شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 : در چند سال اخیر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی علاوه بر پذیرش دانشجو با کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی کرده اند.

 شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 »


download icon 300x89 1

54545 1



در سال 99 طبق اعلام سازمان سنجش 85 درصد رشته ها بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

 شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 99  »  سوابق تحصیلی برای دانش آموزان نظام جدید شامل معدل کتبی سال دوازدهم آنها خواهد شد و برای دانش آموزان نظام قدیم شامل معدل کتبی دیپلم و معدل امتحانات نهایی سال چهارم خواهد بود.

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در رشته های بدون کنکور سراسری سال 99 هستند می توانند با استفاده از دفترچه ی جداگانه ی رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی که در اواسط بهمن ماه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjrsh.org منتشر میشود لیست کد رشته محل های مد نظر خود را مشاهده کنند.

و همچنین لازم است قبل از ثبت نام و انتخاب رشته اقدام به مطالعه ی کامل دفترچه کنند و از شرایط عمومی و اختصاصی آن آگاهی کسب کنند.

که در این مقاله به شرح مهمترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99 میپردازیم .

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

شرایط ثبت نام رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 99 شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است .

از مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام بدون آزمون سراسری 99 به موارد زیر می توان اشاره کرد :

1 – اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
2 – نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
3 – تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران
4 – رعایت مقررات دانشگاه
5 – نداشتن فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

مهم ترین شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه بدون آزمون سراسری 99 شامل موارد زیر است :

1- دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم ( چهار ساله ) ، دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم سال دوازدهم ( نظام جدید ) و یا کاردانی ( فوق دیپلم ) برای متقاضیان رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی سراسری 99 ضروری است . ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان مقطع کاردانی ضرورتی ندارد .
2 – دانشجویان دوره روزانه لازم است تا 20 اسفند 98 انصراف قطعی خود را تسلیم دانشگاه کنند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور سراسری باشند .
3 – از آنجا که پذیرش داوطلبان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی ( معدل کتبی دیپلم ) صورت می پذیرد چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد ، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود .

4 – دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد با رعايت تمامی قوانين و مقررات مربوطه مانند سهميه‌ بندی نسبت به پذيرش دانشجو در سقف ظرفيت تعيين شده توسط شورای گسترش آموزش عالی اقدام و نسبت به ثبت‌ نام مشروط پذيرفته‌ شدگان اقدام و اسامی آن‌ها را برای تائيد به سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمايند .

5 – داوطلبان می‌توانند به چندین دانشگاه یا مؤسسه پذیرنده موجود در اطلاعیه سازمان سنجش درخواست پذیرش دهند ولی در نهایت فقط می‌توانند در یكی از رشته محل‌هایی كه با پذیرش آن‌ها موافقت شده است ، ثبت‌نام نموده و ادامه تحصیل دهند .

لیست رشته های بدون کنکور سراسری 99

لیست رشته های بدون کنکور تجربی 99

با مشاهده و بررسی لیست رشته های بدون آزمون ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور تجربی 99 خواهید دید که بیشتر رشته محل ها به جز رشته محل های پرطرفدار گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون کنکور است . بنابراین می توان گفت داوطلبان متقاضی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پیراپزشکی فقط از طریق کنکور سراسری می توانند در این رشته ها تحصیل کنند اما سایر رشته های گروه تجربی به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شود . از این رو اطلاع از لیست مهم ترین رشته های بدون آزمون سراسری 99 برای داوطلبان حائز اهمیت است . در لیست رشته محل های ارائه شده دفترچه سال 98 رشته محل هایی که نحوه پذیرش شان ” صرفا با سوابق تحصیلی ” است را مطالعه کنید .

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی 99

 شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری 99  »  رشته های گروه آزمایشی ریاضی شامل رشته های فنی مهندسی و رشته های علوم پایه است که اغلب دانش آموزان با هدف تحصیل در رشته های پرطرفدار مانند مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی صنایع و … وارد این رشته می شوند . با توجه به قبولی های سال های گذشته این گروه ، رشته های فنی مهندسی جزو پر مخاطب ترین رشته های گروه آزمایشی ریاضی هستند که بسیاری از رشته های فنی مهندسی هم ، به صورت بدون آزمون ارائه می شوند . البته این نکته را مد نظر قرار دهید که برخی از رشته محل های پرطرفدار مانند رشته های تحصیلی دانشگاه های بزرگ کشور بدون آزمون نخواهند بود . در لیست رشته محل های ارائه شده دفترچه سال 98 رشته محل هایی که نحوه پذیرش شان ” صرفا با سوابق تحصیلی ” است را مطالعه کنید .

لیست رشته های بدون کنکور انسانی 99

در گروه آزمایشی علوم انسانی تقریبا می توان گفت اکثر رشته ها به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود . در کنار سایر رشته های گروه انسانی پر طرفدارترین رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور انسانی 99 به رشته حقوق ، ، روانشناسی ، حسابداری و رشته های مدیریت با گرایش های مختلف می توان اشاره کرد که هر ساله داوطلبان بسیاری درصدد تحصیل در این رشته هستند . در لیست رشته محل های ارائه شده دفترچه سال 98 رشته محل هایی که نحوه پذیرش شان ” صرفا با سوابق تحصیلی ” است را مطالعه کنید .

لیست رشته های بدون کنکور هنر 99

 گروه آزمایشی هنر جز گروه های شناور و غیر نظری بوده که در رشته های صنایع دستی ، فرش ، هنر اسلامی ، مرمت بناهای تاریخی ، مرمت آثار تاریخی ، هنرهای صناعی به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دوره های روزانه و نوبت دوم ( نوبت دوم ) دانشجو می پذیرد . در لیست رشته محل های ارائه شده دفترچه سال 98 رشته محل هایی که نحوه پذیرش شان ” صرفا با سوابق تحصیلی ” است را مطالعه کنید .

لیست رشته های بدون کنکور زبان 99

 گروه آزمایشی زبان دومین گروه آزمایشی شناور است و از رشته های مهم و پرطرفدار بدون کنکور سراسری 99 گروه آزمایشی زبان می توان رشته های آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه ، زبان روسی نام برد . در لیست رشته محل های ارائه شده دفترچه سال 98 رشته محل هایی که نحوه پذیرش شان ” صرفا با سوابق تحصیلی ” است را مطالعه کنید .

سوالات متداول ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، رشته های بدون کنکور 99 چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته‌های بدون کنکور روز سه‌شنبه مورخ 98/11/08 در پایگاه سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ثبت نام پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری 99 چه زمانی صورت می گیرد؟

داوطلبانی كه تمایل به تحصیل در این رشته‌ها را دارند می‌توانند در تاریخ 98/12/20 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و مطالعه رشته‌های مورد نظر, ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

اگر بخواهیم در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنیم، می توانیم در کنکور سراسری هم ثبت نام کنیم؟

بله هیچ مانعی ندارد.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور سراسری 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403