجلس، وقتی طرح به مجلس برده شد تایید نگردید.

این گروه درخواست خود را به وزراتخانه آموزش و پرورش بردند تا به آن رسیدگی شود اما جواب این بود که سازمان امور استخدامی مسئول پرداختن به این موارد است. و در مراجعه به سازمان امور استخدامی نیز تصمیم به ارگانی دیگر واگذار گردید. گروه 73 نفر درخواست خود را همچنین به دفتر ریاست جمهوری بردند اما پاسخ باز هم مشابه بود. “ما موافقیم اما چیزی دست ما نیست. “

همه ی ارگان ها و افراد تاثیر گذار به صورت فردی موافقت خود را با این در خواست اعلام می نمایند اما وقتی جمع تصمیم گیرندگام جمع می شود رای منفی خواهد بود.


این گروه تحصیل کرده و پیگیر استخدام در سازمان محترم آموزش و پرورش در آخرین اقدام خود، شکایتی را بر علیه سازمان آموزش و پرورش تنظیم و به دیوان عدالت تقدیم کردند. قطعا هدف این گروه از طرح شکایت، از سازمانی که مشتاق به حضور در آن هستند، متهم کردن وزارت آموزش و پرورش و طرح دعوی به صورت منفی نیست. بلکه نوعی رساندن صدایی رساتر به گوش مسئولانی است که با یک تمرکز ساده بر موضوع ، شاید به سادگی به این درخواست که غیر منطقی نمی نماید بپردازند و با استخدام رسمی این گروه موافقت نمایند. زیرا در شرایطی که آموزش و پرورش به نیروهای زیادی نیازمند است، قطعا استخدام افرادی مانند گروه 73 نفر که هم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هستند و هم با تحصیل در رشته های مختلف می توانند نیازهای متعددی از سازمان را برطرف نمایند نمی تواند تا این حد غیر ممکن باشد. این گروه حتی حاضرند در دوره هایی که برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی می باشد نیز شرکت کنند و از این مسیر عبور منطقی نمایند.

 زیبایی قصه 73 در این جاست که این گروه با وجود تعدد اعضا بسیار منسجم بوده و در پیگیری درخواست خود مصرند و از هر دری که نور امیدی ببینند اقدام می نمایند و در این مدت ناامید نشده اند.

4.2/5 - (15 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شکایت دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از آموزش و پرورش

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403