دانشگاه امام باقر (ع)

پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام باقر (ع)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه امام محمد باقر (ع) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) طبق شرایط خاصی صورت می گیرد که شما می توانید با اطلاع کامل در این باره، قدم در این راه گذارید. برخی از داوطلبان نمی دانند چطور برای شرکت و تحصیل در دانشگاه های خاص اقدام کنند و همیشه برای آنها ابهاماتی در این باره وجود دارد. دیگری نیازی نیست نگران باشید، مشاور گروپ آماده راهنمایی شما درباره تمامی دانشگاه های سطح کشور از جمله راهنمای معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می باشد.

تاریخچه دانشگاه امام محمد باقر (ع)

دانشگاه امام محمد باقر (ع) که بیشتر با نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شناخته می شود، ابتدا در سال 1363 با اهداف افزایش سطح آگاهی های سیاسی طلاب فعالیت خود را به عنوان یک موسسه آغاز نمود. این مرکز دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و عمومی خود را با هدف درک تربیت محقق سیاسی آغاز کرد و در سال 1364 اقدامات لازم را برای ثبت موسسه امام محمد باقر (ع) آغاز کرد. سرانجام در سال 1384 این موسسه به دانشگاه تبدیل شد و مرکزی برای پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی گردید. این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد و امکان تحصیل در رشته های مختلف برای متقاضیان وجود دارد. دانشگاه امام محمد باقر (ع) وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می باشد و هم تراز با دانشگاه های خاص و برجسته کشور قرار دارد.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

تسهیلات دانشگاه امام محمد باقر (ع)

یکی از تسهیلات بسیار خوبی که دانشگاه امام محمد باقر (ع) برای دانشجویان کارشناسی فراهم می کند، یادگیری یکی از زبان های زنده دنیا می باشد. ارائه کمک هزینه تحصیلی و برخی امتیازهای دیگر، از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) به شمار می رود. افرادی که از دانشکده های اطلاعات فارغ التحصیل می شوند، باید تعهد خدمتی خود را به پایان برسانند و کارت معافیت از خدمت سربازی به آنها داده می شود. به دانشجویان مجرد که دارای شرایط باشند، خوابگاه تعلق می گیرد. در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیل دارای صلاحیت علمی و گزینشی باشد، مورد استخدام وزارت اطلاعات قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه گزینه نهایی و پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) انجام شد، در صورتی که بخواهید از تحصیل انصراف بدهید موظف به پرداخت خسارت مالی خواهید بود.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

اگر قصد تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) را دارید، باید در زمان ثبت نام آزمون سراسری، بند مربوط به علاقمندی برای شرکت در دانشکده های وزارت اطلاعات را تکمیل کنید. به طور کلی به منظور پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)، متقاضی باید پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته و قبول شدن در آزمون اختصاصی، برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کند. در صورتی که پذیرش شما قطعی شود، می توانید از تسهیلات و مزایای دانشجویی دانشگاه امام محمد باقر (ع) استفاده کنید و در نهایت به استخدام وزارت اطلاعات در آیید. شما برای پذیرش در این دانشگاه، نیازمند طی مراحل معاینات بدنی، تست هوش، شخصیت شناسی، مصاحبه و همچنین تحقیقات محلی می باشد. متقاضیان برای پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) نیازمند برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می باشند.

برای آگاهی از زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه امام محمد باقر (ع) می توانید در کانال تلگرام مشاور گروپ عضو شوید و هر اطلاعاتی که نیاز دارید را کسب کنید.

moshavergroup 1

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

برای پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) برخی شرایط عمومی وضع شده اند که داوطلبان حتما باید آنها را داشته باشند. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) را دارند، باید تنها تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند و اعتقاد راسخ به دین مبین اسلام سرلوحه زندگی آنها باشد. پیشینه این متقاضیان باید عاری از هر گونه سابقه باشد و هیچ گونه ارتباط یا وابستگی با سازمان ها و حزب های مخالف با جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه وابسته به اطلاعات امام محمد باقر را دارند، باید اعتماد و اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی کشور داشته باشند. داشتن سلامت جسمی و روحی متقاضی نیز از ضروریات بود که این گزینه توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان مرد باید هیچ گونه مانعی از نظر سربازی نداشته باشند.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، باید گواهی دوره پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. حداکثر محدودیت سنی برای متقاضیان دانشگاه امام محمد باقر (ع)، 23 سال است. شرط معدل نیز یکی دیگر از شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) می باشد. حداقل معدل دیپلم متقاضیان در رشته های مختلف (تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی) 15 اعلام شده است.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را دارید، باید حتما مدرک علمی سطح 2 حوزه های علمیه را دارا باشید. داوطلبان مرد باید علاوه بر مدرک کارشناسی مورد تایید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گواهی یا مدرک پایه 7 حوزه های علمیه خود را نیز ارائه دهند. متقاضیان زن نیز باید در کنار مدرک کارشناسی خود، یک گواهی ارائه دهند که نشان دهنده گذراندن 120 واحد درسی حوزه است.

امکان تحصیل رایگان برای طلاب فراهم شده است و از آنها هیچ گونه مبلغی بابت شهریه گرفته نمی شود.

سوالات متداول داوطلبان


دانشگاه امام محمد باقر (ع) در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

دانشگاه امام محمد باقر (ع) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام محمد باقر چیست؟

باید در زمان ثبت نام آزمون سراسری، بند مربوط به علاقمندی برای شرکت در دانشکده های وزارت اطلاعات را تکمیل کنید. به طور کلی به منظور پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)، متقاضی باید پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته و قبول شدن در آزمون اختصاصی، برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کند. 

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام محمد باقر در این مقاله بیان شده است.

4.1/5 - (113 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام باقر (ع)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رضا

    سلام و عرض ادب
    ببخشید من یک سوال داشتم
    من تمام شرایط پذیرش رو دارم از جمله معرف
    من فقط زانوهام کمی پارانتزی است
    آیا از گزینش رد میشم؟

    پاسخ
  2. سالار

    سلام وقت بخیر من خیلی علاقه دارم جزو یک ارگان نظامی باشم مخصوصا وزارت اطلاعات ولی متاسفانه رشته تحصیلی من فنی حرفه ای (برق الکتروتکنیک) هستش و معدل من هم بالای 17 هستش راهی هست برای استخدام؟

    پاسخ
  3. ابوالفضل

    با سلام من تو قسمت علاقه مندی برای حضور در دانشگاه امام باقر ثبت کردم که می‌خوام حضور داشته باشم الان بعد کنکور که نتایج اومده چجوری باید بفهمم که انتخاب شدم برای گزینش یا چجوری اعلام میکنن؟ مثلاً تماس میگیرن؟ با تشکر

    پاسخ
  4. یونس

    سلام خسته نباشید ۲تا سوال داشتم یکی اینکه برای مصاحبه چ کتابهایی پیشنهاد میدید برای آمادگی قبل از مصاحبه و دوم اینکه وقت انتخاب رشته اگر دانشگاه امام باقر بزنی و دعوت ب مصاحبه بشی و طوری که دوستان میگن ۶ماه ب بالا فرایند گزینش طول می‌کشه یعنی اون سال دیگه رتبه دانشگاه های دیگه ای که تو انتخاب رشته زدی هیچ میشه؟؟؟

    پاسخ
  5. وارث ۳۱۳

    سلام خسته نباشین بنده بیستو چهار سالمه ولی سربازی رفتم میخواستم بدونم مدت زمان خدمتم از سنم کم میشه و سنه مجاز برای ثبته نامم بیستو پنج سال تمامه یا خیر ؟

    پاسخ
  6. حمید

    سلام
    برای ثبت نام بدون ایکنه در کنکور بدم باید به کجا مراجعه کنم که استخدام این دانشگاه بشم

    پاسخ
  7. محمد جعفری

    سلام
    من رشته انسانی هستم.اگه معدلم کمتر از ۱۵ بیاد امکان پذیرش هست؟یا میشه معدل رو ارتقا داد؟

    پاسخ
  8. سید حسین موسوی نیا

    سلام من میتونید معرفی کنید به سنجش

    پاسخ
  9. سید حسین موسوی نیا

    منی که رشته ام حسابداری وبه خاطر دانشگاه محمد باقر میخواهم کنکور انسانی بدهم نمیشود من معرفی کنید به سنجش که حداقل امتحانش بدم

    پاسخ
  10. ملاحسن

    سلام راسته که میگن از هر سه نفر فقط یک نفر میتونه پذیرش بشه ؟؟

    پاسخ
  11. م

    سلام خسته نباشید حداقل رتبه به نظرتون چقد باید باشه تا بتونیم به این دانشگاه پذیرش بشیم

    پاسخ
  12. محمد علي بيگي

    سلام ۲ ماه پیش با بنده تماس گرفتند که تمایل به حضور در دانشگاه ما دارید یا خیر ما جواب مثبت دادیم گفتند تا ۲ ماه دیگه تماس میگیرن هنوز نگرفتند میخاستم ببینم قضیه از چه قراره

    پاسخ
  13. جمشيديان

    با عرض سلام
    بنده متولد 67 هستم و دارای مقطع کارشناسی ارشد جغرافیا آیا میتونم در مقطع دکترا دانشگاه امام باقر علیه السلام شرکت کنم؟

    پاسخ
  14. بهزاد

    با عرض سلام
    ایا معافیت شرط سن فرزندان جانبازان ( ماده 21 ) در این دانشگاه مورد تایید و پذیرش میباشد ؟

    پاسخ
  15. گمنام

    سلام کسی میدونه حداکثر تا کی خبر میدن برا مصاحبه؟؟؟
    استرس گرفتیم

    پاسخ
  16. گمنام

    سلام میخواستم بدونم که منظورتون از روزانه قبول شدن چی هستش اگه جواب بدید ممنون میشم

    پاسخ
  17. احمد احمدی

    ببخشید برای من زنگ زدن گفتن اسمت برای مصاحبه هست تا دوماه دیگه بهت زنگ میزنیم میخواستم بدونم چند نفر برای گزینش هستند منظورم این است که چند برابر ظرفیت قبول میکنند ?!

    پاسخ
  18. احمد

    سلام ببخشید من کنکور ۱۴۰۰ دادم وبرام زنگ زدن گفتن تا دوماه هه دیگه برای گزینش برات زنگ میزنیم خواستم بدونم معمولا چند نفر رقیب دارم ?!منظورم اینه که اسامی اولیه چند نفر هستند ?!

    پاسخ
  19. پویا

    سلام.من ۲۴سال سن دارم و خدمت هم رفتم و دیپلم علوم تجربی هم دارم ایا راهی هست که دانشگاه اطلاعات مشغول به تحصیل بشم .لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  20. رضا

    سلام حداکثر سن برای کارشناسی ارشد در دانشگاه امام باقر چند ساله؟

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      حداکثر سن داوطلبان برای کارشناسی ارشد در دانشگاه امام باقر ۲۷ سال تمام (متولدین ۱۳۷۳ به بعد) می باشد .

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی