شرایط انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در کنکور سراسری 97 – 98

انتخاب رشته

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در کنکور سراسری 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مطلب به شرایط انتخاب رشته و پذیرش دانشجو کنکور سراسری 97 – 98 می پردازیم و روش پذیرش و گزینش اعم از متمرکز و نیمه متمرکز را توضیح خواهیم داد.

این مطلب از سری مجموعه های دفترچه ی کنکور سراسری 97 – 98 می باشد. در مشاور گروپ سعی داریم قدم به قدم به بحث و بررسی دفترچه های کنکور سال 97 بپردازیم. شما می توانید مقاله آموزشی در باب مراحل برگزاری و ثبت نام آزمون سراسری 97 – 98 را در لینک زیر مشاهده فرمایید.

مراحل برگزاری آزمون سراسری 97 – 98

آیا از انتخاب رشته و روش پذیرش دانشجو در کنکور سال 97 اطلاع دارید؟

انتخاب رشته

انتخاب رشته:

انتخاب رشته توسط داوطلبان از طريق سايت اينترنتـي سـازمان در نيمـه دوم مردادماه سـال 1397 انجـام خواهـد شـد. داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، لازم است با توجه به نتايج مندرج در كارنامه مذكور، شرايط و ضـوابط اعلام‌شده در دفترچه‌های راهنماي شماره 1 و 2 آزمون و اطلاعیه‌های رسمي سازمان كه از طريق نشريه پيـك سـنجش و سـايت اينترنتـي سازمان منتشر می‌گردد، در مدت‌زمانی كه تعيين می‌شود اقدام به تكميل فرم انتخاب رشته اينترنتي نمايند.

تذكر مهم: به داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي ثبت‌نام و در آزمون آن‌ها شركت کرده‌اند، درصورتی‌که بر اساس كارنامه نتـايج اوليـه در هر 2 يا 3 گروه آزمايشي مجاز به انتخاب رشته شوند، نيز همانند ساير داوطلباني كه در يك گروه آزمايشي شـركت كـرده و مجـاز بـه انتخاب رشته شده‌اند، منحصراً يك فرم انتخاب رشته ارائه خواهد شد و اين داوطلبان می‌بایست كليه كدرشته‌های موردعلاقه خود را از هر يك از گروه‌های آزمايشي كه مجاز به انتخاب رشته در آن‌ها شده‌اند، انتخاب و بر اساس علاقه در اولویت‌های موردنظر در فـرم انتخـاب رشته درج نمايند.   

روش پذيرش دانشجو:

در آزمون سراسري، پذيرش دانشجو در رشته‌های تحصـيلي دانشگاه‌ها و مؤسسـات آمـوزش عـالي بـه دو روش متمركز و نیمه‌متمرکز صورت می‌پذیرد.

روش گزينش متمركز:

روشي است كه منحصراً نمرات آزمون و سوابق تحصيلي داوطلبان واجد شرايط ملاك و مبناي پـذيرش قـرار می‌گیرد كه توضيحات كامل آن در دفترچه راهنماي انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) درج خواهد شد.

تبصره: درروش متمركز پذيرش در بعضي از رشته‌ها به‌صورت شرايط خاص صورت می‌پذیرد. رشته‌های داراي شرايط خـاص رشته‌هایي هستند كه در پذيرش آن‌ها شرايط خاصي از قبيل: مصاحبه، معاينه، آزمون عملي و يـا علمـي جداگانه‌ای اعمـال می‌شود و اسـامي پذیرفته‌شدگان نهايي اين رشته‌ها، با اعمال نتايج مراحل فوق، به همراه ساير رشته‌های متمركز اعلام می‌شود.

تذكر مهم: در آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ پذيرش دانشجو در رشته‌های تحصيلي آهنگسازي، ادبيات نمايشي، ارتباط تصويري، بـازيگري، طراحي پارچه، طراحي صحنه، طراحي صنعتي، طراحي لباس، عكاسي، كارداني هنرهاي تجسمي، كتابـت و نگـارگري، مجسمه‌سازی، نقاشي، نمايش عروسكي، نوازندگي موسيقي ايراني و نوازندگي موسيقي جهاني در گروه آزمايشي هنـر به‌صورت متمركـز و بـا شـرايط خاص و همراه با آزمون عملي صورت می‌پذیرد.

كليه داوطلبان علاقه‌مند به رشته‌های ذی‌ربط می‌بایست براي اطلاع از شرايط و نحـوه و تاريخ آزمون‌های عملي به اطلاعیه‌های مربوط كه در زمان پرينت كارت شركت در آزمون، از سوي اين سازمان منتشر می‌شود توجـه نمایند.

روش گزينش نیمه‌متمرکز:

روشي است كه اسامي پذیرفته‌شدگان نهايي به‌صورت قطعـي در يـك مرحلـه اعـلام نمی‌شود. كـه توضيحات آن به‌طور كامل در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌های تحصيلي (دفترچه شماره 2) درج خواهد شد.   

اعلام نتايج نهايي: گزينش علمي داوطلبان آزمون سراسري سال ۱۳۹۷ بعد از اتمام مدت‌زمان انتخاب رشـته، بـر اسـاس نمـرات علمـي اكتسابي هر يك از آنان، شرايط و ضوابط مربوطه، انتخاب رشته هر داوطلب و با توجه به ساير شرايط و مقررات اعلام‌شده، انجـام و نتـايج نهايي در دهه سوم شهريورماه سال ۱۳۹۷ از طريق سايت اينترنتي سازمان منتشر خواهد شد.

تذكر: اعلام نتايج معرفی‌شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌های نیمه‌متمرکز به‌منظور انجام مراحل مصـاحبه، معاينـه و آزمـون عملـي در نيمـه اول مهرماه سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

مطالب تکمیلی

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در کنکور سراسری 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403