شهریه مدارس بزرگسالان | هزینه مدرسه بزرگسالان

شهریه مدارس بزرگسالان

جهت مشاوره در زمینه شهریه مدارس بزرگسالان | هزینه مدرسه بزرگسالان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شهریه مدارس بزرگسالان چه قدر است؟ این سوال از سوالات پرتکرار متقاضیان تحصیل در مدارس بزرگسال است که قرار است در این مقاله به طور مفصل به آن پاسخ دهیم.

تحصیل در مدارس بزرگسالان، فرصتی است برای افرادی که امکان تحصیل در مدارس روزانه را ندارند و یا ترک تحصیل کرده اند. مدرسه بزرگسالان در تمامی پایه های تحصیلی امکان تحصیل را برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند را می دهد.

بیشتر مدارس بزرگسالان در سطح کشور، دولتی هستند اما مدرسه بزرگسال غیر انتفاعی نیز داریم. شاید  تصور کنید که تحصیل در مدرسه بزرگسال دولتی، نیازی به پرداخت هزینه ندارد و شهریه مدارس بزرگسال، مربوط به مدرسه شبانه غیر انتفاعی می باشد.

اما اینطور نیست. تحصیل در مدرسه ی بزرگسالان، حتی اگر دولتی هم باشد، نیازمند پرداخت شهریه مدارس بزرگسالان خواهد بود. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که میزان شهریه مدارس بزرگسال غیر انتفاعی، از مدارس بزرگسال دولتی بیشتر است.

هزینه مدرسه بزرگسالان

شهریه مدارس بزرگسالان

همانطور که اشاره کردیم، تحصیل در مدارس بزرگسالان، مشمول پرداخت شهریه می شود. شهریه مدرسه بزرگسالان، مانند مدارس عادی دریافت نمی شود. شهریه مدارس بزرگسال، معمولا به صورت واحدی محاسبه می شود و میزان شهریه بر اساس تعداد واحد اخذ شده محاسبه خواهد شد.

قبلا در مقاله مدارس بزرگسالان، بررسی کردیم که ثبت نام در مدارس بزرگسالن به صورت نیم سالی هست و مانند مدارس عادی ثبت نام آنها برای یک سال تحصیلی کامل در نظر گرفته نمی شود. با دانستن این موضوع، بدیهی خواهد بود که هزینه مدرسه بزرگسالان، باید در هنگام ثبت نام برای هر نیمسال تحصیلی یا تابستانی، پرداخت شود.

شهریه مدارس بزرگسالان برای هر واحد درسی در نقاط مختلف کشور، متفاوت است مثلا این هزینه در شهر تهران می تواند به واحدی 200 هزار تومان نیز برسد و در شهر های دیگر مانند سیستان و بلوچستان 100 هزار تومان باشد.

مدارس بزرگسالان در کشور مانند مدارس عادی در دو گروه دولتی و غیر انتفاعی طبقه بندی می شوند. در مدارس دولتی بزرگسال تنها شهریه واحد درسی پرداخت می شود. اما در مدارس بزرگسال غیر انتفاعی، علاوه بر شهریه تعداد واحد ها، مبلغ دیگری تحت عنوان شهریه ثابت نیم سال تحصیلی از دانش آموزان دریافت خواهد شد. مبلغ این هزینه ثابت نیز در بخش های مختلف کشور، متفاوت خواهد بود.

مشاور گروپ پاسخگوی تمامی سوالات شما

9099071613

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

جدول هزینه مدرسه بزرگسالان

در جدول هزینه مدرسه بزرگسالان، به صورت حدودی مقدار شهریه مدرسه بزرگسالان را برای شما عزیزن قرار داده ایم توجه داشته باشید که با توجه به روند افزایشی قیمت ها و تورم در کشور، هر سال میزان این هزینه ها بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که با تغییر این هزینه ها، مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

جدول شهریه مدرسه بزرگسالان
  شهریه ثابت مدرسه بزرگسالان شهریه متغیر مدرسه بزرگسالان
شهریه مدارس بزرگسالان دولتی  ندارد 100 تا 300 هزار تومان
شهریه مدارس بزرگسالان غیر انتفاعی حدود 600 تومان به بالا 100 تا 300 هزار تومان

 

زمان ثبت نام مدارس بزرگسال

برای ثبت نام در مدارس بزرگسال بازه زمانی خاصی تعریف شده است که در آئیین نامه مدرسه بزرگسالان مشخص شده است. مطابق آیین نامه مدرسه بزرگسالان، زمان ثبت نام مدارس بزرگسال، دو هفته قبل از شروع نیمسال های اول یا دوم و یا نیمسال تابستانی آغاز می شود و تا شروع نیم سال، ادامه می باید. پس از شروع نیم سال تحصیلی، مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان نیز به پایان می رسد.

شهریه مدارس بزرگسالان را نیز باید هنگان ثبت نام برای هر نیم سال تحصیلی یا تابستانی، پرداخت نمایید.

البته  پس از پایان مهلت ثبت نام مدرسه بزرگسالان  و در شروع نیم سال ها، افرادی که عذر موجه داشته اند، با ارائه مدرک معتبر و تشخیص و صدور معرفی نامه توسط کمیسیون خاص اداره آموزش و پرورش در منطقه ی مربوطه، امکان ثبت نام خواهند داشت.

در آیین نامه مدارس بزرگسال، تمامی شرایط ثبت نام دبیرستان بزرگسالان و تبصره های آن به صورت مفصل ذکر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید آیین نامه مدارس شبانه را از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

هزینه تحصیل بزرگسالان

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول شهریه مدارس بزرگسالان

✔️ شهریه مدارس بزرگسالان، چه قدر است؟

در مقاله نحوه محاسبه ی شهریه یا هزینه مدرسه بزرگسالان را به طور کامل بررسی کرده ایم می توانید مطالعه بفرمایید.

✔️ آخرین مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان، کی هست؟

معمولا آخرین مهلت ثبت نام مدارس بزرگسالان قبل از شروع نیم سال تحصیلی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با 9099071613 تماس بگیرید.

✔️ شرایط سنی مدرسه بزرگسالان به چه صورت است؟

برای تحصیل در مقطع ابتدایی بزرگسالان باید حداقل 11 سال سن داشته باشید و در صورتی که فردی بالغ بخواهد خواندن و نوشتن را از صفر بیاموزد، باید به نهضت سواد آموزی مراجعه کند.

2.3/5 - (18 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شهریه مدارس بزرگسالان | هزینه مدرسه بزرگسالان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زینو

    سلام وقت بخیر ممنون میشم جواب بدین هزینه انتخاب واحد کارورزی در مدرسه بزرگسالان چقدر است به من گفتن 500 هزار تومان میشه

    پاسخ
  2. عبدالله

    سلام من کلاس دهم هستم و میخواهم طلبه شوم ولی دوست دارم دیپلم هم داشته باشم میشه طلبه بشم و در کنارش شبانه درس بخونم که دیپلم بگیرم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی