شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400

جهت مشاوره در زمینه شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 ارائه داده شده است.  با توجه به شرایط کرونا در آبان 1400 ، نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌ شود و قطعا همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌ آموزان با محدودیت‌‌ هایی همراه است. البته باید توجه داشت که تعطیلی مدارس آسیب‌ های مختلفی دارد و بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود و مقطعی بخشی از مشکلات و آسیب‌ ها را کم می‌ کند و اما شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 چیست؟ با ما همراه باشید.

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 چیست؟

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش گفت: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، تمام مدارس از پایان آبان به شیوه حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.

در ۱۹ ماه گذشته، وقفه‌هایی در امر آموزش ایجاد شد و شیوع کرونا، شرایط عادی فعالیت مدارس ما را تغییر داد و شوکی طولانی و زیانباری به سیستم آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان وارد کرد که به طور یقین، روی رفتارها و بعضی عادات ما هم اثر سوء گذاشت. با توجه به این نکته، بازگشت به شرایط پیشین با قدری دشواری همراه است که امیدوارم با درنگ و درایت مدیران آموزش و پرورش مناطق کشور بتوانیم این فرآیند را به خوبی طی کرده و به شرایط عادی برگشته و با تلطیف شرایط بهداشتی کشور، به وضعیت پایدارتری برسیم تا بتوانیم روند فعالیت‌های تربیتی خود را از سر بگیریم.

زمان دقیق بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400 از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط بازگشایی مدارس در مناطق مختلف

شرایط بازگشایی مدارس در مناطق مختلف : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» اظهار کرد: این نظام مراقبتی، وضعیت بازگشایی مدارس را در شرایط و مناطق مختلف مدیریت و به مدارس برای تطبیق با وضع موجود کمک می‌ کند.

بازگشایی مدارس در آبان 1400

سه سناریو برای بازگشایی مدارس در آبان 1400 مطرح می باشد:

  1. احتمال نخست؛ برگزاری مدارس و آموزش‌ ها به‌ صورت حضوری و با شرایط عادی است و تلاش اصلی بر اجرای همین حالت است. البته این حالت دارای شرایط و الزاماتی نظیر واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان است.
  2. احتمال دوم؛ سناریوی ترکیبی را بپذیریم. به این معنا که رویکرد های سنتی را با رویکرد های فناور محور ترکیب کنیم.
  3. سناریوی سوم؛ برگزاری غیرحضوری مدارس به‌ صورت کامل است که البته محتمل به شمار می‌رود.

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 چیست؟

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 چیست؟ 

1588677335 64بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400 با هماهنگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، پس از واکسیناسیون فرهنگیان انجام می شود.

1588677335 64اولویت مناطق در بازگشایی مدارس به صورت حضوری، مدارس روستایی است. بی تردید می توانیم گفت مدارس روستایی ما با هر جمعیتی، حتی با تعداد ۳۰ نفر دانش‌آموز، به شرط داشتن مجوز، باید فعالیت حضوری داشته باشند و مدارسی که مجوز برایشان صادر نشده باید ابتدا چک لیست ها را کامل نمایند تا امکان صدور مجوز بازگشایی برای آن ها فراهم شود.

1588677335 64تمام معلمان و افرادی که در مدارس فعالیت دارند و کارکنان آموزش و پرورش مشمول تزریق واکسن کرونا هستند.

1588677335 64برای بازگشایی مدارس باید نسخه‌ های متفاوتی پیچید چرا که مدارس روستایی، عشایری و کم‌ جمعیت می‌ توانند آموزش حضوری داشته باشند. اولویت مناطق در بازگشایی مدارس به صورت حضوری، مدارس روستایی است. بی تردید می توانیم گفت مدارس روستایی ما با هر جمعیتی، حتی با تعداد ۳۰ نفر دانش‌آموز، به شرط داشتن مجوز، باید فعالیت حضوری داشته باشند و مدارسی که مجوز برایشان صادر نشده باید ابتدا چک لیست ها را کامل نمایند تا امکان صدور مجوز بازگشایی برای آن ها فراهم شود.

1588677335 64با توجه به شرایط کرونا در آبان ۱۴۰۰ نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌ شود و قطعا همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌ آموزان با محدودیت‌‌ هایی همراه است.

1588677335 64اگر در آبان 1400، ایمنی جمعی ایجاد شده بود و مقامات تشخیص دهند، کلاس‌ها حضوری خواهد بود. بنابراین، اگر حضور دانش‌ آموزان مخاطره نداشته باشد و مسئولان بهداشت تایید کنند، آموزش به صورت حضوری می باشد.

براساس اخبار منتشر شده، تا زمان بازگشایی مدارس همچنان فرصت داریم و قاعدتا در این مدت نمی‌ توان اظهار نظر قطعی و صد در صد کرد. بنای ما بر آموزش حضوری است اما اینکه تا آن روز اتفاق خاصی بیفتد و مجوز صادر شود یا خیر، به زمان و شرایط بستگی دارد.

جمع‎بندی وزرای آموزش‌ و پرورش جهان این است که اگر ما در ابتدای کرونا می‌ گفتیم مدارس را تعطیل کنیم امروز بر این باوریم که باید مدارس را با هرکیفیتی، بازگشایی کنیم. سال گذشته ، ۴۰ هزار دانش‌ آموز کلاس اولی در مدرسه ثبت‌ نام نکردند. حدود ۹۲۰ هزار نفر از معلمان و کادر آموزشی، در مرداد واکسینه می‌ شوند.

شرایط بازگشایی مدارس از آبان 1400

شیوه نامه و شرایط بازگشایی مدارس از آبان 1400 :

🔻‌ طبق نظام نامه مراقبت مبتنی بر مدرسه، فاصله بین دانش آموزان طبق روند پارسال حداقل یک و نیم متر خواهد بود و کلاس‌ های حضوری حداکثر یک ساعته برگزار خواهد شد.

🔻‌زنگ‌ های تفریح در سال تحصیلی آینده برقرار خواهد بود، اما از ورزش‌ های پُر برخورد و تجمعی در زنگ ورزش دانش آموزان جلوگیری به عمل خواهد آمد و ورزش دانش آموزان به ورزش‌ های انفرادی و یا مجازی منحصر خواهد شد.

🔻‌شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 : فعالیت‌ های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌ کنند در سال تحصیلی جدید لغو می‌ شوند.

🔻‌سرویس‌ های مدارس برای خودرو‌ های سواری حداکثر ۳ نفره و خودرو‌های ون حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود و رانندگان سرویس‌ ها نیز حتما واکسینه خواهند شد.

🔻‌در نظام نامه مراقبت از مدرسه همچنین موارد تعطیلی مدارس در اثر آلودگی ویروس کرونا در بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه مشخص شده است.

شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400، حصول ایمنی جمعی


شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400 در این مقاله ارائه داده شد. آخرین اخبار در رابطه با زمان و نحوه بازگشایی مدارس از آبانماه 1400 از طریق همین مقاله قابل پیگیری می باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید می توانید با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید چیست؟

شرایط بازگشایی مدارس در مهر 1400 در این مقاله بیان شده است.

آیا مدارس از مهر ماه حضوری می شود؟

آخرین اخبار در رابطه با بازگشایی مدارس در این مقاله ارائه شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط بازگشایی مدارس در آبان 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی