شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران

شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مطلب از مشاورگروپ، به بررسی شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران می‌پردازیم.

هنرستان موسیقی پسرانه تهران، یک هنرستان اختصاصی برای متقاضیان فراگیری موسیقی است که طی یک دوره 6 ساله، به آموزش هر آن چه که یک کارآموز موسیقی باید بداند تا وارد بازار کار شود، می‌پردازد. در این مقاله قصد داریم با بررسی شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران، شما را با نحوه ورود به این مدرسه و ثبت نام در آن آشنا کنیم.

شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران

رشته موسیقی

رشته موسیقی، یکی از پرطرفدارترین رشته‌های هنری در بین متقاضیان ورود به دوره متوسطه و مقاطع دانشگاهی است که در آن با کیفیت نسبتا خوبی، هنرجویان برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند. تمرکز ما در این دسته از مطالب از مشاورگروپ، بر روی هنرستان‌های موسیقی و به صورت خاص در این مطلب، شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران است و در آن قصد داریم متقاضیان را برای ورود به این هنرستان، همراهی کنیم. اگر بعد از خواندن این مقاله در هر بخشی به ابهامی برخوردید، از ظریق شماره تلفن ثابت خود بدون پیش شماره از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره 9099071613، تماس حاصل نمایید.

هنرستان موسیقی پسران

هنرستان موسیقی پسران تهران، یک هنرستان در خیابان ولیعصر تهران است که طی یک دوره 6 ساله، به آموزش هر آن چه از موسیقی که برای ورود به بازار کار نیاز است، به هنرجویان می‌پردازد.

برای هنرجویان فارغ‌التحصیل از این هنرستان، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایران وجود نداشته و فقط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند به ادامه آموزش آکادمیک خود بپردازند. کارشناسی آهنگسازی، کارشناسی نوازندگی ساز جهانی، کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی و کارشناسی موسیقی نظامی 4 گرایش این رشته در مقطع کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی ارشد آهنگسازی، کارشناسی ارشد نوازندگی سازهای جهانی، کارشناسی ارشد نوازندگی سازهای ایرانی و کارشناسی ارشد موسیقی شناسی یا اتنوموزیکولوژی، گرایش‌های کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) این رشته در ایران هستند.

شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسرانه تهران

در این بخش قصد داریم شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران را بررسی کنیم.

برای ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران، دو راه دارید:

  1. پس از پایان سال ششم ابتدایی، مستقیما در پیش ثبت‌نام هنرستان موسیقی پسران تهران شرکت کرده و پس از قبولی، وارد اردوی تابستانه و در نهایت وارد پایه هفتم هنرستان موسیقی پسران تهران شوید.
  2. در صورتی که موفق نشدید در آزمون سال هفتم هنرستان موسیقی پسران تهران قبول شوید، نگران نباشید. به علت انصراف بعضی دانش‌آموزان از این هنرستان به علت‌های مختلفی مثل سختی کار عملی، عدم علاقه به موسیقی و …، گاهی چند صندلی خالی در پایه‌های هشتم، نهم و دهم پیدا می‌شود که برای آن‌ها نیز آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود. با این تفاوت که برای ورود دبه این مقاطع هم راه‌ سخت‌تری در پیش دارید و هم باید به حداقل یک ساز، مسلط باشید.

در آزمون ورودی هفتم، در صورت قبولی در مرحله پیش ثبت‌ نام، وارد اردوی آموزشی تابستانه هنرستان موسیقی پسرانه تهران خواهید شد و پس از پایان این دوره، در دو آزمون تئوری موسیقی و سلفژ شرکت داده خواهید شد. در صورت قبولی در این دو آزمون، اگر از قبل تجربه عملی ساززدن را داشته باشید، از شما آزمون عملی آن ساز نیز گرفته خواهد شد و در غیر این صورت، با توجه به مسائل مختلفی چون فیزیک بدنی و علاقمندی شما و نظر کارشناسان فنی، یک ساز به عنوان ساز عملی شما انتخاب خواهد شد.

در صورتی که از پایه‌ای غیر از پایه هفتم قصد ورود به هرنستان موسیقی پسران تهران را داشته باشید، پس از پایان اردوی تابستانه، علاوه بر آزمون تئوری موسیقی و سلفژ، حتما در آزمون عملی ساز نیز شرکت داده خواهید شد و شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران در این مقاطع، متفاوت از مقطع هفتم است.

همچنین شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران به صورت کلی عبارتست از:

شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران

  • آمادگی در ساز تخصصی در حد سه سال راهنمایی یا دبیرستان دوره اول (برای ورود به پایه هفتم نیاز نیست)
  • آمادگی در سلفژ و تئوری موسیقی
  • معدل 18 به بالا
  • کسب نمره قبولی در دو مرحله آزمون میان پایه و مصاحبه حضوری

اگر معدل شما کمتر از 18 است، دست از تلاش برای ورود به هنرستان موسیقی برنداشته و از طریق مشاورگروپ، پیگیر ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران باشید. فراموش نکنید که تبصره‌ها همیشه در حال تغییرند!

ثبت نام هنرستان موسیقی پسران تهران

در این قسمت از مطلب شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران، قصد داریم ثبت نام هنرستان موسیقی پسران را بررسی کنیم.

برای ثبت نام هنرستان موسیقی پسران، لازم است که از فروردین ماه با ورود به صفحه tmbs.farhang.gov.ir، نسبت به تکمیل فرم پیش ثبت نام (به شرحی که در عناوین بعدی توضیح داده خواهد شد)، اقدام کرده و یا برای تکمیل مراحل ثبت نام خود با شماره 9099071613 تماس بگیرید. شرط ورود به این هنرستان معدل خوب به بالا در سال گذشته است و پس از قبولی در آزمون ورودی آن، می‌توانید به تحصیل در رشته موسیقی بپردازید.

در صورت قبولی در آزمون از شما و خانواده شما دعوت به مصاحبه شده و در صورت پذیرفته‌شدن در مصاحبه، وارد هنرستان موسیقی پسران تهران می‌شوید.

از چه مقطعی ثبت نام در هنرستان موسیقی امکان پذیر است؟

با توجه به تغییر نظام آموزشی بعد از اتمام ششم ابتدایی از دوره متوسطه اول (پایه هفتم) ثبت نام صورت می گیرد.
همچنین از متقاضیان ثبت نام میان مقطع (هشتم، نهم و دهم) با آزمونهای تئوری و عملی تخصصی و به صورت محدود ثبت نام بعمل خواهد آمد.

آیا در هنرستان موسیقی پسران تهران، موسیقی ایرانی هم تدریس می‌شود؟

آموزش در هنرستان موسیقی پسران تهران در 3 بخش موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی و آهنگسازی انجام می‌شود.

رتبه لازم برای قبولی در رشته موسیقی دانشگاه تهران چند است؟

اگرذ شما فارغ‌التحصیل هر یک از هنرستان‌های موسیقی کشور بوده و یا بدون تحصیل در این مدارس، متقاضی شرکت در کنکور آن هستید، برای مشورت در باره مواردی مثل ظرفیت رشته موسیقی دانشگاه تهران، رتبه قبولی برای آن و …، با کارشناسان مشاورگروپ تماس بگیرید.

از چه مقطعی ثبت نام در هنرستان موسیقی امکان پذیر است؟

با توجه به این که نظام آموزشی تغییر کرده است، بعد از پایان سال ششم ابتدایی می‌توانید در هنرستان موسیقی پسران تهران مشغول به تحصیل شوید، اما مطابق شرایط خاصی که در این مقاله عنوان شده است، در پایه‌های بالاتر نیز می‌توانید وارد این هنرستان شوید.

شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران چیست؟

به صورت خلاصه شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران معدل بالای 18 و قبولی در آزمون سلفژ و تئوری موسیقی است. شرح کامل این موارد را از این مقاله از مشاورگروپ، مطالعه کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به هنرستان موسیقی پسران تهران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403