شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

جهت مشاوره در زمینه شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بررسی شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و آخرین نرخ مصوب شهریه ثابت و متغیر کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد می پردازیم. جهت بررسی موضوع پرداخت شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد در انتها به شهریه اتباع غیر ایرانی نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شهریه، مبلغی است که موسسه ‌های آموزشی برای ارائه آموزش یا سایر خدمات، از دانشجو دریافت می‌ کنند. در برخی از کشورها علاوه بر هزینه‌ هایی که دولت (یا سازمان‌ های دولتی) برای تامین منابع مالی موسسات آموزشی می ‌پردازند هزینه ‌هایی نیز به صورت خصوصی (شهریه) توسط دانش آموزان و دانشجویان پرداخت می‌شود.


شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

شهریه دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر آزاد نیز مانند سایر دانشجویان این دانشگاه، از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است و دانشجویان موظفند قبل از شروع کلاس ها شهریه را بپردازند. یعنی دانشجو باید حداقل مبلغ اعلام شده از طرف سازمان را تحت عنوان شهریه ثابت، هزینه بیمه و خدمات آموزشی پرداخت کند تا بتواند انتخاب واحد انجام دهد.

بعد از انتخاب واحد هزینه واحدهای متغیر به دانشجو اعلام می شود و او باید هزینه واحد های متغیر را بپردازد. در غیر اینصورت قادر به حذف و اضافه واحد های درسی خود نخواهد بود.


مبلغ شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مبلغ شهریه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد با مبلغ شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای سایر دانشجویانی که از طریق آزمون یا استعداد درخشان به این مقطع راه پیدا کرده اند، تفاوتی ندارد. مبلغ شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی این مقاله را به روز رسانی خواهیم کرد.

طبق آخرین نرخ مصوب، شهریه رشته های تحصیلی (به صورت تقریبی) در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است.

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
رشته تحصیلی تعداد واحد شهریه ثابت ارشد فراگیر آزاد (ریال) شهریه متغیر ارشد فراگیر آزاد (ریال) شهریه ثابت و متغیر ارشد فراگیر آزاد (ریال)
فنی و مهندسی ۱۰ واحد ۴۹,۴۶۲,۵۰۰ ۲۵,۵۰۰,۰۰۰ ۷۴,۹۶۲,۵۰۰
علوم انسانی ۱۰ واحد ۴۵,۲۳۷,۵۰۰ ۲۵,۵۰۰,۰۰۰ ۷۰,۷۳۷,۵۰۰
پیراپزشکی ۶ واحد ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶۶,۰۰۰,۰۰

ما در مشاور گروپ آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد هستیم. می توانید هفت روز هفته (حتی ایام تعطیل) از تلفن ثابت و بدون پیش شماره، با ما تماس بگیرید.

۱۳ ۱۶ ۹۰۷ ۹۰۹

مشاوره رایگان

از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب 


سامانه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

دانشجویان اطلاع داشته باشند که کلیه امور شهریه به صورت اینترنتی انجام می پذیرد. سامانه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد یعنی سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir به همین منظور در دسترس دانشجویان قرار گرفته است.


نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد + راهنمای تصویری

همانطور که در بخش های بالاتر اشاره کردیم شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش شهریه ثابت و متغیر و همچنین هزینه خدمات آموزشی و بیمه تقسیم می گردد. طبق مصوبه دانشگاه آزاد، دانشجویان در نیمسال اول(مهر ماه) هر سال ملزم به پرداخت هزینه بیمه می باشند. در صورتیکه مبلغ بیمه واریز نگردد دسترسی های سامانه آموزشیار برای دانشجویان فعال نمی گردد.

جهت پرداخت شهریه دانشجویان در قدم اول باید به سامانه آموزشیار مراجعه کنند. نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد را مرحله به مرحله با هم پیش می رویم:

قبل از پرداخت شهریه از نوار ابزار بالای صفحه اصلی سامانه آموزشیار باید نیمسال را انتخاب نمایید. از منوی ثبت نام دانشجو گزینه مدیریت پرداخت ها رو انتخاب می کنیم.

پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد


در این صفحه جدید مبالغی که باید پرداخت شوند قابل مشاهده هستند. گزینه های حداقل پیش پرداخت شهریه، حداقل پیش پرداخت هزینه بیمه و خدمات آموزشی، سایر پرداخت ها و حداقل الزام پزداخت اقساط نمایش داده می شوند.

پرداخت شهریه ارشد فراگیر دانشگاه آزاد


اگر برای هرکدام از موارد فوق روی دکمه مشاوره و پرداخت بزنید به صفحه جزییات پرداخت وارد می شوید. در این صفحه بدهکار یا بستانکار بودن شما مشخص می گردد. بدهکار بودن یعنی باید آن مبلغ را به دانشگاه پرداخت کنید ولی اگر بستانکار باشید یعنی شما به اندازه ی مبلغی که در آنجا درج شده، مبلغ اضافه تر به دانشگاه پرداخت کرده اید.

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد



اگر تراز مالی بدهکار بود باید روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید تا به درگاه بانکی متصل شده و مبلغ را به حساب دانشگاه واریز کنید.

نحوه واریز شهریه ارشد فراگیر آزاد


نکته مهم: حتما از مراحل پرداخت خود اسکرین شات بگیرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص امور شهریه بتوانید به آن استناد کرده و موضوع را در امور مالی دانشگاه پیگیری کنید.

برای تماشای فیلم آموزشی نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد روی ویدئو زیر کلیک کنید.


تخفیف شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

به منظور تشویق دانشجویان و ایجاد انگیزه بیشتر برای پیشرفت در امر تحصیل، دانشگاه آزاد اسلامی تحت شرایطی، دریافت تخفیف را برای دانشجویان مقطع شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد فراهم کرده است.

بدین ترتیب درصدی از مجموع شهریه ثابت و متغیر در یک نیمسال که پس از اعطای مجوز از مراجع ذیصلاح محاسبه می گردد به دانشجویان تخفیف داده شده و از شهریه نیمسال دانشجو کسر می گردد. دانشجو باید فرم درخواست تخفیف شهریه دانشگاه آزاد را پر کرده و مدارک لازم را به دانشگاه تحویل دهد.

لیست مشمولان دریافت تخفیف شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

در این بخش از مقاله لیست کسانیکه می توانند از تخفیف شهریه ارشد فراگیر آزاد استفاده کنند را ارائه می کنیم:

  • خانواده هایی که همزمان بیش از یک دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد دارند
  • خانواده کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، همسر و فرزندان تحت تکفل آنان
  • نفرت برتر مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم و مسابقات فرهنگی – هنری
  • دانشجویان ممتاز علمی (نفرات اول تا سوم هر رشته ) در هر نیمسال تحصیلی و نفرات برتر آزمون سراسری
  • دانشجویانی که در دوره تحصیل  مدال ورزشی کسب می کنند
  • دانشجویان عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان و دانشجویان دارای عناوین علمی
  • افراد دارای بیماری های خاص
  • دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی
  • دانشجویان کم در آمد

تبصره تخفیف شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

در خصوص تخفیف شهریه ارشد فراگیر آزاد چهار تبصره منتشر شده است:

  1. به دانشجویان مهمان و بورسیه و همچنین و دانشجویانی که کل شهریه آن ها توسط نهاد ها یا ارگان های غیر دولتی و ارگان های دولتی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می شود، تخفیف تعلق نمی گیرد.
  2. اگر طبق لیست بالا از چند تخفیف برخوردار شوید با تایید کمیته تخفیفات شهریه استان، تنها یکی از تخفیفات (بیشترین میزان تخفیف) برای شما محاسبه می گردد.
  3. مهلت تحویل مدارک پس از اعلام تاریخ توسط دانشگاه تنها ۳۰ روز است و تمدید نخواهد شد.
  4. حداکثر میزان اعطای تخفیف برای دوره کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است.

شهریه اتباع غیر ایرانی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

طبق اعلام دفترچه ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه آزاد، اتباع غیر ایرانی نیز می توانند در این مقطع شرکت کنند. اتباع خارجی ضروریست با مراجعه به سامانه ثبت نام متقاضیان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی و طبق جدول منتشر شده در این سامانه به پرداخت شهریه اقدام نمایند.    

سامانه ثبت نام اتباع غیر ایرانی دانشگاه آزاد

لازم به ذکر است که شهریه دانشجویان اتباع غیر ایرانی بر مبنای دلار محاسبه و به ریال دریافت می گردد. شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ هنوز منتشر نشده و به محض انتشار این مقاله به روز رسانی خواهد شد. جدول شهریه سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ در لینک زیر قابل دانلود است.

دانلود فایل شهریه اتباع غیر ایرانی ارشد فراگیر آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
شهریه ارشد فراگیر آزاد اتباع غیر ایرانی 1401 – 1402

مشاوره شهریه کارشناسی ارشد فراگیر آزاد

  • حتما از مراحل پرداخت شهریه اسکرین شات بگیرید تا اگر مشکلی در امور شهریه رخ داد بتوانید آن را در اختیار امور مالی دانشگاه قرار داده و موضوع را پیگیری کنید.

  • اگر درحین پرداخت اینترنتی پول از حساب کسر شد ولی به حساب دانشگاه واریز نشد، ابتدا بعد از ۱۵ دقیقه از حساب تان موجودی بگیرید، ممکن است پول به حساب  تان برگشته شده باشد. در غیر اینصورت اگر از درگاه ملت استفاده کرده اید برای پیگیری وضعیت تراکنش با شماره تلفن ۲۷۳۱۲۷۳۱ مرکز تلفن بانک ملت تماس بگیرید و اگر از درگاه بانک ملی استفاده کرده اید با شماره تلفن ۸۳۳۸۶ تماس حاصل فرمائید.

هر سوالی در این زمینه دارید با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب با مشاورگروپ تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور بدون پیش شماره

۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

سوالات متداول

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد چقدره؟

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد (شهریه متغیر و ثابت) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در قالب جدول توی این مقاله ارائه شده
شهریه ثابت گروه فنی مهندسی ۴۹,۴۶۲,۵۰۰ ریال
شهریه ثابت گروه علوم انسانی ۴۵,۲۳۷,۵۰۰ ریال
شهریه ثابت گروه پیراپزشکی ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد به چه شکله؟

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد رو باید اینترنتی پرداخت کنین، راهنمای تصویری و فیلم گام به گام پرداخت شهریه رو در این مقاله براتون آماده کردیم. هر سوالی در اینباره داشتین از تلفن ثابت با مشاور گروپ تماس بگیرین. 9099071613

سامانه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد چیه؟

شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir انجام میشه. توی این مقاله مرحله به مرحله پرداخت شهریه رو می تونین ببینین.

 
5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی