شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 

جهت مشاوره در زمینه شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  :  با توجه به اینکه از سال 96 به بعد کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده ممکن است داوطلبان با سوالات متعددی در روند برگزاری و شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ مواجه شوند .

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  :  لازم به ذکر است که پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری مسیر دانشگاه آزاد جدا شده و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حد نصاب قبولی مرتبط با رشته های مختلف در هر واحد دانشگاه آزاد لیست رشته محل های انتخابی هر داوطلب را بررسی کرده و نتایج پذیرفته شدگان مرحله دوم آزمون دکتری (( مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد )) را اعلام می کند . داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط شرکت در جلسه مصاحبه ، به واحدهای دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند .

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98

با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و اطلاعیه های مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته شرایط شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ به شرح زیر است :

1.    ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری

2.    مجاز به انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد (( داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه دکتری )) مطابق کارنامه اولیه آزمون دکتری

3.    تکمیل فرم رشته محل های مورد علاقه در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98

4.    کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با توجه به کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98

افرادی که تمامی شرایط بالا را دارند می توانند ابتدا نسبت به انتخاب مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سامانه انتخاب رشته سایت آزمون به آدرس azmoon.org اقدام کرده و پس از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 سر جلسه مصاحبه حاضر شوند .

پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون مقطع دکتری ، منوط به کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارائه شده در این مقاله می باشد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب حدنصاب نمره در آزمون دکتری نشده اند.

داشتن حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).
دارا بودن حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی. متقاضیان دوره بدون آزمـون می بایست فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .متقاضیان براسـاس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد.
توجه داشته باشید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد می بایست با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.
تهیه و ارائه نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

علامندان به پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان ) در مقطع دکتری می بایست دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم :
1. شرط معدل : برای گروه های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است . حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی 17 ، علوم انسانی 18.5 و سایر گروه های آزمایشی 17.5 می باشد .
2. نمره پایان نامه : حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 18.5 باشد .
3. همنام بودن رشته فارغ التحصیلی : رشته ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد .
4. دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه : داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند ، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، باید فایل مقالات ، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند .
5. تعداد نیمسال های تحصیلی ارشد : متقاضیان باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند .
6. عدم وجود دروس معادل سازی شده : آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمیتوانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند .

شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران می باشد . این دانشگاه هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور ( مخصوص افرادی با سوابق تحصیلی ممتاز ) در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید . تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است . شهریه دکتری دانشگاه آزاد 98 شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد . شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد . شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود . لازم به ذکر است که شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با شهریه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون دکتری ندارد و تنها تفاوت آن دو در شرکت در جلسه آزمون کتبی می باشد . در حال حاضر هیچ اطلاعیه مبنی بر میزان شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 منتشر نشده است

هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 98

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 920000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) اقدام نمایند.

تذکر 1: متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

تذکر 2: داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3: با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان دکتری بدون آزمون آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است، لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تذکر 4: داوطلبان پذیرش بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) در دوره دکتری تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنما «جدول شماره 2» را عیناً دارا باشند.

تذکر 5: فایل تصویر داوطلب میبایست با اسکن از عکس 3×4 یا 6×4 باشد که در سال جاری تهیه شده است، با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تذکر 6: داوطلب لازم است نسخه ای از ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که معدل کل دوره و نمره پایان نامه (یا نتیجه ارزیابی توصیفی) در آن قید شده و به تأیید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد را در قالب یک فایل با فرمت jpg آماده و در زمان ثبت نام مطابق دستورالعمل مندرج در سامانه بارگزاری نماید.

images


سوالات متداول مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  : در جلسه مصاحبه ، از داوطلبانی که دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، سوالات متعددی پرسیده می شود که آمادگی برای آنها آسان است اما مواجه شدن با آنها برای اولین بار در جلسه مصاحبه می تواند سختی هایی را برای متقاضیان ایجاد کند . 

1.    ابتدا از دانشجویان خواسته می شود که را معرفی نموده و توضیح مختصری در خصوص گذشته تحصیلی خود دهند ، به عنوان مثال نام دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پرسیده می شود و در مورد پایین بودن بعضی نمرات توضیح خواسته می شود که پاسخ صادقانه در مورد علت این امر می تواند سبب جلب اعتماد اساتید حاضر در جلسه مصاحبه شود . امکان دارد که درخواست معرفی به زبان انگلیسی باشد . اگر مدرک زبان انگلیسی خاصی دارید ارائه دهید .شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 /
2.    بعد از شما خواسته می شود در خصوص پیان نامه خود توصیح دهید . در این مرحله لازم است موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی کنید. لازم نیست شما در مورد جزئیات کار خود توضیحی ارائه کنید ولی باید به کل پایان نامه خود مسلط باشید .
3.    توجه کنید که به ندرت پیش می آید که از شما سوال درسی پرسیده شود ولی کمی درس های دانشگاهی خود را مطالعه کنید تا در صورتی که از شما سوالی پرسیده شد آمادگی لازم را داشته باشید .
4.    با توجه به اینکه بسیاری از مقالات و کتاب های مرجع ، به زبان انگلیسی نوشته می شوند و شما برای تکمیل پایان نامه خود باید از آنها استفاده کنید ، تسلط به زبان انگلیسی بسیار با اهمیت خواهد بود .شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 /
5.    آن دسته از داوطلبانی که سر جلسه مصاحبه حضور یافته اند ، احتمالا در دانشگاه های دیگر نیز برای انجام مصاحبه دعوت شده اند و ممکن است از شما پرسیده شود که بین دانشگاه x و دانشگاه y کدامیک را ترجیح می دهید و دلیل آن چیست ؟ ، اینجاست که باید جوابی قانع کننده بدهید و اساتید حاضر را متقاعد نمایید .
6.    یکی از پر تکرار ترین سوالات مصاحبه دکتری در خصوص تامین هزینه تحصیل شما می باشد . شاغل بودن شما هیچ تاثیر مثبتی در روند مصاحبه نخواهد داشت ، زیرا اساتید معمولا داوطلبانی را پذیرش می نمایند که بتوانند تمام وقت روی پایان نامه خود کار کنند و نگران تامین هزینه خود نباشند .شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 /
7.    سوال دیگری که روز مصاحبه از شما پرسیده می شود ، زمینه کاری مورد علاقه شماست . در پاسخ به این سوال هرگز نباید روی موضوع به خصوصی اصرار ورزید ، همچنین طوری پاسخ ندهید که گویی برایتان مهم نیست روی چه موضوعی کار کنید . بهتر است با پاسخ خود نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط هستید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید .شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 /
شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  : توجه کنید که در تمام طول مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد صرفا یک هدف در ذهنتان باشد ، زیرا می بایست اثبات نمایید که گزینه مناسبی برای دوره دکتری می باشید . سعی کنید در هر پاسخی حداقل یک دلیل به اساتید بدهید که شما را به عنوان دانشجوی دکتری در آن دانشگاه انتخاب کند . از هر پاسخی یک امتیاز کسب کنید . خود پاسخ ها مهم نیستند ، تاثیر پاسخ ها مهم است . پس در طی مصاحبه تمام تلاش خود را کنید .شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 /

نکات مهم برای موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  : در این بخش برای آسان تر برگزار شدن مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نکات مهمی را بیان می کنیم که با انجام این موارد با آمادگی بیشتری در جلسه مصاحبه حاضر شوید و شانس قبولی خود را بالا ببرید . این نکات شامل مواد زیر است :

1.    قدر یکبار فرصت مصاحبه خود را بدانید و تا پایان زمان مصاحبه خود را نبازید .
2.    اگر با سوالات زبان انگلیسی مواجه شدید استرس پیدا نکنید سوالات بعدی به زبان فارسی پرسیده می شوند .
3.    سعی کنید لباس مناسب بپوشید و از به همراه داشتن وسایل اضافی خودداری کنید .
4.    محکم و با اعتماد به نفس با اساتید مواجه شوید .
5.    در طی مصاحبه دکتری به ساعت خود نگاه نکنید .
6.    قبل از جواب دادن به سوالات فکر کنید و سپس به سوالات پاسخ دهید .
7.    کاری کنید که استادان احساس نمایند شما رشته و دانشگاه را با علاقه انتخاب کرده اید .
8.    در جلسه بیشتر بر روی توانمندی های خود مانور دهید و سعی نکنید که نقاط ضعف خود را توجیه کنید .
9.    اگر تجربه عملی ارزشمندی دارید بیان کنید .
10.    حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید .

images


شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  : کلیه داوطلبان می توانند برای اطلاع از هزینه مصاحبه سایر دوره ها مقالات هزینه مصاحبه دکتری روزانه و شبانه 98 ، هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 ، هزینه مصاحبه دکتری پیام نور 98 ، هزینه مصاحبه دکتری غیرانتفاعی 98 ، هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان 98 را مطالعه نمایند .

شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98  : همچنین برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد روی مدارک شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98 کلیک کنید . برای اطلاع از زمانبندی مصاحبه دکتری آزاد می توانید مقاله زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی 98 را مطالعه کنید .


1222231 14321

داوطلبانی که پس مطالعه این مقاله دچار ابهام ، در خصوص مصاحبه دکتری آزاد شده اند می توانند کلیه سوالات خود را از مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ بپرسند تا در روند کسب موفقیت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 شما را یاری دهند . برای برقراری ارتباط با مشاوران ما کافیست از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده نمایید .

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط ویژه شرکت در مصاحبه دکتری آزاد 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403