معاف از رزم

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱

جهت مشاوره در زمینه معاف از رزم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱ چیست و معایب معاف از رزم خدمت سربازی : شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱ همانطور که از اسمش معلوم است معاف شدن از خدمات رزمی می باشد . در واقع بسیاری از مشمولین به دلیل شرایط خود می توانند از این نوع معافیت سربازی استفاده کنند . شاید این سوال در ذهن خیلی از افراد بیاید که معافیت از خدمات رزمی یعنی چه ؟

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۰

 

معاف از رزم چیست؟

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱ همانطور که از اسمش معلوم است معاف شدن از خدمات رزمی می باشد . در واقع بسیاری از مشمولین به دلیل شرایط خود می توانند از این نوع معافیت سربازی استفاده کنند . شاید این سوال در ذهن خیلی از افراد بیاید که معافیت از خدمات رزمی یعنی چه ؟ یا چه کسانی می توانند از معافیت های رزمی استفاده کنند؟ شرایط افراد برای معاف از رزم خدمت سربازی بایدچگونه باشد ؟ معاف از رزم خدمت سربازی چه مزایایی برای مشمولین خواهد داشت ؟

آیا کسانی که معاف از رزم خدمت سربازی به آن ها تعلق می گیرد می توانند در مکان های دولتی استخدام شوند ؟ معاف از رزم خدمت سربازی از مدت زمان خدمت وظیفه عمومی کسر می کند ؟ معاف از رزم خدمت سربازی چه ارتباطی با معافیت پزشکی خدمت سربازی دارد ؟ آیا افراد بیمار نیز می توانند از معاف از رزم خدمت سربازی استفاده کنند ؟ آیا کسانی که رای گرفتن معافیت پزشکی اقدام می کنند از معافیت خدمات رزمی بهره مند می شوند ؟

مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی سال ۱۴۰۱

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱  اگر بخواهیم به طور کامل تعریف دقیقی از معاف از رزم خدمت سربازی داشته باشیم باید بگوییم در واقع معاف از رزم خدمت سربازی معاف شدن مشمولین از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی می باشد . هم چنین این نوع معافیت به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که دارای یک بیماری خاص می باشد . اما از طرف دیگر بیماری این افراد در درجه ی بالایی قرار ندارد که این افراد بتوانند از معافیت دائم پزشکی بهره مند شوند . بنابراین بر اساس رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاف از رزم خدمت سربازی به این افراد تعلق می گیرد .

این مشمولین در دوران خدمت خود از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی معاف خواهند شد . در این مقاله ما قصد داریم درباره ی مشاوره معافیت پزشکی و هم چنین مسائل مرتبط با معاف از رزم خدمت سربازی را برای مشمولین به طور مفصلی توضیح دهیم . با مشاورگروپ همراه باشید تا در مورد تمام مسائل مربوط به معاف از رزم خدمت سربازی و هم چنین معایب و مزایایی که این نوع معافیت خواهد داشت با شما سخن بگوییم .

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱ بسیار گسترده می باشد . اگر بخواهیم به طور کلی راجع به شرایط معاف از رزم خدمت سربازی سخن بگوییم باید اول از همه این نکته را یادآوری کنیم که معمولا آن دسته از مشمولینی که دارای بیماری های مختلف با درجات متفاوت می باشند می توانند از این نوع معافیت بهره مند شوند . به طور مثال بر اساس قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، افرادی که دارای بیماری و نقص عضو بوده و از سلامتی کامل بهره مند نیستند اما از عهده ی رفتن به خدمت سربازی بر می آیند می توانند از معاف از رزم خدمت سربازی استفاده کنند . این نوع معافیت همانطور که در بالا نیز گفته شد به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که از مشکلات جسمی و روحی برخوردار بوده و نمی توانند فعالیت های رزمی دوران خدمت را مانند سایرین انجام دهند .

بر اساس ماده ۳۹ در قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین خدمت وظیفه از نظر سلامت روحی و جسمی در چهار دسته تقسیم بندی می شوند :

  1. دسته اول کسانی هستند که از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار می باشند و می توانند به طور کامل خدمت سربازی خود را بگذرانند .
  2. دسته دوم کسانی هستند که یا نقص عضو دارند یا به بیماری های خاصی مبتلا هستند ، اما این افراد توانایی انجام امور غیر رزمی را دارند .
  3. دسته سوم به آن دسته از مشمولینی اطلاق می شود که به علت بیماری یا عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت ضرورت نیستند .
  4. دسته چهارم برای آن دسته از افرادی است که دچار بیماری یا نقص عضو بوده و به طور دائم توانایی انجام خدمت ضرورت را ندارند .
    فهرست بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معاف از رزم خدمت سربازی شوند.

فهرست بیماری ها – بخش اول

بیماری های عمومی : مانند لاغری یا چاقی مفرط که در شرایط خاص معافیت از خدمات رزمی را به همراه خواهد داشت .
بیماری های غدد مترشحه داخلی : مانند غدد تیروییدی که قابل درمان باشند شرایط معاف از رزم خدمت سربازی می شوند .
بیماری های پوستی : مانند عرق کردن کف دست ها و اگزماها که در حالت خفیف معاف از رزم خدمت سربازی را به دنبال خواهد داشت .
بیماری های داخلی مغز و اعصاب : مانند انواع صغر عضلانی عضلات بزرگ که در حالت خفیف مشمولین می توانند معاف از رزم خدمت سربازی بشوند .
بیماری های عصاب و روان : مانند اختلالات خلقی که در موارد ضعیف تر افراد می توانند معافیت از رزم بگیرند .
بیماری های مرتبط با جراحی مغز و اعصاب : تومورهای خوش خیم ستون فقرات بدون اختلالات عملی نیز معاف از رزم خدمت سربازی را به دنبال خواهد داشت .
بیماری های ریوی : تغییر شکل قفسه سینه درصورتی که بدون اختلال تنفسی باشد .
بیماری های اسکلت و استخوان : انحرافات ستون فقرات در صورتی که حاد نباشد .

فهرست بیماری ها – بخش دوم

بیماری های دستگاه گوارش : بیماری آشالازی در صورتی که عمل شده باشد و عازضه ای نداشته باشد .
بیماری های خون و آنکولوژی : کم خونی های مگالوبلاستیک در مواردی ک با دارو درمان می شوند مشمولین می توانند معاف از رزم خدمت سربازی بگیرند .
بیماری های دستگاه اداری تناسلی : برگشت ادرار یک طرفه و خفیف باعث معافیت از خدمات رزمی می باشد .
بیماری های فک و دندان : ناهنجاری های اسکلتی و استخوانی فک و دهان .
بیماری های مرتبط با چشم : با هیپرمتروپی از ۳ تا ۶ دیوپتر هر یک از چشمها معاف از خدمات رزمی را می توان گرفت .
بیماری های گوش ، حلق ، بینی : کاهش شنوائی یکطرفه در حد پایین .
بیماری های قلبی: بیماری های مادرزادی قلبی برای کسانی که اختلال عملکرد قلبی ندارند معاف از خدمات رزمی می باشد .
بیماری های روماتولوژی : مانند نقرس کاذب یا هیپر اورسیمی که مشمولین می توانند معافیت از رزم خود را بگیرند .
بیماری های عفونی : مانند بیماری سل که بهبود یافته است .

معاف از رزم برای لیسانس
معاف از رزم در سپاه
معاف از رزم در ارتش
معاف از رزم در وزارت دفاع
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
مجازات غیبت سربازی
اضافه خدمت غیبت سربازی
خرید سربازی خارج از کشور
قوانین معافیت تحصیلی نظام وظیفه
استعلام غیبت سربازی
تاثیر تک پسری در سربازی
راه های معافیت از سربازی
آیین نامه معافیت پزشکی ۱۴۰۱
بیماری قلبی و معافیت سربازی
استخدام معاف از رزم خدمت سربازی

استخدام معاف از رزم خدمت سربازی برای مشمولینی که دارای این نوع معافیت هستند دارای محدودیت هایی می باشد که ما در اینجا آن ها را توضیح خواهیم داد . در اینجا این سوال مطرح خواهد شد که وضعیت استخدام معاف از رزم خدمت سربازی برای مشمولین به چه صورت خواهد بود . در پاسخ باید بگوییم استخدام این افراد تماما به شرایط استخدامی هر سازمان بستگی دارد . به دلیل اینکه معاف از رزم خدمت سربازی بر روی کارت پایان خدمت مشمولین ثبت نخواهد شد، سازمان ها و اداراتی که شرایط جسمی و روحی افراد برایشان شرط لازم نیست و این مسئله اهمیتی ندارد می توانند در این سازمان ها و ارگان ها استخدام شوند .شرایط معاف از رزم خدمت سربازی در سال ۱۴۰۱

مزایای معاف از رزم خدمت سربازی

مزایای معاف از رزم خدمت سربازی این است که افراد از انجام خدمات رزمی معاف می شوند . یعنی زمانی که افراد در مرحله ی آموزشی خدمت خود هستند نمی توانند برخی کارهای رزمی و سنگین را انجام دهند . بنابراین این افراد معاف از رزم خدمت سربازی خود را گرفته و در دوره ی آموزشی فقط اجازه دارند کارهای سبک را انجام دهند . یعنی این افراد حق ندارند در رژه های آموزشی شرکت کنند . مشمولین با داشتن معافیت رزمی از انجام تمرین های سخت نیز معاف هستند و در دوران آموزشی مانند سربازهای دیگر نمی دوند . اسلحه با خود حمل نمی کنند . در اردوها نیز شرکت نخواهند کرد . اما این نکته را نیز باید دقت داشته باشید که این افراد به جای این کارهای سنگین باید کارهای سبک ذیگر مانند کارهای دفتری و غیره را انجام دهند .

سایر موارد مربوط به معافیت سربازی

شرایط معافیت از کار افتادگی پدر
سن معافیت سربازی
شرایط معافیت تک فرزندی سال ۱۴۰۱
مزایای تک فرزندی در سربازی
سوالات کمیسیون معافیت کفالت
سن پدر برای معافیت سربازی ۱۴۰۱
قوانین معافیت پزشکی سال ۱۴۰۱
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
شرایط معافیت قد و وزن
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
شرایط معافی لاغری
تلفن پاسخگویی سازمان نظام وظیفه
معافیت کفالت در حین تحصیل

معایب معاف از رزم خدمت سربازی

معایب معاف از رزم خدمت سربازی به اندازه ای نیست که افراد بخواهند نگران این مسئله باشند . در واقع همانطور که در بالا نیز اشاره شد یکی ازمهم ترین معایب معاف از رزم خدمت سربازی این است که افراد نمی توانند در سازمان هایی که نیازمند سلامت کامل جسمی و روحی است استخدام شوند . اگر چه بر روی کارت پایان خدمت این افراد معافیت از رزم زده نمی شود . اما برای استخدام در سازمان هایی مانند نیروی انتظامی به مشکل برخواهند خورد . این مسئله بهانه ای است برای استخدام نشدن این افراد در سازمان های مختلف دولتی مانند سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و بسیاری ارگان های دیگر .

من حیث مجموع، با توجه به این که این نوع از معافیت (معاف از رزم) در کلیات جریان سربازی تاثیری چندان ویژه ای نخواهد داشت و تنها در چند مورد از امور رزمی و تنها در دوره آموزشی (که در کل ۲ ماه به طول می انجامد)، موثر می باشد، اما در عوض ممکن است در آینده کاری و استخدامی فرد تاثیر ویژه ای داشته باشد (که از بزرگترین معایب معاف از رزم نیز می باشد)، توصیه می شود حتی الامکان از این گزینه استفاده نکرده و یا برای استفاده از آن پیش از آن حتما با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت نمایید.

سوالات متداول معاف از رزم

✔️مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی چیست؟

✔️معاف از رزم خدمت سربازی معاف شدن مشمولین از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی می باشد . هم چنین این نوع معافیت به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که دارای یک بیماری خاص می باشد . اما از طرف دیگر بیماری این افراد در درجه ی بالایی قرار ندارد که این افراد بتوانند از معافیت دائم پزشکی بهره مند شوند . بنابراین بر اساس رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاف از رزم خدمت سربازی به این افراد تعلق می گیرد .

✔️معافیت پزشکی ماده 39 یعنی چی؟

✔️ماده 39 ـ مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضع مزاجی واستعداد جسمی و روانی به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می‌شوند:
1 ـ کسانی ‌که ‌از نظر جسمی ‌و روانی‌ سالم‌ و قادربه انجام خدمت هستند.
2 ـ کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلای به بیماری از سلامتی‌ کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیررزمی‌ می‌باشند.
3 ـ کسانی که به علت عدم رشد یا ابتلای به بیماری‌، موقتا قادر به‌انجام خدمت دوره ضرورت نیستند.
4 ـ مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلای به بیماری جسمی و یا روانی به طور دایم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند. این ماده تبصره هایی نیز دارد که در همین مقاله به آن اشاره شده است.

✔️سوال درباره معاف از رزم

✔️اگر سوالات حقوقی درباره معاف از رزم دارید این مقاله نیاز شما را برآورده خواهد کرد. مشاور گروپ در این مقاله این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات متنوع در مورد معاف از رزم به صورت رایگان پاسخ سوالات خود را بیابید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معاف از رزم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. امیرحسین

    سلام خسته نباشید من توی صنایع دفاع خدمت میکنم ۹ ماه هم برجک رفتم بعد از ۹ ماه مشکل واریکوسل پیدا کردم و برای معاف از رزم اقدام کردم.
    پرونده من در حال برسی بود بعد از یک ماه دوباره ب اجبار فرمانده من رو فرستاد برجک بعد از پنج تا برجک رفتن دردم شدید شد و مرجب به عمل واریکوسل شدم.حالا میخواستم ببینم من میتونم شاکی بشم بخاطر این قضیه ک معاف از رزم بودم و منو به برجک فرستاد یا که نه

    پاسخ
  2. اسماعیل

    الان توی خدمت هستم اموزشی چند روز اموزشی هست معاف از رزم میگن شده دو ماه

    پاسخ
  3. خسروی

    دوره ی آموزشی سربازان معاف از رزم ۱۴۰۱ چند روزه است؟

    پاسخ
  4. محمد

    برای من زدن پرانتزی پا، من اصلا پرانتزی پا ندارم الان تو یگان هستم میخام ورش دارم نمیشه دوست ندارم معاف از رزم باشم

    پاسخ
  5. مهدی

    سلام وقت بخیر نوشته اید بیماری های مادرزادی قلبی برای کسانی که اختلال عملکرد قلبی ندارند معاف از خدمات رزمی می باشد
    متوجه نشدم باید بیمار باشه یا اینکه از خانواده کسی اون بیماری ژنتیکی داشته باشه کافیه؟

    پاسخ
  6. مهدی نجاتی

    با سلام من سال هشتاد خدمتم در ارتش تموم شد در اواسط خدمت بخاطر پلاتین پا در کمسیون پزشکی معاف از رزم شناهته شدم و برگه کمسیون گرفتم ، بعد اتمام خدمت روی کارت پایان خدمت معاف از رزم درج نشده ، کارت ها پایان هدمت عوض شده منم طبق قانون عوض کردم اما روی کارت معاف از رزم درج نشده

    حالا سوال ؟ طبق قانون ما معاف از خدمت در رمان صلح هستیم اگر جنگ بشه من که معاف از رزم هستم باید خودم معرفی کنم نا گفته نماند من برگه اصلی کمسیون پزشکی مبنی بر معاف از رزم دارم
    خلاصه سوال تکلیف افراد معاف از رزم در زمان جنگ چیه و این برگه کمسیون همچنان نگاه دارم بدرد میخوره زمان جنگ؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  7. مغدید

    آیا کسی که معاف از رزم می باشد بیشتر خدمت خواهد کرد ؟و درصورت صحت این ایا مبتوان معاف از رزم رو باطل کرد؟

    پاسخ
  8. حسین

    من معاف از رزم بودم تو ناجا.اسلحه نمیدن.رزمایش ها نمیریم.هرچی که سخت باشه انجام نمیدیم

    پاسخ
  9. امیر سلیمی

    دوره ی آموزش سربازان معاف از رزم در بهمن 1400 چند روز است؟

    پاسخ
  10. سید ارش

    ایا دوره اموزشی برای سربازان معاف از رزم 18 روز می باشد ؟ برای اذر ماه 1400

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403