شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در این مقاله بیان شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند در بازه زمانی مقرر (از روز چهارشنبه 1401/09/16 تا روز سه شنبه 1401/09/22) فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org انجام دهند.

در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام و زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون نیز قابل مشاهده می باشد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شرایط  و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

ثبت نام برای کنکور كارشناسی ارشد ناپيوسته سال ۱۴۰۲ از روز چهارشنبه مورخ 1401/09/16 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 1401/09/22 پايان می پذيرد. لازم به ذکر است، ثبت نام منحصرا به صورت اينترنتی و از طريق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانی: sanjesh.org انجام می شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرايط عمومی و اختصاصی، مقررات وظيفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غيرايرانی و توضيحات مربوط به سهميه رزمندگان و ايثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون کارشناسی ارشد)، در صورتی كه دارای شرايط مذكور باشند، می توانند حداكثر در دو رشته امتحانی متقاضی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شوند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 داوطلبان لازم است داراي شرايط عمومی و اختصاصی به شرح زیر بوده و از لحاظ مقررات وظيفه عمومی منعی نداشته باشند، می توانند از تاریخ 16 الی 22 آذر ماه 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد را انجام دهند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

  • اعتقاد به اسلام يا يكی از اديان آسمانی ديگر.
  • عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احكام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهيز كردن از محرمات).

تبصره: اقلیت‌های دينی (اديان رسمی) مندرج در قانون اساسی از اين شرط مستثنا هستند، به‌شرط آنكه متجاهر به نقض احكام اسلامي نباشند.

  • عدم احراز عناد نسبت به ‌نظام جمهوری اسلامی ايران.

تبصره: درصورتی‌که داوطلب سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.

  • نداشتن سابقه عضويت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن‌ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتكاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصيلی در طول تحصيل يا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • داشتن مدرک كارشناسی (ليسانس) يا كارشناسی ارشد (فوق ‌لیسانس يا دكترای حرفه‌ای) يا اشتغال به تحصيل در سال آخر مقطع كارشناسـی كـه مـدرک مذكور مورد تاييد شورای عالی انقلاب فرهنگی يا وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باشد.

تبصره 1 : شركت مجدد فارغ‌التحصیلان دوره‌های كارشناسی ارشد و يا دكتری در همان رشته قبلی و همچنين شركت دانشجويان دوره كارشناسـی ارشـد و دوره دكتری ممنوع می‌باشد و اين داوطلبان حق ثبت‌ نام و شـركت در آزمـون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را ندارند. لذا فارغ‌ التحصیلان با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد به ‌جز در رشته‌ای كه فارغ‌التحصیل شده‌اند، درصورتی ‌که ازلحاظ نظام‌ وظیفه مشكلی نداشته باشند می ‌توانند در یکی از رشته ‌های مندرج در دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشر شركت نمايند . 

تبصره 2:

فارغ‌التحصیلان و دانشجويان رشته‌های گروه پزشكی متقاضی شركت در اين آزمون، قبل از اقدام به ثبت‌ن ام بايد توجه داشته باشند كه از لحاظ طـرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وضعيت خود را مشخص و ازنظر وزارت مذكور منعی برای ثبت ‌نام و شـركت در آزمـون،  و در صورت قبولی برای ادامه تحصيل نداشته باشند. در غير اين صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

تبصره 3:

فارغ‌التحصیلان و دانشجويان رشته‌ های دبيری بايد قبل از ثبت ‌نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط وزارت آموزش ‌و پرورش را مبنی بر ادامه تحصـيل دريافت و آن را نزد خود نگه ‌دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمايند. بديهی است در صورت قبولی بايد مجددا به وزارت آموزش ‌و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

تبصره 4:

 ج) بر اساس مصوبه جلسه 368 مورخ 74/11/3 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصيلی صادرشده توسط مديريت يكی از حوزه ‌های علميـه قـم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه‌ های علميه كه بر اساس مدرک صادرشده توسط مديريت يكی از حوزه ‌های علميه قم و خراسان دوره سطح 2 را گذرانده‌اند و يا تا تاريخ 1401/6/31 فارغ‌التحصیل می‌ شوند، منحصرا می‌توانند در هر يک از کد رشته ‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمـون آن شـركت نماينـد و در صورت پذيرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخيص گروه آموزشی ادامه تحصيل دهند. بديهي است اين دسته از داوطلبان بايد تصوير مدرک فراغت از تحصيل خود را كه توسط يكی از مدیریت ‌های حوزه علميه قم و يا حوزه علميه خراسان صادر گرديده است در اختيار داشته باشند.

  • پذیرفته‌شدگان نهايی دوره روزانه آزمون ورودی تحصيلات تكميلي سال 1401 (اعم از پذیرفته ‌شدگان در شهريورماه و يا پذیرفته ‌شدگان در مرحلـه تكميـل ظرفيت) حق ثبت ‌نام و شركت در اين آزمون را ندارند.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط و نکات مهم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

از دیگر شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پذیرفته‌شدگان نهایی رشته ‌های تحصيلی دوره شبانه، نیمه ‌حضوری، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالی غيرانتفاعی و غيردولتی، بین‌الملل و دوره مجازی در آزمون ورودی تحصيلات تكميلی سال 99 در صورت عدم ثبت ‌نام در رشته قبولی و يا انصراف از آن بـا رعايـت سـاير شـرايط و ضوابط می‌توانند در آزمون ورودی تحصيلات تكميلی سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام و شركت نمايند.

تبصره:

  • پذیرفته ‌شدگان شاغل در وزارتخانه ‌ها، سازمان ‌ها و نهاد های دولتی با توجه به تعهدات آموزش رايگان بايد برابر طول مدت تحصيل دوره كارشناسـی ارشد، در موقع ثبت ‌نام به وزارتخانه، سازمان و يا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.
  • وزارت علوم، تحقيقات و فناوری به هیچ ‌یک از دانشجويان مقطع كارشناسی ارشد بورس تحصيلي اعطاء نمی‌نماید.
  • بهره‌مندان از مزايای صندوق ‌های رفاه دانشجويان چنانچه قصد ادامه تحصيل در مقطع بالاتر را داشته باشند، می‌توانند با سپردن تضمين كافی (بـه تشـخيص صندوق ‌های رفاه دانشجويان) به صندوق‌های مذكور، انجام تعهد خود را به بعد از خاتمه مقطع تحصيلی جديد موكول نمايند.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ بایستی در زمان مقرر (16 الی 22 آذر ماه 1401) با استفاده از روش زیر فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند:

  1. مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان به نشانی sanjesh.org برای خريد كارت اعتباری ثبت نام (سريال 12 رقمی) و دريافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد (دفترچه شماره 1).
  2. تهيه فايل عكس اسكن شده.
  3. آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد.
  4. پرداخت هزینه ثبت نام (مبلغ 1.250.000 ريال ) به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شتاب بانکی.

متقاضیان پس از تكميل تقاضانامه، دريافت شماره پرونده 6 رقمی و كد پيگيری 16 رقمی يک نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداری نمايند.

نکته 1 : متقاضیان ثبت نام و شركت در آزمون كد رشته های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه مند به شركت در گزينش رشته های تحصيلی دانشگاه پيام نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 200/000 ريال ديگر نيز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذكور، اقدام نمايند.

نکته 2 : متقاضیان ثبت نام و شركت در آزمون كد رشته های امتحانی (اصلی و شناور) كه علاقه مند به شركت در گزينش رشته های تحصيلی موسسات آموزش عالی غير دولتی و غير انتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 200/000  ريال ديگر نيز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذكور، اقدام نمايند.

زمان توزيع كارت اينترنتی و محل آزمون کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در این مقاله به صورت کامل بیان شد. آزمون كارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در روز های عصر پنجشنبه 1401/12/11 و صبح و عصر جمعه 1401/12/12 برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از 1401/12/08 لغایت 1401/12/10 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اين سازمان نسبت به تهيه پرينت دریافت کارت شركت در کنکور کارشناسی ارشد و برگ راهنمای شركت در آزمون اقدام نمايند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند 37 تقاضانامه تعيين می گردد.

در صورت بروز هر گونه مشکل در فرآیند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مطالب تکمیلی

سوالات متداول داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲


✔️شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 در این مقاله بیان شده است.

✔️کنکور کارشناسی ارشد 1402 چه زمانی برگزار می شود؟

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور، آزمون کارشناسی ارشد سال 1402، در روزهای عصر پنجشنبه 1401/12/11 و صبح و عصر جمعه 1401/12/12 برگزار خواهد شد

✔️ثبت نام داوطلبان از طریق چه سایتی انجام می پذیرد؟

داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403