شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ناپیوسته، شرایط خاصی را تعریف کرده است. افرادی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند، باید ابتدا تمام شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی را مطالعه کنند و سپس برای ثبت نام اقدام کنند. فراموش نکنید پاسخ جزئی ترین سوالات شما در دستان مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ است. بنابراین برای دریافت پاسخ سوال های خود، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید و از مشاوره تحصیلی علمی کاربردی رایگان بهرمند شوید.

ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

روز به روز آوازه ثبت نام در دانشگاه های جامع علمی کاربردی بیشتر به گوش می خورد. با توجه به عملکرد عالی و شرایط تحصیلی بسیار خوب مراکز علمی کاربردی، متقاضیان ثبت نام در این مراکز نیز بسیار می باشد. از اینرو برخی شرایط اختصاصی و عمومی برای داوطلبان تعیین شده است تا بتوانند با توجه به این شرایط برای ثبت نام اقدام کنند. برخی از شرایط پذیرش عبارتند از: شرایط عمومی، شرایط اختصاصی، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی و شرایط افراد دارای سهیمه که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

شرایط عمومی ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

اولین گام برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی دارا بودن شرایط عمومی باشند. داوطلبان باید به دین مبین اسلام و یا یکی از دین هایی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است، اعتقاد داشته باشند. متقاضیان تحصیل نباید هیچ گونه دشمنی با جمهوری اسلای ایران نداشته باشند.  این افراد باید با توجه به رشته ای که انتخاب می کنند، از توانایی جسمی برخوردار باشند و در زمان تحصیل یا کار هیچ گونه خلافی نداشته باشند. داوطلب نباید در سازمان مخالف با قوانین جمهوری اسلامی ایران مانند ساواک عضویت داشته باشد.

شرایط ثبت نام علمی کاربردی

شرایط عمومی ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای آقایان

از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبان مرد مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آنها می باشد. بنابراین آقایان یا باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند و یا اینکه کارت معافیت دایم هوشمند خود را ارائه دهند. افرادی که دارای گواهی معافیت موقت هوشمند هستند، در صورت اتمام معافیت موقت، باید درخواست ادامه تحصیل خود را ارائه دهند تا معافیت موقت خود را تمدید کند. افراد شاغل در نیروهای مسلح باید جهت ادامه تحصیل گواهی اشتغال به خدمت داشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

برخی شرایط اختصاصی برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی شامل موارد زیر می شود:

  • متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی باشند. این مدرک باید مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کاردانی هستند، در صورتی می توانند برای برای پذیرش و انتخاب کد رشته محل های این دانشگاه ها اقدام کنند که تا تاریخ 31/6/97 مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده باشند.
  • افرادی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند نیز می توانند برای پذیرش اقدام کنند، چرا که هیچ محدودیتی برای تحصیل مجدد آنها وجود ندارد.
  • افرادی که دارای مدرک معادل کاردانی مورد تایید وزارت علوم هستند، در صورت ارائه گواهی قبولی در آزمون جامع مدرک معادل می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.
  • افرادی که دارای مدرک داخلی مراکز و موسسات هستند، مدرک آنها مدرک معادل به شمار نخواهد رفت و امکان پذیرش برای آنها وجود ندارد.
  • مدرک داخلی مراکزی همچون دانشگاه امام علی (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه پلیس، مالک اشتر و غیره نیز مدرک معادل به شمار نمی رود.
  • طلاب حوزه علمیه دارای مدرک سطح یک و دو می توانند برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی اقدام کنند.

این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه ها، علاوه بر موارد فوق، شرایط دیگری نیز داشته باشند که توسط خود مراکز آموزشی به اطلاع خواهد رسید.

برای دریافت اطلاعات جزئی راجع به شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردیشرایط و ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی

داوطلبان غیرایرانی فقط در صورتی می توانند برای شرکت در دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کنند که مقیم جمهوری اسلامی ایران باشند. این افراد در صورت داشتن گذرنامه، کارت هویت، کارت آمایش یا دفترچه پناهندگی دارای یکی از شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی می باشند. اتباع باید دقت داشته باشند که کدرشته محل های مناطق ممنوعه را برای تحصیل انتخاب نکنند و قبل از نیم سال تحصیلی دوم روادید خود را از سوی سازمان امور دانشجویان دریافت کرده باشند. در صورت مغایرت شرایط آنها با شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی، قبولی آنها لغو خواهد شد. اتباع غیر ایرانی اجازه تحصیل مجدد در یک مقطع را ندارند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید دارای مدرک کاردانی رسمی تایید شده باشند.

برخی تذاکرات مهم برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

  • داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه شاغل دارند، باید شرایط استفاده از سهیمه شاغل را داشته باشند. این افراد باید حداقل یک سال سابقه کار مرتبط را داشته باشند.
  • افرادی که بعد از تاریخ 31.6.86 فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که دارای معدل کل بالاتر از 12 هستند اجازه شرکت در این پذیرش را خواهند داشت.
  • داوطلبان در زمان وارد کردن اطلاعات باید دقت کافی را داشته باشند. در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در اطلاعاتی که داوطلب به سازمان سنجش ارائه کرده است یا در اطلاعاتی که در زمان ثبت نام دانشگاه مورد نیاز می باشد، اختلافی دیده شود، قبولی فرد کان لم یکن خواهد بود. (ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را بخوانید)
  • هیچ یک از دانشجویان مجاز به تحصیل در دو مقطع یا دو رشته، به صورت همزمان نمی باشند.
  • دانشجویان باید به یاد داشته باشند که در نیم سال تحصیلی اول، امکان تغییر رشته، مرخصی، انتقالی و میهمان شدن برای آنها وجود ندارد.
  • مدرسان اجازه ندارند همزمان به تحصیل و تدریس بپردازند. در این شرایط با آنها برخورد خواهد شد و کد مدرس غیرفعال می شود.
  • داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند، باید فرم مخصوص استفاده از سهمیه را تهیه کرده و آن را با دقت تکمیل کنند. این افراد باید در زمان ثبت نام یک کد پیگیری 12 رقمی داشته باشند. دقت داشته باشید این کد پیگیری 12 رقمی در هر سال برای هر پذیرش متفاوت می باشد. بنابراین شما باید برای هر پذیرش نسبت به دریافت کد پیگیری اقدام کنید.

برخی مطالب مرتبط با شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی