شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1402 – راهنمای ترمیم معدل

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1400 - راهنمای ترمیم معدل کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1402 – راهنمای ترمیم معدل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403 را در این مقاله به بحث گذاشته ایم، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترمیم معدل کنکور سراسری 1403 می توانید همین حالا با کارشناسان مجرب و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403 از طریق شماره تماس 9099071613 ارتباط برقرار کنید.

سر فصل ها

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1400

نحوه تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲,کدام معدل در کنکور 1403 تاثیر دارد,چگونگی تاثیر معدل در کنکور 1403,نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور 1403,نحوه تاثیر معدل در کنکور 1403,معدل بالای چند در کنکور 1403 تاثیر دارد,تاثیر معدل در کنکور 1403,تاثیر مثبت معدل در کنکور 1403 یعنی چه,آخرین اخبار تاثیر معدل در کنکور 1403,افراد معاف از تاثیر معدل در کنکور 1403,تاثیر معدل در کنکور 1403 برای داوطلبان نظام قدیم و جدید,تاثیر معدل در کنکور 1403 برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی


شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >>  داوطلبین عزیز کنکوری اگر شما در سال دوازدهم و یا پشت کنکور 1403 در رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی هستید و در نمرات نهایی سال دهم ، یازدهم و دوازدهم نمرات قابل قبولی نداشته اید و حال قصد شرکت در ترمیم معدل برای کنکور سراسری 1403 را دارید می توانید با یک تماس همین حالا از مراحل و نحوه شرکت در .


راهنمای ترمیم معدل کنکور 1403

  • در ترمیم معدل امتحانات نهایی تمام افرادی که نمره شان کم تر از ۲۰ است می توانند شرکت کنند چه کسانی که ۱۰ گرفته اند و چه کسانی که ۱۹٫۵ گرفته اند بنابراین تمام کسانی که یک بار امتحان نهایی داده اند دوباره این شانس را دارند که نمره خودشان را بهتر کنند.
  • و تنها برای افرادی که دیپلم خود را در سال ۸۴ و سالهای قبل از ۸۴ گرفته اند این امکان وجود ندارد که در آزمون های ترمیم معدل شرکت کند.
  • عزیزان طرح ترمیم معدل ویژه سال دهم و یازدهم هست و هنوز خبری از سازمان سنجش مبنی بر برگزاری ترمیم معدل برای سال دوازدهم وجود ندارد اگر خبری در این باره شد حتما در همین پست اعلام خواهیم کرد.
  • از شرایط دیگر طرح ترمیم معدل 1402 داشتن دیپلم میباشد و اینکه کسی که دیپلم ندارد و در درسی در سال دهم و یازدهم پاس نشده است نمیتوانید در این طرح شرکت کند و فقط به شرط قبولی میتواند نمرات خود را ترمیم کند و اینکه این نمرات در دیپلم شما تاثیری نخواهد داشت.
  • طرح ترمیم معدل در مجلس به ثبت رسیده و هر ساله سه بار برگزار میشود و حتما حتما در کنکور 1403 هم شاهد ازمون های ترمیم معدل امتحان نهایی خواهیم بود. و زمان برگزاری آزمون های ترمیم معدل هم در خرداد ، شهریور و دی ماه هر سال برگزار میگردد.

برای اطلاع از برنامه زمانی دقیق امتحانات نهایی و زمان برگزاری آزمون های ترمیم معدل تماس بگیرید

  • یک سوال دیگر که ذهن خیلی هاتون رو در گیر کرده این است که یک دانش آموز میتواند در چند درس ترمیم بزند دوستان توجه داشته باشید یک دانش آموز میتواند در تمامی دروس نهایی خود این ازمون های ترمیم معدل را بدهد و اینکه هیچ محدودیتی ندارد.
  • دانش آموزان عزیز خیلی هاتون دغدغه این رو دارین که اگر در این طرح شرکت کنیم و نمره ای کم تر از نمره قبلیمان بگیریم کدوم رو برامون در نظر میگیرین توجه داشته باشین که از بین این ۲ نمره نمره ای که بالاتر می باشد به سازمان سنجش داده میشود پست خیالتان از این بابت راحت باشه.
  • راستی هزینه شرکت در ترمیم هر درس نهایی حدود ۲۰ هزارتومان می باشد و نسبت به محل و منطقه ای که زندگی میکنید کمی بیشتر ویا کمتر است.
  • برای ثبت نام در این طرح باید در خرداد یا شهریور و یا دی ماه به یکی از مدارس بزرگسالان محل خود رفته و ثبت نام شرکت در طرح ترمیم رو انجام بدین.
  • همچنین همانند کنکور که دو نوع سوال طرح میشود در امتحانات نهایی نیز برای نظام جدید و قدیم نیز دو نمونه سوال طرح میشود.

تاثیر معدل در کنکور 1403 مثبت یا قطعی ؟

ترمیم معدل کنکور 1403

کنکور 1403 با کنکور و بدون کنکور برگزار می شود ؟

 

آخرین اخبار کنکور 1403 را در زیر دنبال کنید :


اطلاعیه سازمان سنجش : کنکور 1403 نظام قدیم برگزار نمی شود

بدين‌وسيله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال 1402 میرساند، بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال 1402، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه 25) مورخ 20/8/1400 مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت و مصوبه جلسه 24 شورای مذکور مورخ 22/7/1400 مجدداً مورد تائید و مقرر گردید، آزمون سراسری سال 1402 و بعد از آن، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6 برگزار ‌شود.


نحوه برگزاری کنکور 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> چگونگی برگزاری کنکور 1403 نیز احتمالا همانند سال های اخیر است، هر چند مجلس و شواری عالی انقلاب فرهنگی به دنبال این مورد هستند که در طرحی با عنوان ساماندهی و حذف کنکور از کنکور 1403 تغییراتی را در شیوه برگزاری اعمال کنند، اما با توجه به شرایط پیش بینی می شود کنکور سال 1402 نیز همانند کنکور سال های گذشته برگزار شود.

کنکور سراسری اصلی ترین راه ورود به رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد است که هر سال توسط سازمان سنجش برگزار شده و امکان ادامه تحصیل را برای متقاضیان رشته های مختلف گروه آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان فراهم می کند .

از سال 92 که ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده داوطلبان در یک آزمون جامع و هماهنگ شرکت کرده و به منظور اعلام علاقه مندی خود به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه می کنند . زمان ثبت نام این ماراتن برای کنکور 1403 ، نیمه دوم بهمن ماه 1400 است .

این داوطلبان تا زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ یعنی دهه دوم تیر ماه فرصت خواهند داشت به مطالعه منابع کنکور گروه آزمایشی مورد علاقه پرداخته و آمادگی لازم را برای حضور در جلسه آزمون کسب کنند . البته داوطلبانی که فرم ثبت نام را در سایت سازمان سنجش تکمیل کرده اند یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری باید کارت ورود به جلسه دریافت کنند .

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> داوطلبان بعد از شرکت در جلسه کنکور منتظر مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته هستند تا کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری و فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به ترتیب در سایت sanjesh.org و azmoon.org وارد کنند .

در آخر ، سازمان سنجش به منظور اطلاع داوطلبان از قبولی یا عدم قبولی در مرحله انتخاب رشته ، نتایج نهایی کنکور را در سایت خود منتشر می کند و یک هفته بعد به منظور بررسی شانس قبولی در کد رشته محل های انتخابی ، کارنامه سبز کنکور سراسری را منتشر می کند .


نحوه طراحی سوالات کنکور 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> کنکور سراسری 1403 در واقع اولین کنکوری است که پس از این تغییرات بر مبنای کتاب های درسی جدید برای همه داوطلبان برگزار می شود و این مسئله برای متقاضیانی که با کتاب های نظام قدیم فارغ التحصیل شده اند و حال داوطلب شرکت در کنکور 1403 هستند سردرگمی بوجود می آورد .

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده ، طراحی سولات کنکور 1403 به یک صورت و آن هم بر اساس منابع نظام جدید است . یعنی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ تنها یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید ( کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ) برای همه متقاضیان شرکت در کنکور سراسری اعم از نظام قدیم و نظام جدید طراحی می شود .

آیا کنکور 1403 نظام جدید است یا نظام قدیم؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> طبیعتا داوطلبان نظام قدیم نیز می خواهند شانس خود را مجددا امتحان کنند و خود را برای کنکور 1403 آماده کنند، اما سوالاتی که برایشان پیش می آید این است که آیا کنکور 1403 نظام قدیم دارد؟، کنکور 1403 برای نظام قدیم برگزار می شود؟ ،که در پاسخ به این داوطلبان نظام قدیمی باید گفت که سازمان سنجش در کنکور 98 و 1400 برای همکاری با داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم دو سری سوالات متفاوت را طراحی کرد ،یعنی هر سری از داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید فقط به سوالات خود پاسخ می دادند.


شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر معدل در کنکور 1403 چگونه است؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر معدل یا همان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ماجرای طولانی دارد و باعث می شود تا نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور آن ها تاثیر گذار باشد، اما دو بحث وجود دارد؛ اینکه تاثیر معدل مثبت باشد و در صورتی که به نفع داوطلبان باشد در کنکور تاثیر داده شود یا اینکه تاثیر معدل قطعی باشد و به این معنی که در هر صورت نمرات در کنکور و نتیجه نهایی تاثیر داده شود.

ترمیم معدل برای کنکور 1403 چگونه است؟

برخی از داوطلبان ،در نمرات امتحان نهایی نتواسته اند نتیجه دلخواه را کسب کنند و از آنجایی که این نمرات می تواند در کنکور موثر باشد،به دنیال راهی برای جبران این نمرات هستند،که آموزش و پرورش ترمیم معدل را به این گونه از داوطلبان پیشنهاد می کند که می توان در شهریور و دی و خرداد برای شرکت در ترمیم معدل کنکور 1403 اقدام کرد.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> چند سالی است که سازمان سنجش ، بحث تاثیر معدل در کنکور سراسری را مطرح کرده است . به طور حتم می توان گفت تاثیر معدل ( قطعی ، مثبت ؟ ) در کنکور ۱۴۰۲ برای شرکت کنندگان به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است . دارندگان دیپلم نظام جدید یا قدیم و پیش دانشگاهی رشته های انسانی ، ریاضی ، تجربی و علوم و معارف اسلامی که یک یا چند درس خود را به صورت امتحان نهایی ، سراسری یا کشوری داده اند ، مشمول تاثیر معدل در کنکور سراسری می باشند .

از سال 84 تاکنون روال تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت برای مشمولان اعمال شده است و میزان تاثیر آن برای هر یک از داوطلبان با توجه به سال فارغ التحصیلی و نظام آموزشی و مدرک تحصیلی بر اساس توضیحات جدول زیر و مثبت بوده است .

تاثیر مثبت به آن معنی است که معدل های دیپلم و پیش دانشگاهی در قبولی متقاضیان نقش مثبت دارد و این نقش تنها به سود داوطلب است و نه ضرر او .

منظور از تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 1403 چیه؟

دشرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> ر حال حاضر برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم که امتحانات پایان ترم آن ها به صورت هماهنگ و نهایی برگزار شده است ، سوابق تحصیلی کنکور 1400 نظام جدید گفته می شود،لازم به ذکر است که در حال حاضر امتحانات پایه یازدهم شامل سوابق تحصیلی نمی شود و تنها امتحانات نهایی دوازدهم به عنوان سابق تحصیلی در نظر گرفته می شود.
و برای داوطلبان نظام قدیم نیز که امتحانات سال سوم دبیرستان آن ها به همراه سایر دروس پیش دانشگاهی که به صورت نهایی و کشوری برگزار شده، سوابق تحصیلی کنکور 1400 نظام قدیم گفته می شود.

میزان تاثیر معدل در کنکور 1403 پس از جلسه شورای سنجش و پذیرش در این مطلب قرار می گیرد که می تواند به صورت مثبت یا قطعی در نظر گرفته شود.

آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه تاثیر معدل کنکور 1403 چیه؟


شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1402 همانند سال 131400 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال 1402همانند سال 131400 می‌باشد.

تاثیر معدل کنکور 1403 برای داوطلبان نظام جدید

آن دسته از ديپلمه هاي رياضي و فيزيك، علوم تجربي،‌ علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را سال 131400 يا 1402 و در نظام آموزشي جديد (3-3-6)‌ اخذ نموده و امتحانات دروس پايه دوازدهم آنها به صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزارشده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه دوازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6) به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به صورت تأثير مثبت در نمره كل نهايي آنان لحاظ مي شود.

تاثیر معدل کنکور 1403 برای داوطلبان نظام قدیم

آن دسته از ديپلمه هاي رياضي و فيزيك، علوم تجربي،‌ علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را از سال 1384 الي 1397 در نظام آموزشي قبلي اخذ نموده اند و امتحانات يك يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه يازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام قديم)‌ به ميزان حداكثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تأثير مثبت و داوطلبان داراي مدرك پيش دانشگاهي رياضي و فيزيك، علوم تجربي،‌ علوم انساني و علوم و معارف اسلامي و هنر كه مدرك دوره پيش دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 91-1390 اخذ نموده اند و امتحانات يك يا چند درس آنها به صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزارشده است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود دوره پيش دانشگاهي (پايه دوازدهم ـ سال آخر آموزش متوسطه نظام قديم) به ميزان حداكثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تأثير مثبت اعمال مي شود. در مجموع ميزان تأثير سوابق تحصيلي حداكثر 30 درصد است و به صورت تأثير مثبت در نمره كل نهايي آنان لحاظ مي شود.

تاثیر معدل کنکور 1403 شامل چه کسانی نمی شود؟

افرادی که دیپلم خود را قبل از سال های 1384 کسب کرده اند و سایر داوطلبانی که غیر از دو مورد فوق می باشند شامل تاثیر معدل نمی باشند و هم چنین افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اند شامل تاثیر نمرات پیش دانشگاهی نمی شوند .

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند چگونه است؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 1403 برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند نیز به این صورت است که این افراد نیز شامل تاثیر معدل می شوند اما با توجه به دیپلم میزان تاثیر معدل متفاوت خواهد بود.(در این رابطه می توانید مطلب تاثیر معدل برای رشته های غیر مرتبط با دیپلم)

نسبت به دیپلم های مرتبط شامل تاثیر معدل کمتری می باشند.

به طور مثال داوطلبی که دیپلم ریاضی یا انسانی دارد و قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد،سوابق تحصیلی آن با توجه به دروس موجود محاسبه می شود و کمتر از درصد مورد نظر در آن سال(مثلا در کنکور 98 : تاثیر معدل 30 درصد ) می باشد.

افراد معاف از تاثیر معدل در کنکور 1403

طی بخشنامه ای دو گروه زیر از تاثیر معدل در کنکور سراسری معاف هستند:

افرادی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۱۳۸۴ دریافت کرده اند.

افرادی که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال ۱۳۹۱ دریافت کرده اند.

شرایط شرکت در ترمیم معدل کنکور 1403

این طرح به داوطلبانی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی کسب نکرده اند را جبران کنند. داوطلبان تنها یکبار فرصت دارند نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنند. خب شاید به این فکر بیفتید اگر نمره پایین تری بدست آوردیم چه می شود؟

شرکت در این طرح برای شما هیچ ضرری ندارد، زیرا نمره بالاتر برای شما لحاظ می شود. پس اگر در نمره پایین تری نسبت به نمره بار اول خود بیاورید، همان نمره اول برای شما لحاظ می شود و اگر نمره بیشتر بیاورید، نمره بار دوم برای شما لحاظ می شود.

اگر تاثیر معدل کنکور 1403 قطعی بشه چگونه نمرات را ارتقا دهیم؟

اگر به هر دلیل در کنکور 1403 بر خلاف سالهای گذشته تاثیر معدل قطعی در نظر گرفته شود(که برای 1402 نیز تاثیر مثبت در نظر گرفته شد)، که البته امیدواریم تا زمانی که شرایط و امکانات برای تمام داوطلبان یکسان نباشه،تاثیر معدل قطعی در نظر گرفته نشود،ولی اگر این اتفاق رخ داد می توانید از ترمیم معدل دروس استفاده کنید .

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 برای دانش آموزان کاردانش و فنی و حرفه ای چگونه است؟

دانش آموزان رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای نیز می توانند در یکی از رشته های (ریاضی یا تجربی یا انسانی) شرکت کنند ،این داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور 1403 نمی باشند و اگر تمایل به اعمال تاثیر سوابق تحصیلی دارند باید در امتحانات نهایی رشته مورد نظر شرکت کنند.

تاثیر معدل دهم و یازدهم در کنکور 1403 چگونه است؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> در حال حاضر تنها در پایه دوازدهم امتحانات نهایی برگزار می شود و به همین دلیل نیز تنها از پایه دوازدهم به عنوان سابقه تحصیلی یاد می شود و معدل پایه دهم و یازدهم تاثیری در کنکور ندارند.

شرایط مهم ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری 1403

در کنکور سراسری 1403 نیز همانند سال‌های اخیر، آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مشترک برگزار می‌شود و متقاضیان هر دو دانشگاه در یک آزمون مشترک شرکت داده می‌شوند.

با وجود ادغام برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، انتخاب رشته آنها جداگانه خواهد بود و داوطلبان دانشگاه سراسری باید از طریق سایت sanjesh.org و داوطلبان دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انتخاب رشته نمایند.
در کنکور سراسری 1403 داوطلبان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نمایند و هیچ محدودیتی برای ثبت نام 2 یا 3 گروه آزمایشی اصلی وجود ندارد.

هر داوطلب حداکثر می‌تواند در یک گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی شرکت کند.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> به ازای هر گروه آزمایشی یک کارت ورود به جلسه منتشر می‌شود و داوطلبی که در بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده است، باید کارت ورود به جلسه هر کدام را جداگانه تهیه و در زمان حضور در حوزه امتحانی به همراه داشته باشد.
زمانبندی برگزاری آزمون 5 گروه آزمایشی طوری برنامه ریزی می‌شود که داوطلبان متقاضی شرکت در چند گروه ازمایشی با تداخل زمانی مواجه نشوند.
داوطلبان می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید، در هر یک از گروه های آزمایشی مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. مثلا داوطلبی که مدرک دیپلم نظام جدید ریاضی دارد، می‌تواند در کنکور تجربی ثبت نام کند.
نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبی که در گروه آزمایشی مغایر با مدرک تحصیلی خود ثبت نام کرده است، متفاوت خواهد بود و فقط سوابق تحصیلی دروس مشترک اعمال خواهد شد.

 تفاوت میان تاثیر مثبت معدل و تاثیر قطعی معدل کنکور 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر مثبت معدل در کنکور 1403 یعنی چه؟ به زبان خیلی ساده تاثیر مثبت معدل می گوید برای داوطلب دو نمره بساز، یک نمره کنکور و یک نمره سوابق تحصیلی که شامل (برای مثال : سی درصد معدل سال دوازدهم) است؛ و اگر نمره سوابق تحصیلی باعث کاهش نمره کنکور شود، تاثیر مثبت معدل اثر داده نمی شود بنابراین بستگی به نمره کنکور دارد .
اگر داوطلبی نمره کنکور بیشتری نسبت به نمره سوابق تحصیلی داشته باشد، نمره متوسطه اثر داده نمی شود تا نمره کنکور کاهش پیدا نکند.

تاثیر قطعی معدل در کنکور 1403 یعنی چه؟ اما در مورد تاثیر قطعی معدل نیز می توان گفت؛ که داوطلب هر نتیجه ای در کنکور کسب کند نمره سوابق تحصیلی که شامل (برای مثال : سی درصد معدل سال دوازدهم) در نتیجه نهایی و تعیین رتبه تاثیرگذار خواهد بود ،حال این تاثیر چه به نفع داوطلب باشد چه نباشد در نتیجه نهایی آن موثر خواهد بود.

– تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ به نفع یا ضرر داوطلبان؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> طی چند سال گذشته آموزش و پرورش سعی داشته به دلایل مختلفی نقش تاثیر معدل در کنکور 1400 را پر رنگ کند،اما در واقعیت دانش آموزان زیاد موافق این طرح نیستند. به گونه ای که در نظرسنجی که توسط سازمان سنجش از میان داوطلبان کنکوری انجام شد ،طبق نظرسنجی سازمان سنجش ۸۵ درصد داوطلبان تمایل به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند ،هم چنین در نظر سنجی دیگری که در شبکه یک سیما در برنامه «مناظره» با حضور موافقان و مخالفان برگزار شد 87 درصد داوطلبان موافق تاثیر مثبت کنکور بودند.

با توجه به این نظر سنجی ها و سایر تحقیق های انجام شده ؛ در حال حاضر تاثیر قطعی معدل با عدالت آموزشی مغایر است و براساس گزارش های سازمان سنجش و پذیرش تاثیر قطعی معدل به زیان دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق محروم است،که خوشبختانه در کنکور سال 1400 نیز به صورت مثبت تاثیر معدل در نظر گرفته می شود.

آخرین اخبار تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 :

29 مهر 1400

اطلاعیه سنجش در رابطه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1402 همانند سال 131400 حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال 1402همانند سال 131400 می‌باشد.

تاثیر معدل در کنکور 1403 شامل چه داوطلبانی می شود؟

با توجه به مصوبات شوراي سنجش و پذيرش، نحوه و ميزان تأثير سوابق تحصيلي بر کنکوربه صورت تاثیر مثبت به 3 دسته 30درصد، 25 درصد و 5 درصد است. شامل افراد زیر می شود:

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر 30 درصدری

آن دسته از ديپلمه­ هاي هر 3 گروه آزمایشی(ریاضی، تجربی و انسانی) و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را سال 1398 يا 131400 و در نظام آموزشي جديد (3-3-6)‌ اخذ نموده و امتحانات دروس پايه دوازدهم آن­ها به صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزارشده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي هستند. سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه دوازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام جديد 3-3-6) به ميزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و به­ صورت تأثير مثبت در نمره كل نهايي آنان لحاظ مي­شود.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر 25 درصدی

آن دسته از ديپلمه ­هاي هر 3 گروه آزمایشی(ریاضی، تجربی و انسانی) و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را از سال 1384 الي 1397 در نظام آموزشي قبلي اخذ نموده ­اند و امتحانات يك يا چند درس آنها به­ صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزار شده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي هستند. سوابق تحصيلي موجود ديپلم (پايه يازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام قديم)‌ به­ ميزان حداكثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تأثير مثبت اعمال می شود.

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> تاثیر 5 درصدی

آن دسته از داوطلبان داراي مدرك پيش دانشگاهي هر 3 گروه آزمایشی(ریاضی، تجربی و انسانی) و علوم و معارف اسلامي و هنر كه مدرك دوره پيش­ دانشگاهي خود را از سال تحصيلي 91-1390 اخذ نموده ­اند و امتحانات يك يا چند درس آنها به­ صورت نهايي، سراسري و كشوري برگزارشده­ است، مشمول اعمال سوابق تحصيلي هستند. سوابق تحصيلي موجود دوره پيش ­دانشگاهي (پايه دوازدهم ـ سال آخر آموزش متوسطه نظام قديم) به­ ميزان حداكثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصيلي موجود داوطلب و با تأثير مثبت اعمال مي­شود.

در مجموع ميزان تأثير سوابق تحصيلي حداكثر 30 درصد است و به ­صورت تأثير مثبت در نمره كل نهايي آنان لحاظ مي­شود. و ساير ديپلمه­ ها (غير از بندهاي 1-1 و 1-2) مشمول اعمال سوابق تحصيلي نيستند.

معدل چند به بالا در کنکور تاثیر دارد؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> با توجه به تاثیر مثبت معدل در کنکور ۱۴۰۲ اعمال یا عدم اعمال سوابق تحصیلی برای هر داوطلب به عملکرد وی در امتحانات نهایی و آزمون تستی کنکور بستگی دارد. ممکن است تاثیر معدل برای یک داوطلب با معدل ۱۲ در صورتی که درصدهای پایینی در کنکور سراسری کسب کرده باشد اعمال گردد. از طرفی ممکن است معدل ۲۰ برای داوطلب دیگری که درصدهای بالایی در کنکور کسب کرده اعمال نشود.

در واقع تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور درصورتی اعمال خواهد شد که باعث افزایش تراز داوطلب شود. بنابرین در پاسخ به این سوال که «معدل چند در کنکور تاثیر دارد» باید گفت که به عملکرد نسبی داوطلب در امتحانات نهایی و آزمون تستی جلسه کنکور بستگی دارد.

کدام معدل در کنکور تاثیر دارد؟

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> همانطور که گفته شد خود معدل در کنکور تاثیرگذار نیست بلکه نمرات امتحان نهایی دروس مختلف هر کدام جداگانه به عنوان سوابق تحصیلی تاثیر داده خواهند شد. اما با توجه به اینکه نمرات امتحان نهایی در نهایت معدل کتبی هر داوطلب را تعیین می کنند می توان گفت به طور غیرمستقیم معدل کتبی امتحانات نهایی در کنکور تاثیر گذار است.

معدل کل برخلاف معدل کتبی شامل نمرات همه دروس (حتی دروسی که در کنکور از آنها سوال مطرح نمی شود) بوده و همچنین نمرات مستمر و نمرات نیمسال اول نیز در آن لحاظ می گردد. بنابرین معدل کل یا معدل دیپلم هیچ تاثیری در رتبه و تراز کنکور نخواهد داشت و صرفا معدل کتبی امتحانات نهایی در کنکور اثرگذار است.

لازم به ذکر است که در پذیرش برخی دانشگاه های خاص از جمله دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در مرحله مصاحبه حضوری معدل کل اهمیت بیشتری داشته و شرط قبولی داشتن حداقل معدل کل ۱۴ به بالاست. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را در سایت مشاورگروپ مطالعه کنید.

نحوه برگزاری کنکور 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> کنکور سراسری 1403 از آنچه که انتظارش را دارید به شما نزدیک تر است. کنکور سراسری اصلی ترین راه برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ها و رشته های معتبر و ادامه تحصیل است. کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و دانش آموزان گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، زبان و هنر در این آزمون شرکت می کنند. طبق جدید ترین تصمیماتی که سازمان سنجش اعلام کرده کرده است؛ نحوه برگزاری کنکور 1403 تغییر کرده است و داوطلبان همه گروه های آزمایشی باید در کنکور نظام جدید شرکت کنند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> به دلیل ادغام ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سرسری، همه داوطلبان در یک آزمون هاهنگ و جامع شرکت می کنند. دانش آموزان برای ثبت نام باید به در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. تاریخ ثبت نام کنکور 1403، از نیمه دوم بهمن 1400 شروع می شود. داوطلبان بعد از ثبت نام و پایان امتحانات تقریبا از اواسط تیر ماه می توانند با مطالعه منایع کنکور، آمادگی لازم را برای برای حضور در آزمون پیدا کنند. داوطلبان یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

منابع کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> هر گروه آزمایشی برای دروس تخصصی اش یکسری منابع منحصر به فرد دارد. برای آشنایی با منایع مرتبط به گروه خود می توانید مطالب بهترین منابع کنکور ریاضی، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی را در سایت مشاورگروپ مطالعه کنید.

نحوه انتخاب رشته در کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> داوطلبان تمام گروه های آزمایشی بعد از شرکت و اتمام زمان آزمون، باید منتظر اعلام نتایج باشند، تا وارد مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته شوند. داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید نسبت به آن رشته اعم از شایستگی های موردنیاز، بازارکار و آینده شغلی، درآمد و حقوق، دانشگاه های برتر در ایران و خارج، رتبه قبولی لازم اطلاعات لازم را پیدا کند. برای ای منظور می توانید مطالب موجود در قسمت معرفی رشته سایت فسفر را مطالعه کنید. داوطلبین باید بعد از انتخاب رشته در زمان اعلام شده برای انتخاب رشته در کنکور سراسری (آدرس سایت sanjesh.org) و دانشگاه آزاد

(آدرس سایت azmoon.org) باید کد رشته و کد محل موردنظر خود را در سایت های مرتبط با همان کنکور وارد کنند.

نحوه اعلام نتایج کنکور سراسری 1403

سازمان سنجش بعد از گذشت چند ماه، نتایج کنکور برای اطلاع داوطلبان از نظر قبولی یا عدم قبولی در سایت خود منتشر می کند.

تاثیر نحوه برگزاری کنکور 1403 وطراحی سوالات

در واقع کنکور 1403 اولین کنکوری است که تمام داوطلبان تنها بر اساس کتاب های درسی جدید آزمون می دهند و تنها یک دسته سوال طراحی می شود. این امر سبب سردرگمی فارغ التحصیلان با کتاب های نظام قدیم شده است. و طبق گفته های سازمان سنجش که نحوه طراحی سوالات کنکور سراسری 1403 تنها بر اساس نظام جدید و کتب درسی این نظام از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم است و داوطلبان نظام قدیم باید خود را با این شرایط هماهنگ کنند.

نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> علاوه بر دغدغه یکپارچه بودن سوالات کنکور 1403 برای نظام جدید و قدیم، دغدغه داوطلبان این است تاثر معدل در کنکور چه می شود؟ طبق موصوبه مجلس، 85 درصد از ظرفیت سالانه دانشگاه ها باید با توجه به سوابق تحصیلی تکمیل شوند. هر چه میزان سهم سوابق تحصیلی بیشتر شود، نمره قبولی کنکور داوطلب کمرنک تر می شود. تاثیر معدل به دو طورت قطعی و مثبت است.

تاثیر معدل به صورت قطعی به ضرر دانش آموزان با سوابق تحصیلی بد، ولی کسب نمره خوب در کنکور است و برعکس. این داوطلبان باید به فکر ترمیم معدل باشند تا شانس قبولی در رشته مورد نظر خود را بالا ببرند.

برای آگاهی بیشتر دررابطه با نحوه تاثیر معدل در کنکور 1403 و اینکه تاثیر معدل در کنکور شامل چه افرادی می شود، مطلب “آیا تاثیر معدل در کنکور 1403 ؛ مثبت است؟” را در سایت مشاورگروپ مطالعه کنید.

 


شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1403  >> کنکور سراسری 1400، برای گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در طی 4 روز برگزار شد و افراد زیادی جهت شرکت و حضور در جلسه برگزاری آزمون اقدام نمودند.

البته در این بین داوطلبانی هم بودند که بنا به دلایل مختلف از دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در جلسه آزمون منصرف گشتند که البته یکی از مهمترین دلایل آن جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بود. در مجموع با مقایسه شرکت کننده ها در آزمون سال 1400 با سال 98 متوجه می شویم که تعداد متقاضیان گروه هنر، انسانی و زبان در کنکور سال 1400 دارای افزایش بوده اما تعداد شرکت کننده های گروه آزمایشی علوم تجربی و ریاضی و فنی نسبت به سال 98 کاهش یافته است.

به شرکت کنندگان کنکور سراسری توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند چرا که اگر داوطلب پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود متوجه شود که اطلاعات مندرج بر روی آن با مشخصات هویتی او متناقض بوده و یا عکس متقاضی دیگری به جای عکس او الصاق گردیده است، می تواند با مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نسبت به برطرف نمودن نواقص موجود بر روی کارت ورود به جلسه، اقدام نماید.


مهمترین نکات در مورد شرکت در طرح ترمیم معدل که باید میدونستین رو در بالا به اختصار گفتیم حال می توانید برای دریافت راهنمایی های اختصاصی با توجه به شرایط خود می توانید با

کارشناسان مجرب مجموعه مشاورگروپ تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1402 – راهنمای ترمیم معدل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مبینا

    سلام وقتتون بخیر.تو رو خدا یکی کمکم کنه یه جواب درست بهم بدین.من تیرماه۱۴۰۲میخوام کنکور بدم برای ترمیم معدل میتونم عمومیامو دی۱۴۰۱ بدم تخصصیامو خرداد۱۴۰۲؟این سوال خیلیاست منم کلی پیگیری کردم ولی جوابای متفاوت شنیدم 😕🥺🥲

    پاسخ
  2. پشت کنکوری

    سلام خسته نباشید ممنون بابت این مطالب مفید؛
    بنده فارغ التحصیل 93 هستم نظام قدیم هم سال سوم تجربی هم پیش دانشگاهی؛ خب حالا یک سوال اساسی و مهم برام هست اینکه اگر برای کنکور 1401 بخوام آماده بشم تو خرداد یا شهریور یا دی ماه 1400 برای ترمیم معدل دیپلم(سال سوم) نظام قدیم باید کتاب های پایه دوزادهم نظام جدید رو امتحان بدم یا پایه یازدهم رو؟ خیلی ممنون میشم اگر اطلاع قطعی دارید راهنمایی کنید خیلی برام مهمه.(میخوام کتاب های درسی نظام جدید تهیه کنم برای ترمیم معدل میوندم کتاب های کدوم پایه رو بخرم یازدهم یا دوازدهم؟)

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403