شرایط ثبت نام ازمون سراسری ۱۴۰۲ | شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام ازمون سراسری ۱۴۰۲ | شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام ازمون سراسری ۱۴۰۲ به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبان کلیه رشته های تحصیلی به منظور ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1402 باید در بازه زمانی 10 الی 17 بهمن ماه 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی (غیر حضوری) انجام می دهند. برای تسهیل و تسریع روند ثبت نام، مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام داوطلبان به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

 

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. کلیه داوطلبان که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشند، پس از آگاهی از شرایط ثبت نام و تهیه مدارک لازم، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام ازمون سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است.

زمان ثبت نام ازمون سراسری۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، در هر یک از گروه های آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان های خارجی را دارند، لازم است با تهیه مدارک و اطلاعات لازم در بازه زمانی 10 لغایت 17 بهمن ماه 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، به نشانی اینترنتی sanjesh.org به صورت اینترنتی فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

افرادي كه علاقه مند هستند فقط در رشته هايی تحصيل كنند كه پذيرش در آنها بدون آزمون انجام می شود، نيازی به ثبت نام در آزمون سراسری ندارند. زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور به صورت مجزا از سایت سنجش منتشر خواهد شد.

شرایط ثبت نام ازمون سراسری

داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی زیر باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل ثبت نام خود به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه مقاله شرایط عمومی ثبت نام ازمون سراسری 1401 بیان شده است:

شرایط عمومی ثبت نام ازمون سراسری

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) به جمهوری اسلامی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی و فراماسونری

***داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 در دوره ی روزانه پذیرفته شده اند در صورت شرکت در کنکور سراسری 1401 فقط می توانند در دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم ( شبانه )، پیام نور ، غیر انتفاعی ، ظرفیت مازاد ، مجازی ، دانشگاه آزاد ، پردیس خودگردان پذیرش شوند .

***تذکر : دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنـی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین آن دسته از داوطلبان مذکور کـه حـداکثر تـا 1401/06/31 در مقطـع کـاردانی (فوق‌دیپلم) فارغ‌التحصیل می‌شوند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

شرایط اختصاصی ثبت نام ازمون سراسری

شرایط اختصاصی ثبت نام ازمون سراسری به شرح زیر است:

  • دارا بودن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم سه ساله نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال گذشته، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1401، فقط مجاز به انتخاب رشته در دروه های غیر روزانه می باشند.
  • دانشجویان دوره های نوبت دوم، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان، مجازی، پیام نور، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند بدون انصراف از تحصیل، می توانند در آزمون سراسری 1401 ثبت نام نمایند.
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت دارا نبودن هر گونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم، می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی رشته ‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی غیرپزشکی بـه شـرطی می‌توانند در آزمون سراسری سال 1401 شرکت نمایند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.
  • دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد.

شرایط ثبت نام ازمون سراسری 1401

از دیگر شرایط آزمون سراسری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های دکتری عمومی پزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متقاضی تحصیل مجدد، در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در مقاطع دکتری عمومی رشته های پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند:
  1. نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و نداشتن تعهدات سهمیه بومی یا سهمیه مناطق محروم
  2. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  3. انجام خدمان موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی می باشد.

شرایط ثبت نام دانش آموختگان مقطع کارشناسی ازمون سراسری

شرایط ثبت نام دانش آموختگان مقطع كارشناسی در صورت شركت مجدد در کنکور سراسری یه شرح زیر است:

  • فارغ التحصیلان رشته های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع كارشناسي بايد در تاریخ مقرر، خدمات خود را به پايان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرفته شوند، می توانند خدمات موضوع اين قانون را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند.
  • دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهميه بومی و يا سهمیه مناطق محروم.

داوطلبانی که نمی توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند

شرایط ثبت نام ازمون سراسری در مقاله بالا بیان شد. چه کسانی نمی توانند در کنکور سراسری 1401 ثبت نام و شرکت نمایند:

  • مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند.
  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

در ادامه راهنمای ثبت نام ازمون سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام ازمون سراسری می توانند فرآیند نام نویسی خود را انجام دهند. تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می پذیرد. مراحل ثبت نام ازمون سراسری 1401 به شرح زیر است:

  • وارد شدن به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و کلیک بر روی لینک فعال شده ” ثبت نام کنکور سراسری “

 

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

 

پیش از اقدام به تکمیل فرم نام نویسی ، باید هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و یک سریال ثبت نام خریداری نمایید. بدین منظور از ” منوی اصلی “ موجود در قسمت راست سایت ، گزینه ” خرید سریال ثبت نام “ را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

در این مرحله باید نوع سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود مشخص نمایید. هم چنین اگر تمایل دارید که کد رشته های مربوط به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را در انتخاب رشته خود داشته باشید ، باید برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه خریداری کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام ، صفحه ای برای شما نمایان می شود که باید اطلاعات خواسته شده را در آن وارد کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

خرید سریال ثبت نام ازمون سراسری

در این مرحله وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب که رمز دوم آن فعال می باشد ، باید هزینه لازم را پرداخت نمایید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

در صورتی که پرداخت هزینه ثبت نام را با موفقیت انجام دهید ، شماره پیگیری پرداخت به شما ارائه می شود که باید آن را حفظ و در صورت نیاز پرینت کنید.

حال می توانید به صفحه اول سامانه بازگردید و مجددا بر روی لینک ” ثبت نام کنکور سراسری “ کلیک کنید. مانند تصویر زیر ، شماره سریال ثبت نام را در بخش تعیین شده درج کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

در این قسمت باید نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی خود را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

یکی از مدارک و شرایط ثبت نام ازمون سراسری دریافت کد سوابق تحصیلی می باشد. در این مرحله باید سوابق تحصیلی خود را در موارد زیر به ثبت برسانید.

کد سوابق تحصیلی دیپلم
کد دانش آموزی
 راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

عکس خود را در قسمت تعیین شده بارگذاری کنید.

راهنمای تصویری ثبت نام ازمون سراسری

پس از بارگذاری عکس بایستی فرم ثبت نام را دریافت کنید و اطلاعات خواسته شده را با دقت درج نمایید. در نهایت پس از کلیک بر روی گزینه تایید نهایی ، از فرم ثبت نام خود که حاوی شماره پرونده و کد پیگیری است یک نسخه پرینت شده ، تهیه نمایید و تا پایان مراحل پذیرش در کنکور سراسری نزد خود حفظ کنید.

 

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط ثبت نام ازمون سراسری می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان ازمون سراسری

ثبت نام ازمون سراسری 1402 چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام ازمون سراسری 1402 از تاریخ 10 بهمن ماه آغاز شده و تا تاریخ 17 بهمن ماه 1401 ادامه دارد.

شرایط ثبت نام ازمون سراسری چیست؟

تمامی شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در این مقاله بیان شده است.

سایت ثبت نام ازمون سراسری چیست؟

کلیه داوطلبان کنکور سراسری 1402 به منظور ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام ازمون سراسری ۱۴۰۲ | شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی