شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

گاهی اوقات موقعیت هایی ایجاد می شود که دانشجویان از رشته های انتخابی خود راضی نیستند و به دنبال راهی برای تغییر رشته خود هستند؛ این افراد با آگاهی از شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری می توانند رشته خود را با خیالی راحت و آسوده تغییر دهند و در رشته دلخواه خود به تحصیل ادامه دهند.

این دانشجویان باید ابتدا رشته مورد علاقه خود را انتخاب کند و با آگاهی کامل از شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری اقدام به تغییر رشته کنند، چرا که بعد از تغییر آن نمی توانند به رشته قبلی خود برگردند. تغییر رشته دانشجویان بر اساس آیین نامه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری امکان پذیر می باشد. بر اساس این آیین نامه دانشجویایی که از رشته تحصیلی خود راضی نیستند می توانند با خیالی راحت تغییر رشته بدهند و در رشته دلخواه خود درس بخوانند.

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

گاهی اوقات دانشجویان از رشته دانشگاهی خود راضی نیستند و به دنبال راه چاره ای برای رهایی از آن می باشند. خوشبختانه امروزه شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری برای دانشجویان ایجاد شده است و دانشجویان می توانند دانشگاه مبدا و مقصد خود و حتی رشته تحصیلی خود را تغییر دهند. این دانشجویان باید شرایط مورد نیاز تغییر رشته را رعایت کنند تا بتوانند در مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی مورد علاقه خود تحصیل کنند.

دانشجویانی که می خواهند تغییر رشته بدهند باید در رشته تحصیلی قبلی خود حدود یک ششم و حداکثر یک سوم واحدهای رشته تحصیلی خود را بخوانند. البته باید توجه کنید که نمرات این دروس بسیار مهم می باشد و دانشجویان باید نمره قبولی را دریافت کنند و معدل آنها باید بالاتر از 12 باشد.

مهم ترین نکته این است که دانشجویان باید در نظر بگیرند که فقط یک بار می توانند رشته خود در مقطع کارشناسی تغییر بدهند و باید تصمیم کامل خود را برای تغییر رشته بگیرند. چرا که در صورتی که رشته تخصیلی خود را تغییر دهند نمی توانند به رشته اولیه برگردند و یا اینکه دوباره آن را تغییر دهند.

معادل سازی دروس گذرانده شده در شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

یکی از شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری این است که دانشجویان می توانند دروس خوانده شده در رشته قبلی خود را معادل سازی کنند. منظور این است که دانشجویان برای تغییر رشته باید حدود 24 واحد را در رشته قبلی خود بگذرانند که این 24 واحد با دروس رشته منتخب معادل سازی می شود. نمرات این دروس نیز بسیار مهم می باشد.

این دروس باید توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد پذیرفته شود. در صورت پذیرش این دورس، نمره کسب شده آنها در معدل رشته انتخابی محاسبه می شود.

البته باید بدانید که یکی از شرایط بسیار مهم تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری نمره می باشد که در صورتی که دانشجو در رشته مقصد نمره کافی نداشته باشد، نمی تواند در نوبت روزانه آن دانشگاه تحصیل کند و در صورت پذیرش دانشگاه قادر است در نوبت شبانه تحصیل کند.

مهلت تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

دانشجویانی که از رشته تحصیلی خود راضی نیستند و می خواهند رشته خود را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری تغییر دهند می بایست بعد از انتخاب رشته مورد علاقه خود به زمان تغییر رشته نیز توجه کنند. خوشبختانه سازمان سنجش زمانی را برای تغییر رشته در نظر گرفته است که دانشجویان می بایست در همین مدت زمان اقدام به تغییر رشته کنند.

این دانشجویان برای تغییر رشته در مقطع کارشناسی باید به گروه آموزشی خود مراجعه کنند و فرم لازم برای تغییر رشته را از آنها دریافت کنند. این فرم توسط شورای آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد. شورای آموزشی در صورت پذیرش تغییر رشته دانشجو، دانشجو را از شرایط و نحوه تغییر رشته آگاه می کند.

در صورتی که می خواهید اطلاعاتی درباره شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری بدست بیاورید می توانید با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید و هر سوالی که در زمینه تغییر رشته دارید، از ما بپرسید.

فارغ التحصیلان تمامی رشته های دانشگاهی آشنا با هنر و علم مشاوره، با تخصص و اطلاعات کامل از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. بیشترین سوالات شما از کارشناسان ما در زمینه های مختلف آموزشی مانند ثبت نام، اعلام نتایج، اطلاعات زمانی آزمون ها و … می باشد که جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. زینب

    سلام. من سهمیه ایثارگری ۵ درصد دارم و امسال در مقطع ارشد دانشگاه روزانه قبول شدم. میتونم به کمک این سهمیه تغییر رشته بدم در همون دانشگاه و حتی روزانه هم نشد شبانه یه رشته دیگه رو بخونم؟ کلا با توجه به اینکه کارنامه سبز و تکمیل ظرفیت امسال حذف شده راهی برای تغییر رشته هست یا تغییر رشته در مقطع ارشد امکان پذیر نیست اصلا؟

    پاسخ
  2. ادهم شهنوازي

    سلام بنده فرهنگی هستم و کارشناسی رشته ادبیات فارسی خوندم و کارشناسی ارشد رشته تاریخ پذیرفته شدم آیا این مدرک در حکم من اعمال می‌شود یا نه.

    پاسخ
  3. م

    سلام
    ببخشيد يك سوال داشتم
    امكان اين وجود دارد كه از رشته برنامه ريزي شهري ارشد شبانه به روابط بين الملل تغيير رشته بدهم؟
    در دانشگاه تهران يا تريبيت مدرس

    پاسخ
    1. مهتاب

      سلام،من لیسانس بازرگانی دارم 5سال فار غ التحصیل شدم.میتونم ارشد،تربیت معلم شرکت کنم یا تربیت معلم بحثش جداست واینک شرط سنی داره یا نه؟با تشکر

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی