شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین و سوالات متداول شما

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین

جهت مشاوره در زمینه شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین و سوالات متداول شما

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین برای خیلی از داوطلبان مصمم به قبولی نقطه ی آغاز راه است. برخی نیز می خواهند با یک برنامه ریزی اصولی کم کاری های قبلی خودشان را جبران کنند که باید بگویم این کار شدنی است  البته فقط با اجرای یک برنامه ریزی حرفه ای و منطقی.

شروع برای کنکور 97 از فروردین

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین از صفر

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین ماه برای خیلی ها این تصور را ایجاد کرده که نمی توان و اصلا غیر ممکن است بتوانیم در این مدت زمان کوتاه از سطح صفر به درصدهای قابل قبولی در دروس برسیم !

اما واقعیت براساس تجربه و نتایج  درخشان داوطلبان مان در سال های گذشته این است که از الان تا کنکور ۱۴۰۳ که حدودا دو ماه و نیم فرصت باقی مانده نیز می توان خیلی از مباحث تست خیز و راحت را خواند ، تست کار کرد و به تسلط رسانید .

شاید اکنون خیلی ها نگران باشند  لذا دپارتمان مشاور گروپ در اینجا به تمامی سوالات متداول شما عزیزان و نگرانی هایتان در این فرصت های باقیمانده تا کنکور ۱۴۰۳ ، پاسخ داده است . چنانکه پاسخ سوالات خود را در اینجا نیافتید می توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین برجسته و کاربلد مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید .

مشاوره تلفنی ویژه کنکور تجربی توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان

پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره زیر تماس بگیرید

9099071613
پاسخگویی از ۸ صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

مشاورین دپارتمان مشاور گروپ پاسخ می دهند :

من در طول سال همه ی سوالات کنکورهای سراسری را زده ام آیا اکنون نتایج استفاده از کتاب کنکورهای سراسری اخیر کم اعتبار نیست ؟

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : در طول سال سوالات را به صورت مبحثی حل کرده اید در صورتی که اکنون سوالات را به صورت جامع و با رعایت زمانبندی پاسخ می دهید که روشی متفاوت است و تاثیر متفاوتی هم دارد. روش سه روز یکبار که آغاز آن با تست های جامع شروع می شود و با هدف کمک به بازیابی مطالب و مرور همه ی مباحث در تمام درس ها و تصمیم گیری برای تقویت مباحثی که بلد هستید و حذف مباحثی که یاد نگرفته اید انجام می شود موثرترین روش در جمعبندی است و اینکه تست ها را در طول سال به صورت مبحثی کار کرده اید تاثیری در منطق این روش ندارد.

این روزها قسمت های تکراری . برخی مباحث تکراری انگیزه ام را کم می کند ! چه کنم؟

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین :  این درست است که گاهی انرژی خود را با تکراهای غیر ضروری از دست می دهیم . مثلا وسواس در خواندن چندین و چند باره فقط به ما احساس یادگیری می دهد ولی در واقع دارد وقت ما را تلف می کند . گاهی نیز فقط به دنبال مطالب و نکات تازه هستیم و از دستاوردهای بسیار ارزشمند خودمان غافلیم . فراموش نکنید موفقیت چیزی جز تکرار کارهای ساده و درست نیست و تثبیت عادت های درست و حذف عادت های غلط یکی از موثرترین روش های کسب موفقیت است ؛ پس به دور از حساسیت به این موضوع بیشتر تلاش کنید و پس از شناسایی عوامل موثر در موفقیت خود آنها را تکرار کنید.

شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین :  آیا مرور یک کتاب بصورت بقچه ای ممنوع است ؟

با توجه به مدیریت زمان در فرصت باقیمانده و حجم مطالب درسی به صلاحتان نیست که به روش بقچه ای پیش بروید. شاید شوق شما برای مطالعه و اتمام یک کتاب درسی باعث شود تا بخواهید به روش بقچه ای درس بخونید . در روش بقچه ای با وقت گذاشتن روی یک درس در طول چند روز عملا دچار عدم تعادل در مطالعه و فراموش کردن سایر دروس خواهید شد ؛ زیرا مجبورید سایر درس ها را کنار بگذارید . بهتر است چند درس متنوع را با روشی که پس از هر آزمون مجموعه ای برای خود تعیین می کنید به طور موازی جمعبندی کنید و پیش بروید . البته مرور درس به درس برخی کتاب ها مثل دین و زندگی یا زیست در طول یک دوره ی طولانی تر می تواند پاسخی به این نیاز شما برای اتمام یک درس باشد.

به نظر شما بهتر نیست بعد از پایان هر آزمون به روش سه روز یکبار تحلیل آزمون را انجام دهم؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : همیشه برای کسانی که آزمون می دهند عصر جمعه بهترین فرصت یادگیری پس از یک ارزیابی دقیق است . اما آزمون فقط در یک نیم روز قابل جمع کردن نیست . در بررسی آزمون علاوه بر نکات تازه ای که ممکن است کشف کنید باید مهارت هایی را که در طول دوره تمرین کرده اید ارزیابی و بازنگری کنید . تجربه نشان داده است که تحلیل درست این آزمون ، واقع بینی و اعتماد به خودتان را تقویت خواهد کرد.
در جلسه ی آزمون های جمعبندی چگونه باشیم ؟

باید تکنیک های زمان های نقصانی و ضربدر و منها را به درستی انجام دهید . همچنین مدیریت خوبی بر اراده ی خود مبنی بر نه گفتن به سوال های وقت گیر و دشوار داشته باشید . هنگام بازگشت در زمان اندوخته شده باید به سراغ سوالاتی بروید که مطمئن هستید با گذاشتن وقت بیشتر می توانید به آنها درست پاسخ بدهید .

حتما پاسخبرگ خود را هنگام تکمیل به این سوال ها با دقت پر کنید تا دچار اشتباه پر کردن گزینه های نشوید.

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : فکر و خیال اینکه تراز و درصدهایم در آزمون های جمعبندی چطور میشه خیلی ذهنمو درگیر کرده . چه کنم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : موضوعی که می تواند جایگزین این ذهنیت باشد ، ساختن رتبه و نتیجه ی کنکور است . آزمون پیش روی شما آزمون مهمی است که به نتیجه ی چندین سال تلاش شما جهت خواهد داد ؛ بنابراین مهم بودن این آزمون برای شما اصلا غیر عادی نیست ؛ اما می توانیم به جای درجا زدن در پیش بینی نتیجه ی آن ، برای کسب مطلوب ترین نتیجه ی ممکن تلاش کنیم . این ذهنیت جایگزین ، دو ویژگی مهم دارد :
اول اینکه به آرامش شما کمک فراوانی خواهد کرد و دوم اینکه باعث استفاده ی مناسب از زمان محدود باقی مانده می شود . در این زمان محدود ، فکر کردن به نتیجه سودمند تر است یا اجرای چند راهکار هدفمند برای ساختن نتیجه ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : مشاور گروپ پاسخ می دهد ؛ سوالات متداول

من در محاسبات مشکل دارم و حوصله ی محاسبات طولانی را ندارم چه کنم ؟ چه راهکاری توصیه می کنید ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : ریشه ی این مشکل به گذشته ی شما برمی گردد . احتمالا در طول دوره ی دبیرستان ، یک یا دو روش زیر را داشته اید ؟
1- در هر درس تعداد کمی مسئله حل می کردید و بیتشر مثال های حل شده معلم را می خواندید و از حل مساله استفاده می کردید.
2- هر بار که اقدام به حل مساله می کردید ، به محض آنکه متوجه راه حل مساله می شدید ، ادامه ی محاسبات را انجام نمی دادید و به درک راه حل مسئله اکتفا می کردید.

اما مسئله ی مهم این است که در کنکور ، به راه حل مسایل امتیاز نمی دهند ، بلکه فقط جواب آخر است که مهم است . البته شما می توانید به مشکل خود غلبه کنید . به عنوان یک راه حل مقطعی ، بهتر است مسابل محاسباتی ساده را تمرین کنید ؛ مانند مسائلی در اتحادها و حل معادلات ، مسایل مربوط به تصاعد و لگاریتم و … ؛ یعنی مسایلی را که محاسبات طولانی ولی عادی و ساده دارند ، انتخاب کرده و تا آخر حل کنید . این کار شما را به انجام محاسبات عادت می دهد و در ادامه خواهید دید که به انجام محاسبات در مسایل پیچیده تر هم رغبت پیدا خواهید کرد.

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : خانواده ام به من استرس می دهند .چه کنم تا این استرس کمتر شود ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : بعضی از خانواده ها آرزوهای خود را در قالب فرزندشان متجلی می بینند و با داشتن توقعات بیش از اندازه ، در روزهای نزدیک به کنکور ، به نگرانی آنها دامن می زنند . برای کاهش این فشار توصیه می کنیم با خانواده ی خود درباره ی مسائل آموزشی گفت و گو کنید ،وضعیت تراز و جایگاه واقعی خود را به انها یاداوری کنید ایشان را در فرایند مطالعه ی خود مشارکت دهید مثلا هنگامی که تست مجموعه ای می زنید از انها بخواهید به عنوان مراقب کنارتان باشند . با سعی و تلاش خود نشان دهید که از تمامی پتانسیل خود استفاده می کنید . همچنین در تهیه ی منابع مطالعاتی خود از انها کمک بگیرید.

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : چگونه اطلاعات خود را طبقه بندی کنم تا سرعتم در پاسخ به سوالات آزمون افزایش یابد ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : یکی از راه های پاسخ سریعتر به تست ها ، شناخت سریعتر مبحث تست و راه حل آن است. برای افزایش این مهارت در دانش آموزان تکنیک مبحث شناسی در سایت مشاور گروپ را مشاهده نمایید. در این تکینک دانش آموز هر روز چند دقیقه وقت می گذارد و تعدادی تست را بدون این که حل کند ، فقط تشخیص می دهد که مربوط به چه مبحثی است و در کنار آن می نویسد و بعد تشخیص خود را کنترل و بررسی می کند . می توانید در حین پاسخگویی به سوالات تستی در منزل تکنیک مبحث شناسی را هم تمرین کنید .
راه دیگر برای طبقه بندی اطلاعات جمعبندی مطالب خوانده شده قبل از آزمون است . بهتر است با توجه به حجم مطالب آزمونی که قرار است در آن شرکت کنید ، زمانی را صرف جمعبندی و مرور مطالب خوانده شده کنید.

پیگیری آخرین اخبار کنکور سراسری در کانال تلگرام مشاور گروپ

5465

در دوران جمعبندی بیشتر عمومی بخوانم یا اختصاصی و دیگر اینکه بیشتر تشریحی کار کنم یا تست بزنم؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : در دوران جمعبندی که در سایت به طور مفصل به ان پرداخته شده است ، به همه ی دروس باید توجه کنید . اگر مطابق توصیه ی مشاورین مرکز مشاور گروپ تاکنون 1/5 تا 2 برابر ساعت مطالعه ی عمومی ، دروس اختصاصی مطالعه می کردید ، در این دوران می توانید به 1/2 تا 1/5 تا برابر برسایند ، اما در هر حال باید ساعات مطالعه ی دروس اختصاصی بیش از عمومی باشد.

شیوه ی مطالعه تان هم باید مطابق دوران جمعبندی باشد . در این دوران هدف آن است که هر چه را آموخته اید از ان خود کنید ، بدین معنا که بتوانید به تمام سوالات ان بخش از مباحثی که به خوبی یاد گرفته اید پاسخ صحیح دهید . پس از آزمون هایی که از کتاب تست سراسری از خود میگیرید باید در 5 نیم روز هر نیم روز دو تا سه درس را مرور کنید . هنگام مرور می توانید به کتاب درسی ، یادداشت های خود از نکات آموزشی مهم یا نکات با اهمیتی که در کلاسور ارزیابی یادداشت کرده اید ، مراجعه کنید.  شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین

درس هایم برایم تکراری شده برای جلوگیری از افت ساعات مطالعه در اردیبهشت ماه و خرداد لطفا راهکاری پیشنهاد کنید :

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : در طی سالیان متمادی تدریس و مشاوره ، عبارت فوق را به کرات از داوطلبان شنید ه ام که بیشتر داوطلبان خوب بوده اند و این حرف اغلب اواخر سال ، نزدیک به کنکور شنیده می شد . آیا راه حلی برای آن وجود دارد ؟ مسلما بله ؛ اما یک گره کوچک سر راه است که باید اول آن را باز کرد و آن ، این است که مشکل تکراری بودن دروس نیست که حال و حوصله ی درس خواندن را از داوطلب می گیرد ؛ تکرار یکی از زیباترین و لذت بخش ترین پدیده های حیات و زندگی بشر است ؛ مثل تکرار فصول ، تکرار روز و شب و تکرار کارهای هر روز ما . راز زیبایی و لذت بخش بودن آن ، در این است که قابل پیش بینی است و پیش بینی ها تحقق پیدا می کنند . مهمتر از آن ، تکرار عامل مهم یادگیری ، تثبیت و تعمیق دانسته ها و دانش بشر است .

سال های تدریس پیش می آمد که مبحثی را ده ها بار سر کلاس تکرار می کردم و هر بار نکته ای می آموختم یا زوایای جدیدی از مفاهیم درس برایم روش می شد و در تمام مدت ، از تدریس لذت می بردم و به کارم عشق می ورزیدم ؛ ولی همزمان همکارانی بودند که دائم از برگزاری کلاس های تکراری ، آه و ناله سر می دانند. مشکل ، تکراری بودن نیست . مشکل ، روحیه و نوع نگاه ما به کار و درس و زندگی است.

به جرئت می توانم بگویم که تکراری بودن ، دلیل عمده ی دلسردی دانش آموزان نیست . مشکل را در جای دیگر باید جستجو کرد ؛ عواملی مانند خستگی ، ترس از عدم مفقیت و برخورد با واقعیت ها ، عدم اعتماد بنفس و ترس از برآورده نشدن انتظارات خود یا والدین بهانه جویی برای توجیه تنبلی ها و…

چه باید کرد؟

1- ابتدا تعمقی در افکار و اندیشه ی خود کنید ؛ شاید بتوانید عامل اصلی دلسردی و انفعال را پیدا کنید ؛ هر چند کار چندان آسانی هم نیست . اگر توانستید این کار بزرگ را بکنید ، کمک بزرگی به حل مشکل خود کرده اید اما اگر نوانستید ، مهم نیست . در هر دو صورت توصیه ی زیر را اجرا کنید !

2- برنامه ی راهبردی آزمون های آزمایشی را به روش سه روز یکبار و جزء به جزء انجام دهید . این روش کاربردی ترین روش مرور و یا اوری درس های مطالعه شده و تکراری است.

نمی تونم سوال ها را رها کنم . تعداد غلط هایم زیاد است . سوال های وقت گیر را چگونه تشخیص دهم و چگونه در رها کردن تست های وقت گیر مهات پیدا کنم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : مهمترین اشتباهی که داوطلبان در تشخیص تست های وقت گیر مرتکب می شوند ، این است که بعد از این که چند دقیقه ای برای تست زمان می گذارند ، متوجه وقت گیر بودن آن می شوند.

توجه کنید که زمان پاسخ به هر سوال در آزمون به طور متوسط ، یک دقیقه است و شما باید بتوانید بلافاصله پس از خواندن صورت سوال ، راه حل آن را تشخیص دهید و آن را حل کنید یا اگر وقت گیر است ، همان لحظه ، کنار سوال علامت ضربدر گذاشته و پاسخ آنرا به انتهای آزمون موکول کنید .

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید تمرین کنید و تسلط خود را روی تشخیص انواع سوال ها افزایش دهید . توصیه ی ما این است :

1- زیاد تمرین حل کنید تا با دیدن صورت سوال در آزمون ، بتوانید راه حل آن را تشخیص دهید .
2- اگر احتمال می دهید سوال وقت گیر است ، بلافاصله پس از خواندن صورت سوال کنار آن علامت ضربدر بگذارید.
3- کنار سوالاتی که شک دارید علامت “ش” بگذارید تا در منزل هنگام ارزیابی آزمون با انواع سوال ها بهتر آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم دو تمرین زیر را نیز انجام دهید :

الف) در منزل با تکنیک دو خودکار تست بزنید تا هم سرعت و هم دقت خود را افزایش دهید ( این تکنیک را از پشتیبان خود یا از طریق دفتر برنامه ریزی یاد بگیرید )
ب) هرازگاهی 10 تست را مقابل خود بگذارید و بدون حل کردن و فقط با نگاه کردن ، مشخص کنید که راه حل آنها چیست و آیا وقت گیرند یا نه.

می توانید از سوالات آزمون های خود استفاده کنید و به این ترتیب انواع اشتباه ها تتان در آزمون ها را نیز بررسی خواهید کرد.
این تمرین ، زمان زیادی از شما نمی گیرد اما توانایی شما را در تشخیص سریع نوع سوال ها بالا می برد.

آیا اکنون می توانم مبحث جدیدی را بخوانم یا باید جمعبندی مطالب خوانده شده را انجام دهم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : در دوران جمعبندی تقریبا همه ی داوطلبان دغدغه ی مشترکی دارند : فاصله ی کوتاهی تا کنکور مانده است و هنوز کتاب هایی را نخوانده یا نیمه کاره گذاشته ام .
اگر فرصت را صرف خواندن مباحث باقی مانده کنیم ، تسلط خود را بر آنچه تاکنون خوانده ایم از دست می دهیم و اگر به فکر تسلط بر موضوعات مطالعه شده باشیم ، با مطالبی که تاکنون فرصت نکرده ایم بخوانیم چه کنیم ؟ بگذارید پرسشی را طرح کنیم :
اگر کنکور را دو ماه به عقب بیندازند ، آیا قول می دهید دو هفته ی مانده به کنکور مجددا این دغدغه را نداشته باشید ؟ مسلما نه ! حتی اگر بیشتر از دو ماه هم کنکور عقب بیفتد ، باز هم همین دغدغه ، مشکل محوری عده ی زیادی از داوطلبان خواهد بود . خوب ! پس چاره چیست؟
اکنون باید همه ی انچه را که خوانده ایم ، از آن خویش کنیم یعنی بر آن مسلط شویم . وسوسه ی مطالعه مباحث جدید در دوران جمعبندی ، منجر به از دست دادن تسلط بر بخش مهمی از آموخته ها خواهد شد و نتیجه ی مطلوب را در کنکور نخواهیم گرفت . پس مصمم تر از همیشه برای دوران جمعبندی آماده شوید.

۵۰ درصد مسیر موفقیت ، برنامه ریزی دقیق و حرفه ای
۵۰ درصد مابقی ، منابع علمی خوب

9099071613

از چه موقع دوره ی جمعبندی را شروع کنیم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین :بهترین موقع دوره ی جمعبندی تا یک هفته قبل از برگزاری کنکور سراسری ادامه دارد.
آیا می شود دیرتر شروع کنیم ؟

اگر می خواهید تعدادی از درس های نخوانده را هم پوشش دهید ، می توانید تا ریخ 15 یا 16 خرداد ماه را برای دوره ی جمعبندی انتخاب کنید . ولی دیرتر از 16 خرداد ماه این کار را شروع نکنید .

بهتر نبود هفته ی قبل از کنکور در آزمون شرکت نکنیم ؟ اگر آزمون 3 تیرماه را خراب کنیم روحیه ی خود را برای شرکت در کنکور از دست می دهیم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : مهم این است که آرامش و اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و در آزمون ها با قاططعیت شرکت کنید . اتفاقا در سال های گذشته کسانی که نتیجه ی نامطلوبی از آخرین آزمون های آزمایشی گرفته اند ، انتظارات خود را تعدیل کرده اند و بدون خیال های غیر واقعی در کنکور حاضر شده اند. این افراد نتیجه ی بهتری در کنکور سراسری به دست آورده اند ؛ زیرا بازی تدارکاتی پایانی برای آنها ارزش تمرینی و اموزشی بالاتری داشته است.
به هر بهتر است قبل از حضور یافتن در کنکور ، جایگاه واقعی خود را شناخته باشید و با تصورات نادرست از خود ، به سراغ پاسخگویی سوال ها نروید.

هم دانش اموزان و هم فارغ التحصیلان ؟

امسال بیشتر دانش آموزان تا روز های آغازین خردادماه درگیر شرکت در امتحانات پایان نیمسال دوم پیش دانشگاهی هستند . برخی مدرسه ها در اولین دهه ی خرداد به برگزاری امتحان ها مشغول اند . این دانش اموزان می توانند به محض پایان امتحانات نیمسال دوم ، دوره ی جمعبندی را شروع کنند. شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین

منبع اصلی مطالعه در دوران جمعبندی چیست ؟

کتاب تست های سراسری که برای هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه در دسترس است . شامل تست های مجموعه ای کنکورهای سراسری 6 سال گذشته و کنکور های آزاد 4 سال گذشته باید باشند. شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین

کار با کتاب تست مجموعه ای را با چه روشی شروع کنیم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : روز شنبه هفتم خرداد کار شما با کتاب تست مجموعه ای شروع می شود . البته یادتان باشد که کتاب تست مجموعه ای در برگیرنده ی سوالات عمومی هم هست . اگر داوطلب رشته ی ریاضی ، تجربی یا انسانی هستید ، ساعت 8 صبح کارتان را شروع کنید و به سوالات کنکور سراسری سال گذشته پاسخ دهید . این کار را باید در وقت مقرر انجام دهید .

تصور کنید در حال شرکت در کنکور هستید و تمرکز خود را وقف کارتان کنید . شبیه سازی شرایط در انجام این کار اهمیت دارد . داوطلبان رشته های هنر و زبان باید در ساعت سه و نیم بعد از ظهر به انجام همین کار بپردازند . یعنی زمان پاسخگویی به سوال های مجموعه ای کنکور سراسری 1403 را مطابق با ساعت برگزاری کنکور اصلی انتخاب کنند.

وقت قانونی و مقرر کنکور را که در کتاب های تست درج شده است مورد توجه قرار دهید . از وقت عمومی برای پاسخگویی به سوالات اختصاصی و بالعکس استفاده نکنید.

بعد از پاسخ دادن به سوالات کنکور سراسری 1403 باید چه کاری انجام دهیم ؟

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : ابتدا درصدگیری کنید و درصد هر درس را در جدولی بنویسید . سپس پاسخ نامه ی تشریحی را بررسی کنید . اگر دانش آموز متوسطی هستید و تعداد پاسخ های صحیح شما اندک است ، ضروری است که قبل از هر چیز در پاسخ نامه ، سوالاتی را بررسی کنید که به آنها پاسخ صحیح داده اید . ممکن است مولف کتاب روش بهتری برای پاسخ دادن به آن سوال ها پیشنهاد کرده باشند که برای شما ارزش آموزشی داشته باشد که دانسته های قبلی شما را تقویت و تکمیل کند. اساسا در دوره ی جمعبندی گرایش ما تقویت و تکمیل دانسته های قبلی است نه مطالعه ی مبحث های نخوانده.

سپس سراغ سوالاتی بروید که به انها پاسخ غلط داده اید ؛ زیرا معمولا این سوالات به نکته هایی اشاره دارند که یادگیری شما در آنها سطحی یا ناکامل است و با فراگیری نکته ی بیان شده در پاسخنامه ی تشریحی یادگیری شما کامل تر می شود.

سوال هایی را که پاسخ نداده اید باید به صورت گزینشی بررسی شوند . بیشتر شما باید بسیاری از سوالات را بدون پاسخ رها کنید . خیلی از این سوالات مربوط به مباحثی هستند که روی آنها تسلط ندارید . همچنین خیلی از انها نکته هایی را پوشش داده اند که یادگیری شان وقت و انرژی زادی از شما می گیرد . در بیشتر این موارد نباید وقت خود را تلف کنید و باید بیشتر بر مباحثی تمرکز کنید که روی آنها تسلط بیشتری دارید .

داوطلبان قوی تر یعنی کسانی که میانگین تراز انها حدود 6500 و بالاتر است باید پاسخ تشریحی همه ی سوالات را از نظر بگذرانند یعنی نیم نگاهی به پاسخ تشریحی سوال هایی بیندازید که انها را بلد بوده اند و پاسخ تشریحی بقیه ی سوال ها را حتما با دقت بخوانند.

چه خوب است دانش آموزان پاسخ های اشتباه خود را برای مادر یا پدرشان توضیح دهند . این کار به یادگیری عمیق تر مطالب کمک خواهد کرد.

امتحان دادن و بررسی پاسخ های تشریحی نهایتا تا ساعت 2 یا 2:30 بعد از ظهر وقت شما را می گیرد ( اگر داوطلب هنر یا زبان باشید تا آخر شب ) حالا فرض کنید کنکور سراسری درست سه روز بعد ، یعنی در روز سه شنبه ، 10 خرداد برگزار می شود و به خودتان فکر کنید که اگر بخواهید بهترین نتیجه را در کنکور به دست آورید انجام چه کارهایی در این فرصت ضروری تر است . حتما این تجربه را دارید که بعد از شرکت در هر امتحانی به خودتان می گویید : ای کاش دو سه روز بیشتر وقت داشتم ! در این صورت نتیجه ی امتحانم به مراتب بهتر می شد ؛ ای کاش این مبحث یا آن مبحث را بیشتر مطالعه کرده بودم ای کاش این تیپ مسئله را بیشتر تمرین می کردم . ای کاش این چند لغت زبان انگلیسی را فراموش نکرده بودم ! ای کاش قبل از امتحان این فرمول فیزیک را یکبار دیگر نگاه می کردم…

گفتن این ای کاش ها بعد از امتحان یا بعد از کنکور فایده ای ندارد ولی در روز اول خرداد ماه بعد از پاسخگویی به سوال های کنکور سراسری سال 1403 می توانید برای هر یک از درس ها تصمیمی بگیرید و این تصمیم را تا قبل از سه شنبه ، 10 خرداد ماه اجرا کنید .

برنامه ی زمانبندی کار خود را از ظهر شنبه تا غروب دوشنبه بنویسید و تصمیم بگیرید که در هر نیم روز چه درس هایی را و باچه ورشی مطالعه خواهید کرد . برای اجرای تصمیم های تان ، پنج نیم روز وقت دارید . داوطلبان گروه های ریاضی و تجربی می توانند هر نیم روز را به مطالعه ی یک درس عمومی و یک درس اختصاصی بپردازند . داوطلبان گروه انسانی و هنر می توانند در هر نیم روز ، یک درس عمومی و دو درس اختصاصی را مطالعه کنند زیرا تعداد درس های اختصاصی این گروه های آزمایشی بیشتر است . داوطلبان گروه زبان می توانند در هر نیم روز ، یک درس عمومی را مطالعه کنند و درس زبان تخصصی هم باید در برنامه ی همه ی نیم روز ها گنجانده شود . هدف از این کار ، این است که در این زمان محدود ضروری ترین کارها را انجام دهید تا از پاسخگویی به تست های مجموعه ای بعدی ، بهترین نتیجه را بگیرید.

 شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین : تست های مجموعه ای بعدی کدام است ؟

توجه داشته باشید که هر چه به زمان کنکور نزدیک تر می شوید ، بهتر است از کنکورهای جدیدتر استفاده کنید و به خصوص در آخرین گام ها به کنکور سراسری 1402 توجه کنید زیرا کنکور 1402 جدیدترین رویکردهای طراحان کنکور سراسری را در خود دارد.

ایا می توانیم دوره ی جمعبندی را دیرتر شروع کنیم؟

اگر ناچارید دوره ی جمعبندی را دیرتر شروع کنید ، می توانید از پاسخگویی به کنکورهای قدیمی تر مثل کنکور 87 صرف نظر کنید و کار تان را از تست های مجموعه ای جدیدتر شروع کنید .
آیا می توانیم به جای اینکه هر سه روز یکبار تست مجموعه ای امتحان دهیم در فاصله های کوتاه تری مثلا هر دو روز یکبار این کار را انجام دهیم ؟
اگر در ردیف داوطلبان برتر هستید ، مثلا میانگین تراز شما حدود 6500 یا بالاتر است ، می توانید هر دو روز یکیار امتحان دهید .

مشورت کردن با افراد غیرحرفه‌ای یعنی ندیدن مسیر پیچیده موفقیت و ساده فرض کردن رسیدن به رتبه برتر کنکور !!


کنکور آسان نیست
تا زمان جبران داری شروع کن


میشنوی؟
کنکور داره نزدیک تر میشه!
وقتش شده دیگه شروع کنی
باشنیدن خبر قبولیت تو کنکور هیجان زده شو…
تو میتونی
خواستن کافی نیست
بلند شو و بساز آیندتو

دپارتمان مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته تخصصی مشاور گروپ

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شروع برای کنکور ۱۴۰۳ از فروردین و سوالات متداول شما

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی