شرایط شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط دانشجویان در حال تحصیل برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد طبق شرایط و ضوابط خاصی انجام می شود. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند، باید تمام شرایط عمومی و خصوصی مورد نیاز را دارا باشند. شرایط خاصی برای دانشجویان در حال تحصیل برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش تعیین شده است که آنها می توانند با آگاهی از آنها به راحتی مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

شرایط شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد برای دانشجویان در حال تحصیل

دانشجویان در حال تحصیل برای اینکه بتوانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند، باید تمام شرایط از پیش تعیین شده را دارا باشند. به طوز کلی می توان گفت 3 گروه دانشجویان در حال تحصیل برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارند که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

افرادی که در حال تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد می باشند:

این افراد برای اینکه بتوانند در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شرکت کنند، موظف هستند ابتدا از تحصیل انصراف بدهند. بدین منظور آنها باید تا پیش از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، از تحصیل در دانشگاه خود انصراف بدهند و سپس برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند. در صورتی که داوطلبان هنوز از تحصیل خود انصراف نداده اند، حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

افرادی که دانشجوی مقطع کارشناسی هستند و هنوز فارغ التحصیل نشده اند:

طبق قوانین خاصی امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای دانشجویان کارشناسی نیز وجود دارد. این دانشجویان باید بتوانند تا پایان شهریور ماه، تمام واحدهای درسی خود را پاس کنند و موفق به اتمام مقطع کارشناسی شوند. در این شرایط آنها می توانند برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند.

شرکت دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت آزمایشی:

برخی از دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، دوست دارند به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند و سطح علمی خود را محک بزنند. باید گفت که امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای آنها وجود دارد، اما در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شوند (در صورت عدم فارغ التحصیلی)، امکان انتخاب رشته برای آنها وجود ندارد.

نکته: در صورتی که جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که تا پایان بهمن ماه فارغ التحصیل می شوید، امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد برای شما وجود دارد. اما فقط شانس پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت را خواهید داشت.

آزمون کارشناسی ارشد

برخی سوال های متدوال درباره شرایط دانشجویان در حال تحصیل برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد:

  • آیا دانشجویان در حال تحصیل می دانند که معدل خود را باید چگونه در هنگام ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد وارد کنند؟
  • آیا دانشجویان در حال تحصیل می دانند تا چه زمانی برای درج معدل خود فرصت دارند؟
  • آیا دانشجویان در حال تحصیل می دانند تا چه زمانی فرصت ویرایش معدل خود را دارند؟
  • آیا دانشجویان در حال تحصیل می دانند در هنگام ثبت نام ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود را باید چه زمانی وارد کنند؟
  • آیا می دانید در صورت مشاهده مغایرت در معدل واقعی و معدل ثبت شده در تقاضانامه ثبت نام، چه مشکلاتی برای شما پیش می آید؟
  • آیا دانشجویان طلاب می دانند چطور باید معدل خود را وارد کنند؟
  • چند بار میتوان کنکور ارشد داد؟
  • آیا دانشجوی ارشد میتواند کنکور بدهد؟

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

برخی از نکاتی که در هنگام ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد باید به آن توجه کنید:

داوطلبان باید در هنگام ثبت نام دقت داشته باشند که در درج مشخصات فردی و همچنین تمامی اطلاعات دیگر خود اشتباه نکنند؛ چرا که در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک ارسالی، با داوطلبان برخورد خواهد شد. از اینرو بهتر است کارهای ثبت نام خود را شخصا بر عهده بگیرید یا به افراد قابل اعتماد بسپارید.

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته در دوره روزانه دانشگاه سراسری قبول شده اند، اجازه شرکت در آزمون را ندارند. (با مطالعه شرایط محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد و مشورت با مشاوران ارشد مشاور گروپ، امکان رفع محرومیت برای شما وجود دارد.)

بهتر است شماره پرونده و شماره پیگیری خود را حداقل تا یک سال در نزد خود نگه داریید. در هنگام وارد کردن معدل دقت لازم را داشته باشید. شما با توجه به شرایط خود باید یا معدل گواهینامه موقت یا معدل درج شده در مدرک فارغ التحصیلی و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را وارد کنید.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳

بر اساس دفترچه راهنمای شرکت در آزمون نحوه شرکت دانشجویان انصرافی اعلام شده است.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند.

این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۹۵۰ تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند.

ضمنا متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سالهای قبل، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت‌ مقرر ثبت‌نام‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۳ از تحصیل‌ انصراف‌ قطعی‌ حاصل‌ کنند و در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، در روز ۱۴۰۲/۱۲/۰۴  برگزار خواهد شد.

سطح سئولات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

برای آن دسته از مجموعه های امتحانی که دارای آزمون تشریحی و یا دارای آزمون عملی نیز در برخی از دروس هستند، آزمون در دو مرحله برگزار می شود. در این مجموعه ها منحصراً متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز به انتخاب رشته هستند حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط را دارند.

تعیین تکلیف برای برگزاری یا عدم برگزاری آزمون عملی بر اساس ظرفیت

وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مجموعه ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

«طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد بزرگتر یا مساوی ۶ است».

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

تاثیر ۲۰ درصدی معدل در گزینش نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

تبصره: اعمال ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

تبصره: سهمیه های رزمندگان و ایثارگران مطابق ضوابط اعمال می شود.

تبصره: در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

با تماس با مشاور گروپ می توانید به راحتی به پاسخ تمامی سوال های خود دست پیدا کنید. تعلل نکنید! همین حالا وارد کانال مشاور گروپ شوید تا از به روزترین خبرها راجع به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد اطلاع پیدا کنید.

تحصیل مجدد در مقطع ارشد برای مشمولان نظام وظیفه

مشمولان در طی مدت تحصیل از مقطع دیپلم تا مقطع دکتری، “فقط یک بار” می توانند از تحصیل انصراف دهند و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به تحصیل بپردازند به شرط اینکه :

  1. عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف (برای دارندگان برگ اعزام بدون غیبت اولیه و مشمولان وظیفه فاقد غیبت یا مشمولان معافیت موقت بدون غیبت، گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف قبلی با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع است.)
  2. انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد یعنی در سنوات ارفاقی نباشد .
  3. انصراف از تحصیل در مقطع ، با اخذ مدرک تحصیلی پایین تر نبوده باشد. (مثلا انصراف از کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک کاردانی نباشد، مگر اینکه مدرک اخذ شده در سنوات مجاز تحصیل همان مقطع یعنی مقطع پایین تر به مشمول تعلق گرفته باشد که در این صورت در حکم فارغ التحصیل محسوب شده و ادامه تحصیل وی بلامانع می باشد)
  4. مقطع جدید، تکراری نباشد.(یعنی قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد.)

از بند های بالا به این نتیجه می رسیم که اولین شرط استفاده از شرایط تحصیل مجدد برای مشمولان این است که باید قبل از فار غ التحصیلی انصراف داده باشند و انصراف آن ها در سنوات تحصیلی مجاز اتفاق افتاده باشد. در صورت داشتن این شرایط در فرصت یک ساله ای که دارای معافیت هستند می توانند مجدد به شرکت در کنکور اقدام کنند و در صورت قبولی مشمول قانون تحصیل مجدد در مقطع ارشد می شوند و می توانند به صورت قانونی ادامه تحصیل دهند.



moshavergroup 5


✔️آیا دانشجوی ارشد میتواند کنکور بدهد؟

✔️با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۹۵۰ تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.
ضمنا متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سالهای قبل، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت‌ مقرر ثبت‌نام‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۱ از تحصیل‌ انصراف‌ قطعی‌ حاصل‌ کنند و در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

✔️تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد چگونه امکانپذیر خواهد بود؟

✔️با تماس با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ می توانید به راحتی به پاسخ تمامی سوال های خود دست پیدا کنید.

✔️تحصیل مجدد در مقطع ارشد برای مشمولان نظام وظیفه چگونه خواهد بود؟

✔️یکی از مهمترین مسائلی که باعث پیچیده تر شدن موضوع تحصیل مجدد در مقطع ارشد می شود موضوعات مرتبط با معافیت تحصیلی، مشمولان سربازی و قوانین نظام وظیفه است. بزرگترین دغدغه مشمولان سربازی این است که آیا با وجود مشمول بودن، نظام وظیفه به آن ها امکان تحصیل مجدد در مقطع یکسان را میدهد یا خیر؟ طبق اطلاعات درج شده در سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا، تنها با داشتن شرایط اعلامی در این مقاله، امکان تحصیل مجدد در مقطع ارشد برای شما فراهم است:

3.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط شرکت مجدد در کنکور کارشناسی ارشد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد

    سلام وقتتون بخیر، من ورودی ۱۴٠٠ دانشگاه روزانه هستم. بنابه دلایلی امکان داره ۹ ترمه کارشناسی رو تموم کنم، یعنی در تاریخ ۱۴٠۵/۱٠/۳٠ امکان داره فارق التحصیل بشم(در واقع حالت عادی باید ۱۴٠۴/٠۶/۳۱ فارق التحصیل بشم ولی یکسال عقب افتادم و ۹ ترمه تموم میکنم). حالا من اگر بخوام کنکور ارشد بدم میتونم ازمون بدم یا باید مستقیم برم سربازی؟
    پسر هستم.

    پاسخ
  2. معصومه

    سلام وقت بخیر من ترم ۳ ارشدم و تا پایان خرداد تموم میکنم آیا میتونم کنکور ارشد ۱۴۰۳ رو شرکت‌کنم؟ یا حتما باید انصراف بدم
    و اینک روزانه بودم امکان قبولیم تو روزانه هست؟

    پاسخ
  3. محمد

    سلام خوبین من دانشجوی ارشد غیرانتفاعی هستم اگر در کنکور مجدد شرکت کنم وپذیرفته شم از دانشگاه قبلی باید انصراف بدم وجریمه بدم یا میشه انتقالی بدن ک جریمه ندم؟

    پاسخ
  4. معصومه

    با سلام بنده در حال اتمام مقطع ارشد رشته کشاورزی در دانشگاه روزانه هستم و سوالم این هست که امکان داره مجدد کنکور ارشد رشته علوم تربیتی در دانشگاه شبانه یا آزاد شرکت کنم؟

    پاسخ
  5. امیر حسین

    سلام
    من امسال کنکور دادم و دانشگاه سراسری شبانه قبول شدم ولی چون تا شهریور فارغ التحصیل نمیشوم راهی هست که ورودی بهمن بشم و از دانشگاه مقصد 1 ترم مرخصی بگیرم؟؟

    پاسخ
  6. بهزاد

    سلام من دانشجوی ارشد ورودی1400 هستم تا موقع ثبت نام اول که در اذر ماه بود نتونستم انصراف بدم اما الان انصراف دادم ولی فعلا قطعی نشده ایا اگ تا پایان مهلت دوباره برای ثبت نام ارشد که 3تا6 بهمن هسست انصراف قطعی بدم امکان ثبت نام برای من وجود دارد و اگه قبول بشم روزانه مشکلی پیش نمیاد یا نه نمیتونم؟؟؟

    پاسخ
  7. رمضان مرادی

    سلام من کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان از دانشگاه آزاد دارم .امسال مجدد در آزمون کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و تاریخ ایران دوره اسلامی روزانه قبول شدم آیا از نظر سازمان سنجش ایراد دارد؟

    پاسخ
  8. متینه

    سلام من دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی پیوسته هستم و قبل از دریافت کارت ورود به جلسه حدودا ۳۱ تیر فارغ التحصیل شدم و زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدلم تا ۳۰ بهمن ۹۹ وارد کردم و تاییدیه آن را از دانشگاه گرفتم الان برای انتخاب رشته معدل چی باید وارد کنم؟
    تاریخ فارغ التحصیلی رو در زمان انتخاب رشته ۳۱ تیر ۱۴۰۰ وارد کردم اما الان قبل از دریافت کارت ورود به جلسه فارغ التحصیل شدم آیا مشکلی پیش میاد ؟

    پاسخ
  9. Hosein

    سلام سوال منم هست، ممنون میشم پاسخ رو بگن

    پاسخ
  10. Fast

    باسلام من دانشجوی روزانه ارشد ترم۱ هستم میخوام انصراف بدم و درکنکور تجربی(پزشکی) روزانه شرکت کنم آیا بازهم یکسال محروم میشم با درسال جاری باتائید انصراف میشه کنکور سراسری تجربی شرکت کنم؟

    پاسخ
  11. mah

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده دو ترم افزایش سنوات از دانشگاه برای گرفتن مدرک لیسانس گرفتم و در کنکور ارشد شرکت کردم با این شرایط امکان پشت کنکور بودن به مدت یک سال دیگر را دارم؟ چون برای لیسانس پشت کنکور نماندم و همون سال اول دانشگاه رفتم؟

    پاسخ
  12. سینا بیات

    با سلام من پارسال ترم ۸ کارشناسی کنکور ارشد شرکت کردم و رتبه مورد نظر رو کسب نکردم با توجه به فرصت ی سال فراغت از تحصیل امسال امکان شرکت مجدد در ازمون کارشناسی ارشد رو دارم یا نه مشمول حساب می شم ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی