شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی | دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی

جهت مشاوره در زمینه شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی | دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی | دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟ تغییر رشته دانشجویان کارشناسی,تغییر رشته دانشگاه آزاد,تغییر رشته کارشناسی,تغییر رشته مهندسی,چگونه تغییر رشته دهیم,شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد,مراحل تغییر رشته دانشگاه آزاد

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی

 
دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی  : دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اگر قصد تغییر رشته خود در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد را دارید ، مراحل 5 گانه که در ادامه بیان می شود را با دقت مطالعه بفرمایید که از تغییر رشته و انتقال دانشگاه و شرایط آن اطلاعت کافی را کسب کنید .

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی  :  گام اول) مراجعه حضوری برای موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد

با توجه به این اصل که دانشگاه های مبدأ و مقصد باید با تغییر رشته شما موافقت کنند باید در گام اول فرم تقاضانامه برای تغییر رشته را تکمیل کنید .

شما می توانید با مراجعه به واحد آموزشی دانشگاه خود ، فرم تقاضانامه برای تغییر رشته تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید و از طریق شورای آموزشی نتیجه ی درخواست خود را پیگیری کنید.

گام دوم) تحویل مدارک 6 هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی   ؛ درگام دوم باید مدارک خود را تحویل واحد آموزشی دهید . به منظور اقدامات لازم برای تغییر رشته الزامیست مدارک خود را شش هفته قبل از آغاز ترم تحصیلی جدید تحویل واحد آموزشی دهید .
گام سوم) ارسال پرونده دانشجویان یک هفته بعد از تقاضا به واحد دانشگاهی

در گام سوم جهت پیگیری تقاضای خود به واحد آموزشی دانشگاه مراجعه کنید . تقاضای شما باید تا حداکثر یک هفته پس از ارائه فرم تقاضانامه تکمیل شده ، توسط واحد آموزشی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته باشد.

پرونده تکمیل شده ی شما به همراه ریز نمراتتان به گروه آموزشی مورد تقاضا یا شورای آموزشی واحد دانشگاهی ارسال شده باشد.

گام چهارم) اعلام نتیجه بعد از 2 هفته بررسی شورای آموزشی

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی   ؛ در گام چهارم جهت پیگیری نتیجه تقاضای خود به واحد آموزشی دانشگاه مراجعه کنید . نتیجه ی درخواست شما باید تا حد اکثر دو هفته پس از ارائه مدارک توسط واحد آموزشی به گروه یا شورای آموزشی ، به اطلاع آموزش واحد دانشگاهی برسد .

اگر با تقاضای شما برای تغییر رشته موافقت شده باشد ، تمامی مدارک شما توسط واحد دانشگاهی برای تصویب نهایی به سازمان مرکزی ارسال می شود .

گام پنجم) دروس گذرانده شده معاد سازی شود

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی   ؛ در گام آخر جهت مطلع شدن از تصویب نهایی تقاضای خود به واحد دانشگاهی مراجعه کنید . تصویب نهایی تقاضای شما باید تا حداکثر یک هفته قبل از شروع نام نویسی توسط سازمان مرکزی به واحد دانشگاهی اعلام گردد .

اگر با در خواست شما برای تغییر رشته موافقت شده باشد ، نوبت به معادل سازی دروسی که گذرانده اید با رشته جدیدتان می باشد تا نیازی نباشد که دوباره این درس هارا بگذرانید .



دانشجویانی که تغییر رشته انجام می دهند امکان بازگشت به رشته قبلی خود را ندارند.

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی : اگر دانشجو دارای شرایط زیر باشد می تواند در زمان تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به تغییر رشته نماید:

  1. عدم برگشت به تحصیل در رشته قبلی ( طبق مقررات دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویانی که رشته خود را تغییر می دهند امکان بازگشت به رشته قبلی خود را ندارند)
  2. دانشجویان متقاضی تغییر رشته باید حداقل یک ششم و حداکثر یک سوم واحد های درسی را بگذرانند تا مجاز به تغییر رشته شوند. (تقریبا 24 واحد باید بگذرانید تا مجاز به تغییر رشته شوید)
  3. میانگین مجموع نمرات واحد های گذرانده شده دانشجو نباید کمتر از 12 باشد.
  4. برای ورود به رشته جدید باید نمره قبولی را در همان سال ورود به دانشگاه کسب نمود و نمره ی قبولی دانشجو در رشته قبلی ، بالاتر از نمره آخرین فرد قبول شده در رشته جدید باشد.
  5. با توجه به ضوابط و قوانین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای هر رشته حداکثر زمانی برای گذراندن واحد های درسی تعریف شده است طبق این تعریف دانشجوی متقاضی تغییر رشته باید زمان لازم برای گذراندن تمام واحد های درسی رشته جدید را داشته باشد.
  6. تغییر رشته در هر مقطع فقط یکبار امکان پذیر است ( برای مثال در مقطع کارشناسی فقط یکبار می توانید تغییر رشته انجام دهید )
  7. برای تغییر رشته و تغییر دانشگاه باید دانشگاه مبدا ( دانشگاه رشته قبلی) و دانشگاه مقصد ( دانشگاه رشته جدید ) موافقت کنند.
  8. پس از موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد باید در همان نیمسالی که پذیرفته شده اید برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کنید. در صورتی که در مهلت مقرر نسبت به حضور خود در دانشگاه اقدام نکنید به منزله ی انصراف از دانشگاه آزاد تلقی می شود و حق اعتراضی وجود ندارد.
  9. اگر پس از تغییر رشته نسبت به حضور به موقع خود در دانشگاه اقدام نکنید ، دیگر مجاز به تغییر رشته در طول دوران تحصیل نمی باشید.
  10. دانشجویانی که به دستگاه های اجرایی خاص متعهد هستند برای تغییر رشته باید موافقت دستگاه اجرایی ذیربط را کسب کنند.
  11. دانشجویانی که شرایط نقل و انتقالی را دارند می توانند همزمان با انتقال برای تغییر رشته نیز اقدام کنند.
  12. برای تغییر رشته باید رشته مورد تقاضا در دانشگاه مورد نظر موجود باشد.
  13. تغییر رشته در دوره کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر نمی باشد.
  14. واحد های درسی گذرانده شده توسط دانشجو توسط گروه آموزشی مورد بررسی قرار گرفته و دروس مشترک با رشته جدید ، معادل سازی خواهد شد.

توجه: در اخر باید این نکته را ذکر کنیم که تغییر رشته کار راحتی نیست و به خصوص برای رشته های پرطرفدار کنکور در صورت اینکه در هنگام اتتخاب رشته ی کنکور با وجود کسب نمره ی لازم در رشته ی مورد نظر رشته ی دیگری را انتخاب کرده باشید کار شما راحت تر است.

شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی

🔵 شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی.
🔹چنانچه دانشجویان دانشگاه آزاد شرایط زیر را دارا باشند می توانند در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به تغییر رشته خود اقدام نمایند:
🔹دانشجویان متقاضی دانشگاه آزاد برای تغییر رشته حتما می بایست حداقل یک ششم و حداکثر یک سوم واحد های درسی خود (۲۴ واحد) را گذرانده باشند.
🔹میانگین نمرات دانشجو نباید کمتر از ۱۲ باشد.
🔹 دانشجویان برای ورود به رشته جدید حتما می بایست نمره قبولی در رشته قبلی آنها بالاتر ازنمره آخرین فرد قبول شده در رشته جدید باشد.
🔹 امکان تغییر رشته در هر مقطع فقط یکبار امکان پذیر خواهد بود.
🔹 با توجه به قوانین دانشگاه ها و موسسات عالی دانشجو می بایست زمان لازم ( مدت سنوات تحصیلی) برای گذراندن واحد های درسی رشته جدید را دارا باشند.
🔹 برای تغییر رشته موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ضروریست.
🔹در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد دانشجو موظف است تا در زمان معین شده از سوی دانشگاه نسبت به ثبت نام حضوری خود اقدام نماید در غیر اینصورت به منزله انصراف تلقی خواهد شد و حق هیچ گونه اعتراضی نیز وجود نخواهد داشت.
🔹دانشجویانی که نسبت به ارگان های دولتی و خاص متعهد هستند حتما می بایست برای تغییر رشته موافقت این ارگان ها را جلب نمایند.
🔹 تغییر رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته امکان پذیر نیست.
🔹 دانشجو تنها در صورتی می تواند درخواست تغییر رشته داشته باشد که رشته مورد نظر او در گروه آموزشی پذیرفته شده قرار داشته باشد و واحد دانشگاهی و سازمان مرکزی تایید کنند.
🔹 طبق مقررات دانشگاه آزاد دانشجویانی که تغییر رشته می دهند امکان بازگشت به رشته قبلی را نخواهند داشت.
🔹 گروه آموزشی دانشگاه موظف است تمامی واحد های گذارنده شده توسط دانشجو را مورد بررسی قرار داده و دروس مشترک با رشته جدید را معادل سازی نماید.
🔹دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات آنها در محاسبه میانگین کل نمرات در پایان تحصیل منظور خواهد شد.
🔹 چنانچه دانشجو در دوران تحصیل , دچار بیماری یا سانحه ای گردد که به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه و تایید شورای آموزشی دانشگاه توانایی ادامه تحصیل در آن رشته و یا امکان بهره گیری از کارایی حاصل از آن را طبق جدول نقص عضو از دست بدهد, اجازه ادامه تحصیل در آن رشته را ندارد و می تواند با رعایت سایر مقررات به رشته دیگری که از لحاظ نمره آزمون ورودی نزدیکترین نمره را دارد تغییر رشته دهد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط تغییر رشته دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی | دانشجویان کارشناسی دانشگاه آزاد چگونه می توانند تغییر رشته دهند؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علیرضا

    . از چه رشته هایی میشه به علوم آزمایشگاهی تغییر رشته داد ؟؟ از روانشناسی میشه به علوم آزمایشگاهی یا میکروبیولوژی تغییر رشته داد ؟؟

    پاسخ
  2. لیا

    سلام خسته نباشید من دانشجو زیست شناسی دانشگاه علوم تحقیقات هستم میخوام به رشته مامایی تغییر رشته بدم ایا امکانش هست؟ بدون کنکور مجدد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403